Dom i wnętrze Kuchnia

Monika Kołakowska – instruktorka fitness i jej skuteczne treningi, które pokochały tłumy

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
28 maja 2020
Monika Kołakowska - brzuch, tabata, trening YouTube
Fot. Screen z Instagrama /monikakolakowska
 

Monika Kołakowska to postać, która odważnie przebija się do pierwszej ligi instruktorek fitnessu. Nagrywane przez nią filmy na YT cieszą się dużym wzięciem, a patrząc na ilość odsłon i komentarze osób korzystających regularnie z jej treningów, ich rosnąca popularność nie powinna nikogo dziwić. A co dokładnie oferuje Monika w swoich treningach?

Monika Kołakowska to trenerka fitnessu, która jest od 2014 roku aktywna na polu „jutuberów” nagrywających dla pragnących ruchu fanów. Nie wiadomo o niej wiele więcej niż to, że ukończyła kurs instruktora fitness oraz instruktora siłowni. Wiadomo natomiast, że dynamika jej treningów i rosnące zainteresowanie jej filmikami pozwalają sądzić, że niedługo będzie o niej głośniej.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Monika Kołakowska (@monikolakowska)

 

Monika Kołakowska – treningi YouTube

Monika Kołakowska proponuje różnego typu treningi na kanale YouTube do samodzielnego wykonania w domu, oraz dłuższe wyzwania z określonym celem, jak np. 30 dniowe, czy 90 dniowe. Rosnącym powodzeniem cieszą się treningi treningi odchudzające, wyszczuplające brzuch i boczki, ćwiczenia na pośladki oraz energetyczne tabaty. W morzu opublikowanych przez Monikę treningów coś dla siebie znajdą i osoby początkujące i zaawansowane. Czas trwania jest zróżnicowany – od kilku do 45 minut. Ich nieodzownym elementem jest rozgrzewka, ćwiczenia oraz rozciąganie całego ciała po intensywnym wysiłku. By przy intensywnych ćwiczeniach Moniki uniknąć ewentualnych kontuzji, nie można pomijać ani rozgrzewki, ani rozciągania – ta zasada zresztą dotyczy wszelkich treningów.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Monika Kołakowska (@monikolakowska)

 

Czego można się spodziewać po jej filmikach? Zdecydowanie skuteczności przy prawidłowym ich wykonywaniu, co potwierdzają w komentarzach osoby korzystające z ćwiczeń. Sama trenerka zachęca przy wyzwaniach, by zrobić sobie fotografię przed pierwszym treningiem, po każdym ukończonym tygodniu i na koniec wyzwania. To pozwala uczciwie ocenić efekty ćwiczeń. A szybkich efektów można się spodziewać, ponieważ treningi oparte są przede wszystkim na systemie interwałowym i treningu siłowym. Te aktywności chwali się za skuteczne spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Mówiąc o treningach proponowanych przez trenerkę, trzeba wspomnieć o jej postawie „dziewczyny z sąsiedztwa”. fitnesska zdecydowanie stawia na interakcję z fanami, kieruje do nich wiele uwag, motywuje w sposób bardzo pozytywny do wytężonej pracy. Warto wspomnieć o tym, że swoje treningi Monika udostępnia na YouTube bez opłat.

Monika Kołakowska – brzuch

Monika Kołakowska stworzyła treningi na brzuch, które cieszą się ogromnym wprost powodzeniem. Są to treningi na stojąco, jak i wykonywane na macie, pozwalające spalić tkankę tłuszczową i pozbyć się cellulitu z tego newralgicznego dla wielu kobiet obszaru ciała. Zobaczcie przykładowy trening na brzuch, jaki proponuje Monika Kołakowska.

Monika Kołakowska – tabata

Tabata, którą proponuje Monika Kołakowska, to rodzaj bardzo krótkiego, ale niezwykle intensywnego treningu interwałowego dla osób, które nie boją się wycisku. Na każdą tabatę składają się ćwiczenia wykonywane w seriach. Całe ćwiczenia to jedyne 4 minuty – składają się na nie rundy trwające 1 minutę. Wydaje się mało? Niech nikogo ten pozornie luźny i szybki trening nie zwiedzie. Ćwiczenia wykorzystane podczas tabaty (bieg w miejscu, brzuszki, przysiady, pajace czy skakanka) są dla organizmu niezwykle intensywnym wysiłkiem angażującym różne grupy mięśni i spalającym mnóstwo kalorii. Oto przykładowa tabata, jaką proponuje Monika Kołakowska.

Monika Kołakowska – wyzwanie 30 dni i 90 dni

Monika Kołakowska opracowała wyzwanie 30 dni i 90 dni – oba cieszące się popularnością wśród jej fanów. Wyzwanie 30 dniowe opiera się na 26 różnych treningach wykonywanych w ciągu rzeczonych 30 dni. Nie trzeba wychodzić z domu, by poćwiczyć, nie potrzeba także sprzętu, poza matą do ćwiczeń wykonywanych na ziemi. Wyzwanie ma na celu utratę masy ciała i poprawienie wyglądu sylwetki. Nie brakuje w nim brzuszków, pajacyków, przysiadów, pompek, wykroków oraz osławionej już deski (planku). Treningi wykonywane być powinny codziennie, poza niedzielą, która jest dniem odpoczynku i regeneracji organizmu.

Monika Kołakowska na każdy dzień przygotowała inny zestaw treningowy, więc nie ma mowy o monotonii. Wyzwanie obejmuje m.in: intensywne treningi interwałowe (w tym tabatę), ćwiczenia wzmacniające brzuch, ramiona czy pośladki. Jest tu wszystko, co pozwala poprawić wygląd całego ciała. Jeśli jakieś ćwiczenie wymaga więcej wprawy, instruktorka proponuje jego uproszczoną wersję, co szczególnie docenią osoby początkujące, o jeszcze niewyrobionej kondycji. Dodatkowym uproszczeniem treningów jest zegar wskazujący upływ czasu na każde ćwiczenie i odpoczynek. Warto docenić ułatwienie w postaci „okienka” po prawej stronie filmu, z zapowiedzią kolejnego ćwiczenia.

Po przejściu wyzwania 30 dni ci, którzy są usatysfakcjonowani treningami Moniki, mogą zacząć inną propozycję – trening 90 dni, z 3 treningami w tygodniu. Proponowane zestawy ćwiczeń mają na celu spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej i poprawienie wyglądu sylwetki.


źródło:  wformie24.poradnikzdrowie.pl 

 



Zobacz także

Rozwiązanie akcji „Wielkanoc pachnąca tradycją z babcinymi przepisami oraz dekoracjami”

Soczysta kolorami kuchnia? Sprawdź design za grosze i zrób sobie dobrze jesienią

Poradnik wyboru paneli podłogowych Fixly!