Go to content

Jak rozpocząć prowadzenie sklepu internetowego? Kilka przydatnych wskazówek

Fot. Materiały prasowe

Dla wielu przedsiębiorców sklep internetowy to naturalny „ciąg dalszy” rozwoju. Dla innych – sam początek działalności. W obu przypadkach wszystko zaczyna się od planowania, a później nadchodzi czas na skuteczne lawirowanie między ofertami wykonawców. Im więcej wiesz o zakładaniu sklepów internetowych, tym łatwiej będzie się na ten krok zdecydować.

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Mówiąc najkrócej, sklep internetowy to możliwość dotarcia z ofertą do odbiorców bez ograniczeń czasowych czy geograficznych. W przypadku wielu firm, które prowadzą tradycyjne sklepy, własny sklep internetowy stanowił świetny sposób na zwiększenie widoczności, rozpoznawalności i zaufania, a nie tylko wolumenu sprzedaży.

Planujesz uruchomienie sklepu internetowego? Odwiedź stronę Plucinski.PRO i zapytaj na co warto zwracać uwagę!

Z jakich etapów składa się budowa sklepu internetowego?

Budowa własnego sklepu internetowego to proces wieloetapowy. Na początku jest pomysł – tworzysz go, biorąc pod uwagę upodobania i potrzeby potencjalnych klientów i rozglądając się na polskim rynku. Taki pomysł trzeba następnie krok po kroku przekuć w projekt, a więc stworzyć założenia techniczne, wybrać rozwiązania informatyczne odpowiednie dla Twojego biznesu i wypracować optymalny sposób sprzedaży produktów. Tutaj możliwości jest kilka i w swoim sklepie możesz korzystać z tych narzędzi, które pozwolą z Twojego sklepu internetowego korzystać jak największej grupie klientów.

Kolejnym etapem jest wykonanie platformy e-commerce lub adaptacja skryptu e-sklepu. Na tym etapie sklepem internetowym koniecznie musi się już zająć doświadczony profesjonalista, ponieważ samo założenie sklepu to dopiero początek. Musisz mieć pewność, że sklep będzie zoptymalizowany pod kątem przyszłych działań marketingowych i że ktoś zadba o bezpieczeństwo Twoich klientów w czasie zakupu. Od pomysłu, przez planowanie, projektowanie, wykonanie, optymalizację, aż po kampanie promocyjny, powinieneś budować swój sklep internetowy z partnerem godnym zaufania.

Na co uważać przy zakładaniu sklepu internetowego

Sklep internetowy – jak zacząć z nim działać? To bardzo ważne aby dokładnie zaplanować działania. Budowa sklepu internetowego to proces składający się z wielu etapów. Podstawowa zasada jest taka, że sklepu nie budujemy po to aby był, sklep ma sprzedawać! Aby tak się stało sklep musi by odpowiednio przygotowany i zoptymalizowany. Zbyt wczesne uruchomienie sklepu może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Prawidłowy harmonogram działań to: analiza rynku i konkurencji, planowanie struktury sklepu i przyszłych działań, przygotowanie materiałów, wykonanie sklepu, optymalizacja SEO i dopiero publikacja sklepu w sieci Internet. Przy wyborze wykonawcy warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych zasad:

  • Nie możesz dać się skusić ofertom najbardziej atrakcyjnym cenowo – sklep zawsze będzie droższy od prostej strony internetowej i oferty budowy za 200, 300 czy 500 złotych są po prostu nierealne.
  • Nie polegaj tylko na portfolio wykonawcy – porozmawiaj z nim o swoim projekcie. Musisz wyczuć, czy firma odpowiedzialna za realizację jest w stanie zaproponować coś więcej niż tylko skonfigurowanie podstawowego skryptu.
  • Niektórzy wykonawcy, żeby zachęcić do zakupu, podają w ofertach ceny cząstkowe. Pamiętaj, żeby upewnić się co do kwestii tworzenia regulaminu, polityki prywatności czy usługi dodawania produktów do sklepu. Samo uruchomienie platformy e-commerce to zdecydowanie za mało!
  • Nie daj się nabrać na oferty budowy sklepu internetowego w kilka dni. To zwykle za mało, żeby przygotować ostateczny projekt, a kiedy doliczyć czas na wykonanie szablonu, dodanie produktów, stworzenie systemu obsługi płatności, termin po prostu musi ulec wydłużeniu.

Komu zlecić budowę sklepu internetowego?

Wybór wykonawcy nie jest łatwy. Na rynku mamy wiele różnych ofert różniących się pod względem zakresu czy ceny. Wybór wykonawcy usługi powinien być poprzedzony nie tylko wysłaniem zapytania mailem i wyboru najtańszej oferty ale również rozmową telefoniczną, video lub osobistą. W trakcie rozmowy możemy ocenić czy osoba, z którą rozmawiamy wie o czym mówi, czy zna się na rzeczy, czy już na początku nasze wizje są spójne. Jeśli tak jest możemy rozmawiać dalej jeśli natomiast widzimy, że nasze wizje są totalnie różne, należy kontynuować poszukiwania.

Jeśli planujesz uruchomienie sklepu internetowego odwiedź stronę Plucinski.PRO


Artykuł sponsorowany