Zdrowie

Zgięcia boczne kręgosłupa

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
17 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Medicover
 

Aby usprawnić funkcjonowanie mięśni przy odcinku lędźwiowym kręgosłupa, warto wykonywać proste ćwiczenie rozciągające.

  1. Przyjmij na macie pozycję na czworakach, wyprostuj kręgosłup
  2. Zacznij przesuwać dłonie małymi odstępami po macie w jedną stronę
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i tę samą czynność wykonuj w drugą stronę

Wykonaj 2 serie po 10 powtórzeń


Zdrowie

Skłony tułowia – ćwiczenie na mięśnie grzbietu

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
18 kwietnia 2016
Skłony tułowia
Fot. Screen z Youtube / Dominik Gronostajski
 

W utrzymaniu wyprostowanej sylwetki pomagają mięśnie grzbietu, które dla zachowania w dobrej kondycji należy rozciągać i wzmacniać. Idealne ćwiczenie, by zachować mięśnie w dobrej kondycji, są skłony tułowia.

Najprostsze rozciągające ćwiczenie, polega na klasycznych skłonach tułowia w przód. W czasie ćwiczenia ważna jest  technika oddychania. Wydech następuje podczas ruchu ramion, a przy powrocie do pozycji wyjściowej jest wdech.

Skłony tułowia

  1. Stań ze złączonymi nogami
  2. Prowadząc dłonie blisko ciała, zejdź w dół do skłonu
  3. Powoli podnoś się aż do wyprostu kręgosłupa

Zobacz więcej ćwiczeń na blogu: Ćwiczenie na dziś

Fot. Screen z Youtube


Zdrowie

Klęk podparty dla wzmocnienia mięśni grzbietu

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
16 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / ActivlabSport

Aby wzmocnić mięśnie pleców, oraz zadbać o zdrowy kręgosłup, nie potrzeba wielkiego wysiłku. Wystarczy każdego dnia wprowadzić proste ćwiczenia, które wzmocnią odpowiednie partie mięśni.

  1. Wykonaj klęk podparty, głowę utrzymaj w linii kręgosłupa.
  2. Wykonując wdech wyprostuj i unieś jednocześnie przeciwległą rękę i nogę. Wytrzymaj w tej pozycji 2 s i wróć do pozycji wyjściowej.
  3. Wykonaj np. 8 powtórzeń na każdą ze stron.