Uroda Zdrowie

Hula-hoop – połączenie doskonałej zabawy i ćwiczenia mięśni brzucha

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
14 marca 2016
Hula-hoop - połączenie doskonałej zabawy i ćwiczenia mięśni brzucha
Fot. Screen z Youtube / BodySculpture
 

Kręciłaś hula- hoop gdy byłaś małą dziewczynką? Jeśli tak to bez kłopotu ponownie zmusisz swoje biodra do tego ruchu. Jeśli ominęło cię to w dzieciństwie, czas nadrobić zaległości. Dzięki 30 minutom kręcenia koła, odchudzisz brzuch i ładnie wymodelujesz talię poprawiając jednocześnie postawę i wzmacniając kręgosłup.

  1. Stań w lekkim rozkroku, lekko ugnij nogi w kolanach i napnij brzuch.
  2. Chwyć rękami hula-hoop aby znalazło się na wysokości pasa.
  3. Oprzyj obręcz o jeden bok i delikatnym ruchem rąk wpraw ją w ruch. Poruszaj biodrami, utrzymując hula-hoop na wysokości pasa.

Na początek kręć lekkim, hula-hoop o szerokiej obręczy, a gdy już się wprawisz, kup cięższe, ze specjalnymi wypustkami, które pomogą w walce z tłuszczykiem na brzuchu. Nie zniechęcaj się pierwszymi niepowodzeniami, szybko przypomnisz sobie jak należy to robić. Połączysz doskonałą zabawę z ćwiczeniami.

 


Uroda Zdrowie

Przysiady już znacie. Przyszła pora na przeskoki w przysiadzie

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
15 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / Fitappy2
 

Przysiady są już dobrze znanym ćwiczeniem, które pozwala m.in. fantastycznie wzmocnić mięśnie pośladków. Jeśli dla was taka forma ćwiczeń to zbyt mało, pora na wprowadzenie do nowej aktywności- przeskoki w przysiadzie. Wykonując regularnie to ćwiczenie zyskasz wzmocnione mięśnie pleców, brzucha, pośladków, ud i łydek, poprawisz ruchomość stawów, wykształcisz lepsze poczucie równowagi. 

Do dzieła!

  1. Nogi rozstaw szeroko, ugięte w stawach biodrowych, kolanowych i skokowych tak, by pośladki były wypchnięte w tył. Pięty skieruj lekko do środka, plecy wyprostuj, dłonie oprzyj na biodrach
  2. Wykonaj przeskok z szerokiego ustawienia nóg do przysiadu na wąsko rozstawionych stopach (szerokość bioder), zachowując przy tym cały czas ugięte nogi. Od razu szybko, przeskokiem, przejdź do szerokiego przysiadu.
  3. Powtarzaj dynamicznie ćwiczenie

 


Uroda Zdrowie

Wykroki do boku – sposób na smukłe uda

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
11 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / AngelikaPióro

Oto kolejne nieskomplikowane ćwiczenie, które pozwoli wypracować smukłe uda, wzmacniając ich mięśnie. Wykroki (wypady) do boku w tym doskonale pomogą, wzmocnią również mięśnie około-kolanowe tym samym chroniąc przed kontuzjami staw kolanowy. Szybciej i łatwiej przyswoisz sposób ćwiczeń, gdy pomożesz sobie specyficzną podkładką – ręcznikiem, który pozwoli na płynne ruchy stopy.

  1. Stań prosto, patrz przed siebie, zrób wydech i wykonaj duży krok do boku, wypychając biodra do tyłu i uginając kolano nogi prowadzącej (max do kąta 90 stopni). Staraj się, by druga noga była możliwie jak najbardziej wyprostowana, a pośladki mocno wypięte do tyłu.
  2. Odepchnij się piętą nogi prowadzącej i wróć do pozycji wyjściowej.