Związek

Kiedy przyłapiesz partnera na przeglądaniu treści twojego telefonu… Czy to znaczy, że on ci nie ufa?

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
2 lipca 2019
Fot. iStock/nd3000
 

Właśnie przyłapałaś partnera na tym, jak przegląda w twoim telefonie twoje wiadomości, które wysyłałaś do znajomych. Kiedy spytałaś go, co robi, udał, że szuka czyjegoś numeru telefonu. Wiesz, że to nieprawda, ale starasz się zapomnieć o tym incydencie. Jednak myśl o tym, że on ci nie ufa nie daje ci spokoju. Co powinnaś zrobić?

Wiele par ma podobny problem: jakie są granice prywatności w związku? Czy każda ze stron powinna zachować swoją osobistą przestrzeń i nie dawać partnerowi dostępu do swojego telefonu komórkowego, mediów społecznościowych i poczty elektronicznej?

Zdarzyło ci się obserwować pary, które przyszły na obiad do restauracji? Znajdziesz wśród nich takich, którzy patrzą w ekran telefonu, zamiast ze sobą rozmawiać. Ich partnerzy otrzymują wówczas wiadomość, że telefon jest ważniejszy niż oni. Może to wywołać wątpliwości i niepewność co do uczuć ukochanej osoby wobec nich, a to dalej impuls do zaglądania w treść rozmów  partnera.

Aby poradzić sobie z tym poczuciem odrzucenia i zazdrości, warto wprowadzić zasady korzystania z telefonu w domu, czy podczas wspólnych wyjść.

Nasze potrzeby dotyczące zachowania sfery prywatnej w związku rozwijają wraz z naszymi doświadczeniami. Jeśli ktoś był w związku, w którym czuł się pod kontrolą, może potrzebować więcej prywatności. Z drugiej strony, jeśli ktoś był w związku, w którym został zdradzony, może ciągle szukać potwierdzenia, że partner jest uczciwy.

Zdrowe relacje wymagają otwartego dialogu między partnerami, na temat ich przekonań i oczekiwań dotyczących tego, gdzie postawić granice prywatności. Wiele zależy od tego, jaka jest historia obojga partnerów oraz ich poprzednich związków. W obecnej relacji wszyscy muszą od nowa nauczyć się jak uszanować potrzeby każdej ze stron.

Budowanie zaufania zajmuje dużo czasu, a zaprzepaszczenie go jedynie chwilę. Pamiętajmy o tym.


Na podstawie: thriveglobal.com


Związek

Kiedy naprawdę dbasz o siebie? Kiedy każdy z tych punktów jest dla ciebie czymś naturalnym

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
2 lipca 2019
Fot. iStock / franckreporter
 

My kobiety jesteś dobrymi opiekunkami. Dobrze dbamy o innych, doglądamy ich w chorobie, martwimy się, przypominamy o lekach i badaniach. Dlaczego więc tak często bagatelizujemy własne potrzeby i własne zdrowie? Odkładamy na później odpoczynek, badania kontrolne, lepszy sen…Odbija się to mocno na naszej kondycji psychicznej i fizycznej. Zobacz, czy potrafisz się sobą zaopiekować.

Każdy z poniższych punktów stanowi ważny element listy kontrolnej. Potrafisz o siebie zadbać, jeśli większość z nich stanowi twój naturalny odruch.

1. Idziesz do łóżka, kiedy czujesz się zmęczona

2. Potrafisz przeprowadzić „niewygodną” rozmowę

3. Mówisz „nie”, kiedy myślisz „nie”

4. Potrafisz zorganizować sobie dzień odpoczynku psychicznego

5. Potrafisz usunąć coś z twojej listy rzeczy do zrobienia, bo jest na niej zbyt wiele elementów

6. Potrafisz poprosić o pomoc, gdy jej potrzebujesz

7. Potrafisz zrobić sobie przerwę od mediów społecznościowych

8. Umiesz pozbyć się nawyku, który ci nie służy

9. Umiesz wprowadzić poranny lub wieczorny rytuał, który dobrze wpływa na twoje zdrowie

10. Jesz wystarczająco i dbasz o to, by utrzymać odpowiednie nawodnienie organizmu

11. Masz wystarczająco dużo snu

12. Umiesz się uwolnić (od toksycznych ludzi, toksycznej sytuacji)

13. Umiesz postawić granice

14. Potrafisz skorzystać z pomocy terapeuty

15. Pijesz wodę zamiast wina, gdy czujesz się zdołowana

16. Płacisz rachunki na czas zamiast kupić sobie kolejną niepotrzebną rzecz

17. Praktykujesz uważność

18. Spędzasz czas z tymi, którzy cię w jakiś sposób wzbogacają

19. Prowadzisz dziennik – piszesz lub rysujesz, tworzysz coś

20. Spędzasz czas na łonie natury

21. Dbasz o swoją przestrzeń osobistą

22. Masz dla siebie empatię

23. Pozwalasz sobie na to, by być „ludzką” ze wszystkimi wadami i niedoskonałościami, a nie perfekcyjną

No i jak? Potraficie o siebie zadbać?


Na podstawie: TheGottmanIntitute

 


Związek

Chcesz być piękna – jedz bakalie! Mają zaskakujące właściwości

Redakcja
Redakcja
2 lipca 2019
Fot. Materiały prasowe

Na twarz nakładasz liczne maseczki i odżywcze kremy, paznokcie pokrywasz multiwitaminową odżywką, a w ciało każdego wieczora wmasowujesz balsam, ale wciąż nie możesz uzyskać pożądanego efektu. Dlaczego? Jeżeli Twoja dieta jest uboga w witaminy, minerały i inne cenne składniki odżywcze, skupianie się jedynie na zewnętrznych aspektach urody mogą okazać się powierzchowne i niewystarczające. Włącz do swojej diety pełne wartości odżywczych orzechy, ziarna oraz suszone owoce, które odżywią Cię od środka i sprawią, że będziesz promienieć!

Na mocne włosy i paznokcie – cynk

Pozbawione blasku, rozdwojone włosy i łamliwe paznokcie – to częsty przypadłości współczesnej kobiety, a co gorsza, lubią występować w duecie. Odżywki często okazują się być jedynie doraźnym rozwiązaniem, który tymczasowo poprawia ich stan, zamiast sięgnąć do źródła. Znasz ten problem z autopsji? Podpowiadamy – prawdopodobnie cierpisz na niedobór cynku, dlatego powinnaś zadbać o zwiększenie ilości tego pierwiastku w Twojej codziennej diecie. Najwięcej cynku znajdziesz w pestkach dyni, siemieniu lnianym oraz orzechach nerkowca. Sięgaj po nie w formie przekąski w trakcie zabieganego dnia – zadbaj o to, aby wrzucić do torebki zdrową przekąskę w porcji „na raz”, która nie zajmie w Twoim podręcznym bagażu dużo miejsca, a będziesz mogła sięgnąć po nią w chwili nagłego głodu – np. prażone, lekko solone orzechy nerkowca Chwyć&Jedz od Bakalland.

Magnez zwalczy oznaki zmęczenia

Choć kawa uchodzi za najlepsze remedium w walce ze zmęczeniem, częste sięganie po ten napój powoduje wypłukiwanie się magnezu z organizmu. Skutki odczuwamy szybko – niedobór magnezu objawia się m.in. skurczów, bólu głowy oraz paradoksalnie… zmęczenia i problemów z koncentracją. Dbając o to, aby Twoja dieta obfitowała w ten składnik, sprawisz, że walka z wracającym przemęczeniem będzie skuteczniejsza. Dzięki temu Twoja twarz będzie bardziej wypoczęta, a spojrzenie pełne blasku. Zamiast sięgać po kilka filiżanek kawy dziennie, poprzestań na jednej, a do tego postaw na przekąskę bogatą w magnez. Szukaj tego pierwiastka w orzechach brazylijskich, pestkach dyni, maku oraz sezamie. Wybieraj je na przekąskę lub dodawaj do swoich dań, a suplementacja będzie jeszcze skuteczniejsza.

Miedź na piękny kolor włosów

Dbając o odpowiednią ilość miedzi w Twojej diecie, zatroszczysz się o piękny kolor Twój włosów – jest ona bowiem odpowiedzialna za prawidłową pigmentację włosów. Wybierając na przekąskę pistacje lub migdały, które są bogate w ten pierwiastek, zapewnisz im blask i zdrowy wygląd. Zamiast sięgać po drogeryjne specyfiki mające poprawić kolor włosów, zjedz kilka garści smacznych bakalii, które przy okazji uzupełnią Twoje zapotrzebowanie również na inne składniki odżywcze.

Artykuł powstał we współpracy z Bakalland


Zobacz także

9 typów ludzi, którzy nie nadają się na życiowego partnera. Ku przestrodze

Jak to plotka przed ołtarz ich zaprowadziła...

Jak to plotka przed ołtarz ich zaprowadziła…

Kiedy kobieta decyduje, że to koniec, to już nie zmieni zdania