Jak pokazują badania przeprowadzone dla marki Head & Shoulders, Polacy w czasie pandemii znacznie ograniczyli ruch. Zdecydowana większość z nich deklaruje, że motywacją do powrotu do formu są inni ludzie, których towarzystwa na co dzień brakuje z powodu ograniczeń wprowadzonych w czasie pandemii. Dlatego, w czasie odmrażania gospodarki i stopniowego wychodzenia z ograniczeń narodowej kwarantanny, Head & Shoulders zachęca Polaków do codziennej, wspólnej gimnastyki porannej w ramach akcji „Zacznij dzień z czystą głową”. Równolegle marka wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem wspiera potrzebujących w czasie pandemii.
Według badań przeprowadzonych dla marki Head & Shoulders, ponad połowa Polaków (59 proc.) zmniejszyła swoją aktywność fizyczną od czasu wybuchu pandemii i wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się. Jednocześnie, zdecydowana większość z nich, 75 proc., przyznaje, że łatwiej byłoby im wrócić do rozpoczęcia lub wznowienia aktywności fizycznej w towarzystwie innych osób – partnerów lub przyjaciół – których brak na co dzień odczuwa aż 72 proc. społeczeństwa[1].
Ruszyła akcja „Zacznij dzień z czystą głową”
W odpowiedzi na powyższe zjawiska, marka Head & Shoulders, przygotowała specjalną akcję pod hasłem „Zacznij dzień z czystą głową”, w której zachęca odbiorców do codziennej, porannej rozgrzewki w towarzystwie znanych i lubianych sportowców, prezenterów i aktorów. Treningi są transmitowane codziennie o 8:30, w formie relacji na żywo na instagramowym profilu trenera personalnego, Daniela Józka Kuczaja oraz na profilach gwiazd i influencerów, biorących udział w akcji: Rafała Maślaka (4 i 11 maja), Macieja Dowbora (5 i 13 maja), Małgorzaty Ohme (6 i 12 maja), Hanny Lis (7 i 14 maja), Sylwii Nowak (8 i 15 maja), Rafała Jonkisza (9 i 16 maja) i Krzysztofa Golonki (10 i 7 maja).
Do przyłączenia się do akcji zachęca sam Robert Lewandowski, ambasador marki Head & Shoulders. Jako profesjonalny sportowiec doskonale wiem, jak poranna aktywność fizyczna jest istotna dla naszego zdrowia i kondycji psychicznej. Kiedy nasze ciało jest w dobrej formie, my też czujemy się znacznie lepiej. Mam nadzieję, że poranne ćwiczenia staną się dla wszystkich nowym rytuałem, dzięki któremu razem zadbamy o najwyższą formę – mówi Robert Lewandowski.
Do wspólnego treningu może dołączyć każdy, kto chce znaleźć inspirację i motywację, potrzebną do tego, by wejść w nowy dzień ze świeżym zapasem siły woli, optymizmem i gotowością stawienia czoła wyzwaniom.
Poranna rutyna sposobem na pozytywny początek dnia
Jak wynika z badania Head & Shoulders aż 36 proc. Polaków przyznaje, że lubi poranne rytuały, ponieważ dają one poczucie przewidywalności i pozwalają lepiej zacząć dzień. Ich znaczenie podkreśla również Małgorzata Ohme, psycholog i ekspert akcji Head & Shoulders. Powtarzalne działania wykonywane rano nadają pozytywny ton wszystkiemu, czym będziemy zajmowali się przez resztę dnia. Konsekwentne wykonywanie odpowiednio dobranych czynności, takich jak chociażby poranna gimnastyka, prysznic i pielęgnacja włosów, pomaga złapać poczucie porządku i wewnętrzny spokój ducha – mówi Małgorzata Ohme. Wspólne treningi on-line są również szansą na poczucie się częścią większej wspólnoty, co jest szczególnie istotne w czasie, kiedy ograniczyliśmy spotkania towarzyskie oraz bezpośredni kontakt z innymi ludźmi – dodaje.
– Chcemy na co dzień wspierać Polaków w powrocie do formy, bo jako marka szamponów numer 1 na świecie, codziennie rano towarzyszymy im od lat w porannych rytuałach w zakresie pielęgnacji włosów i skóry głowy. Poranna aktywność fizyczna, podobnie jak poranny prysznic, to sposób na pozytywne rozpoczęcia dnia ze świadomością, że zrobiliśmy coś dobrego sami dla siebie – mówi Jarosław Fibich, manager marki Head & Shoulders.
Stosowanie kosmetyków do pielęgnacji włosów Head & Shoulders, które zwalczają przyczyny i oznaki łupieżu, pomoże zacząć każdy dzień z czystą głową, zarówno w sensie dosłownym, jak i w przenośni.
Procter & Gamble wspiera potrzebujących w czasie pandemii
Od początku epidemii P&G wspiera organizacje humanitarne oraz ich podopiecznych dotkniętych tym kryzysem. W Polsce działa na rzecz walki z kryzysem epidemiologicznym z Polskim Czerwonym Krzyżem dostarczając podstawowe środki czystości i artykuły higieniczne najbardziej potrzebującym – rodzinom, seniorom, osobom chorym i niepełnosprawnym – tak aby w tej trudnej sytuacji mogli realizować swoje codzienne obowiązki i proste czynności – myć zęby i włosy, golić się, prać ubrania czy zachowywać czystość w domu. Produkty marek, takich jak Ariel, Gillette, Oral B, Pantene, Head & Shoulders, Pampers, Fairy i wiele innych trafiło do tysięcy polskich domów.
P&G wspiera także tych, którzy niosą pomoc innym. Podstawowe produkty do higieny osobistej i środki czystości należących do firmy marek otrzymali także pracownicy społeczni PCK. Z kolei do ratowników medycznych w całym kraju trafią produkty do pielęgnacji – m.in. Head & Shoulders, Gillette i Old Spice. Ponadto, personel medyczny może skorzystać ze specjalnej linii telefonicznej, którą wspiera marka Always. Produkty przekazywane przez organizacje pomocowe takie jak PCK trafiają także do szpitali i innych instytucji medycznych. Firma przekazuje także środki pieniężne na walkę z kryzysem oraz jego skutkami.
[1]Badanie zrealizowane przez PBS sp. z o.o. w ramach projektu marki Head & Shoulders pt. „Zacznij dzień z czystą głową” w technice CATI w maju 2020 r. na ogólnopolskiej próbie n=711 Polaków w wieku 18+.
Artykuł powstał we współpracy z Head & Shoulders