1 lutego w Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyło kilkadziesiąt kobiet pracujących przede wszystkim w branży digital marketingu. To już druga edycja inicjatywy zapoczątkowanej przez COO Orion Media Group, czyli Magdalenę Żmudę. Co wydarzyło się tym razem?
Druga edycja Orion Woman – temat przewodni
Tematem przewodnim całego dnia stała się odwaga. Event przebiegł pod hasłem „Brave in the city”, a o charakterze wydarzenia można było się przekonać już na etapie jego promocji w social mediach. Pomysłodawczyni wraz z organizatorkami zauważyły bowiem istotny problem wśród kobiet na rynku pracy, o którym postanowiły porozmawiać z przybyłymi na wydarzenie.
Odwaga to coś, czego brakuje wielu kobietom z branży marketingu cyfrowego i nie tylko. Warto zatem zdobyć umiejętność poszukiwania tego pierwiastka w sobie zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Takie inicjatywy są idealną okazją do
kształtowania tych zdolności.
Co działo się w trakcie wydarzenia?
Pierwszym punktem wydarzenia został panel dyskusyjny, który miała przyjemność poprowadzić Magdalena Żmuda z Orion Media Group. Jej rozmówczyniami były:
- Anna Karolska – HR Lead BAT DBS Poland. Sp. z o.o., Board Member,
- Katarzyna Gaweł – Head of Diversity, Equity & Inclusion (DEI) w Ringier Axel Springer Polska,
- Agnieszka Żukowska – redaktorka naczelna serwisu dla kobiet Ohme.pl.
Ekspertki w swoich dziedzinach podzieliły się z uczestniczkami własnymi przepisami na poszukiwanie odwagi w życiu zawodowym i prywatnym. Inspirujące historie poparte doświadczeniami skłoniły słuchaczki do wielu refleksji. Panelistki rozmawiały również o syndromie oszusta, z którym boryka się duża część kobiet w branży. Nie zabrakło porad dotyczących ubiegania się o podwyżkę czy motywacyjnych haseł. Następnie odbyła się część networkingowa, po której certyfikowana coachka, Aleksandra Węgrowicz-Łastowiecka, zaprosiła wszystkie uczestniczki do pierwszych warsztatów. Zajęcia miały na celu zaprojektowanie życiowych zmian, do których trenerka biznesu zachęciła zgromadzone kobiety za pośrednictwem angażujących ćwiczeń. Dwie godziny upłynęły niezwykle szybko pod znakiem inspirujących rozmów, oceniania zadowolenia z poszczególnych sfer życia czy autodiagnozy gotowości do zmiany.
Po kolejnej części networkingowej, która obfitowała w zażyłe rozmowy na różnorodne tematy, uczestniczki przeszły do kończących wydarzenie warsztatów. Te poprowadziły aktorki z What the nut?!, czyli Anna Gamrot i Agnieszka Bednarz-
Tyran. Zajęcia wyrwały wszystkie panie ze strefy komfortu, jednocześnie pozwalając im poczuć się niezwykle komfortowo we własnym towarzystwie. Udział w poszczególnych zadaniach był dobrowolny, ale chętnych nie brakowało od początku do końca. Miały miejsce zarówno improwizacje aktorskie, jak i zabawy ruchowe.
Wnioski z inspirującej inicjatywy
Orion Woman po raz drugi pokazało, że takie inicjatywy dla kobiet są bardzo potrzebne w branży. Entuzjazm uczestniczek, zaangażowanie partnerów, a także pozytywny feedback po evencie dowodzą, że tworzenie wspierającej się społeczności otwiera drzwi do wielu dróg – i prywatnych, i zawodowych. Dzięki takim przedsięwzięciom rosną szanse na niwelowanie różnic płciowych na rynku pracy, dlatego zdecydowanie warto poświęcić im nieco uwagi.