Lifestyle Psychologia

Każdy zasługuje na szczęście. 10 kroków, by być szczęśliwym

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
3 marca 2016
Każdy zasługuje na szczęście. 10 kroków, by być szczęśliwym
Fot. iStock / Petar Chernaev
 

Szczęście nie jest czymś niedoścignionym, przeznaczonym tylko dla wybranych. Jest dla każdego. Dla ciebie, dla mniej, dla niej, czy dla niego. Wystarczy po nie sięgnąć i być szczęśliwym. To wcale nie jest takie trudne.  

Wystarczy zrobić 10 rzeczy, by żyć z radością i uśmiechem na twarzy.

Porzuć wymówki

Przestań mówić: „To za trudne”, „Na pewno nie dam rady”, „Zacznę od poniedziałku” (bo nigdy nie wiadomo którego). Jeśli chcesz coś zrobić – zacznij tu i teraz. Jeśli na czymś ci zależy – rób to. A gdy szukasz wymówek – może ci po prostu na tym nie zależy. Wtedy odłóż to na bok i skup się na tym, co naprawdę chcesz osiągnąć.

Nie oglądaj się na innych

Przestań liczyć na to, że ktoś zrobi coś za ciebie. Przestań niemo oczekiwać, że mąż sprzątnie kuchnię, syn wyrzuci śmieci, a przyjaciółka zadzwoni z propozycją wspólnej kawy. Gdy przystaniesz oczekiwać,  unikniesz frustracji. Jeśli coś jest dla ciebie ważne – zrób to sama, gdy zależy ci na innych – powiedz, czego od nich oczekujesz. Wyślij jasny komunikat. Wszyscy będą szczęśliwsi.

Myśl dobrze o sobie

Przestań mówić o sobie: „Ale jest głupia”, „Do niczego się nie nadaję”. Zmień swoje nawyki – myśl o sobie pozytywnie, powtarzaj sobie twoje mocne strony, pielęgnuj je. Mów do siebie każdego poranka: „Lubię się”, pomyśl w czym jesteś dobra, uśmiechaj się do siebie i nie katuj siebie, stawiaj małe cele i do nich dąż i ciesz się z każdego najdrobniejszego własnego sukcesu.

Nie trać energii na gadanie

Przestań powtarzać: „Zrobiłabym to, a może jednak tamto”, „Pojechałabym na wakacje”, „Zaczęłabym ćwiczyć”. Zrób to. Po prostu. Po co tracić energię na gadanie. To do niczego nie prowadzi. Tak się zmęczysz gadaniem, że już nie będziesz mieć siły na zrobienie tego, o czym marzysz,

Miej marzenia i realizuj

Zawsze miej marzenia. Od tych najmniejszych, po większe. Zrób sobie taką listę marzeń i pomyśl, które chcesz, by się spełniły. I dąż do ich realizacji. Małymi kroczkami. Marzenia w końcu są po to, by je spełniać.

Nazwij to, czego potrzebujesz

Przestań gonić za czymś, na czym ci tak naprawdę nie zależy. Usiądź na tyłku przez chwilę i pomyśl, co jest dla ciebie ważne. Co daje ci szczęście i czego do jego osiągnięcia potrzebujesz. A potem zastanów się, na co tracisz czas. Może okazać się, że biegniesz w zupełnie odwrotnym kierunku do swoich potrzeb.

Naucz się mówić nie

Trudna lekcja, bo to nauka egoizmu, którego (nie wiedzieć czemu) boimy się jak ognia. A czasami wystarczy odmówić, powiedzieć nie, gdy na coś nie mamy ochoty, gdy z czymś się nie godzimy, gdy coś jest sprzeczne z naszymi poglądami. Zadbaj o siebie i odmów. Ten, kto cię zna – zrozumie. Ten, kto się obruszy – nie wart jest twojej uwagi.

Bierz rzeczy takimi, jakie są 

Przestań analizować, co by było gdyby. Gdybym inaczej się zachowała, powiedziała coś innego. Pewne rzeczy po prostu się dzieją, a gdy się wydarzą my już nie mamy na nie wpływu. Trzeba je wziąć takim, jakie są, wyciągnąć wnioski i z tym doświadczeniem iść dalej.

Proś o pomoc

Przestań być Zosią-Samosią i brać na siebie cały ciężar świata, być męczennicą, która wszystkim pomoże, każdemu doradzi i wszystko zrobi sama. Po co się tak męczyć? Dla czyjej satysfakcji? Żeby inni mówili: „Ona jest taka wspaniała?”. Co ci po ich słowach, kiedy sama czujesz, że nie dźwigniesz więcej. Proś o pomoc, zacznij mówić: „Nie dam rady” i odpuść sobie bycie supermenką w oczach innych. Bądź nią dla siebie.

Otaczaj się dobrymi ludźmi

Przestań skupiać się na relacjach, które czynią cię nieszczęśliwą. Usiądź i zrób bilans zysków i strat relacji, w których to ty dużo dajesz, niewiele (bądź nic) dostając w zamian. Miej obok siebie ludzi, którzy cię kochają i których ty kochasz, którzy rozumieją i wspierają, na których możesz liczyć czasami w najbardziej błahych sprawach. Dobrzy ludzie dają siłę i moc. Dbaj o nich, a nie o tych, którzy tę siłę ci odbierają.

Zrób to i powiedz sobie: „Tak, jestem szczęśliwa”. Każdy z nas na to zasługuje.


Lifestyle Psychologia

Kolorowe nowalijki kuszą cię na straganie? Uważaj, bo zjadasz dużo więcej niż witaminy!

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
3 marca 2016
Fot. iStock / mikkelwilliam
 

Już powoli zaczyna się sezon na jędrne, pięknie wybarwione pierwsze warzywa – nowalijki. Jesteśmy ich spragnieni, w opozycji do sałatek ze słoików czy kiszonej kapusty i ogórków, które powoli się przejadają. Więc dla odmiany sięgamy po chrupiące rzodkiewki, piękną sałatę, jędrne ogórki oraz sprężysty szczypiorek, które z taką gracją lądują na prawie wiosennym talerzu. I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie pytanie jakie się od razu nasuwa – jakim cudem te wspaniałe warzywa dostępne są już w lutym, gdy wysokich temperatur oraz promieni słonecznych brakuje w naszej strefie klimatycznej? I wraz z tymi wątpliwościami,  nasz zdrowy posiłek traci na swojej wartości.

Nowalijki w lutym. Jak to możliwe?

Supermarkety przez cały rok oferują owoce i warzywa z importu. My jednak tęsknym okiem spoglądamy co i rusz na półki, czy nie znajdziemy na nich pierwszych, swojskich warzyw, jak z babcinego ogródka. Pierwsze “wiosenne” warzywa, są możliwe do uprawy nawet w lutym, a od marca jest ich prawdziwe zatrzęsienie na rynku. Wystarczy szklarnia z wysoką temperaturą w obiegu, oraz odpowiednie oświetlenie i nawożenie, by młode roślinki wesoło mogły piąć się w górę. Jednak wesoło nie oznacza zdrowo. Nie da się ukryć, że im większe, piękniejsze warzywa, tym więcej nawozu zostało im posypane, bo z czegoś te rośliny muszą brać energię do wzrostu.

 Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain

Witaminy czy związki chemiczne? Oto co siedzi w nowalijkach

Młode, zielone warzywa kojarzą nam się z mocą witamin, zdrowiem i witalnością, która płynie z ich wnętrza. To zgodne z logiką, ale nie z rzeczywistością.  Jedząc  nowalijki chcemy dostarczyć organizmowi witamin i związków mineralnych, a dostarczamy najdziwniejszych związków chemicznych, których roślina “najadła się” w fazie wzrostu. Młode rośliny chłoną jak gąbka nie tylko dobre substancje jak: wapń, magnez, żelazo, potas, selen, czy jod, ale również szkodliwe związki chemiczne, które kumulują się w ich tkankach.

Najbardziej niebezpieczne dla naszych organizmów są: azotany, azotyny, ołów, kadm, rtęć, miedź oraz resztki środków ochrony roślin. To z kolei przy systematycznym spożywaniu takich warzyw, “chemia“ kumuluje się także w naszych organizmach. Związki te mogą powodować różne dolegliwości, począwszy od bólu brzucha, skończywszy na zatruciach. Przy długotrwałym zjadaniu takiej chemii, podejrzewa się ją o przyczynę rozwoju różnych nowotworów.

Jeśli koniecznie chcecie posmakować w nowalijkach, pamiętajcie że:

  • najwięcej szkodliwych związków gromadzą te z cienkimi liśćmi typu sałata, szczypiorek, oraz z bulwiastymi korzeniami typu rzodkiewka czy kalarepa.
  • najbezpieczniejsze są ogórki, marchew oraz ziemniaki i cebula, czyli warzywa z grubą skórą, która niweluje w pewnym stopniu wchłanianie najgorszych substancji oraz którą można obrać i wyrzucić bez żalu.
 Fot. Pixabay / ejaugsburg / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / ejaugsburg / CC0 Public Domain

Wygląd jest, a gdzie smak i zapach?

Nie raz zapewne udało wam się kupić młodziutkie, pięknie wyglądające warzywa, np rzodkiewkę na kanapki, która zamiast cieszyć soczystym miąższem i intensywnym smakiem, przypomina bardziej tekturę. Witamin szklarniowe nowalijki również mają mniej, od warzyw sezonowych, które rosną na działkach zgodnie z rytmem przyrody. To cena wzrostu rośliny bez zapewnienia dostatecznej ilości naturalnych promieni słonecznych. Wzrost i wygląd można poprawić dzięki nawozom, smaku i zapachu już nie.

Jak wybrnąć z tej sytuacji?

Ciężko jest zdecydować się na własną plantację zieleniny na kuchennym parapecie. Ale wyhodować taką natkę pietruszki i szczypiorek to nie jest wielka filozofia. Ale ta sama sztuka z pomidorami czy sałatą w kuchni może być problemem. W sklepach nie kupujcie wielkich, pękatych warzyw. Powinny one pachnieć warzywem, a nie chemią czy być bezzapachowe. Powinny być także twarde, jędrne, bez przebarwień a liście nie powinny być żółte, co może świadczyć o nadmiernym nawożeniu rośliny.

Jak bezpiecznie wybierać najlepsze nowalijki, tłumaczy z właściwym sobie wdziękiem Kasia Bosacka, w swoim programie “Wiem, co jem”. Warto przypomnieć sobie odcinek o nowalijkach.


Lifestyle Psychologia

Tylko raz w roku przez jeden dzień odbywa się na Torwarze Babski Dzień. W tym roku już 12 marca od 10:00

Redakcja
Redakcja
3 marca 2016

Jest to wydarzenie kierowane do wszystkich kobiet, które chcą coś w swoim życiu zmienić, zapoznać się z nowościami wysłuchać ciekawych wykładów i miło z przyjaciółmi spędzić czas.

Cała płyta Torwaru została podzielona na kilka stref, w  których zostały zaplanowane interesujące działania.

CZĘŚĆ MEDYCZNA:

–  wykonywane będzie przez cały dzień USG piersi

badania profilaktyczne dla kobiet, które chcą rozpocząć aktywność fizyczną lub już rozpoczęły (m.in. EKG)

 kobiety mające problemy z kręgosłupem będą mogły zasięgnąć porad fizjoterapeutów oraz zapoznać się z ćwiczeniami, które powinny wykonywać

w tej części kobiety będą mogły skorzystać z konsultacji dotyczących medycyny estetycznej

również w tej części jak dobierać soczewki i na co zwracać uwagę

LOGO BABSKIEGO DNIASTREFA URODY:

W tej części kobiety będą mogły skorzystać m.in.:

– analiza kształtu twarzy i dobór odpowiedniej fryzury

– analiza kolorystyczna i dobór koloru włosów również w analizie do sylwetki

– będzie można sprawdzić kondycję swoich włosów

– styliści fryzur

– makijażystki (makijaż na co dzień, makijaż biznesowy, triki w makijażu)

W tej części zostaną również przedstawione Firmy kosmetyczne,  gabinety anty – aging,  a także kosmetyki i makijaże na bazie kosmetyków mineralnych.

STREFA EKO ORAZ STREFA HIPOALERGICZNA

Tutaj będzie można zapoznać się z produktami eko,  a także z podejściem holistycznym do swojego ciała.

STREFA HIPOALERGICZNA:  czym jest alergia? sposoby na zdrowie? jak budować odporność organizmu? Wysokiej klasy specjaliści będą czekać na pytania od odwiedzających Babski Dzień.

STREFA MODOWA  – w części pokażą się firmy, które są dla kobiet ceniących nie tylko wygląd produktu, ale również jego jakość i pochodzenie.

Panie zainteresuje również pokaz mody Vippi Design i zachęci do zakupów wiosennej kolekcji.

STREFA BIELIZNY:  to liczna oferta Wystawców, którzy pokażą nie tylko trendy w branży ale i doradzą Paniom jak dobrać najlepszy biustonosz również sportowy. Li Parie pokaże również dwie prześliczne kolekcje bielizny!

STREFA JATOMI: będzie można zrobić analizę składu ciała, porozmawiać z trenerami osobistymi. Dobrać zajęcia do swoich potrzeb. Konsultacje przez cały dzień.

STREFA BE AKTIVE: tutaj też będzie można zrobić pierwsze kroki w jodze oraz zapoznać się z nowościami pomagającymi w aktywności. Akademia Motywacji i Zdrowia z pewnością zainteresuje panie chcące zdrowo zrzucić parę kilogramów.

STREFA SENS SOLIDARNOŚĆ KOBIET MA SENS wyjątkowa okazja na spotkanie z Magazynem SENS oraz wysokiej klasy specjalistami jak znana i lubiana psycholog Katarzyna Miller oraz Ambasadorkami SOLIDARNOŚĆ KOBIET MA SENS.

STREFA POKAZÓW GOTOWANIA: w tej części przez cały dzień warsztaty gotowania, pokazy. Będzie można też od razu wypróbować smaków potraw i przenieść to na grunt pieleszy domowych J

STREFA HERBATY AHMAD TEA LONDON: to tutaj dowiemy się jak ją parzyć, wybierać i czy jest zdrowa? Przyjdź i napij się herbaty!

SAVOIR VIVRE, WARSZTATY MAKIJAŻU i wiele innych.

WYJĄTKOWI GOŚCIE m.in: Katarzyna Miller (znana psycholog), Marzena Chełminiak (dziennikarka radia ZET, coach), Beata Tadla (dziennikarka),Marieta Żukowska (aktorka), Zuzanna Ziomecka (coach, dziennikarka),  Anną Kerth (aktorka), Lidia Kopania (piosenkarka),Sylwia Prawdzik (coach, ekspert zdrowego żywienia), Katarzyna Jankowska (autorka książki „Mama alergika gotuje”), Vesna Lorenc (coach tożsamości i trener międzykulturowy, założycielka Just BE), Aktorzy Teatru Gudejko !

BABSKI DZIEŃ 12 marca 2016 na TORWARZE to również ogromna dawka wyjątkowych warsztatów i wykładów. TYLKO RAZ W ROKU!

Zaplanowane są trzy sale wykładowe. PATRZ PROGRAM WYKŁADÓW.

TO TYLKO CZĘŚĆ NASZEGO PROGRAMU.

ZAPROSZENIE

NA ZAKOŃCZENIE ZACZARUJE WSZYSTKICH LIDIA KOPANIA – Gwiazda Eurowizji.

Na scenie cały czas konkursy m.in. o: samochód na weekend z pełnym bakiem, samochód na weekend, wyjazd do SPA, lot balonem, kolację we dwoje, oraz kosmetyki, bieliznę itp.

UWAGA! ZERKAJCIE NA NASZEGO FB TAM BĘDZIEMY WSTAWIAĆ WIĘCEJ INFORMACJI!

NIE MA ZAPISÓW NA WARSZTATY I WYKŁADY TRZEBA PRZYJŚĆ I JUŻ!

Bilet wstępu 20 zł dostępny przed samym wejściem. ZAPRASZAMY !

www.babskidzien.pl


Zobacz także

Dzień dobry, jak minęła noc? Kilka słów do tych, którzy woleliby spać lepiej

Wychowujesz swojego syna dla innej kobiety. I chcąc nie chcąc trzeba się z tym pogodzić. Czego go nauczyć?

Kłótnie wzmacniają więzi między partnerami – mówią naukowcy. Kłóćcie się więc na zdrowie!