7 sposobów na płaski brzuch po jedzeniu

Redakcja
Redakcja
16 października 2017
Fot. iStock/Yuri_Arcurs
Fot. iStock/Yuri_Arcurs
 

Nie oszukujmy się, nie każda z nas ma płaski brzuch z widocznym „sześciopakiem”. I nie każda ma ambicje, by takowy wypracować na siłowni. Ale, nawet jeśli akceptujemy naszą sylwetkę, nie cieszymy się, gdy po jedzeniu nasz brzuch wygląda niczym balon. Ta przypadłość nie omija nawet kobiet o szczupłej budowie ciała. 

Powoduje to jedzenie, które nie jest odpowiednio trawione i trafia do jelita grubego, gdzie fermentuje i wytwarza się nadmiar gazów. To problem wielu kobiet, ale można zapobiec temu, by po obfitym posiłku nie wyglądać jak w piątym miesiącu ciąży.

7 sposobów na płaski brzuch po posiłku

1. Żuj dokładnie kęsy jedzenia

Rola dokładnego przeżuwania pokarmu jest ważna, aby kęsy pokarmu, zanim trafią do żołądka pełnego kwasu żołądkowego, były rozdrobnione i otoczone śliną. Dzięki temu procesy zachodzące w układzie pokarmowym będą przebiegały sprawniej.

2. Jedz powoli

Dostrzeżenie smaku, koloru, zapachu, umożliwia czas na rejestrację sytości mózgu, co zapobiega przejadaniu się, a następnie niestrawności i wypychaniu brzucha.

3. Pij wodę

To najbardziej „oklepana”, ale wciąż niedoceniana rada. Odżywiając się zdrowo najczęściej pamiętamy o otrębach, błonniku, ciemnym pieczywie, ale nie pijemy wystarczająco dużo wody. Woda jest potrzebna, by błonnik mógł spełniać swoje zadanie, w innym przypadku zalegając w jelitach, powoduje problemy z trawieniem i przykre wzdęcia. Ale uważaj na to podczas posiłku — nadmierne rozcieńczanie soków trawiennych opóźni cały proces.

4. Ogranicz nabiał

Nabiał (szczególnie tłuste sery) zawiera dużą ilość laktozy, która w przypadku nietolerancji nadmiernie fermentuje w jelitach, powodując przykre i często bolesne wzdęcia.

5. Uważaj na potrawy smażone

Tłuste, ciężkostrawne potrawy pozostają dłużej w układzie trawiennym, powodując wzdęcia.

6. Sięgaj po jogurty

Bakterie probiotyczne fantastycznie wpływają na pracę układu pokarmowego, a co za tym idzie, zapobiegają zaleganiu resztek i ich fermentacji.

7. Ogranicz sól

Sól zatrzymuje płyny w organizmie, co może powodować obrzęk w obrębie brzucha. Zmniejszenie ilości soli nie tylko ograniczy problem z odstającym brzuchem, ale będzie zbawienne dla prawidłowego ciśnienia krwi.


 

źródło: www.womenshealthmag.co.ukwww.codzienniefit.plkrokdozdrowia.com


Jesienna edycja konferencji ECO-KOBIETA – już dziś zapraszamy do wzięcia udziału

Redakcja
Redakcja
16 października 2017
Mat. prasowe
Mat. prasowe
 

W poszukiwaniu autentycznego JA” to temat wiodący jesiennej edycji konferencji ECO-KOBIETA. To już czwarte spotkanie skierowane do kobiet, które pragną żyć w zgodzie ze sobą, swoimi pragnieniami i potrzebami.

Ta wyjątkowa konferencja odbędzie się 28 października (tj. w najbliższą sobotę) w Centrum Aktywizacji Społecznej Grzybowska 4 ul. Grzybowska 4 lok. 9A Warszawa

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się z uczestniczkami kobiety, które wkroczyły na drogę rozwoju, osiągnęły sukces i teraz pomagają innym wejść na tory świadomego życia. Ilona Adamska podczas swojej prelekcji opowie o tym, jak świadomie i skutecznie budować relacje z ludźmi i związki z partnerami.

Z wykładu Małgosi Trzaskowskiej dowiesz się, dlaczego warto być autentyczną i jak bycie autentyczną wpływa na jakość naszego życia.

Dagmara Gmitrzak uzmysłowi Ci, że każda z nas jest wyjątkowym diamentem i pokaże sposób na uświadomienie sobie tej wiedzy i przełożenie jej na praktykę.

Ewa Miłowicz podpowie jak i czym karmić swoją duszę by Twoje ciało nie tyło oraz dlaczego w życiu tak ważna jest uważność.

Po raz pierwszy na konferencji zagości formuła warsztatu coachingowego. Poprowadzi go Kasia Wnękowska, a jego tytuł to „Twój pierwszy krok do bycia skuteczną i spełnioną”. W jego trakcie określisz stan, emocje i energię związane z Twoją skutecznością i spełnieniem.

Więcej szczegółów na temat konferencji znajdziecie na stronie ECO KOBIETA, a także na Facebooku W poszukiwaniu autentycznego JA

Zachęcamy do udziału!


Kiedy trzeba wyrzucić biustonosz czy deskę do krojenia? Te rzeczy mają datę przydatności!

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
16 października 2017
Następny

Wszyscy doskonale wiemy, czym grozi spożycie przeterminowanego jedzenia, dlatego uważnie czytamy etykiety i pilnujemy daty na opakowaniu. Zapominamy jednak o tym, że otaczamy się przedmiotami, które również po pewnym czasie należy wyrzucić, ponieważ tracą swoje właściwości lub zaczynają nam szkodzić.

Każdy z nas ma w domu przedmioty i akcesoria, kupione wiele lat temu. Nie zastanawiamy się nad tym, czy nadszedł czas, by się ich pozbyć. Chyba, że po prostu się rozwalą i w żaden sposób nie można ich naprawić. Rzeczy, których używamy, z biegiem lat ulegają zniszczeniu – mogą np. się odkształcić, przez co przestają spełniać swoje funkcje. Mogą też stać się siedliskiem zarazków. Zastanawiałaś się kiedyś, po jakim czasie należy pozbyć się stanika? Albo szczotki do włosów? Może się okazać, że po przeczytaniu tego tekstu przeprowadzisz w swoim domu prawdziwą rewolucję.


Źródło: Deccoria

Zobacz także

Fot. iStock / Massonstock

Babcine porady na wszystko. Jeśli nie możesz zasnąć – mrugaj

Fot. iStock / Grandfailure

Mężczyzna w Krainie Czarów

Fot. iStock /  South_agency

„Umiesz liczyć? Licz na siebie”. I po Komunii Świętej…