Zdrowie

Wykroki do boku – sposób na smukłe uda

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
11 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / AngelikaPióro
 

Oto kolejne nieskomplikowane ćwiczenie, które pozwoli wypracować smukłe uda, wzmacniając ich mięśnie. Wykroki (wypady) do boku w tym doskonale pomogą, wzmocnią również mięśnie około-kolanowe tym samym chroniąc przed kontuzjami staw kolanowy. Szybciej i łatwiej przyswoisz sposób ćwiczeń, gdy pomożesz sobie specyficzną podkładką – ręcznikiem, który pozwoli na płynne ruchy stopy.

  1. Stań prosto, patrz przed siebie, zrób wydech i wykonaj duży krok do boku, wypychając biodra do tyłu i uginając kolano nogi prowadzącej (max do kąta 90 stopni). Staraj się, by druga noga była możliwie jak najbardziej wyprostowana, a pośladki mocno wypięte do tyłu.
  2. Odepchnij się piętą nogi prowadzącej i wróć do pozycji wyjściowej.

 


Zdrowie

Hula-hoop – połączenie doskonałej zabawy i ćwiczenia mięśni brzucha

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
14 marca 2016
Hula-hoop - połączenie doskonałej zabawy i ćwiczenia mięśni brzucha
Fot. Screen z Youtube / BodySculpture
 

Kręciłaś hula- hoop gdy byłaś małą dziewczynką? Jeśli tak to bez kłopotu ponownie zmusisz swoje biodra do tego ruchu. Jeśli ominęło cię to w dzieciństwie, czas nadrobić zaległości. Dzięki 30 minutom kręcenia koła, odchudzisz brzuch i ładnie wymodelujesz talię poprawiając jednocześnie postawę i wzmacniając kręgosłup.

  1. Stań w lekkim rozkroku, lekko ugnij nogi w kolanach i napnij brzuch.
  2. Chwyć rękami hula-hoop aby znalazło się na wysokości pasa.
  3. Oprzyj obręcz o jeden bok i delikatnym ruchem rąk wpraw ją w ruch. Poruszaj biodrami, utrzymując hula-hoop na wysokości pasa.

Na początek kręć lekkim, hula-hoop o szerokiej obręczy, a gdy już się wprawisz, kup cięższe, ze specjalnymi wypustkami, które pomogą w walce z tłuszczykiem na brzuchu. Nie zniechęcaj się pierwszymi niepowodzeniami, szybko przypomnisz sobie jak należy to robić. Połączysz doskonałą zabawę z ćwiczeniami.

 


Zdrowie

Ćwicz brzuszki, likwiduj “oponkę” i ciesz się mocnymi mięśniami

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
11 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / WyciskTV

11Odstający brzuch, to zmora wielu kobiet. Jego wygląd i stan mięśni pogarsza się szczególnie po przebytych ciążach. Niestety, “oponka” tak skrzętnie ukrywana pod szerokimi swetrami sama nie zejdzie. Potrzeba się wysilić, by wzmocnić mięśnie brzucha i pozbyć się mało sympatycznego nadmiaru tłuszczu, jaki lubi gromadzić się akurat w tej części kobiecego ciała.

Do dzieła, brzuch się sam nie zrobi!

  1. Połóż się na rozłożonej macie. Plecy mają być płasko, a kolana skierowane w stronę sufitu, ze stopami ułożonymi płasko na podłodze.
  2. Ręce trzymaj przy głowie, tak by jedynie minimalnie ją dotykać. W ten sposób uzyskasz wsparcie dla głowy i szyi, ale nie będziesz ciągnąć szyi w trakcie wykonywania ćwiczenia
  3. Weź wdech. Pozostań z ramionami na podłodze w trakcie nabierania powietrza
  4. Podnieś tułów w trakcie wydechu. Ciągnij mięśnie brzucha w kierunku kręgosłupa, by one wykonywały pracę zamiast pleców, ramion czy łopatek
  5. Powoli opuść się z powrotem na podłogę. Wykonuj wdech ostrożnie kładąc się na ziemi
  6. Powtórz czynność podnoszenia i opadania. Jeśli jesteś osobą początkującą na początek wystarczy wykonać serię 10 brzuszków, zwiększając z czasem ich liczbę.