Związek

Co zabija nasze związki. Pamiętaj o przestrzeni, w której zmieścicie się oboje

Redakcja
Redakcja
27 sierpnia 2020
Fot. iStock/fizkes
 

Mówi się, że do tanga trzeba dwojga. Nikt w pojedynkę nie zbuduje związku, a w przypadku rozstania, odpowiedzialność również leży gdzieś po środku. Gdybyśmy jednak mieli wskazać konkretne błędy i sytuacje, które decydują o tym, że coraz bardziej się od siebie oddalamy, okazałoby się, że lista nie jest zaskakująca.

Co najczęściej zabija nasze związki?

Bezsensowna zazdrość

Zazdrość jest jednym z najbardziej znanych cichych zabójców związków. O ile pokazanie, że ci zależy na partnerze jest potrzebne i umacnia więzi, to przesadna zaborczość, zawiść o relacje z innymi, ale również o sukcesy ukochanej osoby prowadzi jedynie do nieporozumień i konfliktów.

Niechęć do dawania sobie przestrzeni

To, że jesteście ze sobą w związku, nie oznacza, że ​​musicie spędzać razem cały swój czas. Zawsze ważne jest, aby zachować poczucie indywidualności, nawet jeśli dzielisz z kimś życie. Potrzebujecie też innych, bliskich osób w twoim życiu i potrzebujecie czasu dla siebie.

„Ciche dni”

Nigdy nie powinieneś używać szantażu jako narzędzia do osiągnięcia tego, czego pragniesz lub po to, by wpłynąć na postawę twojego partnera. Ciche dni to przemoc.

Unikanie trudnych rozmów

Czasami najtrudniejsze dyskusje są najważniejsze. Nie możesz odkładać ich tylko dlatego, że sprawiają, że czujesz się niekomfortowo. Musisz chcieć porozmawiać ze swoim partnerem o wszystkim.

Negatywne nastawienie i pesymistyczne spojrzenie na życie

Dołowanie partnera swoimi wątpliwościami, żalami i lękami nie wpływa dobrze na relacje w związku, tak jak ciągłe epatowanie negatywnymi emocjami.

Brak poszanowania dla prywatności partnera

Nie dziel się z innymi najbardziej intymnymi aspektami swojego życia, ale także nie dawaj sobie prawa do tego, by dzielić się z nimi tym, co dotyczy partnera. Nie ma powodu, aby dyskutować o jego problemach ze znajomymi (o ile nie są to sytuacje zagrażające czyjemuś zdrowiu lub życiu). Szanuj prywatność swojego partnera.

Brak skupienia uwagi na bliskiej osobie

Kiedy spędzacie ze sobą czas, pamiętaj, aby odłożyć telefon. Skoncentrujcie się na sobie, nawet na chwilę. Skoncentrujcoe się na miłości, którą darzysz siebie nawzajem.

Brak umiejętności aktywnego słuchania

Komunikacja jest istotnym aspektem każdego związku. Zawsze powinniśny aktywnie angażować się w rozmowę z partnerem.

Kłótnie, które do niczego nie prowadzą

Nigdy nie uciekaj się do osobistych ataków i złośliwych komentarzy, kiedy się kłócicie. Zawsze zachowuj kulturę i dojrzałość. Staraj się najpierw wysłuchać partnera. Waż słowa.

Brak wzajemnego szacunku i brak starań

Nie bierzcie siebie nawzajem za pewnik. Jasne, miło, że twój związek osiągnął poziom stabilizacji. Ale to nie znaczy, że możesz przestać się starać. Upewnij się, że twój partner wie, jak bardzo go doceniasz. Spraw, by wiedział jak bardzo cieszysz się z jego obecności w twoim życiu.

Nieuzasadnione oczekiwania

Podtrzymuj rozsądne oczekiwania względem siebie i względem twojej relacji. W przeciwnym razie narażasz się na poczucie zawodu i rozczarowanie, a to potęguje frustrację.


Związek

Na czym polega siła dojrzałych kobiet? Wiedzą, że są ważne

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
27 sierpnia 2020
Fot. istock/svetikd
 

Wyrażenie „silna kobieta” stereotypowo przywodzi na myśl obraz potężnej, mocarnej niewiasty, która prze „po trupach do celu” i nie zważa na uczucia innych. Tymczasem „silna” to ta, która potrafi o siebie zadbać. Ta, która rozumie, że jest ważna. Silna kobieta to kobieta dojrzała psychicznie i zadowolona z tego kim jest.

Na czym polega siła dojrzałych kobiet

1. Poczucie wartości

„Silna” ma naturalne poczucie pewności siebie i to poczucie wypływa z jej doświadczenia oraz z umiejętnego zarządzania relacjami z innymi. Silna nie da się wykorzystać, ale zawsze służy radą i pomocą. Wie, ile potrafi i jak wiele jest warta jej wiedza i umiejętności.

2. Akceptowanie zmian

One przecież są nieodłączną częścią naszego życia. Doświadczona kobieta wie, kiedy zmiany są niezbędne, by mogła dalej się rozwijać, więcej osiągnąć i … być szczęśliwa, a także wierna sobie.

3. Bekompromisowość

Ale taka, która nie krzywdzi, a pomaga rozwiązywać problemy.

4. Akceptowanie konstruktywnej krytyki

Silne kobiety nie boją się usłyszeć prawdy o sobie i bez względu na to, ile już osiągnęły, nadal są chętne do dalszych zmian i rozwoju osobistego.

5. Brak potrzeby konkurowania z innymi

Silna kobieta nie daje się wciągnąć w oczekiwania innych ludzi i czuje się wyjątkowo komfortowo we własnej skórze. Osądy innych jej nie dotykają, nie ma też potrzeby być od kogoś lepszą, bo nie koncentruje się na tym jak jest odbierana, a jedynie na celach, które sobie założyła.

6. Wysoka inteligencja emocjonalna

Umiejętność odczytywania sytuacji i ludzkich reakcji jest ważne, aby wiedzieć, kiedy sytuacja prywatna lub zawodowa jest dla nas korzystna. Silne kobiety wiedzą, jak zidentyfikować potencjalnie szkodliwy związek i w porę się z niego wycofać. To oszczędza im wiele czasu i stresu.

7. Zbalansowane życie osobiste i zawodowe

Chociaż jest wiele kobiet, które zmagają się z przeciążeniem obowiązkami życia zawodowego i osobistego, te, które są silne wiedzą jak ważne jest utrzymywanie równowagi między obiema tymi sferami. Wiedzą również kiedy należy zwolnić, scedować część obowiązków na kogoś innego, przeorganizować swoje życie.


Związek

Turystyka piesza: jakie korzyści płyną z trekkingu i spacerów

Redakcja travelduck.pl
Redakcja travelduck.pl
27 sierpnia 2020
Fot. Materiały prasowe

Chodzenie to jeden z najprostszych, najtańszych i ogólnie dostępnych sposobów na zdrowie. Turystyka piesza jest popularną formą wypoczynku. Dzięki spacerowaniu lub uprawianiu trekkingu można doskonale poznać okolicę i przy okazji świetnie wzmocnić cały organizm. Z maszerowania płynie kilka istotnych korzyści, o których warto wiedzieć.

Idź na spacer!

Już 30 minut chodzenia będzie miało pozytywny wpływ na ciało i umysł. Regularne, niezbyt intensywne wędrówki poprawiają pracę wszystkich gruczołów dokrewnych, w tym tarczycy i nadnerczy. Chodząc, ćwiczymy nogi, ręce, stawy, biodra, szyję i brzuch. To również doskonały trening dla zmysłów i wyobraźni. Co więcej spacery wpływają na tworzenie nowych połączeń nerwowych w mózgu.

Ta forma aktywności może również poprawiać stan zdrowia osób cierpiących na przewlekłe schorzenia. A chodzić można wszędzie, np. w drodze z lub do pracy, na zakupy, do fryzjera.

Trekking klasyczny czyli chodzenie po górach

Trekking klasyczny nie jest zarezerwowany wyłącznie dla osób o znakomitej kondycji fizycznej. Z lekkimi pieszymi wędrówkami poradzą sobie nawet początkujący w tej dziedzinie. Wystarczą tylko chęci i czas.

Na wolną przebieżkę po nieco pofałdowanym terenie można się wybrać w Bieszczady, Karkonosze lub Góry Izerskie. Nie ma tam drastycznych przewyższeń, ani wymagających mozolnej wspinaczki szczytów. A co dają takie przechadzki? Przede wszystkim wspaniale dotleniają organizm, czyste górskie powietrze znakomicie wpływa na samopoczucie.

Fot. Materiały prasowe

Spacer to najlepszy lek na stres

Chodzenie zbawiennie wpływa na stan fizyczny ciała, ale również doskonale działa na psychikę. Według badań prowadzonych przez doktora Gregory’ego A. Miller’a, prezesa American Hiking Society, turystyka górska dobrze wpływa na redukowanie objawów stresu, ponieważ przebywanie na świeżym powietrzu jest zapisane w naszym DNA, to swoisty powrót do korzeni.

Spacer to proste rozwiązanie problemów ze snem, koncentracją czy pamięcią. Podczas tej aktywności uwalniane są hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dotlenienie mózgu w czasie chodzenia skutecznie redukuje skutki tzw. stresu oksydacyjnego.

Chodzenie to zdrowie!

A teraz kilka faktów, to wynik wieloletnich badań naukowych, wg których regularne chodzenie:

  • 15 minut dziennie zmniejsza apetyt na słodycze, a intensywny spacer znacznie przyspiesza metabolizm, dzięki czemu może być pomocny w redukcji wagi,
  • 30 minut dziennie wzmacnia odpornośc organizmu,
  • 30-45 minut dziennie połączone z terapią zmniejsza objawy depresji,
  • 45 minut dziennie znacząco poprawia jakość snu, przyczynia się do redukcji kłopotów z zasypianiem, zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory i może być skuteczną profilaktyką chorób układu krążenia.

Ponadto systematyczne chodzenie zmniejsza ryzyko powstawania żylaków, chorób serca i udaru, obniża poziom cukru we krwi oraz ciśnienie.

Fot. Materiały prasowe

30-40 minut spacerowania 3-4 razy w tygodniu to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych metod na poprawienie nie tylko samopoczucia, ale ogólnej kondycji całego organizmu. Ponadto chodząc, można zwiedzać okolicę. Jeżeli brakuje nam motywacji do codziennego ruszenia się z domu, warto pomyśleć o czworonożnym pupilu, który nie tylko zmusi do spacerów bez względu na pogodę, ale też znacznie je uprzyjemni.


Materiał prasowy Travelduck


Zobacz także

Dlaczego nie powinniśmy porównywać „starej” miłości do „nowej”

7 rzeczy, o których musisz wiedzieć, jeśli spotykasz się ze skomplikowanym partnerem

7 rzeczy, o których musisz wiedzieć, jeśli spotykasz się ze skomplikowanym partnerem

Miłość nie jest manipulacją. Czy ty, w twoim związku, nie stajesz się ofiarą manipulatora?