Macierzyństwo

Eko-zabawa, czyli zalety drewnianych zabawek

Redakcja
Redakcja
12 listopada 2015
Fot. Flickr / tresross / CC BY
 

Sterowane samochodziki, mówiące lalki, grające pianinka, to tylko niewielka część tego, co przyciąga uwagę maluchów w sklepach z zabawkami. Większość z nich, wykonana jest niestety z toksycznych składników. Na rynku pojawia się coraz więcej drewnianych zabawek, które przekonują zatroskanych rodziców, a ich pociechom gwarantują wcale nie mniejszą frajdę z zabawy. Gdzie kupić takie eko zabawki?

Zabawki produkowane ze sztucznych surowców, takich jak plastik, mogą być szkodliwe dla zdrowia. Większość tanich zabawek importowanych z Chin, zawiera w swoim składzie ołów i ftalany – substancje niezwykle toksyczne, które niekorzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Właśnie dlatego drewniane zabawki, wykonywane w stu procentach z naturalnych składników, cieszą się coraz większą popularnością i wypierają te plastikowe z półek sklepowych i internetowych.

Jak wybrać zabawkę idealną?

Przy zakupie zabawki rodzice stają przed trudnym wyborem: jak wybrać zabawkę atrakcyjną dla dziecka, ale też rozwijającą, wytrzymałą i bezpieczną dla zdrowia?

Kupując zabawkę, zwracajmy przede wszystkim uwagę na to, czy na opakowaniu znajduje się znak atestu CE, czyli deklaracja producenta, że produkt spełnia wymogi Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. – komentuje Martin Molčan, Dyrektor Zarządzający Feedo.pl, sklepu internetowego z artykułami dzieci. Zabawki drewniane cieszą się rosnącą popularnością, co oznacza, że wśród rodziców nastąpił wyraźny wzrost świadomości w tej kwestii – dodaje.

Drewniane zabawki są przede wszystkim niezwykle trwałe i mogą służyć wielu pokoleniom. Dziecko podczas zabawy nimi, uczy się większej kreatywności, ćwiczy motorykę i logiczne myślenie. Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku plastikowych odpowiedników, które same się poruszają i mówią, tym samym ograniczając rozwijanie umiejętności dziecka. Prostota wykonania zabawek drewnianych zmusza dziecko do użycia wyobraźni, co pomaga w kształtowaniu jego cech charakteru.

Gdzie kupić eko zabawki?

Drewniane zabawki są ponadczasowe, a ich zalety od lat niezmiennie takie same. Współcześnie przeżywają swój renesans, jednak mimo to nadal w większości ogólnodostępnych sklepów stacjonarnych mamy do wyboru tylko zabawki plastikowe. Idealnym rozwiązaniem w tych uciążliwych poszukiwaniach są zakupy online w sklepie internetowym Feedo.pl z artykułami dla maluchów i ich mam. Na Feedo każda mama oprócz podstawowych produktów do pielęgnacji, znajdzie szeroki wybór zabawek ekologicznych i bezpiecznych, które posiadają zdrowotne atesty i spełniają normy Unii Europejskiej. Są testowane wg światowych standardów, a część z nich jest włączona do programu „Bezpieczne zabawki“ (SAFE TOYS). Farby i lakiery, użyte do ich produkcji są nietoksyczne i posiadają atesty potwierdzające przyjazność dla zdrowia. Nowością na rynku są zabawki polskiego producenta Pilch, które również są dostępne na Feedo.pl, obok takich marek jak BINO, Woody, Boikido.

Warto wspierać polskich producentów, dlatego poniżej prezentujemy najciekawsze zabawki drewniane Pilch, które znajdziecie na Feedo.pl w okazyjnych cenach! 

 PILCH Domino – Gra Twarzy

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Domino „Gra twarzy” to doskonała zabawka edukacyjna, która uczy, bawi i integruje dzieci. Dzięki takiemu domino dziecko poprzez zabawę nauczy się niełatwej dziedziny życia, jaką jest rozpoznawanie emocji. Zabawka jest również doskonała bazą do rozmowy z dzieckiem o emocjach, analizy ich doświadczania oraz nauki odpowiednich reakcji na poszczególne emocje.

Cena Feedo.pl: 83,69 zł

Rowerek biegowy PILCH „Góralek”

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Rowerek biegowy jest doskonałym produktem przygotowującym dziecko do nauki jazdy na dwóch kółkach. Jazda na rowerku biegowym pozwoli Twojemu Dziecku rozwinąć samodzielność i zmysł równowagi, w pozytywny sposób wykorzystać nadmiar energii. Ponadto nauczy kontrolować kierunek jazdy, przyzwyczai do wysiłku fizycznego na miarę możliwości dziecka, a w konsekwencji ułatwi naukę jazdy na tradycyjnym rowerze w przyszłości.

Cena Feedo.pl: 179,00 zł

Dmuchajka PILCH, czteropak

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Dmuchajka to drewniana zabawka, dzięki której dzieci w „magiczny” sposób ćwiczą aparat mowy. Ile radości sprawia dzieciom zdmuchiwanie świeczek z tortu, czy wprawianie w wir małego wiatraczka. Dmuchajka pozwala na wprowadzenie w ruch wirujący styropianowej piłeczki, a od regulacji oddechu dziecka zależy jak długo piłeczka utrzymywać się będzie w powietrzu. Dmuchajka to nie tylko wspaniała pomoc logopedyczna, ale także doskonały sposób na rozwijanie umiejętności koncentracji i spokoju.

Cena Feedo.pl: 80,99 zł 


Artykuł powstał we współpracy z Feedo.pl

 


Macierzyństwo

Posiłki dla niemowlęcia – domowe czy ze słoiczka?

Redakcja
Redakcja
12 listopada 2015
Fot. Materiały prasowe
 

Czy dietę niemowlęcia można rozszerzać gotowymi daniami ze słoiczka? Czy są one w stanie zastąpić mamine obiadki i czy na pewno są bezpieczne? W ustalaniu diety malucha te kwestie wzbudzają zawsze najwięcej wątpliwości wśród mam. Eksperci z Feedo.pl przedstawiają prawdy i mity na ten temat.

Dania gotowe to bez wątpienia wygoda, oszczędność czasu i szeroki wybór smaków. Większość rodziców zadaje sobie pytanie, czy oprócz tych zalet, posiadają również cenne wartości odżywcze, które w ich mniemaniu dają przewagę posiłkom przyrządzanym w domu. Coraz więcej ekspertów potwierdza, że dania w słoiczkach mogą się nawet okazać zdrowsze.

Domowe, nie zawsze bezpieczne

Jakie warunki muszą być spełnione, aby obiadek domowy mógł być uznany za w pełni wartościowy? Poniżej przedstawiamy trzy z nich:

  • Przygotowany z wysokiej jakości produktów, kupionych ze sprawdzonego źródła, najlepiej w sklepach z ekologiczną żywnością.
  • Warzywa i owoce – co do których mamy pewność, że nie zostały poddawane opryskom, a także świeże mięso, najlepiej z hodowli ekologicznych.
  • Gotowy posiłek powinien być zmiksowany lub przetarty przez sitko.

Niestety większość rodziców robi zakupy w supermarketach albo na osiedlowych bazarkach, gdzie produkty nie podlegają ścisłym kontrolom. Obiadek czy inny posiłek dla dziecka, przyrządzony ze słabej jakości składników, może negatywnie wpłynąć na jego zdrowie i rozwój. Nie wszyscy mają łatwy dostęp do sklepów ekologicznych, do tego dochodzą dosyć wysokie ceny. Ponadto przygotowanie domowego obiadu jest czasochłonne, dlatego większość mam ogranicza się do najprostszych przepisów. Dzięki gotowym daniom dziecko ma możliwość poznania nowych smaków, co rozwija jego nawyki żywieniowe w okresie wprowadzania nowych produktów do diety.

Danie z certyfikatem

Wśród mam panuje przekonanie, że gotowe dania dla niemowląt zawierają sztuczne składniki i konserwanty, które podtrzymują ich przydatność do spożycia. Jednak tego typu produkty dla niemowląt zaliczają się do dietetycznych środków spożywczych, w związku z czym spełniają rygorystyczne wymagania i poddawane są ścisłej kontroli, min. Instytutu Żywności i Żywienia.

Mamy kupujące dania ze słoiczka dla swojego malucha mogą mieć czyste sumienie. Takie obiadki w swoim składzie nie zawierają azotanów, metali ciężkich i hormonów, które często stosowane są w jarzynach, czy mięsie kupowanych w zwykłych sklepach. – mówi Martin Molčan, Dyrektor Zarządzający Feedo.pl, sklepu internetowego z artykułami dla niemowląt. Dla ochrony przed szybkim przeterminowaniem, do przecierów i zupek stosuje się witaminę C, która zakwasza danie i chroni je przed psuciem. Są one również sterylizowane i pasteryzowane, co chroni je przed rozwojem bakterii. – dodaje.

Jak wybrać odpowiedni słoiczek?

Na rynku istnieje szeroki wybór posiłków w słoiczkach dla niemowląt i wciąż pojawiają się nowe połączenia smakowe. Jedno danie potrafi składać się z kilku składników, więc o urozmaiconą dietę dziecka rodzice nie muszą się martwić. Aby mieć pewność co do jakości produktów, należy natomiast uważnie czytać etykiety. Przy wyborze dań ze słoiczka kierujmy się rozsądkiem, a nie wyglądem opakowania. Na etykiecie powinny znajdować się wszystkie przydatne informacje, takie jak deklaracje producenta, że danie było poddawane ścisłym kontrolom, data przydatności, a także wiek dziecka, dla którego przeznaczone jest danie. – komentuje Martin Molcan z Feedo.pl.

Gdzie bezpiecznie kupować dania w sieci?

Większość mam, ma pewne opory przed zakupami żywności w sieci. Okazuje się, że takie internetowe zakupy mogą być bezpieczne, jeśli kupujemy je ze sprawdzonego źródła. Takim miejscem w sieci jest sklep Feedo.pl, w którym rodzice znajdą gotowe dania różnych producentów, o różnych smakach, które mogą zamówić z dostawą bezpośrednio do domu. Feedo dba o jakość i świeżość produktów, które na bieżąco są sprawdzane pod kątem przydatności do spożycia. Takie internetowe zakupy pozwalają nie tylko spokojnie wybrać odpowiednie posiłki dla malucha, ale też zaoszczędzić cenny czas. Mama może sobie pozwolić na większe zakupy, bez wychodzenia z domu i noszenia ciężkich toreb. Wszystkie słoiczki są niezwykle starannie pakowane, by całe zamówienie było bezpieczne i nie zostało uszkodzone podczas transportu. Czas spędzony na wielogodzinne zakupy i przygotowywanie własnych, domowych posiłków, mama może przeznaczyć na zabawę z dzieckiem, której maluch w pierwszych latach życia potrzebuje najbardziej!

Poniżej prezentujemy różne dania gotowe dla dzieci, które możecie kupić w promocyjnych cenach na Feedo.pl:

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

 

 

Obiadki BoboVita

Nie posiadają żadnych substancji konserwujących, barwników i wzmacniaczy smaku. Idealne dla dzieci od 4 miesiąca życia.

Cena Feedo.pl: 3,39 zł/ szt.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Obiadki Gerber

Również nie zawierają substancji konserwujących i są w pełni bezpieczne dla malucha.

Cena Feedo.pl: 3,99 zł/szt.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Obiadki HiPP

Zawierają cenne kwasy tłuszczowe Omega-3, ważne dla prawidłowego rozwoju mózgu i komórek nerwowych. Wykonane wyłącznie z najwyższej jakości, ekologicznych BIO składników.

Cena Feedo.pl: od 3,99 zł do 9,49 zł/szt.


Artykuł powstał we współpracy z Feedo.pl


Macierzyństwo

Marzy ci się własny biznes – sprawdź, jaki kolor pomoże ci odnieść sukces

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
12 listopada 2015
Fot. iStock / Kenishirotie

Własny interes? Już widzisz oczami wyobraźni przestronny loft i eleganckie meble. Zaraz potem twoje myśli wędrują do firmowych segregatorów i wizytówek… O tak, widzisz je dokładnie – ten soczysty kolor przykuwa uwagę, nowoczesne i takie proste… Wprawdzie na samą myśl o rejestracji firmy masz dreszcze, ale przecież planowanie można zacząć od etapu znacznie bardziej przyjemnego, prawda? Na przykład takie logo. Szalenie istotna sprawa – myślisz i wcale nie jesteś w błędzie!

Logo – niech obudzi emocje

Logo twojej firmy będzie jej znakiem rozpoznawczym, a to jaki kolor wybierzesz jako swoją wizytówkę, może okazać się bardzo pomocne. Każda z barw budzi pewne emocje i skojarzenia – to właśnie od nich zależy, jak twoja marka będzie kojarzona. Oczywiście – jest tu pewien mały haczyk – nie każdy kolor jest dobry do wszystkiego. Nie wyobrażacie sobie chyba tęczowego zakładu pogrzebowego albo w tym samym kolorze luksusowej marki skórzanych mebli? Chybiony pomysł. Oto dlaczego.

Fot. Pixabay / Soorelis / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Soorelis / CC0 Public Domain

Kolory w biznesie

Psychologia kolorów istnieje naprawdę – i jakbyśmy nie próbowali umniejszyć jej znaczenia, w sposób naturalny ulegamy sile sugestii. Kolory, zapachy i dźwięki wywołują skojarzenia – dobre lub złe. O ile każdy z nas posiada indywidualny bagaż doświadczeń i może mieć pojedyncze (czasem bardzo silne pozytywnie lub negatywnie) wspomnienia związane z daną barwą, o tyle większość kolorów posiada bardzo ogóle i narzucające się powiązania z innymi emocjami. Warto zastanowić się czy kolor, który wybieramy, będzie odpowiedni dla naszego biznesu.

CZERWONY

Skojarzenia: odwaga i pasja. Kojarzy się z gorącem i śmiałością, pobudzeniem. Zdaje się, że dodaje nieco śmiałości. Czerwony samochód, wydaje się jakby nieco „szybszy” od błękitnego kolegi, prawda? No i oczywiście pożądanie – to również jego barwa (nie bez powodu czerwień zaabsorbowała kolorystykę nocnych klubów itp.). Ale bez obaw, czerwień to nic zdrożnego. Doskonale sprawdzi się w sporcie, motoryzacji (jeśli stawiamy na „ostrą jazdę”, a nie bezpieczeństwo), wszelkich usługach sercowych, czy zajęciach podwyższających poziom adrenaliny. Całkiem nieźle wkomponuje się również w klimaty kuchenne.

NIEBIESKI

Skojarzenia: zaufanie, łagodność, świeżość i czystość. Nie bez powodu marzymy o niebieskich migdałach i bujamy w obłokach. To bardzo wdzięczny kolor, ponieważ oprócz uczucia odprężenia sprawia wrażenie stałości. To dobry kolor kojarzący się z solidnością, świeżością, stałością. Ale nie nachalny. Ulubiony dla linii lotniczych czy zaawansowanych technologii. Taka świeżość bez ryzyka. Dość neutralny.

GRANATOWY

Granatowe logo - to profesjonalizm i doświadczenie.

Fot. Pixabay / Foundry / CC0 Public Domain

Skojarzenia: profesjonalizm i doświadczenie, dumny i majestatyczny kolor. Korporacje z przypiskiem „od 1920 roku”, go kochają. Zresztą spójrz na zdjęcie powyżej. Ten głęboki granat oceanu nijak nie powoduje tych samych uczuć, co turkusowy odcień fal na egzotycznej plaży… Ten jest wzniosły i uroczysty, ten granat nie jest lekkoduchem, o nie.

ZIELONY

Zielone logo - to harmonia.

Fot. Pixabay / Ana_J / CC0 Public Domain

Skojarzenia: harmonia i zaufanie. Można śmiało powiedzieć, że zieleń to barwa sprzyjająca biznesowi (w różnych branżach). Zieleń nas uspakaja, ale nie usypia. W zależności od tego na jaki odcień zielonego się zdecydujemy, uzyskamy inny efekt. Ciemna i stonowana zieleń to kolor idealny dla handlowców. Jest stateczna i elegancka (zupełnie jak nieśmiertelne okładki prac magisterskich czy wojskowe mundury). Taki kolor to kompetencje i zaufanie. A jaskrawa limonka? Wybór idealny dla kogoś, kto chce krzyczeć głośno „patrzcie na mnie” – odważny, nowoczesny, ale wciąż odprężający. Głęboki odcień zieleni kojarzącej się z roślinami wywołuje z kolei poczucie relaksu i harmonii (doskonale sprawdzi się w kosmetyce).

ŻÓŁTY

Żółte logo - to inspiracja.

Fot. Pixabay / jcesar2015 / CC0 Public Domain

Skojarzenia: inspiracja i życie. Jest ciepły i bezpieczny. Doskonale nada się do promocji prawie wszystkich produktów i usług. Wywołuje pozytywne skojarzenia z radością, ciepłem i słońcem. Ożywia. Świetny dla agencji reklamowych i wszystkich, którzy w pracy wykorzystują swoją kreatywność.

RÓŻOWY

Różowe logo - to troska i opieka.

Fot. Pixabay / Foto-Rabe / CC0 Public Domain

Skojarzenia: troska i opieka. Bardzo kobiecy. Dobrze sprawdza się w sektorach dedykowanych kobietom oraz wszelkich produktach szeroko związanych z opieką. Dzięki takim właśnie skojarzeniom to dobry kolor zarówno dla salonu kosmetycznego jak i producenta zabawek. Sprawdzi się również, jako wizytówka usług pośrednictwa.

POMARAŃCZOWY

Pomarańczowe logo - to świeżość i energia

Fot. Pixabay / jmh7100 / CC0 Public Domain

Skojarzenia: energia i świeżość oraz szybkość. Pomarańczowy to bardzo „nowoczesny” kolor. Symbolizuje energię i witalność. Kojarzy się z usługami ekspresowymi lub nowatorskimi rozwiązaniami. Dumnie reprezentuje branże związane z innowacjami, firmy kurierskie, budowlane i projektowe.

CZARNY

Czarne logo - to elegancja i dyscyplina

Fot. Pixabay / bella67 / CC0 Public Domain

Skojarzenia: elegancja, dyscyplina i stateczność. Czarny to bezpieczeństwo i solidność wykonywanych zadań. To luksus i elegancja, która emanuje swoja prostotą. Kolor o mocnym wysyceniu, trudny do przeoczenia. Dobrze kontrastuje z innymi barwami i w połączeniu z bardziej elektryzująca barwą, może przełamać jej frywolność. Czarny z pomarańczem – mówi: „Jesteśmy pełni zapału i energii – ale twardo stąpamy po ziemi, nie bój się”.

SZARY

Szare logo - to ostrożność i kompromis.

Fot. Pixabay / stux / CC0 Public Domain

Skojarzenia: kompromis i ostrożność. Dobrych, dla tych którzy nie chcą jarmarcznie przywoływać klienta. Raczej dobry dla marek, które nie  muszą szczególnie konkurować (np.  w usługach pogrzebowych, czy dla projektantów, którzy są marką samą w sobie). To kolor, który nie promuje, nie wyróżnia się – nie znaczy to, że nie jest wartościowy – on jest pewną gwarancją i obietnicą. Ciszą i spokojem.

ZŁOTY

Złote logo - to bogactwo i pewność siebie.

Fot. Pixabay / Hermann / CC0 Public Domain

Skojarzenia: pewność siebie i zasobność. Glamour i najwyższa jakość. Sektor usług finansowych kocha ten kolor. Któż nie skusiłby się na odrobinę złota? Doskonale i dumnie reprezentuje wszystko, co z bogactwem powinno się kojarzyć (od usług finansowych po ekskluzywny salon meblowy). Złoto to również symbol pewnej „klasyki” – w muzyce, biżuterii. Od wieków obiekt pożądania. Można nim bardzo dobrze zagrać także w prezentacji własnego biznesu.

SREBRNY

Srebrne logo - to kalkulacja i rozwaga.

Fot. Pixabay / ergoneon / CC0 Public Domain

Skojarzenia: rozwaga i kalkulacja. To dobry kolor będący synonimem renomy. Dobry dla instytucji, których działalność jest związana z decyzyjnością. Symbolizuje pewność, technikę i rozmysł. Dobrze sprawdzi się w różnych branżach, nie tylko reprezentując kancelarie prawnicze. Rozwaga i odpowiedzialność są przecież gwarancją dobrej technologii, czy wysokiej klasy hotelu i jubilera.

A w jakich barwach maluje się twoja biznesowa przyszłość?


Zobacz także

„Nie chcę mieć więcej dzieci!”. Matki jedynaków – bardziej matki czy jednak egoistki?

Dlaczego dzieci zawsze biorą stronę rodziców, nawet tych „najgorszych”

Model 1+1. Czyli Zrozum Matkę… samotną.