Lifestyle

Jak pozbyć się stresu i żyć zdrowiej w 14 dni? Wystarczy pięć zmian

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
5 lipca 2019
Fot. iStock
 

Zmiany, zmiany , zamiany. Chętnie od nich mówimy, ale jak trzeba się zabrać do roboty to zawsze pod wiatr. A jednak wystarczy zacząć od drobiazgów, które na co dzień nam umykają. Wciąć mówimy sobie: „jutro”, „innym razem”, „to tylko…”.  Ale pamiętajcie, że małe kroki, to duże zmiany. A dużo małych kroków –  to prawdziwa metamorfoza życia.

Jak pozbyć się stresu i żyć zdrowiej w 14 dni? Metoda 3 

Dobrze się wyśpij

Od siedmiu do dziewięciu godzin snu w nocy  – to absolutna podstawa. Wysypianie się jest niezwykle ważne dla utrzymania zdrowego stylu życia.

Spanie w nocy poprawia zdolność uczenia się, podejmowania trafnych decyzji i radzenia sobie ze zmianami i stresem. Problemy ze snem nie zwiastują niczego dobrego, często  ten sposób twój organizm wysyła sygnał ostrzegawczy o niepokojących zmianach. Brak snu jest również związany z depresją, chorobami serca i otyłością.

Każdy z nas wymaga innej długości snu. Niektórzy czują się dobrze i odpoczywają już po sześciu godzinach, inni dopiero po 10. Eksperymentuj ze spaniem i zobacz, czego potrzebuje twoje ciało.

Stwórz swój rytuał na dobranoc . Taki drobiazg pomoże ci wyciszyć ciało i zasypiać bez przewracania się z boku na bok… Zrelaksuj się przy książce na 30 minut przed snem lub wykonaj ćwiczenia oddechowe lub rozciągające. Napij się herbaty ziołowej. Ważne jest również, aby trzymać się swojego harmonogramu snu, nawet w weekendy, aby twoje ciało pozostało spójne i miało czas przyzwyczaić się do rytmu dobowego.

Ćwicz jogę

Joga jest świetnym sposobem na poprawę  siły, elastyczności i świadomości ciała i umysłu. Wzmacnia plecy, ramiona i nogi oraz pozwala skupić się na oddychaniu i obecności we własnym ciele. Krótko mówiąc: joga uczy słuchać swojego ciała.

Zainwestuj swój czas i kilka złotych na zajęcia jogi, jeśli nigdy nie ćwiczyłeś. To wystarczy, aby nauczyć się właściwej techniki. Po tym możesz kontynuować zajęcia lub ćwiczyć samodzielnie.

 

Fot. iStock

Zacznij medytować

Medytacja pomaga ci związać się ze… sobą i otaczającym cię światem. Pomaga ci złapać balans, wyciszyć i rozpoznawać twoje myśli i emocje. Trening uważności, to całkowicie darmowa i prosta droga do  radości i zadowolenia.

Zacznij powoli. Daj sobie od 7 do 10 minut rano, aby usiąść i skoncentrować się na oddychaniu. I już.

Pobudzaj swój umysł

Ludzie, którzy są otwarci i ciekawi otaczającego ich świata, mają zazwyczaj lepsze zdrowie psychiczne. Uczenie się prowadzi do kreatywności i wyższego poczucia własnej wartości. Spróbuj nauczyć się czegoś nowego codziennie! Tak, to mogą być drobiazgi!

Poczytaj książkę, która cię interesuje przez co najmniej 15 – 20 minut dziennie.

Nauczyć się nowego języka. Nauka obcego języka to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na trening umysłu. Poszerza twoją perspektywę świata i otwiera ci nowe możliwości podróżowania.

Nie musisz udawać, że nauczyć się chińskiego w dwa tygodnie. Ale dlaczego by nie poznać podstawowych zwrotów i słówek po hiszpański, rosyjsku czy  francusku? Gwarantujemy ci, że zrobisz to z darmowymi aplikacjami na telefon!

Znajdź czas na życie towarzyskie

Dawanie sobie czasu na spędzanie czasu z bliskimi prowadzi do szczęścia. Niby jest to dla każdego oczywiste, a jednak na taką aktywność najtrudniej nam przeznaczyć czas. Nawet jeśli jesteś zajęty pracą, poświęcenie 30 minut dziennie na posiłek lub rozmowę przez telefon z kimś, na kim ci zależy, poprawi twoje więzi i poczucia własnej wartości.


Źródło: wikihow

Lifestyle

Jak się pozbyć poczucia niepokoju

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
5 lipca 2019
Fot. iStock/AleksandarNakic
 

Kiedy czujesz niepokój, przyspieszony ryt bicia serca i zaczynasz tracić kontrolę nad swoim lękiem, nadal jesteś w stanie zredukować atak paniki. Istnieje kilka technik, których, których można użyć aby skutecznie poradzić sobie z lękiem.

Jak zmniejszyć lub wyeliminować swój niepokój i lęk w momencie ataku paniki

1. Weź głęboki oddech

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest ustabilizowanie oddechu.  Głębokie, miarowe oddychanie przeponowe jest potężną techniką redukcji lęku, ponieważ aktywuje reakcję relaksacyjną organizmu. Pomaga organizmowi przejść od reakcji współczulnego układu nerwowego do konfrontacji z „odpowiedzią relaksacyjną” układu nerwowego przywspółczulnego.

Spróbuj wziąć głęboki oddech licząc do  4, wypełniając powietrzem najpierw brzuch, a potem klatkę piersiową, delikatnie wstrzymaj oddech znów licząc do 4 i powoli wydychaj powietrze, także licząc do 4.

2. Zaakceptuj to, że jesteś niespokojny

Pamiętaj, że lęk jest po prostu uczuciem, jak każde inne. Przypominając sobie, że lęk jest po prostu reakcją emocjonalną, możesz zacząć go akceptować.

Akceptacja jest niezbędna, ponieważ próba walki z tą emocją i lub eliminacji lęku często pogarsza sytuację Po prostu utrwala przekonanie, że twój niepokój jest nie do zniesienia.

3. Zdaj sobie sprawę, że twój mózg się z tobą bawi

Mózg danej osoby może sprawić, że uwierzy ona, że umiera na atak serca, kiedy tak naprawdę ma „tylko” atak paniki.

4. Zastanów się nad swoimi myślami

Kiedy ludzie są niespokojni, w głowie pojawiają się różne dziwne myśli, wysoce nierealistyczne i mało prawdopodobne. Wzmagają one tylko stan niepokoju.

Zadaj sobie te pytania:

  • Czy to zmartwienie jest realistyczne?
  • Czy to naprawdę może się zdarzyć?
  • Czy mogę sobie z tym poradzić?
  • Co mogę zrobić?
  • Jeśli dzieje się coś złego, co może to oznaczać dla mnie?
  • Co mogę zrobić, aby przygotować się na wszystko, co może się zdarzyć?

5. Użyj uspokajającej wizualizacji

Przenieś się mentalnie do miejsca, które cię uspokaja. Zamknij na chwilę oczy, wyrównaj oddech i skup się na wytworzeniu relaksujących obrazów. Zostań w tym swoim świecie kilka chwil.

Pamiętaj, jesteś w stanie zapanować nad swoją reakcją. Powinieneś się tego nauczyć, by żyć bardziej komfortowo.


Na podstawie: psychcentral.com


Lifestyle

Jak uzyskać trochę przestrzeni w związku

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
4 lipca 2019
Fot. iStock / ballero

Spójrzmy prawdzie w oczy, czasami chcesz pobyć sama, bywa, że partner cię denerwuje. Nie oznacza to wcale, że twój związek jest skazany na zagładę 🙂 Jedną z ważniejszych umiejętności w relacji z ukochaną osobą jest umiejętność zapewnienia sobie przestrzeni, niezbędnej by zyskać odpowiedni dystans i perspektywę.

Jak uzyskać trochę przestrzeni w związku? Przede wszystkim trzeba o to dbać od samego początku. Czas i miejsce dla ciebie powinny być czymś naturalnym, tak jak czas i miejsce dla twojego partnera. Warto pamiętać o tych kilku krokach:

1.  Wpisz „czas dla siebie” do wspólnego kalendarza

„Zablokuj” zwykły czas na odpoczynek, „doładowanie baterii” i to, co sprawia ci przyjemność. Niech twój partner widzi, kiedy planujesz spędzić kilka godzin sama ze sobą. Niech to będzie wasz nawyk.

2. Znajdź własne hobby

Kiedy kochasz spędzać czas ze swoim partnerem, łatwo jest robić wszystko razem. Ale jest coś wyjątkowego w posiadaniu własnego hobby. Niezależnie od tego, czy chodzisz do muzeów, ćwiczysz w siłowni, czy uczęszczasz na zajęcia z programowania, ważne jest, aby uczyć się i rozwijać na swój unikalny sposób.

3. Zaplanuj sobie to, co masz ważnego do powiedzenia

„Przećwicz” na sucho rozmowę z partnerem, zwłaszcza jeśli ustalenie granic twojej przestrzeni przychodzi ci z trudem. Warto wcześniej zobaczyć swoje myśli na papierze, pozbyć się niepotrzebnego napięcia i lęku.

4. Ustal słowo – hasło

Słowo, które przerwie kłótnię, będzie znakiem, że pora przestać mówić, pora zrobić pauzę na spacer i uspokojenie emocji.

5. Ucz się od profesjonalistów

Szukaj rozwiązań u osób, które się na tym znają – w publikacjach psychologicznych, poradnikach. Nie bój się sięgnąć po poradę terapeuty, dowiedz się jak mówić o swoich oczekiwaniach i jak dbać o własny komfort w związku.


Na podstawie: thriveglobal.com


Zobacz także

Jak będzie wyglądało twoje życie miłosne w 2018 roku? Sprawdź swój chiński znaku zodiaku i przeczytaj

Somatyczny typ sylwetki. Sprawdź, który jest twój

Somatyczny typ sylwetki. Sprawdź, jaki jest twój

Jak uczyć się języków obcych skutecznie i bez stresu? 7 praktycznych wskazówek lektorki