Go to content

„NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”… brzmi znajomo? Odkryj kolekcję „PRZYDA SIĘ” w swoim domu

Fot. Materiały prasowe

Czarny Piątek – święto kupowania, wyprzedażowej gorączki oraz niezliczonych okazji cenowych. W dniu, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chce zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów.

W tym celu została stworzona specjalna kolekcja „PRZYDA SIĘ”, która przypomina o rzeczach leżących na strychach, w piwnicach oraz w szafach. Odłożone i zapomniane, bo może „kiedyś się przydadzą”.

„DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”… brzmi znajomo? Przed Państwem najnowsza kolekcja IKEA „PRZYDA SIĘ”, którą każdy z nas może odkryć w swoim domu – w garderobie, w komodzie czy w pawlaczu.

Fot. Materiały prasowe

Z okazji Black Friday IKEA przedstawia wirtualną serię prezentującą odłożone i zapomniane przez nas przedmioty.

Wszystko po to, by inspirować do bardziej odpowiedzialnych oraz przemyślanych zakupów, a także oddawania nieużywanych dotąd artykułów tym, którzy ich potrzebują.

Amerykańska tradycja Czarnego Piątku na dobre zagościła w Polsce, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, również w naszych sklepach pojawią się ciekawe oferty. Jednocześnie chcielibyśmy zachęcić do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie PRZYDA SIĘ w naszych domach, czego faktycznie potrzebujemy, a także szukać wyprzedażowych ofert, które pomogą przywrócić do życia przedmioty, jakie mamy już w domu. Można dać im drugą szansę, np. poprzez naprawę, dodanie nowych elementów, przemalowanie na inny kolor. Nieużywane akcesoria można też przekazać tym, którzy chętnie je wykorzystają. Stąd właśnie pomysł na wirtualną serię IKEA, która nic nas nie kosztuje. Dlaczego? Bo każdy ma ją już w swoim domu – podkreśla Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.

Fot. Materiały prasowe

Projekt „PRZYDA SIĘ” to nie tylko kolekcja przedmiotów domowych. To również szereg wskazówek od IKEA pokazujących, co zrobić, by zapomnianym przedmiotom podarować drugie życie lub zadbać o te ulubione. Celem IKEA jest zachęcenie klientów do korzystania jak najdłużej z rzeczy, które już posiadają, poprzez nadawanie im kolejnych wcieleń, znajdowanie nowych zastosowań i przeznaczeń tak, by ograniczyć ich marnowanie oraz wyrzucanie.

Takie drobne kroki to droga do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety przez każdego z nas. To szczególnie ważne teraz, kiedy skutki zmian klimatu są coraz bardziej dotkliwe.

W IKEA chcemy ograniczać zużycie zasobów, dlatego dążymy do tego, by naszą działalność prowadzić w oparciu o koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Co to znaczy? To, że wykorzystujemy materiały odnawialne, ponownie przetworzone i nadające się do recyklingu,  korzystamy z odnawialnych źródeł energii, pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym nasze produkty będą mogą służyć jeszcze dłużej i wrócić do obiegu – naprawiane, ponownie użyte oraz poddane recyklingowi – komentuje Agata Czachórska.

Już dziś w ofercie sklepów IKEA znajdziemy gros artykułów, do produkcji których wykorzystywane są materiały z recyklingu lub te, które w normalnych warunkach stają się odpadami.

Przykładem są dywany TÅNUM, tkane ręcznie ze ścinków tekstylnych powstałych podczas produkcji pościeli czy też fronty kuchenne KUNGSBACKA wykonane z drewna z recyklingu oraz ponownie przetworzonych butelek PET.

Fot. Materiały prasowe

Dodatkowo Grupa Ingka posiada w Polsce sześć farm wiatrowych, których produkcja energii odnawialnej jest większa niż zapotrzebowanie wszystkich sklepów, biur i centrów dystrybucji IKEA znajdujących się w Polsce.

Co więcej, w sklepach na co dzień funkcjonują Działy Odzyskiwania Towaru i Kontroli Jakości, zajmujące się naprawianiem oraz przywracaniem do ponownej sprzedaży produktów pochodzących np. z ekspozycji czy zwrotów.

IKEA wyznaczyła sobie również nowe cele związane z gospodarką o obiegu zamkniętym, m.in. zobowiązała się, że do 1 stycznia 2020 r. wycofa z asortymentu sklepów na całym świecie produkty plastikowe jednorazowego użytku, takie jak słomki, talerzyki czy sztućce.

Dodatkowo począwszy od 2030 r. wszystkie produkty i opakowania produkować będzie z materiałów odnawialnych lub ponownie przetworzonych.

Więcej informacji o kolekcji „PRZYDA SIĘ” oraz rozwiązań na podarowanie domowym przedmiotom drugiej szansy znajduje się na stronie IKEA.pl/przydasie