Dieta Zdrowie

Dlaczego warto pić sok z korniszonów? Oto siedem ważnych korzyści

Redakcja
Redakcja
12 czerwca 2019
Dlaczego warto pić sok z korniszonów? Oto siedem ważnych korzyści
Fot. iStock / kajakiki – Dlaczego warto pić sok z korniszonów? Oto siedem ważnych korzyści
 

Chyba wszyscy uwielbiają korniszony. A jeśli ktoś się wyłamuje, to niech przyjmie moje kondolencje dla jego krnąbrnych kubków smakowych, które nie potrafią docenić korniszonów. No właśnie korniszony jemy, a co robimy z wodą po nich? Najczęściej wylewamy. I tak jak chętnie pijemy wodę po ogórkach kiszonych czy kiszonej kapuście, tak nie doceniamy soku z korniszonów. Dlaczego warto pić sok z korniszonów?

Dlaczego warto pić sok z korniszonów i to najlepiej jak najszybciej?

Idealne źródło nawodnienia

Sok z korniszonów zawiera sód, potas i wodę, które są ważne dla odpowiedniego nawodnienia naszego organizmu. I choć zazwyczaj wystarcza nam sama woda, to jednak po ciężkim treningu lub długim dniu na słońcu, elektrolity takie jak sód i potas mogą pomóc. I tu właśnie pojawia się status „wszystko w jednym” soku z korniszonów. Wystarczy wypijać od 25 do 90 ml soku dziennie, nieważne czy rozcieńczonego, czy takiego prosto ze słoika.

Świetnie nadaje się do regeneracji po treningu

Woda to zazwyczaj wszystko, czego potrzebujesz przed treningiem i w jego trakcie, ale jeśli naprawdę ciężko ćwiczysz, sok z korniszonów okaże się regenerującym napojem. Dodatkowo może nawet pomóc w skurczach mięśni po treningu.

Jest naładowany probiotykiem

Sok z korniszonów pracuje w twoich jelitach. Sfermentowany jest źródłem tony naturalnych probiotyków. Zwracaj uwagę na termin przydatności do spożycia produktu, im krótszy tym większe prawdopodobieństwo skorzystania z probiotyków zawartych w soku z korniszonów.

jest tutaj, by pracować magicznie na twoim wnętrzu. No dobrze, nie koniecznie magii, ale skoro korniszon jest sfermentowany, mówi Lavy, pakują tony probiotyków.

Zaspokoi twoje pragnienie soli

Jeśli sięgasz po paczkę chipsów lub precle, słone paluszki po godzinie 15-tej, twój organizm może domagać się soli. Sok z korniszona może być dla ciebie zdrowszą alternatywą.

Pomaga regulować poziom cukru we krwi

Podczas, gdy sok z korniszonów wytwarzany z octu może nie mieć korzyści probiotycznych (zbyt długi termin przydatności je zabija), to z pewnością może regulować poziom cukru we krwi. Badania wykazały, że osoby z cukrzycą typu 2, które piły sok z korniszonów przed posiłkiem, zmniejszyły skoki cukru we krwi. Warto pamiętać, że ocet z soku z korniszonów jest w dużej mierze odpowiedzialny za poprawę reakcji organizmu na insulinę.

Jest źródłem witamin i przeciwutleniaczy

Sok z korniszonów jest szczególnie dobrym źródłem witamin A i E. Zawiera również śladowe ilości przeciwutleniaczy, które pomagają chronić organizm i jego komórki przed szkodliwymi cząsteczkami.

Możesz go używać do marynowania różnych warzyw

W zaprawie octowej, którą używasz do zrobienia korniszonów możesz zrobić także wiele innych warzyw, np. marchew, paprykę czy buraki.

I co wy na to? W te afrykańskie upały sok z korniszonów wydaje się być idealnym sposobem na to, by nie odwodnić organizmu.

Odwiedź nas na Facebooku


Dieta Zdrowie

Jak stracić pięć kilogramów w miesiąc? To wcale nie jest takie trudne

Redakcja
Redakcja
12 czerwca 2019
Fot. iStock/GlobalStock
 

Zastanawiasz się, jak stracić pięć kilogramów w miesiąc? Wydaje ci się to niemożliwe? A jednak. Miesiąc to całkiem sporo czasu, kiedy to naprawdę bez wielkich wyrzeczeń, a przede wszystkim bez głodówek możemy zdrowo i efektywnie schudnąć nie bojąc się efektu jojo. No dobra, chyba że po miesiącu rzucicie się od razu na ogromne porcje lodów z bitą śmietaną, a wieczorem na mięso z grilla.

Więc, zamiast czytać inspirujące historie o tym, jak to kto schudł i ile, warto wziąć wagę w swoje ręce i zrobić coś dla siebie. I nie przeczytacie tu o żadnej diecie cud, która pozwoli wam żyć jedynie powietrzem i tracić kilogramy leżąc na kanapie i oglądając filmy na Netflixie. Co to, to nie. Nie ma co ukrywać, że połączenie zdrowego odżywiania z aktywnością fizyczną postawi was na właściwej drodze. Najważniejszej est, by zacząć swoją odchudzającą podróż w wolnym i stałym tempie, ponieważ jeśli chodzi o utratę wagi, tak jak do wszystkiego w życiu, potrzebujemy odrobiny inspiracji, aby osiągnąć nasze cele.

I wcale nie potrzeba dużo, wystarczy dostosować się do prostych pięciu wskazówek, a już to powinno nam dać power do działania.

Jak stracić pięć kilogramów w miesiąc?

  • Jedz dużo zielonych warzyw lub suplementów z błonnikiem. Błonnik pomaga zredukować m.in. „skrzydła nietoperza”, eliminując toksyny.
  • Ogranicz alkohol do czterech standardowych napojów tygodniowo. Kieliszek wina zastępuje jedną przekąskę.
  • Twoje ciało przekształca pszenicę w cukier szybciej niż jakiekolwiek inne ziarno. Więc spróbuj unikać chleba i makaronu, jeśli możesz.
  • Dozwolona jest jedna kawa dziennie. Każdą następną zastąp zieloną herbatą.

Pamiętaj, że niskotłuszczowe jogurty zawierają cukier, by zrekompensować w smaku brak tłuszczu. Wybieraj więc mądrze, staraj się jeść prawdziwe masło, jogurt i mleko oraz ser, ale w małych dawkach.

Nie możecie też zapominać o aktywności fizycznej. Zacznij od chodzenia, spaceruj więcej niż dotychczas, choćby zostawiając samochód dalej niż zazwyczaj od pracy. Jak widać wszystkiego można dokonać, trzeba tylko naprawdę chcieć i nie musieć się przy tym porywać z motyką na słońce.

Odwiedź nas na Facebooku


Dieta Zdrowie

Paraliż senny. Czy kiedykolwiek śniłaś o tym, że nie możesz się poruszyć?

Redakcja
Redakcja
12 czerwca 2019
Fot. Istock/Geber86

Paraliż senny jest dziwnym i dość nieprzyjemnym zjawiskiem. Nie możesz się poruszyć, nic powiedzieć, jednak jesteś świadoma tego, co dzieje się wokół. Dzieje się tak wtedy, gdy twój mózg jest obudzony, ale ciało jeszcze (lub już) nie. Na szczęście to stosunkowo częste zjawisko nie powoduje żadnych szkód fizycznych. Paraliż senny występuje w jednym z dwóch etapów snu- „hipnagogicznym” albo „hipnopompicznym”. Hipnagogiczny paraliż senny pojawia się przed zaśnięciem, podczas gdy hipnopompiczny paraliż senny występuje wtedy, gdy wybudzasz się z fazy snu zwanej REM.

Gdy zasypiamy, nasze ciało relaksuje się, a umysł staje się coraz mniej świadomy. Jednakże, gdy następuje paraliż hipnagogiczny, umysł pozostaje świadomy, podczas gdy ciało osiąga mimowolny stan relaksu. Osoba uświadamia sobie, że nie jest w stanie się poruszyć pomimo wysiłków, co często prowadzi do ataku paniki.

Kto jest narażony na zjawisko paraliżu sennego

Badania wykazują, że doświadczenie to regularnie odczuwa aż ok 8% populacji. Osoby z zaburzeniami psychicznymi, takimi jak lęk i depresja, są bardziej podatne na częste epizody paraliżu sennego. Osoby dotknięte bezdechem sennym; ludzie przyjmujący określone rodzaje leków, a także osoby z deficytem snu mogą doświadczać częstszych epizodów paraliżu sennego.

Oto pełna lista czynników ryzyka:

  • Brak snu
  • Częste zmiany w harmonogramie snu
  • „Trudne” stany psychiczne, takie jak stres lub choroba afektywna dwubiegunowa
  • Spanie na plecach
  • Problemy ze snem, takie jak narkolepsja lub nocne skurcze nóg
  • Niektóre rodzaje leków
  • Nadużywanie substancji

Jakie są objawy?

W większości przypadków osoby, które doświadczają paraliżu sennego, nie mogą poruszać się ani mówić – stan ten trwa od kilku sekund do kilku minut. Paraliż zwykle pojawia się w początkowych etapach zasypiania i prawie natychmiast po przebudzeniu. Wiemy, co dzieje się wokół, ale nie możemy w żaden sposób zareagować, ani wpłynąć na ciało by się obudziło.

Podczas gdy paraliż senny często nie wymaga żadnego leczenia, lekarz może zalecić zbadanie innych obszarów dotyczących twojego zdrowia.  Jeśli problemy utrzymują się lub nasilają, powinien skierować cię do specjalisty od snu.


Na podstawie: powerofpositivity.com


Zobacz także

Dieta i ziemniaki? Wcale się nie wykluczają. Chcesz schudnąć – nie rezygnuj z ziemniaków, tylko gotuj je prawidłowo

Gdzie moja moc?! Ratunku… Jak szybko odzyskać życiową energię

7 niepokojących sygnałów, które mogą świadczyć o wrzodach żołądka