Koktajle – najzdrowszy fast food

Redakcja
Redakcja
29 lipca 2017
Zielony koktajl dodający energii - Koktajle - najzdrowszy fast food
Fot. iStock / AzmanJaka – Koktajle - najzdrowszy fast food Zielony koktajl dodający energii
 

Koktajle owocowe i warzywne są z roku na rok bardziej popularne, nie tylko wśród osób na diecie redukcyjnej. Zmiksowanymi warzywami i owocami coraz częściej zastępujemy niektóre posiłki. I słusznie!

Koktajle to najzdrowszy posiłek…

Do przygotowania koktajli używamy świeżych produktów. Poza jarzynami do blendera możemy dodać między innymi miód, nabiał czy zioła. Posiłki przygotowuje się na zimno, co pozwala na zachowanie większości ważnych składników odżywczych. Jest to szczególnie istotne w przypadku witamin A i C, które tracą część właściwości podczas obróbki cieplnej. Dodanie do koktajlu nasion, pestek lub odrobiny oliwy ułatwi wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, np. witaminy D. W szejkach znajdziemy mnóstwo błonnika i antyoksydantów.

Wreszcie – to najsmaczniejszy i najłatwiejszy sposób na spożycie zalecanych przez Światową Organizację Zdrowia pięciu porcji warzyw i owoców dziennie.

… a zarazem najszybszy posiłek

– Wystarczy kilka minut w kuchni, żeby przygotować pyszne koktajle i zabrać je ze sobą – czeka na nas park, las i plaża – zauważa Ewa Wagner, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”. – Wszystko sprowadza się do wybrania kilku ulubionych składników – dodaje. Najwięcej czasu zajmują zakupy. Zaplanuj je wcześniej – produkty na smoothie możesz trzymać w lodówce nawet przez tydzień.

Koktajle - najzdrowszy fast food

Fot. Materiały prasowe

Potrzebujesz najwyżej pięciu minut: mycie warzyw i owoców, krojenie, miksowanie – i obiad gotowy. Zanim nabierzesz odwagi i wprawy w łączeniu składników, skorzystaj z gotowych, sprawdzonych przepisów. A jeśli szczególnie cenisz wygodę i czas, tradycyjny blender zamień na koktajler. To pojemnik, który jest jednocześnie mikserem i butelką, z której wypijesz przekąskę.

W najnowszym numerze magazynu „Kuchnia” poza przepisami na pyszne, sprawdzone i oryginalne koktajle znajdziesz wyjątkową ofertę na zakup prenumeraty. Pierwsze 100 osób, które zakupią prenumeratę, otrzyma w prezencie koktajler marki Gorenje. Sprawdź też wydanie specjalne magazynu „Kuchnia” – „Koktajle” z „Kolekcji dla smakoszy”.

kuchnia_energetyzujacy_koktajl_z_jogurtuPrzepis na energetyzujący koktajl magazynu „Kuchnia”

Składniki: 1 duży jogurt naturalny, 2 łyżeczki herbaty matcha, 1 łyżeczka miodu, odrobina suszonego imbiru.

Wykonanie: wszystkie składniki wrzucamy do koktajlera, miksujemy i od razu podajemy.


 

Źródło: infowire


Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Być może za mało śpisz

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
29 lipca 2017
Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Być może za mało śpisz
Fot. iStock/Ljupco
 

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Wiesz, że nie jest to związane ze stanem twojego zdrowia, bo wszystkie wyniki masz w normie. A więc o co chodzi?! Naukowcy twierdzą, że być może za mało śpisz. Ile zatem powinnaś przesypiać, żeby zachować dobrą sylwetkę?

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz?

Spanie to dla organizmu czas na regenerację. Wtedy też przysadka mózgowa produkuje najwięcej hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny za rozrost tkanek, w tym mięśni. A jak wiadomo, to one pomagają spalać tłuszcz. Dlatego im większa ich masa, tym szybciej zrzucisz zbędne kilogramy.

Ile więc powinnaś spać? Naukowcy radzą, aby było to minimum 6 godzin na dobę. Jednak idealna ilość to 9 godzin. Dzięki temu szybciej zauważysz zmiany w swoim wyglądzie, szybciej spalisz tłuszcz i poprawisz swoje samopoczucie.

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Być może za mało śpisz

Fot. iStock/mammuth

Niedobór snu wiąże się ze zwiększonym apetytem i ciągłym uczuciem głodu, co prowadzi do spożywania większej ilości kalorii. Chroniczne niedosypianie może przyczynić się do tego, że zamiast chudnąć, zaczniesz tyć.

Pamiętaj, że ważne są także warunki, w jakich śpisz. Dobrze, żebyś miała pachnącą pościel i wygodny materac. Przed pójściem do łóżka wywietrz pokój oraz zadbaj o odpowiednią temperaturę. I przede wszystkim – nie objadaj się na noc.

Już nie musisz mieć wyrzutów sumienia, że za długo śpisz. Robisz to w końcu dla swojego zdrowia i sylwetki, prawda? Za takie newsy jesteśmy wdzięczne naukowcom. 😉


 

Źródło: businessinsider


Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Redakcja
Redakcja
29 lipca 2017
Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji
Fot. iStock / Soft_Light – Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Zbliża się połowa lata i wielu turystów z Polski planuje jesienną podróż do Azji, marząc o kolorowych, tętniących życiem miastach i malowniczych, rajskich plażach. Emirates, przewoźnik oferujący loty do ponad 20 krajów w regionie Azji i Pacyfiku, przygotował kilka przydatnych wskazówek dla tych, którzy szykują się do egzotycznej podróży.

Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Fot. iStock

#1 Dżinsy zostaw w domu

Każdy, kto kiedykolwiek odwiedził Azję, potwierdzi – dżinsy warto zostawić w domu. Nie tylko zajmują więcej miejsca niż ubrania z innych materiałów, ale są też kłopotliwe w praniu. Zamiast tego dobrze zabrać spodnie z cienkiego materiału, które można łatwo wyczyścić i szybko wysuszyć, nawet w wilgotnym azjatyckim klimacie. Nie ma znaczenia, czy chodzi o nieustraszonego obieżyświata, czy kogoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z dalekimi podróżami – ubrania z bawełny, wiskozy czy lnu będą jak znalazł.

Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Fot. iStock

#2 Zorganizuj się na nowym poziomie

Zwlekanie z pakowaniem do ostatniej chwili? Warto zostać mistrzem organizacji wykorzystując torebki o różnej wielkości. Odpowiednio opisane organizery w różnych rozmiarach i kolorach nie tylko pozwolą zaoszczędzić miejsce, ale ułatwią oddzielenie akcesoriów przydatnych w Azji (i nie tylko). Aby nauczyć się lepszej organizacji, przydatne porady dotyczące pakowania się można zobaczyć tutaj. To pierwszy krok, by zacząć czerpać przyjemność z przygotowań do podróży zamiast odkładać je na ostatnią chwilę.

Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Fot. Materiały prasowe

#3 Nie daj się pogryźć!

Nikt nie chce dać się pogryźć komarom ani innym insektom, zwłaszcza na wakacjach. Można odstraszać je różnymi metodami, ale co zrobić, gdy wszystkie zawiodą? Doświadczeni podróżnicy, którzy znają Azję, polecą jedno remedium, które trzeba zabrać ze sobą w podróż – maść tygrysią. Znany środek na bazie ziół nie tylko pomoże na ukąszenia owadów, ale zaradzi też obolałym mięśniom i zmęczeniu nóg.

Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Fot. iStock / benhammad

#4 Wszystko w jednym

Większość osób lubi proste i uniwersalne rozwiązania ułatwiające życie, zwłaszcza w miejscach, które zwiedza po raz pierwszy. Jednym z nich może być zabranie ze sobą sarongu. Prosty kawałek cienkiej tkaniny nie zajmie dużo miejsca, ale może okazać się bardzo przydatny podczas pobytu w Azji – czy to na plaży jako coś, na czym można usiąść, czy jako nakrycie głowy w świątyni zgodne z miejscowymi obyczajami.

Przydatne wskazówki Emirates przed pakowaniem się na wyjazd do Azji

Fot. iStock

#5 Nie przejmuj się limitem bagażu

Nieważne, czy podróżny woli zabrać ze sobą walizkę, czy plecak – nikt nie chce stresować się z powodu limitu bagażu. Rezerwując lot liniami Emirates do Azji, takie zmartwienia można zostawić za sobą. Wszystkim pasażerom podróżującym z przewoźnikiem z Dubaju przysługuje wysoki limit do 35 kg w klasie ekonomicznej oraz jeszcze większy limit w pozostałych klasach rezerwacyjnych.


Źródło: infowire

 


Zobacz także

O której godzinie jeść, by nie przytyć? To, o jakiej porze jesz mięso, owoce czy czekoladę ma znaczenie

Zmiany, które nastąpią już po 20 minutach, gdy tylko rzucisz palenie

Walcz o siebie! Jesteś kobietą