Związek

Czym tak naprawdę jest „chemia” między wami, czyli co wyróżnia najbardziej dobrane pary

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
3 maja 2019
Fot. iStock/AleksandarNakic
 

Pewnie każdy z nas zna taką parę, o której mówi się, że „chemię między nimi widać na kilometr”. Jest coś takiego w sposobie w jaki na siebie patrzą, w podobieństwie fizycznym, w  tym, jak i co mówią… Wiesz, że do siebie pasują, że się wzajemnie pociągają, że tam po prostu „wszystko gra”. Wszystko, czyli co?

Uśmiech

Jeśli istnieje połączenie między dwiema osobami, prawdopodobnie będzie między nimi również dużo uśmiechów – a powód jest prosty. Kiedy nasz mózg jest szczęśliwy, uśmiechamy się, w naturalny sposób. Nawet nieśmiałe i introwertyczne typy będą w towarzystwie partnera czy partnerki manifestować radość.

Poczucie, że jest ci z nim/z nią dobrze

Tak, jakbyście się znali od lat. Silne poczucie owej „swojskości” nie zdarza się zbyt często. Kiedy to się dzieje, pojawia się uczucie komfortu i naturalna, płynna komunikacja.

Przyciąganie fizyczne

Jesteśmy genetycznie uwarunkowani tak, by szukać kogoś, kto nas silnie pociąga. Tutaj ten magnetyzm pojawia się właściwie od razu.

Połączenie na poziomie duchowym

Chociaż czasami nie jesteśmy w stanie zrozumieć, dlaczego odczuwamy szczególny duchowy związek z kimś, nie można zaprzeczyć jego obecności.

Podobne poczucie humoru

Fakt, że śmiejecie się z tego samego pogłębia uczucie, które masz wobec drugiej osoby, nawet jeśli początkowo jesteście tylko przyjaciółmi. Większość osób, które mają podobne poczucie humoru, również myśli podobnie.

„Lustro”

Odbicie lustrzane jest ludzkim zachowaniem, w którym osoba podświadomie naśladuje gest, sposób mówienia lub postawę drugiej. Robimy to bezwiednie. Często osoba, która odczuwa fizyczny lub emocjonalny pociąg do kogoś, zaczyna naśladować swojego wybranka – w taki sam sposób krzyżuje ręcem dotyka czoła.

Kontakt fizyczny

Czuły i niewinny dotyk jest niemal uniwersalnym znakiem chemii między partnerami. Ciągłe dotykanie, głaskanie, delikatne muskanie. Ta potrzeba nie mija z czasem.

Tęsknota

Kiedy między partnerami jest chętna, czas spędzony oddzielnie naznacza tęsknota i niecierpliwość.


Na podstawie: powerofpositivity.com


Związek

40 rzeczy, których nie chcesz żałować za 40 lat

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
3 maja 2019
Fot. iStock / marinovicphotography
 

Czas podsumowań przychodzi w różnych momentach naszego życia. Czasem wtedy, gdy przychodzi kryzys, czasem, gdy osiągamy wreszcie stabilizację (niekoniecznie materialną, bardziej emocjonalną).

Czego wówczas żałujemy? Bardzo prostych rzeczy, wcale nie spektakularnych wydarzeń. Codziennych zaniedbań, drobnych niedociągnięć, niejasnych sytuacji.

40 rzeczy, których nie chcesz żałować za 40 lat

Zbyt mało czasu spędzasz z odpowiednimi ludźmi

Nie dbasz o uśmiech na twarzach bliskich

Ukrywasz swoje prawdziwe uczucia, okłamujesz siebie i innych w kwestii emocji

Ciągle porównujesz się z innymi

Zbyt często ignorujesz swoją intuicję

Nie podejmujesz działań aby zmienić swoją sytuację

Nie jesteś wierny swoim ideałom

Marnujesz czas, bo ciągle czekasz aż będziesz „gotowy”, wymyślasz nowe wymówki

Nie wkładasz wystarczająco dużo wysiłku by osiągnąć to, o czym marzysz

Blokujesz się próbując rozwiązać problemy, na które nie masz wpływu

Nie podejmujesz wystarczającego ryzyka, kiedy do czegoś dążysz

Odkładasz własne potrzeby i szczęście na później

Zbyt szybko się poddajesz, rezygnujesz z ważnych dla siebie rzeczy

Pozwalasz komuś cię lekceważyć, w nieskończoność

Nie pomagasz innym, kiedy jesteś w stanie to zrobić

Ignorujesz swoje korzenie, to skąd pochodzisz, ludzi, którzy cię wychowali

Nie doceniasz tego, co masz

Nie dbasz o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne

Marnujesz czas na szukanie szczęścia „poza sobą”, podczas gdy ono zależy od ciebie

Zbyt wiele planujesz, za mało jesteś „tu i teraz”

Za bardzo się ograniczasz i nie możesz zobaczyć możliwości, które ci daje życie.

Nakładasz sobie niemożliwe do zrealizowania

Zawsze widzisz szklankę w połowie pustą

Nigdy nie przyznajesz się do błędów

Nie przyjmujesz odpowiedzialności za zmiany życiowe, które musisz wprowadzić

Poszukujesz akceptacji od innych

Chcesz zrobić wrażenie na niewłaściwych ludziach

Marnujesz czas na dramaty i niepotrzebnych kłótnie

Jeszcze nie nauczyłeś się wybaczać

Bez końca martwisz się na zapas, wyobrażasz sobie najgorsze

Trzymasz się rzeczy, których nie możesz kontrolować

Utknąłeś w pułapce konsumpcjonizmu

Nigdy nie podróżujesz, choć masz wiele okazji

Zbyt rzadko się uśmiechasz, szczerze i naturalnie

Opierasz się zmianom zamiast stawić im czoła

Rzadko spacerujesz, poruszasz się głównie samochodem

Mówisz więcej niż robisz

Nie umiesz odpoczywać inaczej niż z telefonem w ręku

Czytasz mało książek, choć kupujesz ich wiele

Nie masz dobrego przyjaciela, bliskiej osoby innej, niż partner lub partnerka


Na podstawie: marcandangel.com


Związek

Kilka nawyków, które wzmocnią twoją siłę psychiczną

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
3 maja 2019
Fot. istock/svetikd

To nie są łatwe czasy. Żyjemy w świecie, który co chwila nas „testuje”, wymaga odporności i siły psychicznej. Ale nie wszyscy jesteśmy z natury mentalnie silni. Warto więc wyrobić sobie kilka nawyków, które ową mentalną siłę wzmocnią.

Co wzmacnia naszą siłę psychiczną

Spaceruj

Spacer przynajmniej raz dziennie to świetny sposób na utrzymanie, a nawet poprawę zdrowia psychicznego. Ostatnie badania wykazały, że wychodząc na zewnątrz poprawiamy nasze samopoczucie na około 7 godzin!

Przebywaj z bliskimi

Ludzie, którzy są bardziej związani ze swoją rodziną, przyjaciółmi i bliskimi są znacznie szczęśliwsi i kończą życie dłużej niż ludzie wybierający samotne spędzanie czasu.

Ćwicz z ciężarkami

Dziwne? Niekoniecznie. Ostatnie badania wykazały, że praca na siłowni poprawia nastrój i zmniejsza objawy depresji. Podnoszenie ciężarków jest jak pokonywanie trudności.

Szukaj tego, co wywołuje uśmiech na twojej twarzy

Postaraj się nabrać nawyku szukania wokół ciebie czegoś „do śmiechu” kilka razy dziennie. Śmiech może być korzystny dla naszej sprawności umysłowej, ponieważ śmiejąc się uwalniamy w naszym organizmie wiele substancji chemicznych, które powodują ogólnie lepsze samopoczucie, zmniejszenie stresu, poprawę pamięci krótkotrwałej i zwiększenie umiejętności uczenia się nowych zadań i informacji.

Spróbuj medytacji

Po prostu poświęcając trochę czasu na odpoczynek, oddech i skupienie uwagi na teraźniejszości, prawdopodobnie szybko zauważysz zaskakująco pozytywne efekty.

Zacznij pisać dziennik

Spróbuj robić notatki, aby zastanowić się nad wydarzeniami danego dnia. Zapisując to, za co jesteś wdzięczny i jakie dobre rzeczy wydarzyły się przez cały dzień, zaczniesz zdawać sobie sprawę, że chociaż twój nastrój nie był najlepszy masz podstawy do dobrego samopoczucia.

Dbaj o higienę snu

Zbyt często zaniedbujemy fakt, że odpowiednia ilość snu jest kluczowa zarówno dla naszej sprawności fizycznej, jak i psychicznej! Brak wystarczającej ilości snu prowadzi do wielu niekorzystnych konsekwencji, takich jak chroniczne zmęczenie.

Zrób coś dla innych

Staraj się robić coś miłego dla innych każdego dnia.  Chodzi o drobne uprzejmości, takie jak przepuszczenie kogoś w drzwiach, czy przygotowanie dla kogoś kawy.

Ucz się czegoś nowego

Spraw, by nawyk ciągłego poszukiwania i wypróbowywania nowych rzeczy nie był ci obcy. Czytaj o czymś nowym, spróbuj nowego hobby, poczuj, że otwierają się przed tobą nieznane dotąd możliwości. To bardzo wzmacnia.

Jak widzisz, siła emocjonalna leży w nowych doświadczeniach, w świeżym, pozytywnym spojrzeniu na świat i ludzi oraz w obecności tych, którzy są nam bliscy. To wszystko masz na wyciągnięcie ręki.


Na podstawie: powerofpositivity.com


Zobacz także

Nie potrafię być dla niego zołzą

Miłość jest w stanie wiele udźwignąć. Czy także pozytywny wynik testu na HIV? Życie w związku „plus-minus”

24 rzeczy, których uczą się terapeuci, a o których każdy powinien wiedzieć