Lifestyle Psychologia

Jaką mantrę powinieneś powtarzać sobie codziennie, zależnie od twojego znaku zodiaku

Redakcja
Redakcja
29 kwietnia 2018
Fot. iStock/Allexxandar
 

Każdy znak zodiaku jest jedyny w swoim rodzaju, każdy ma swoje indywidualne potrzeby. Mogłeś żyć dotąd pełnią życia, a jednak coś przegapić.  Pozytywne afirmacje pomogą ci odnaleźć spokój i harmonię i skoncentrować na tym, co dla ciebie dobre, korzystne i zdrowe.

Baran (21 marca – 19 kwietnia)

„Moja pasja jest moim najmocniejszym narzędziem”

Baran to kula imponującej energii, odważna, optymistyczna i żądna przygód. Ciężko pracuje i mocno kocha. Niech to mądrze wykorzysta.

Byk (20 kwietnia – 22 maja)

„Nauczę się odpuszczać, tylko wtedy wszechświat będzie mógł wypełnić moją pustkę czymś lepszym”

Musisz nauczyć się rozluźniać swój uścisk (którym obejmuejsz ludzi i rzeczy), ponieważ tylko wtedy będziesz w stanie znaleźć coś lepszego, coś nowego i godnego ciebie.

Bliźnięta (23 maja – 21 czerwca)

„Skoncentruję się na wspieraniu głębszych relacji i uważnym słuchaniu”

Musisz nauczyć się słuchać naprawdę i wchodzić w głębsze relacje, a nie tylko powierzchowne.

Rak (22 czerwca – 22 lipca)

„Nie pozwolę, aby emocje mnie pochłonęły”

Wiadomo, że Raki są bardzo wrażliwymi istotami Zawsze byłeś pełen emocji i ludzie zawsze narzekali na to, że jesteś zbyt emocjonalny. Uważaj z tymi emocjami.

Lew (23 lipca – 23 sierpnia)

„Będę pewny siebie i nie pozwolę, by duma mnie pokonała”

Lew to znak zodiaku znany jako królewski, uczciwy, hojny i dumny. Ale pamiętajcie, nie pozwólcie, by duma rządziła waszym życiem, ponieważ może to doprowadzić was do poczucia osamotnieniai wyobcowania.

Panna (23 sierpnia – 22 września)

„Uciszę mojego wewnętrznego krytyka”

Jesteś zabawną, ale milczącą osobą, obserwujesz rzeczy wokół siebie i jesteś swego rodzaju perfekcjonistą, nieco zbyt krytycznym wobec innych i siebie.

Waga (23 września – 22 października)

„Nie będę dłużej chował w sobie żalu wobec innych”

Szukasz równowagi i sprawiedliwości w życiu. Oczekujesz również, że ludzie będą mieli w sobie taką samą delikatność i równowagę, ale bywa, że jest zupełnie inaczej…

Skorpion (23 października – 22 listopada)

„Pozwolę sobie być słabym”

Skorpion jest jednym z najsilniejszych znaków zodiaku. Bywa z natury agresywny, intuicyjny i łatwo wyczuwa emocje innych, ale ma problem z okazywaniem swoich własnych.

Strzelec (22 listopada – 21 grudnia)

„Uświadomię sobie mój prawdziwy potencjał i zacznę działać”

Strzelcy kochają wolność i są inteligentnymi ludźmi. Mają również tendencję do planowania wielkich rzeczy, ale nie udaje im się ich zrealizować.

Koziorożec (22 grudnia – 20 stycznia)

„Nie pozwolę dosięgnąć mnie zmartwieniom”

Ciężko pracujesz by osiągnąć wyznaczony przez siebie cel. Musisz przestać się martwić tak bardzo, bo ten ciągły niepokój jest dla ciebie szkodliwy.

Wodnik (21 stycznia – 18 lutego)

„Otworzę moje serce na innych, ale nie zrezygnuję z czasu dla siebie”

Najbardziej hojny ze wszystkich znaków zodiaku to Wodnik. Jesteś głęboko związany z innymi i troszczysz się o nich, ale często się izolujesz. Potrzebujesz jakiejś większej równowagi.

Ryby (19 lutego – 20 marca)

„Przestanę analizować i pozwolę rzeczom się wydarzać”

Ryby są znane jako marzyciele i geniusze. Zapewne masz ukrytą pasję, której prawie nikomu nie zdradzasz. Nie jesteś jednak pewien swoich talentów, za dużo myślisz, kalkulujesz, analizujesz.


Na podstawie: womennow.in

 


Lifestyle Psychologia

5 postaw, które sprawiają, że niszczysz swoje zdrowie psychiczne

Redakcja
Redakcja
29 kwietnia 2018
Fot. iStock / Marjan_Apostolovic
 

Zdrowie psychiczne to materia, która odpowiednio pielęgnowana jest w stanie unieść bardzo wiele. Najczęściej jest tak, że staramy się być twardzi w trudnych chwilach, których w życiu nie brakuje, za wszelką cenę sami radzimy sobie z problemami. Trwamy czasem bez wsparcia, co może wpływać negatywnie na naszą kondycję psychiczną.

Pewne sytuacje i zachowania zdecydowanie szkodzą psychice, osłabiając ją mocno. A stąd prosta droga do smutku, lęków i stanów depresyjnych. O zdrowie psychiczne trzeba dbać, unikając destrukcyjnych postaw.

5 postaw, które sprawiają, że niszczysz swoje zdrowie psychiczne

1. Myślenie w kategorii bieli lub czerni

Traktowanie życia „zerojedynkowo”, bez dostrzegania, że pomiędzy bielą a czernią istnieje cała masa innych kolorów, sprawia, że odbierasz sobie szansę na pewną elastyczność wyboru, szansę na satysfakcję. Sztywne postrzeganie wielu rzeczy ogranicza  twoje  możliwości.

2. Nie zauważasz perspektyw

Powtarzasz sobie, że życie jest ciężkie, ludzie niewdzięczni i w zasadzie nie widzisz szans na szczęście. Wydaje ci się, że przez swoją życiową nieporadność możesz utknąć w otchłani niemocy i nigdy nie wyjdziesz nie zobaczysz dla siebie nadziei. Przerabiasz wszelkie możliwe czarne scenariusze, nie widząc dla siebie perspektyw.

3. Uważasz, że sama sobie nie możesz pomóc

Gdy faktycznie cierpisz z powodu dołka emocjonalnego i wydaje się tobie, że z tego nie wyjdziesz, szkodzisz sobie jeszcze bardziej. Badania pokazały, że medytacja i uważność mają wielki wpływ na leczeniu lęku i depresji. Do tego zrównoważona dieta, ćwiczenia, zdrowe relacje, dobra praca i samoopieka są wspaniałym wsparciem dla zdrowia psychicznego. Naprawdę masz wielki wpływ na swoje zdrowie psychiczne.

4. Nie prosisz o pomoc wtedy, kiedy naprawdę jest tobie potrzebna

Wiele osób zachowuje się jak przysłowiowa „Zosia Samosia”, która radzi sobie ze wszystkim sama. Jednak są takie chwile, w których trzeba odrzucić uczucie zażenowania i wstydu, by poprosić o pomoc. Umartwiając się bez wsparcia innych, bardzo sobie szkodzisz. Pomoc bliskiej osoby bywa nieoceniona.

5. Czujesz się gorsza od innych

Być może gdzieś zgubiłaś pewność siebie i uważasz, że nie zasługujesz na miłość i akceptację, a to jest bardzo destrukcyjne. Pamiętaj, że nie tylko ty walczysz ze swoimi demonami i jest wiele więcej osób, które tak jak ty, próbują sobie z tym poradzić. Nie powinnaś dyskredytować siebie ze względu na problemy. Nie ma ludzi idealnych, pamiętaj o tym.

Spójrz na siebie jak na silną, wieloaspektową osobę, która dzięki swojej walce staje się jeszcze silniejsza, odważna i bardziej odpowiedzialna za swoje wybory.

źródło:  www.powerofpositivity.com


Lifestyle Psychologia

„Pójdę do sądu i zrobię z ciebie wariatkę”. Kilka sprytnych taktyk przemocy słownej. Dałaś się zmanipulować?

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
29 kwietnia 2018
Następny

Słowa mogą zranić. Mogą być używane po to, by cię kontrolować lub skrzywdzić, a także uniemożliwić ci uzyskanie tego, na co zasługujesz. Werbalna przemoc istnieje i jest naprawdę niebezpieczna dla naszego zdrowia emocjonalnego. Możesz ją spotkać w domu, wśród bliskich, możesz także w pracy albo na ulicy.

Manipulacja bierna i agresywna

Bywa, że ludzie używający słów do manipulowania innymi przyjmują podejście pasywno-agresywne. Ich uwagi mają na celu sprawienie, abyś zachowywał się lub nie zachowywał w określony sposób, mimo, że nikt nie poprosił cię o to wprost. Kilka przykładów:

  • „Naczynia są brudne.”
  • „W samochodzie prawie nie ma już benzyny”.
  • „Nadal to oglądasz? Mój film zaczyna się za 10 minut. „
  • „Jeśli naprawdę mnie kochasz, zostaniesz tu ze mną, zamiast wychodzić ze swoimi przyjaciółmi.”

Gaslighting

Gaslighting to inny rodzaj manipulacji, który ma na celu wpłynięcie na uczucia i emocje danej osoby, zmuszając ją do zakwestionowania własnych odczuć, prawidłowego działania swoich zmysłów, pamięci i zdrowia psychicznego.

  • „Nie ma powodu, abyś czuł się w ten sposób.”
  • „Jesteś zbyt wrażliwy.”
  • „Zawsze czujesz się ofiarą.”
  • „To się nigdy nie zdarzyło.”

Brak szacunku

Brak szacunku może przybrać postać wybuchów gniewu, ostrego języka lub niegrzecznego „przerywania”. Oto kilka przykładów:

  • „Zamknij się, k*!”
  • „Mam w d* to, co myślisz.”
  • „To nie twoja cholerna sprawa.”
  • „Czy kiedykolwiek przestaniesz mówić?”

Wyśmiewanie, lekceważenie w towarzystwie innych osób

To tendencja do niszczenia twojej wiarygodności i reputacji poprzez wyśmiewanie twojej osobowości i charakteru oraz powątpiewanie w twoją prawdomówność lub rzetelność w obecności innych osób.

  • „Jestem zdziwiony, że jesteś chory. W ogóle nie wyglądasz na chorego. ” (Mówi, że udajesz chorobę)
  • „Widziałem cię wczoraj. Gdzie to było? Ach, widziałem, jak wchodzisz do sklepu monopolowego. Myślę, że widziałem cię tam również innym razem w tym tygodniu. „(Mówi, że masz problem z alkoholem)
  • ” Bierzeszślub? Czy to nie jest twoje trzecie małżeństwo ? „(Mówi, że nie potrafisz utrzymać trwałego związku)
  • „Czy dobrze się czujesz?” (Mówi, że nie wyglądasz dobrze i możesz sobie z czymś nie poradzić).

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

5 wspaniałych korzyści, które daje twojej skórze… surowy ziemniak. Pokochasz go!

15 rzeczy, które prawdziwi przyjaciele robią inaczej. Jak to wspaniale mieć ich blisko

Ewa Woydyłło-Osiatyńska: „Jesteśmy nieszczęśliwi, bo mamy skłonność do osądzania i egocentryzmu. To przeciwieństwo empatii bez której nie ma szczęścia”.