Go to content

Ponad 17 000 przeszkolonych dzieci i ponad 50 000 zł przekazanych dla Fundacji Echo – podsumowanie programu Mali Ratownicy

Fot. Materiały prasowe

W ciągu tegorocznych wakacji strefę Małych Ratowników można było spotkać w 8 nadmorskich miejscowościach, gdzie w każdy weekend najmłodsi pod czujnym okiem wyspecjalizowanych ratowników medycznych pozyskiwali wiedzę na temat udzielania pierwszej pomocy i dzięki napędzającemu akcję Volkswagenowi, stawali się Małymi Ratownikami. Od 2017 roku w ramach tej akcji przeszkolono ponad 35 000 maluchów.

Ich poczynaniom przyglądali się nie tylko rodzice i dziadkowie, ale także znani, którzy zdecydowali się zostać ambasadorami akcji. Na plażach można było więc spotkać Kubę Wesołowskiego, Paulinę Krupińską, Iwonę Cichosz, Małgorzatę Ohmę, Dorotę Gardias czy autorów popularnych blogów: Super Styler i Makóweczki.

Fot. Materiały prasowe | Dorota Gardias

Cel był jeden – przeszkolić na jak największą liczbę dzieci z udzielania pierwszej pomocy. Dodatkowo w tym roku Volkswagen zdecydował się wesprzeć Fundację Echo, która zajmuje się rozwojem dzieci głuchych i niedosłyszących.

Fot. Materiały prasowe

Każde przeszkolone dziecko to 3 zł, które zostało przekazane na rehabilitacje podopiecznych. Tegoroczna edycja okazała się być rekordową. Przeszkolono ponad 17 000 dzieci i tym samym udało się zebrać ponad 50 000 zł.

Fot. Materiały prasowe

Marka Volkswagen chce budować odpowiedzialne postawy wśród młodych ludzi i temu właśnie mają służyć Mali Ratownicy – projekt, który prowadzimy w tym roku już po raz trzeci.  Umiejętność niesienia pierwszej pomocy i zareagowania w sytuacji, która może tego wymagać, jest przydatna przez całe życie. W naszych strefach dzieci nabywały także szereg innych cech, takich jak odwaga, chęć niesienia pomocy, odpowiedzialność i to właśnie na te aspekty mocno zwracaliśmy uwagę podczas szkoleń w strefach. Tegoroczna edycja jest dla nas rekordowa. Dość powiedzieć, że na przestrzeni ostatnich trzech lat przeszkoliliśmy ponad 35 000 dzieci. – powiedział Hubert Niedzielski, Kierownik PR marki Volkswagen.

Fot. Materiały prasowe

Volkswagen stworzył program „Mali Ratownicy” w 2017 roku.  Jego zadaniem jest nauczenie zasad udzielania pierwszej pomocy jak największej liczby dzieci i pokazanie, że jest to bardzo proste. Program każdemu dziecku daje fantastyczną okazję do budowania jego wiedzy, umiejętności i charakteru. Zaszczepia umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, dodaje odwagi i pobudza chęć pomagania innym. W specjalnych strefach na polskich plażach, dzieci stają się super bohaterami i uczą się prawidłowo udzielać pierwszej pomocy, pod czujnym okiem profesjonalnych ratowników medycznych.

 

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe | Makóweczki

Fot. Materiały prasowe | Małgorzata Ohme

Fot. Materiały prasowe


Artykuł powstał w ramach akcji Mali Ratownicy