Lifestyle

5 zachowań, które niszczą nam życie. Sprawdź, czy nie jesteś dla siebie toksyczna

Katarzyna Troszczyńska
Katarzyna Troszczyńska
15 czerwca 2016
5 zachowań, które niszczą nam życie. Sprawdź, czy nie jesteś dla siebie toksyczna
Fot. iStock / Steve Debenport
 

Uwielbiam artykuły (dobra, sama napisałam niejeden), w których radzi się człowiekowi jak ma unikać trudnych i toksycznych ludzi. A co, jeśli my sami jesteśmy dla siebie toksyczni? Do przemyślenia, bez rad, oto lista najpopularniejszych autodestrukcyjnych zachowań. To często one psują nam życie, a nie inni ludzie.

Wypieranie własnych uczuć, brak kontaktu z nimi

Czy twoje uczucia mają dla ciebie wartość czy też udajesz, że ich nie ma, bo tak bardzo ci na czymś lub na kimś zależy.

Codziennie wchodzisz do znienawidzonej pracy, ale powtarzasz sobie: oj, co tam, tak musi być, inni mają gorzej, lepszej nie znajdę. Nie chcesz robić jakiegoś projektu, ale się na niego decydujesz, bo głupio ci powiedzieć komuś, że to ci nie pasuje. Wysłuchujesz kolejny raz mamy, potakujesz, choć wszystko ci się przewraca w żołądku. Ale co tam, mama chce dobrze przecież.

Ponieważ nie słuchasz siebie, uczucia ci się mylą. Mówisz: „jest mi przykro, że to ona awansowała”, a tak naprawdę jesteś zła, bo ileś razy pomogłaś koleżance, ona nigdy nie doceniła twojego wkładu i po prostu czujesz, że to niesprawiedliwe. Rozumiesz byłego szefa, partnera, a tak naprawdę jesteś wściekła. A czasem reagujesz złością, żeby nie musieć płakać i czuć się smutna, bo bycie smutną bywa trudniejsze.

Za każdym razem, kiedy przemykasz oko, na to co czujesz, okazujesz samej sobie, że jesteś dla siebie nieważna

Trzymanie się ludzi, którzy zranili, byli nielojalni

Ludzie ranią z różnych powodów. Często nie dlatego, że są źli, ale pogubieni, bezradni, nieuważni. Pewnie wiele można wybaczać bliskim, ale są granice. U każdego gdzie indziej, ale…Ktoś okazał się nielojalny, a ty ciągle umawiasz się z nim na kawę i udajesz, że nic się nie stało. Machasz ręką: „ a co tam”, partnerowi wybaczasz kolejną awanturę, scenę, okrucieństwo, obojętność.

I nawet nie widzisz, że przede wszystkim ranisz tym siebie. Czasem wystarczy komuś powiedzieć: to było nieuczciwe, niefajne, zabolało, źle się z tym czuję. Czasem trzeba już się odwrócić i zostawić coś za sobą. Po to, żeby się chronić siebie.

Bagatelizowanie swoich potrzeb

Bo ważniejsze są dzieci, przyjaciółki, współpracownicy, znajomi. Bycie fajną osobą, zorganizowaną osobą, poukładaną. Jakąś. Inaczej: każdą. Tylko gdyby ktoś ci zadał pytanie: czego TY potrzebujesz, musiałabyś mieć kilka minut na zastanowienie. O rany, czego? Jak? Co najważniejsze? Serio, mogłabym wybierać?

Stawianie sobie nierealnych oczekiwań, ocenianie się

„Ale kretynka ze mnie! Jak mogłam o tym nie pomyśleć!!”, „No, oczywiście, wiedziałam, że to spotka akurat mnie”, „Ale wyglądam, jak zjawa”. Mnóstwo różnych okropnych myśli, które pojawiają się w głowie. Zdań, które do siebie wypowiadasz. Mogłaś lepiej, doskonalej, idealniej. Nie starałaś się, starałaś za mało. Brr… Czasem lepiej traktujemy wroga niż siebie ( do niego chociaż nic nie mówimy).

Stawiamy się w roli niesfornej, krnąbrnej i tępawej uczennicy. A krytyk w nas poucza, poucza, poucza.

Kiedyś moja koleżanka dostała takie zadanie na warsztatach psychologicznych. Przez tydzień obserwować swoje myśli. – 70 proc z nich poświęciłam na oceniane siebie. To jakiś koszmar to zobaczyć – powiedziała później

Destrukcją jest nawet wyrzucanie sobie: „No, oczywiście, niezdara ze mnie, zawsze coś zbiję”. Auć.

Niesłuchanie sygnałów, które daje ciało

Że jest chore, zmęczone, wyczerpane, przestraszone. Żołądek boli, głowa pulsuje, gula podchodzi do gardła, zadyszka łapie, coś strzyka, kręgosłup nawala. To może jeszcze więcej kawy, jeszcze jakiś energetyk, da się, dam radę.

A to w sumie tak, jakby nie dbać o dom. Pozwolić, żeby wszystko niszczało, nie wycierać kurzu,  nie wyrzucać śmieci tylko robić wszystko, żeby syfu nie było widać. Ale w końcu brud i tak da o sobie znać, prawda?

Jeśli my będziemy niszczyły same siebie, każdy będzie nas niszczył.

Jeśli my nie będziemy szanowały same siebie, nikt nas nie będzie szanował.

Jeśli my nie będziemy się doceniać, nikt nie będzie nas doceniał.


Lifestyle

Piękna cera na talerzu. Co jeść, by cieszyć się jej dobrą kondycją?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
15 czerwca 2016
Fot. iStock / anandaBGD
 

Nadszedł idealny czas, by lepiej zadbać o stan swojej cery. Nie szkodzi nam już zimno, przegrzane powietrze w domach i ubogie w moc naturalnych witamin dania. Ciepłe miesiące obfitują w wysyp warzyw i owoców, z których powinnyśmy teraz czerpać garściami. Poza tym, słoneczne dni i piękna pogoda zachęcają do  zwiększonej aktywności na świeżym powietrzu, co pozytywnie wpływa na zdrowie, figurę i stan oraz wygląd cery. Dotleniona i odżywiona cera, to jest to, czego potrzebuje każda kobieta. 

To, co ląduje na talerzu, ma wpływ na cerę tak istotny, jak kremy, których używamy. Dobrze jest wspierać pielęgnację z zewnątrz, dostarczając z pożywieniem cennych dla skóry składników.

Substancje, które kocha twoja cera

Dobre tłuszcze

Nienasycone kwasy tłuszczowe wchodzą w skład błon komórkowych i mają ogromny wpływ na przyspieszenie regeneracji skóry. Staje się ona odporniejsza na czynniki zewnętrzne, takie jak niskie temperatury czy  szkodliwe promieniowanie słoneczne, które negatywnie wpływają na kondycję i wygląd skóry. Kwasy omega-3 wykazują  właściwości przeciwzapalne, zmniejszają zaczerwienienia, podrażnienia i polecane są szczególnie osobom cierpiącym na alergie i schorzenia skóry. Jeśli chcesz nakarmić skórę nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, włącz na stałe do swojej diety tłuste morskie ryby jak łososia, makrelę czy sardynki. Kwasy znajdziemy także w olejach roślinnych (rzepakowym, lnianym, sojowym), oraz w orzechach włoskich i żółtkach jajek.

Antyoksydanty

Czyli osławiona broń przeciw szkodliwemu działaniu wolnych rodników w organizmie, które uszkadzają kod genetyczny komórek, powodując niebezpieczne zmiany. Antyoksydanty (przeciwutleniacze) w których skład wlicza się szeroka grupa różnych witamin, związków i polifenoli, usuwają wolne rodniki, wzmacniają ochronę skóry przed promieniowaniem UV, działają przeciwzapalnie. Najwięcej ich znajduje się w jeżynach, aroniach, jagodach, porzeczkach, żurawinie, jagodach goji i acai, malinach, kakao, fasoli, karczochach, jabłkach, śliwkach, czereśniach, wiśniach, pomidorach, arbuzach oraz w winie. Dostarczają je również takie przyprawy jak goździki, oregano, rozmaryn, tymianek, cynamon.

Koenzym Q10

Jest on niezwykle potrzebny do funkcjonowania każdej komórki naszego ciała. Koenzym Q10 bierze udział w procesie wytwarzania energii w komórkach, dotlenienia je, chroni przed wpływem wolnych rodników. Organizm potrafi samodzielnie wytwarzać koenzymu Q10, jednak z wiekiem możliwości jego syntezy spadają, także przez chroniczny stres. Głównym źródłem koenzymu jest mięso, szczególnie surowe, przede wszystkim serce, nerki, wątroba. Duże ilości znajdują się w rybach (sardynki, makrela, łosoś). W minimalnych ilościach znajduje się on także w owocach i warzywach.

Witamina E

Wykazuje silne działanie przeciw wolnym rodnikom, powstrzymuje starzenie się komórek organizmu. Ochrania włókna kolagenowe, łagodzi skutki promieniowania UV, ujędrnia i uelastycznia skórę. Najwięcej tej witaminy młodości, zawierają następujące produkty: olej z zarodków pszennych, olej słonecznikowy, rzepakowy, orzechy arachidowe i pistacjowe, dynia, pestki, migdały, liście pietruszki, papryka czerwona, otręby pszenne, wędzony węgorz.

Witamina A

Witamina A występuje w formie retinolu (pochodzenie zwierzęce) lub karotenu (pochodzenie roślinne). Jest ważną witaminą utrzymującą dobrą kondycję skóry, włosów, paznokci. Neutralizuje szkodliwe działanie wolnych rodników, spowalnia starzenie, wzmacnia włókna kolagenu i elastyny w skórze. Pomaga skórze w zachowaniu nawilżenia, dzięki czemu skóra staje się bardziej elastyczna i miękka. Karoten znajdziemy w marchwi, kapuście włoskiej, pietruszce, szpinaku, botwinie, zielonej cebuli, dyni, jarmużu, morelach, sałacie, brzoskwiniach. Z kolei retinol dostarczymy wraz ze spożyciem jajek, masła, wątróbki.

Witamina C

Witamina C bierze udział w wytwarzaniu kolagenu i utrzymaniu jego wysokiego poziomu, wpływa przyspieszenie gojenia się ran. Zapobiega powstawaniu siniaków i krwawień. Witaminę C zawierają: papryka, natka pietruszki, ziemniaki, kapusta, brukselka, szpinak, kalafior, brokuł, zielony groszek, kalarepa, pomidory, cytrusy, melony, jabłka, ananasy, truskawki, porzeczki czarne i czerwone, jagody, maliny, czarny bez, żurawina, kiwi. Jej źródłem jest większość warzyw i owoców.

Witaminy z grupy B

Witaminy z tej grupy (B1, B2, PP, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, PABA, B10,  B12, B13, B15, B17) poprawiają stan skóry, włosów i paznokci,  przyspieszają gojenie się ran, zapobiegają powstawaniu zajadów, pomagają w walce ze stanami zapalnymi skóry. Witaminy z grupy B możemy dostarczyć organizmowi wraz ze spożyciem dyni, słonecznika, sezamu, orzechów brazylijskich, warzyw strączkowych, awokado, łososia, drożdży, mleka oraz jaj.

Krzem i cynk

Krzem pływa na ujędrnienie skóry, zapobiegają zmarszczkom, a cynk wspiera produkcję kolagenu. Pozostałe mikro i makroelementy (selen, wapń, miedź, żelazo) doskonale wpływają na kondycję skóry, poprawiając jej koloryt, poprawiając elastyczność i gładkość, zapobiegają występowaniu zmianom skórnym. Włącz do diety orzechy, ryby, owoce morza, kiełki, tofu, jaja, pestki dyni, otręby, produkty pełnoziarniste, bataty, awokado, wątróbka.


źródło: womenshealth.plporadnikzdrowie.pl


Lifestyle

Czołówka światowego rankingu Międzynarodowej Federacji Jeździeckiej na sopockim Hipodromie

Redakcja
Redakcja
14 czerwca 2016
Fot. Materiały prasowe

W dniach 9-12 czerwca w Sopocie odbyły się Oficjalne Międzynarodowe Zawody w Skokach przez Przeszkody CSIO****Sopot 2016. Już po raz drugi sopockiemu wydarzeniu nadano najwyższą światową rangę 5 gwiazdek. W zawodach udział wzięli przedstawiciele dwudziestu pięciu krajów. Ich zmagania śledzili miłośnicy jeździectwa z całego świata. O obsługę strefy VIP zadbał Hotel Haffner. 

Zawody CSIO*****Sopot 2016 po raz kolejny okazały się sukcesem. Podczas pełnego emocji weekendu rozegranych zostało jedenaście konkursów, w tym najważniejszy – Puchar Narodów. Organizacja konkursu, który odbywa się w danym kraju tylko raz w roku, bez wątpienia jest szczególnym wyróżnienie dla miasta Sopot. W Pucharze Narodów wystartowało 60 najlepszych zawodników z 15 krajów. Zwyciężył zespół z Ukrainy w składzie: Ulrich Kirchhoff, Cassio Rivetti, Rene Tebbel i Ferenc Szentirmai.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

W najważniejszym konkursie indywidualnym Grand Prix, którego zwycięzcy mają możliwość zdobycia punktów kwalifikacyjnych do Igrzysk Olimpijskich oraz Mistrzostw Europy, pula nagród wynosiła 665 000 złotych. Gospodarz toru – Olaf Petersen postawił przed zawodnikami trudne zadanie. Konkurs wygrał reprezentant Niemiec Patrick Stühlmeyer, drugie miejsce zajął Fabio Leivas da Costa z Brazylii, trzecie Jerome Guery z Belgii. Konkurs o nagrodę Hotelu Haffner wygrał reprezentant Belgii Nicola Philippaerts.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

W wyjątkowych warunkach w strefie VIP FIVE STAR CLUB mistrzowskie zmagania czołówki utytułowanych zawodników, obserwowali m.in. Kamila Szczawińska, Katarzyna Sokołowska, oraz miłośniczki jazdy konnej Kinga Rusin i Karolina Karolina Ferenstein-Kraśko. Hotel Haffner zapewnił  gościom dostęp do doskonałego menu z daniami kuchni międzynarodowej, najlepszych trunków oraz obsługi kelnerskiej na najwyższym poziomie.

„CSIO to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń odbywających się w Sopocie. Nie mogło na nim zabraknąć Hotelu Haffner. Kucharze Hotelu Haffner  otrzymali wiele nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach kulinarnych i posiadają ogromne doświadczenie w obsłudze tego rodzaju imprez. Mam nadzieję, że także tym razem, smaki naszej kuchni przypadły do gustów gości wydarzenia.” – mówi Grażyna Dobrzyńska – Prezes  Zarządu Hotelu Haffner

Zawody były transmitowane do Polski oraz kilkunastu krajów Europy i świata.

Oprócz sportowych emocji odbyły się liczne pokazy. Nie zabrakło też atrakcji dla najmłodszych.

CSIO_____2016

Fot. Materiały prasowe

CSIO_____2016 Sopot 1

Fot. Materiały prasowe


Zobacz także

Za chwilę sprawią, że zawali się czyjś świat. Ale to ich nie obchodzi, chcą tylko nareszcie być ze sobą „naprawdę”

Nie masz planów na Majówkę? Już nie musisz szukać dalej

Jak wyszczuplić twarz? Jest na to kilka sposobów