Psychologia Związek

Dlaczego mężczyźni częściej odchodzą, kiedy zaczynają się kłopoty, a kobiety zostają, by trwać przy ukochanym „na dobre i na złe”

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
28 lipca 2017
Dlaczego mężczyźni częściej odchodzą, kiedy zaczynają się kłopoty, a kobiety częściej zostają, by trwać przy ukochanym "na dobre i na złe"
Fot. iStock/AntonioGuillem
 

Nie myślimy stereotypami. To statystyki pokazują tę smutną prawdę: mężczyźni, dużo częściej niż kobiety, poddają się w trudnych sytuacjach. Częściej opuszczają swoje partnerki, gdy te muszą stawić czoło ciężkiej chorobie, mają mniej cierpliwości, gdy dzieci sprawiają im poważne kłopoty. Dlaczego mężczyźni częściej odchodzą, łatwiej i szybciej „odpuszczają”, gdy związek z ukochaną blokują emocjonalne mielizny. To kobiety lepiej sprawdzają się w trudnych warunkach, to one przejmują stery, gdy związkowy statek natrafia na sztorm. Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego mężczyźni częściej odchodzą, kiedy zaczynają się kłopoty?

W raporcie z 2009 r. , opublikowanym w czasopiśmie Cancer stwierdzono, że kobieta u której zdiagnozowano poważną chorobę jest sześć razy bardziej narażona na rozwód lub separację niż mężczyzna z podobną diagnozą. Naukowcy wskazują kilka możliwych powodów takiej rozbieżności w sytuacji kobiet i mężczyzn. Przede wszystkim, zdaniem dr Marca Chamberlain’a, bycie opiekunem nie jest tradycyjną rolą panów. Co to oznacza? Większość mężów doskonale troszczy się o swoje partnerki, ale nie czuje się z tym komfortowo. Opieka nad osobą chorą wymaga również zmiany dotychczasowego stylu życia i wielu wyrzeczeń, w tym często również sposobu w jaki partner  dotychczas zarabiał pieniądze. To może być dla niego bardzo trudne. Kobiety są w tej kwestii o wiele bardziej „elastyczne”, stawiając na pierwszym miejscu zdrowie, szczęście i komfort psychiczny ukochanego.

Radzenie sobie z trudnymi problemami innego typu (jak na przykład niespodziewana ciąża, poważne kłopoty wychowawcze, powolny rozpad związku, czy nawet zdrada) wymaga silnego wsparcia emocjonalnego. Kobiety zwracają się po nie do przyjaciół, psychologa, członków rodziny albo grupy wsparcia, mężczyźni – nie. Mężczyzna zwykle polega na swojej partnerce jako na głównym powierniku, a gdy z jakiegoś powodu nie może tego zrobić, zostaje ze swoimi problemami sam. I nie daje rady.

Istotny jest również strach przed porzuceniem. Bojąc się, że nie sprosta związkowym kłopotom, mężczyzna woli wycofać się pierwszy, bo w swojej ocenie, w ten sposób nie ponosi porażki

O, ironio losu! Czy naprawdę silne, męskie ramię można już tylko spotkać na siłowni?


Na podstawie: oprah.com


Psychologia Związek

8 momentów w życiu, w których dobrze uprawiać seks. Dzięki temu łatwiej osiągniesz sukces i będziesz bardziej pewna siebie

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
28 lipca 2017
Zobacz, w jakich momentach w swoim życiu powinnaś uprawiać seks, aby poczuć się jeszcze lepiej. Nie szukaj już więcej wymówek! ;)
Fot. iStock / shironosov
 

Seks jest niezwykle ważną częścią życia dorosłego człowieka. To źródło przyjemności i niezwykłych doznań. Działa jak najlepszy kosmetyk i lek, który łagodzi wiele dolegliwości. Taka niesamowita bliskość z drugim człowiekiem poprawia samopoczucie, redukuje stres, wpływa na gospodarkę hormonalną.

Świadomość, że jesteś dla kogoś najpiękniejszą kobietą na świecie, dodaje ci pewności siebie i sprawia, że łatwiej pokonujesz trudności. Zobacz, w jakich momentach w swoim życiu powinnaś uprawiać seks, aby poczuć się jeszcze lepiej. Nie szukaj już więcej wymówek! 😉

8 momentów w życiu, w których dobrze uprawiać seks

Seks przed ważnym wystąpieniem – seks to zdaniem amerykańskich naukowców najlepsze remedium na stres i nerwy.

Seks, gdy nie możesz zasnąć – podczas uprawiania seksu wydzielana jest prolaktyna, czyli hormon wywołujący senność.

Seks, gdy łapie cię przeziębienie – seks zwiększa odporność twojego organizmu i wpływa na produkcję przeciwciał, które pomogą ci w walce z chorobą.

Seks po treningu – dzięki temu, że po aktywności fizycznej masz bardziej ukrwione narządy płciowe, szybciej osiągniesz orgazm. A o jego zaletach chyba nie musimy przypominać.

Zobacz, w jakich momentach w swoim życiu powinnaś uprawiać seks, aby poczuć się jeszcze lepiej. Nie szukaj już więcej wymówek! ;)

Fot. iStock / Jacob Ammentorp Lund

Seks, gdy boli cię głowa – nie wykręcaj się więcej bólem głowy. Seks jest skutecznym lekarstwem, który szybko pomoże ci się pozbyć dokuczliwych dolegliwości.

Seks przed rozmową o podwyżkę – seks wpływa na twoje samopoczucie i obniża ciśnienie krwi, dzięki czemu jesteś mniej zdenerwowana i bardziej pewna siebie.

Seks po ciężkim dniu – zamiast sięgać po kieliszek wina, spędź miły wieczór w łóżku z ukochanym. W twoim organizmie zaczną wydzielać się hormony szczęścia, a rozładowanie napięcia przyczyni się do tego, że wasz seks będzie bardziej namiętny.

Seks przed miesiączką – seks łagodzi PMS. Zwiększa poziom oksytocyny i endorfin w organizmie, działa relaksująco i pozytywnie wpływa na nastrój.

Nie odmawiaj sobie i swojemu partnerowi przyjemności. Regularne uprawianie seksu dodatkowo sprawi, że szybciej zrzucisz zbędne kilogramy, twoja cera będzie bardziej promienna, a ty będziesz wyglądać młodziej. Kochaj się na zdrowie!


Psychologia Związek

Poczuj energię jogi – oto 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć

Agnieszka Dyniakowska
Agnieszka Dyniakowska
28 lipca 2017
Poczuj energię jogi - oto 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć
Fot. iStock / webphotographeer

Joga znana była już podobno 3000 lat przed naszą erą, a więc jest bardzo starą filozofią – tak, filozofią, bowiem to nie tylko zestaw ćwiczeń fizycznych z pozycjami niczym ludzkie origami, ale także coś, co wpływa na ciało, duszę, umysł, zapewnia pozytywną energię i dobre samopoczucie. Korzyści z jogi jest całkiem sporo, a dziś przedstawiamy wam osiem, które mamy nadzieję przekonają was do jej ćwiczenia.

Poczuj energię jogi. 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć

Wzmacnia mięśnie

W jodze jedynie ciężar, z jakim ćwiczysz, to ciężar własnego ciała – a to czasami niemało! Dzięki regularnym ćwiczeniom mięśnie wzmacniają się i wydłużają, wygląd sylwetki poprawia się, a często tez odkrywamy istnienie mięśni, o których wcześniej nie miałyśmy pojęcia! Szybko też można zauważyć poprawę wyglądu brzucha, co wiąże się nie tylko z mocniejszymi mięśniami, ale tez lepsza postawą.

Kształtuje prawidłową postawę ciała

Bardzo często nasza postawa jest nieprawidłowa – garbimy się, wypinamy brzuch lub pośladki, wyginamy na boki, a nasz kręgosłup cierpi! Dzięki jodze nauczymy się, jak ustawić swoje ciało, by stać prosto i nie obciążać nadmiernie kręgosłupa. Ponadto ćwiczenie asan (pozycji w jodze) poprawia ukrwienie kręgosłupa i wzmacnia system nerwowy, co zapobiega zapaleniom.

Reguluje oddech

Oddech stanie się głębszy i pełniejszy, bardziej świadomy. Nasz organizm dostanie dzięki temu więcej tlenu, a więcej tlenu to więcej energii – zmiany poczujemy bardzo szybko!  Skupienie się na oddychaniu to też świetna forma medytacji.

Zwiększa odporność organizmu

Badania wykonane w Norwegii wykazały, że joga wpływa na odporność naszego organizmu  – już dwie godziny po ćwiczeniach poziom odporności na poziomie komórkowym podwyższa się! Joga ma także wpływ na geny – według naukowców jej regularne uprawianie zmienia ekspresję w 111 genów w komórkach odpornościowych.Poczuj energię jogi - oto 8 korzyści, dla których warto ją ćwiczyć

Uwalnia od stresu

Głębokie i regularne oddechy, skupienie się na swoim ciele, medytacja – nasz poziom stresu dzięki temu bardzo szybko spada, a my czujemy rozluźnienie i odprężenie. Regularne ćwiczenia pomogą w wyciszeniu systemu nerwowego, regeneracji psychicznej, uwolnią od napięć i pomogą nabrać dystansu do otaczającego nas świata i naszych problemów.

Wzbogaca życie seksualne

Joga może też wpływać na relacje pomiędzy partnerami i na ich życie seksualne! Dzięki jodze stajemy się zwinniejsi i bardziej gibcy, wzmacniamy mięśnie dna miednicy, co sprawia, że współżycie jest przyjemniejsze dla obu stron.

Poprawia jakość snu

Zaburzenia snu, bezsenność są ściśle powiązane ze stresem i nieumiejętnością wyciszenia się i oczyszczenia umysłu. Zamiast sięgać po leki i chemiczne preparaty, warto spróbować jogi, która pomoże odzyskać nam równowagę ciała i umysłu.

Wydłuża życie

Podobno już 15 minut codziennych ćwiczeń jogi pozwala w pełni korzystać z jej licznych korzyści, a osoby regularnie uprawiające jogę żyją dłużej! Dlaczego? Jej ćwiczenia skutecznie zapobiegają chorobom degeneracyjnym, wpływają na opóźnienie procesów starzenia się organizmu, poprawiają ogólną kondycję i zdrowie, a także redukują stres, który jest naszym największym współczesnym wrogiem.

A jeśli nie jesteście przekonani do jogi, to możecie pobiegać, wsiąść na rower lub wybrać pływanie – najważniejsze, by aktywność fizyczna sprawiała nam przyjemność.


 

Na podstawie: www.krokdozdrowia.com       www.witajslonce.pl

 

Zapisz

Zapisz


Zobacz także

3 etapy rozwoju chłopców, o których naprawdę warto wiedzieć, żeby nie być potem beznadziejną teściową. Albo teściem

Kocham twojego męża, ale to tchórz. Nie zawalczy o nasz związek, więc ja to zrobię

9 rzeczy, które mówią kobiety, kiedy nie kochają wystarczająco mocno samych siebie