Czy „od zawsze” wiedziałaś czym chcesz zajmować się w życiu?
Katarzyna Gałaj: Jak każdy człowiek w życiu, również poszukiwałam swojej pasji zanim odkryłam ją w tworzeniu ubrań. Na początku było tworzenie rysunków, a że wychowałam się w domu, gdzie tworzenie ubrań towarzyszyło mi od młodych lat – moja mama była krawcową – postanowiłam rysunki przenieść na materiał i stworzyć z tego unikatowe ubrania.
Od kiedy moda stała się dla Ciebie ważna?
Myślę, że moda towarzyszyła mi od zawsze. Początkowo ubrania projektowałam na swój własny użytek, chciałam mieć coś innego, niepowtarzalnego.
Jak zaczęła się Pani przygoda z projektowaniem?
Tak jak wspomniałam wcześniej, projektowanie towarzyszyło mi od zawsze. Najpierw projektowałam wzory, później zaczęła się przygoda z ubraniami dla siebie a później dla moich dzieci. Kiedy zobaczyłam, że ludzie doceniają moje projekty, narodził się pomysł stworzenia Vippi DESIGN, które miało wyróżniać się kolorowymi, unikatowymi kolekcjami dla dzieci, później dla kobiet a od niedawna również dla mężczyzn.
Jakimi zasadami kieruje się Pani przy projektowaniu?
Przede wszystkim zwracam uwagę na to by ubrania były wygodne oraz uniwersalne, tzn. w kolekcjach często pojawiają się produkty typu 2w1, z możliwością różnych wiązań, dwustronne, z odpinanymi elementami itp. – tak by nadawały się do noszenia na co dzień oraz na specjalne okazje.
Z jakiego swojego projektu jest Pani najbardziej dumna i dlaczego?
Ciężko wytypować jeden projekt. Każdy który doceniają klienci jest dla mnie ogromnym powodem do dumy. Szczególnie lubię linię Handmade, którą tworzę własnoręcznie.
Czy od początku Twoje projekty były tak bardzo zauważalne i przede wszystkim tak odrębne od innych? Widać w Twoim myśleniu o odzieży to coś więcej…
Tak, moje projekty ze względu na materiały drukowane na zamówienie są unikatowe na rynku, wszystkie wzory nanoszone na materiał są w 100% moją twórczością. Z pewną śmiałością mogę powiedzieć, że jeśli na ulicy widzimy ubrania Vippi DESIGN to możemy mieć pewność, że zostały stworzone w naszej pracowni w Legionowie i nikt na świecie, żadna marka nie posiada takiego materiału w swoich kolekcjach.
Traktujesz trendy w sposób opiniotwórczy i starasz się do nich całkowicie dostosować czy jedynie nawiązujesz w swoich kolekcjach do tego co będzie modne w najbliższym sezonie?
Jak każdy projektant staram się w pewnym stopniu podążać za trendami, tak by klienci byli usatysfakcjonowani, ale nie chce przy tym tracić swojej tożsamości, którą poprzez ubrania przekazuje ludziom.
Jak wygląda Twoja garderoba? Kompletujesz w niej kolorowe, rzucające się w oczy ubrania czy stawiasz na klasykę?
Kompletuje kolorowe ubrania, nie nazwałabym ich „rzucające się w oczy” – moim zdaniem to złe sformułowanie. Wolałabym określenie kolorowe ubrania zapadające w pamięć. Aczkolwiek jak każda kobieta, mam również klasyki w swojej garderobie jakieś 10% 🙂 reszta to Vippi DESIGN i moje rękodzieło.
Co – według Ciebie – jest najważniejsze? Projekt, wykrój czy samo szycie i wykończenie?
Na idealny produkt składają się wszystkie rzeczy które wymieniłaś. Nie można tu wydzielić rzeczy najważniejszej, aczkolwiek wiadomo że wszystko zaczyna się od dobrego projektu.
Czym wyróżnia się Wasza marka na tle pozostałych?
Michał Kubiak: Myślę, że Kasia już wszystko wymieniła. Przede wszystkim niepowtarzalne wzory na materiałach – to jest coś co definiuje naszą markę i nadaje jej oryginalność.
Gdzie można kupić projekty Vippi DESIGN?
W tej chwili wszystkie projekty można zamówić za pośrednictwem internetowego butiku www.vippidesign.com oraz część kolekcji dostępna jest na lotnisku w Gdańsku w zaprzyjaźnionym butiku.
Jakie marka ma dalsze plany dotyczące rozwoju?
Planujemy otworzyć się na rynki zagraniczne i poczyniliśmy w tym kierunku już pierwsze kroki. Jesteśmy pewni, że nasze kolorowe ubrania doskonale przyjmą klienci z innych krajów. Szczególnie, że otrzymujemy co jakiś czas pytania o możliwości współpracy na innych rynkach. Poza tym rozwijamy kanał sprzedaży internetowej wdrażając nowe rozwiązania technologiczne, szczególnie dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych bo to właśnie oni generują 70% ruchu w naszym sklepie internetowym. Wszystko po to by zakupy przez internet były proste i przyjemne.
Czy planujecie jakieś nowe produkty w ofercie?
Tak, tworzymy właśnie ….
Proponuję jeszcze chwilę potrzymać naszych klientów w niepewności. Chcemy Was zaskoczyć nowym asortymentem już na wiosnę 2019. Kasia ma głowę pełną fantastycznych pomysłów, które będziemy wdrażać sukcesywnie. Zachęcam do obserwowania profilu na Instagramie @katarzynagalajart oraz @vippidesign by być na bieżąco. Mogę tylko zdradzić, że z marką Vippi DESIGN pojedziecie na wakacje 🙂
Artykuł powstał we współpracy z Vippi DESIGN