Go to content

BIOTHERM – harmonia człowieka z siłą wody zyskuje nowy wymiar

Jak żyć chwilą?
fot. globalmoments/iStock

Globalne ocieplenie, przesadna eksploatacja przyczyniająca się do zanieczyszczenia wody i powietrza, tony plastikowych odpadów – to główne problemy jakie dostrzega coraz bardziej świadome ekologicznie pokolenie. Morze problemów, jakie niesie ze sobą ingerencja w ekosystem, stawia przed branżą kosmetyczną realne wyzwania, bo konsumenci coraz częściej wybierają produkty ekologiczne i produkowane z poszanowaniem środowiska naturalnego. Ważna jest dla nich wiarygodność, odpowiedzialność, troska i zaangażowanie marki w ochronę zasobów naszej planety.

Woda – spośród wszystkich żywiołów jest, obok powietrza tym, które towarzyszy nam w życiu codziennym. Jest wokół nas i w nas. Woda to życie, wie o tym każdy kto choć raz poczuł pragnienie i nie był w stanie natychmiast go ugasić. Jest kompletnie bez smaku, koloru czy zapachu, a jednak jej brak odczuwamy bardzo szybko. Śmiało można stwierdzić, że jesteśmy od niej uzależnieni. To w końcu jeden z najważniejszych elementów środowiska, w którym żyjemy. Środowiska na które bezustannie oddziałujemy czerpiąc z jego źródeł.

Zapotrzebowanie na wodę stale rośnie, tylko w przeciągu ostatnich 100 lat jej globalne zużycie zwiększyło się aż sześciokrotnie. Dotyczy to niemal wszystkich sektorów gospodarki w tym branży kosmetycznej, gdzie służy za bazę do produkcji kosmetyków. To ona znajduje się na pierwszym miejscu w składzie praktycznie każdego produktu i stanowi ok. 70% jego zawartości. Wykorzystując jej zasoby trzeba więc wybiegać myślą w przyszłość, gdzie kryją się konsekwencje naszych działań.

Błękitna rewolucja

O pięknie pochodzącym z wody mówiło się już w starożytności. Afrodyta najpiękniejsza z bogiń antycznych mitów narodziła się przecież z morskiej piany. Współczesne piękno ma wiele twarzy. To nie tylko zadbana skóra, ale również płynąca z wnętrza chęć do zmieniania świata na lepsze. Blue Beauty – filozofia jaką przyjęła jedna z marek kosmetycznych zakłada holistyczne podejście do piękna poprzez dbałość o skórę w połączeniu z troską o dobro planety ze szczególnym uwzględnieniem środowiska wodnego. Napędzą ją wiara w moc czystej natury, siłę działania i wykorzystywanie nauki do czynienia dobra.

– Nasze kosmetyki mają mocny przekaz środowiskowy. Program zrównoważonego rozwoju realizowany przez markę Biotherm dąży do poprawy formuł i opakowań w oparciu o najnowsze osiągnięcia biotechnologii oraz technik recyklingu. Chcemy, aby nasze opakowania nadawały się do ponownego napełnienia, poddawały się recyklingowi lub biodegradacji. Pracujemy również nad udoskonaleniem naszych produktów, tak by ich bazą były wyłącznie całkowicie odnawialne, naturalne składniki pozyskiwane w sposób zrównoważony i z poszanowaniem ekosystemów wodnych – mówi Julia Ufnalewska – Tkacz, Senior Media Brand Engagement Manager Poland Baltics BIOTHERM – Wychodzimy w ten sposób naprzeciw współczesnym konsumentom, którzy czują się odpowiedzialni za stan naszego środowiska i coraz częściej patrząc na skład kosmetyków i ich skuteczność nie pomijają kwestii wpływu, jaki pozostawia za sobą ich produkcja – dodaje.

Z miłości do wody

Ocean nie bez powodu jest nazywany drugim płucem Ziemi. To właśnie stąd pochodzi ponad 50% tlenu, którym oddychamy. A wytwarza go fitoplankton. Ten niezwykły mikroorganizm okazał się być również prawdziwym darem natury dla naszej skóry, która musi się mierzyć z problemami dnia codziennego. Upływ czasu, zanieczyszczenie środowiska, niesprzyjające warunki atmosferyczne, stres, zła dieta zna jdują odzwierciedlenie na naszej twarzy.

Zainspirowana siłą bijącą ze źródeł termalnych, marka Biotherm uczyniła z odkrytego w nich Planktonu Termalnego™ podstawę do stworzenia szerokiej gamy kosmetyków, które swoją moc opierają na żywiole wody. To właśnie częścią tego wodnego świata kosmetyków jest linia Blue Therapy z serią kremów na dzień i na noc Amber Algae Revitalize. Wspierana wyciągami z alg i glonów skóra jest odżywiona i zregenerowana. Seria Blue Therapy zawiera również wielokrotnie opatentowany Plankton Termalny™ oraz kwas hialuronowy dla poprawy, nawilżenia i regeneracji skóry. Chociaż źródło wiecznej młodości to tylko legenda to Life Plankton Elixir swoją moc ujawnia w testach konsumenckich, gdzie 9 na 10 kobiet zauważyło widoczną redukcję zmarszczek, odniosło wrażenie bardziej elastycznej skóry, odnotowało bardziej jednolity wygląd cery i zauważyło rozświetlenie skóry już po 8 dniach.

To dzięki najwyższemu stężeniu Planktonu Termalnego™, który wykazuje kompleksowe działanie na rzecz ochrony skóry, jej wzmocnienia i regeneracji. Harmonia człowieka z siłą wody zyskuje nowy wymiar.

Woda to żywioł, który dał początek życiu, to również powód dla którego narodziła się idea Live by Blue Beauty mająca na celu szerzenie świadomości na temat zagrożenia związanego z zanieczyszczaniem ekosystemów wodnych plastikowymi odpadami. Biotherm to marka, która angażuje się w idee ochrony oceanów i wód morskich już od 2012 roku, a jej działania objęły również Morze Bałtyckie, gdzie razem z Fundacją MARE podejmie się oczyszczenia trzech wybranych wraków z zalegających w nich sieci połowowych, których rocznie do naszego morza trafia blisko 10 tysięcy sztuk.

OPERACJA WIDMO rozpoczęła się w październiku 2021, od rekonesansu i wytypowania wraków, a akcja nurkowa wraz z oczyszczaniem wraków będzie miała miejsce w czerwcu 2022.

Spodobały Wam się kosmetyki z serii Life Plankton™ marki Biotherm? Już teraz możecie je wygrać w naszym konkursie. Czeka na Was 5 zestawów: https://ohme.pl/lifestyle/czulewiezi-matki-i-corki-najwyzszy-stopien-intymnosci-kobiecych-relacji/