Dieta Porady

Czy powinniśmy jeść śniadanie, jeśli chcemy schudnąć? Odpowiedź nie jest taka oczywista. Oto co warto wiedzieć

Redakcja
Redakcja
13 lutego 2019
Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain
 

Należę do osób, które nie są w stanie nic rano przełknąć, dopiero po dwóch, a nawet trzech godzinach aktywności pojawia się głód i myśl: „coś bym zjadła”. Jak przybieram na wadze, to zrzucam to właśnie na brak śniadań, do których przez kilka dni się zmuszam, oczywiście bezskutecznie.

Tymczasem pojawiły się nowe badania dotyczące jedzenia śniadania i utraty wagi. W przeszłości niektóre badania sugerowały, że jedzenie śniadania może pomóc w zmniejszeniu masy ciała, a pomijanie porannego posiłku prowadzić do większej ilości zbędnych kilogramów. Jednak według najnowszych badań nie ma mocnych argumentów na poparcie tej tezy.

Okazało się, że ci, którzy jedli śniadanie, spożywali więcej kalorii dziennie niż ci, którzy z niego rezygnują. Ta różnica średnio wynosiła około 260 kcal, czyli syte śniadanie nie uchroniło ich od zmniejszenia ilości kalorii w ciągu dnia. Co więcej, autorzy badań stwierdzili również, że jedzący śniadania ważyli nieco więcej niż osoby, które je pomijają ( ok 0,5 kg).

Ale czy to oznacza, że ​​śniadanie możemy sobie zupełnie odpuścić? Niekoniecznie. Regularne spożywanie śniadania poprawia choćby naszą koncentrację, ale trudno już zrzucać przybieranie na wadze faktem, że ich nie jemy, choć eksperci ostrzegają, że nie ma jeszcze na to jasnych dowodów, że potrzeba przeprowadzić więcej szczegółowych badań.

Jest jednak kilka rzeczy, które zaobserwowali. Ci, którzy spożywają wysoko węglowodanowe śniadania, w których skład wchodzą przetworzone produkty, przybierają na wadze.

Dopiero śniadania bogate w błonnik, białko i zdrowe tłuszcze pomagają nam poczuć się pełnymi, przez dłuższy czas utrzymują uczucie sytości. Jeśli natomiast pomijamy śniadanie, powinniśmy pamiętać o zdrowych przekąskach, które dostarczą nam niezbędnych witamin i minerałów.

Zatem jeść śniadania, czy ich nie jeść? Naukowcy uważają, że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Przede wszystkim powinniśmy słuchać naszego ciała, obserwować je, zauważać, co mu służy bardziej, a co mniej i na tej podstawie wyciągać wnioski.


źródło: Healthline


Dieta Porady

Trzymanie za rękę twojego partnera może pomóc ci uśmierzyć ból

Redakcja
Redakcja
13 lutego 2019
Fot. iStock/Vertigo3d
 

Kochający i troskliwy dotyk nie tylko pokazuje, jak ważna jest dla ciebie dana osoba, ale także pomaga pocieszyć w trudnych chwilach, chorobie lub cierpieniu. Okazuje się, że istnieje naukowe wyjaśnienie tego fenomenu. Ludzki dotyk może być prawie tak potężny jak medycyna.

Choć brzmi to niewiarygodnie, trzymanie partnera za rękę, powoduje, że cierpisz mniej i odczuwasz mniejszy dyskomfort. Można to nazwać „medycyną miłości”. Goldstein, psycholog, który badał siłę ludzkiego dotyku postanowił przeprowadzić eksperyment razem ze swoją żoną podczas narodzin córki.

Okazuje się, że samo przebywanie blisko siebie, nawet bez dotyku, spowodowało u pary synchronizację fal mózgowych, która nasilała się, gdy zakochani trzymali się za ręce, gdy rodząca kobieta odczuwała ból. Elektroencefalografia pomogła właściwie zmierzyć aktywność fal mózgowych.

Nie obawiajmy się więc delikatnie dotykać partnera, gdy odczuwa on jakikolwiek ból. Twój dotyk może pomóc ulżyć w cierpieniu, a nawet zapobiec jakiemukolwiek zaburzeniu synchronizacji między wami. Poza tym, niesamowicie zbliża i sprawia, że czujemy się kochani, ważni. To uczucie motywuje nas do walki z chorobą.

Jeśli więc, któreś z was czuje sięźle, po prostu weź rękę swojego partnera i przytrzymaj ją przez chwilę. Może zauważysz, że wasze tętno i oddech stają się zsynchronizowane.


Na podstawie: brightside.me

 

 


Dieta Porady

3 inspiracje na niezwykle proste walentynkowe DIY

Redakcja
Redakcja
13 lutego 2019
Fot. WestwingNow

Walentynki lada dzień, a wciąż brakuje pomysłu na prezent? Przychodzimy z pomocą! Zobacz filmy instruktażowe i zrób swoje walentynkowe DIY. Mamy aż trzy propozycje.

Nasze inspiracje znaleźliśmy na WestwingNow. Fajne!

Walentynkowe DIY – Kartki walentynkowe

Walentynkowe DIY – Neonowe serce

Walentynkowe DIY – Aromatyczne kadzidło

Spróbujecie?


Zobacz także

Shake! Mleczny koktajl na 10 sposobów - bardzo pysznych sposobów!

Shake! Mleczny koktajl na 10 sposobów – bardzo pysznych sposobów!

Nagły atak głodu i co dalej?

Kiedy z cytryną, a kiedy z mlekiem? Herbaciany savoir – vivre