Uczestnicy akcji „Zacznij dzień z czystą głową” pokazali, że nie ma rzeczy niemożliwych jeśli chodzi o aktywność fizyczną nawet w czasie społecznej izolacji. Około 7 milionów spalonych kalorii, 130 000 przebiegniętych kilometrów bez wychodzenia z domu, 17 tysięcy aktywnych internautów, którzy przez 2 tygodnie wspólnie ćwiczyli o tej samej porze – oto bilans organizowanej przez Head & Shoulders akcji, w której marka zachęcała do powrotu do formy w towarzystwie znanych i lubianych gwiazd i influencerów.
Od 4 do 17 maja grupa biorących udział w akcji „Zacznij dzień z czystą głową” sportowców, prezenterów i aktorów wspólnie z kilkunastoma tysiącami internautów zmagała się z dwutygodniowym, porannym cyklem ćwiczeń przygotowanym przez trenera personalnego, Daniela Józka Kuczaja, „Qczaja”. Treningi, transmitowane w formie relacji na żywo na Instagramie, w ciągu dwóch tygodni zgromadziły w sumie 17 300 widzów, którzy każdego ranka, gotowi byli na 30 minutową tabatę, stworzoną do tego, by pozytywnie rozpocząć dzień.
Trzykrotnie okrążyli Ziemię bez wychodzenia z domu
Pomyślne ukończenie cyklu treningowego dało wymierne rezultaty. Organizatorzy akcji szacują, że dzięki porannym ćwiczeniom, uczestnicy spalili niemal 7 milionów kalorii. To tak, jakby wszyscy razem przebiegli około 130 000 kilometrów, co daje wartość odpowiadającą ponad trzykrotnemu okrążeniu Ziemi wzdłuż równika. A to wszystko w domowym zaciszu i zgodnie z zasadą zachowania dystansu fizycznego. Dzięki akcji, której działania koncentrowały się głównie w mediach społecznościowych, uczestnicy mogli w danej chwili być razem i wspierać się w powrocie do formy.
Zaangażowani w akcję internauci, wspólnie z trenującymi z Qczajem gwiazdami – Rafałem Maślakiem, Maciejem Dowborem, Małgorzatą Ohme, Hanną Lis, Sylwią Nowak, Rafałem Jonkiszem i Krzysztofem Golonką – pokazali, że nawet w czasie kryzysu można dbać o aktywność fizyczną i czuć się częścią wspólnoty, pomimo izolacji, z którą musiało zmierzyć się społeczeństwo. Akcję wspierali także ambasadorzy marki, Basia Kurdej-Szatan[1] oraz Robert Lewandowski[2], którzy zachęcali swoich odbiorców do wspólnego powrotu do formy i rozpoczącia dnia z „czystą głową”.
Ćwicz w domu dzięki platformie internetowej
Choć treningi w formie relacji na żywo już się skończyły, każdy może obejrzeć je w dogodnym dla siebie momencie w internecie. Program jest dostępny w formie wideo na stronie internetowej dedykowanej akcji. Internauci znajdą tam także wiele praktycznych porad na temat aktywności fizycznej, automotywacji, pewności siebie czy też pielęgnacji włosów i skóry głowy.
Z zestawu 30 minutowych ćwiczeń może skorzystać każdy, kto chce znaleźć inspirację i motywację, potrzebną do tego, by wejść w nowy dzień ze świeżym zapasem siły woli, optymizmem i gotowością stawienia czoła wyzwaniom.
Polacy na początku pandemii ograniczyli ruch
Akcja „Zacznij dzień z czystą głową” była odpowiedzią na wyniki badania, zrealizowanego dla marki Head & Shoulders przez agencję badawczą PBS w kwietniu tego roku. Zgromadzone dane pokazały, że ponad połowa Polaków (59 proc.) zmniejszyła swoją aktywność fizyczną od czasu wybuchu pandemii i wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się. Jednocześnie, zdecydowana większość z nich, 75 proc., przyznała, że łatwiej byłoby im wrócić do rozpoczęcia lub wznowienia aktywności fizycznej w towarzystwie innych osób – partnerów lub przyjaciół – których brak na co dzień odczuwa aż 72 proc. społeczeństwa[3].
Procter & Gamble wspiera potrzebujących
Od początku epidemii firma Procter & Gamble, do której należy marka Head & Shoulders, wspiera organizacje humanitarne oraz ich podopiecznych dotkniętych tym kryzysem. W Polsce działa na rzecz walki z kryzysem epidemiologicznym z Polskim Czerwonym Krzyżem dostarczając podstawowe środki czystości i artykuły higieniczne najbardziej potrzebującym – rodzinom, seniorom, osobom chorym i niepełnosprawnym – tak aby w tej trudnej sytuacji mogli realizować swoje codzienne obowiązki i proste czynności – myć zęby i włosy, golić się, prać ubrania czy zachowywać czystość w domu. Produkty marek, takich jak Ariel, Gillette, Oral B, Pantene, Head & Shoulders, Pampers, Fairy i wiele innych trafiło do tysięcy polskich domów.
P&G wspiera także tych, którzy niosą pomoc innym. Podstawowe produkty do higieny osobistej i środki czystości należących do firmy marek otrzymali także pracownicy społeczni PCK. Z kolei do ratowników medycznych w całym kraju trafiają produkty do pielęgnacji – m.in. Head & Shoulders, Gillette i Old Spice. Ponadto, personel medyczny może skorzystać ze specjalnej linii telefonicznej, którą wspiera marka Always. Produkty przekazywane przez organizacje pomocowe takie jak PCK trafiają także do szpitali i innych instytucji medycznych. Firma przekazuje także środki pieniężne na walkę z kryzysem oraz jego skutkami.
[1]Źródło: Instagram, https://www.instagram.com/p/B_r45_jHg3J/
[2]Źródło: Instagram, https://www.instagram.com/p/B_zuluBh624/
[3]Badanie zrealizowane przez PBS sp. z o.o. w ramach projektu marki Head & Shoulders pt. „Zacznij dzień z czystą głową” w technice CATI w maju 2020 r. na ogólnopolskiej próbie n=711 Polaków w wieku 18+.