Procter & Gamble i marka Head & Shoulders wprowadzają na polski rynek szampon w butelce wykonanej w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach. Head & Shoulders jest pierwszą marką produktu do pielęgnacji włosów, która zastosowała takie rozwiązanie w swoich opakowaniach. Wprowadzeniu produktu na polski rynek towarzyszą inicjatywy mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat recyklingu plastikowych odpadów. Wspólnie z siecią Carrefour, która oferuje tę specjalną edycję na swoich półkach oraz Fundacją Nasza Ziemia, marka Head & Shoulders i inne marki Procter & Gamble angażują konsumentów do włączenia się w akcje sprzątania linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku.
Według szacunków Fundacji Ellen MacArthur, każdego roku do oceanów trafia około 8 milionów ton plastikowych odpadów. To tak, jakby co minutę, opróżniać do oceanu zawartość jednej śmieciarki. Blisko 80 procent wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych zanieczyszczających oceany to śmieci, które są pozostawiane na lądzie. Przenoszone przez wiatr i deszcz trafiają do rzek, którymi płyną do mórz i oceanów. Ten stan rzeczy nie jest obojętny dla środowiska naturalnego.
Odpowiedzialna butelka – odpowiedzialne dbanie o urodę
Ograniczenie ilości odpadów plastikowych w morzach i oceanach jest także priorytetem Procter & Gamble, który wykorzystuje siłę swoich marek, by rozwiązywać ważne dla środowiska kwestie. Dla przykładu, firma, a co za tym idzie także jej wiodące marki, takie jak Head & Shoulders podjęła zobowiązanie, by żadne opakowanie jej produktów nie trafiło do oceanów.
Wyrazem tej ambicji jest wprowadzane właśnie na rynek innowacyjne opakowanie wykonane z plastikowych odpadów zebranych na plażach w Europie. Marka zadeklarowała, że wykorzysta ten rodzaj tworzywa sztucznego jako bazę procesu produkcyjnego specjalnej edycji opakowania. Zebrane i przetworzone odpady plastikowe stanowią 20% innowacyjnej butelki, a opakowanie Head & Shoulders nadaje się do recyklingu.
Dzięki temu rozwiązaniu, marka nie tylko czyni istotny krok w obszarze odzysku odpadów z tworzyw sztucznych, ale także skupia się na podniesieniu świadomości konsumentów na temat recyklingu oraz zachęca konsumentów do odpowiedzialnych wyborów podczas codziennych czynności, takich jak dbanie o urodę.
W partnerstwie siła
Aby stworzyć ten wyjątkowy produkt, Head & Shoulders połączyło siły z partnerami, którzy są ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który zbierał i sortował odpady i SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego. Eksperci działu Badań i Rozwoju marki Head & Shoulders pracowali przez ponad 10 miesięcy, aby zaprojektować butelkę, która jest żywym dowodem na to, że plastikowe odpady można efektywnie wykorzystać w procesie recyklingu i nadać im drugie życie.
Do dziś, na kilkanaście rynków na świecie, trafiło już ponad milion butelek z plastiku zbieranego na plażach. W Polsce produkty z tej serii oferowane są w sklepach sieci Carrefour na terenie całego kraju.
„We współpracy z organizacjami i partnerami, którym przyszłość naszego środowiska nie jest obojętna, zobowiązaliśmy się do stworzenia rozwiązań, dzięki którym żadne opakowanie produktów P&G nie trafi do oceanów. Mamy nadzieję, że dzięki naszym markom takim jak Head & Shoulders, która jest najpopularniejszą marką szamponu do włosów na świecie i w Polsce, zainspirujemy konsumentów do podejmowania odpowiedzialnych wyborów w życiu codziennym” – mówi Geraldine Huse, CEO i prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Head & Shoulders sprząta plaże w Polsce
Butelka Head & Shoulders z plastikowych odpadów zebranych na plażach powstała dzięki pracy tysiąca wolontariuszy i setek organizacji. Dzięki wspólnym akcjom oczyszczania plaż udało się zebrać wystarczającą ilość odpadów z tworzyw sztucznych, które posłużyły do jej wytworzenia. Akcja sprzątania plaży odbyła się również w Polsce, 23 września br. w Warszawie. Kilkudziesięciu wolontariuszy wspólnie z przedstawicielami Fundacji Nasza Ziemia, podczas jednego dnia zebrało około 230 kg odpadów, znajdujących się w pobliżu plaży „Poniatówka” nad Wisłą.
W działania związane ze sprzątaniem plaż marka angażuje także konsumentów w całej Polsce. Kupując szampony Head & Shoulders oraz inne produkty P&G, mieli oni okazję przyczynić się do prowadzonych przez Fundację Nasza Ziemia akcji oczyszczania linii brzegowych polskich rzek, jezior oraz Bałtyku.
Kluczowym partnerem projektu jest też Carrefour Polska. Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju sieci, zaznacza, jak ważne dla przyszłości naszej planety są wszelkie inicjatywy zmierzające do ograniczenia ilości plastiku w środowisku: „W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które w znaczący sposób zanieczyszczają morza i rzeki na całym świecie. Przeciwdziałanie temu zjawisku jest priorytetem naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. W 2018 roku Carrefour Polska podjął szereg konkretnych działań w ramach realizowanej polityki opakowaniowej, w tym m.in. redukcję masy opakowań produktów marki własnej, wprowadzenie do oferty toreb kasowych pochodzących z recyklingu odpadów, czy umożliwienie klientom w całej Polsce zakupów produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. Chętnie angażujemy się również w akcje z naszymi partnerami. Współpraca z P&G pozwala nam jeszcze mocniej zaangażować klientów w problem walki z plastikiem, a także aktywne kształtowanie postawy proekologiczne podczas zakupów w naszych sklepach”.
Butelka Head & Shoulders wykonana z plastiku plażowego jest dostępna w Carrefour od września 2019 r.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź www.headandshoulders.pl