Kuchnia Lifestyle Zdrowie

Trzymaj się zdrowej diety bez wysiłku, dzięki tym sześciu trikom

Redakcja
Redakcja
9 maja 2017
Fot. Gratisography/RYAN MCGUIRE / / CC0 Public Domain
 

Stosując dietę, zapewne jesteś wyjątkowo zmotywowana i doskonale wiesz, co i w jaki sposób zamierzasz osiągnąć. Wymagania są oczywiście dość wysokie na początku, kiedy zmieniasz nawyki żywieniowe, które łączysz z ćwiczeniami, aby poważnie zejść z wagi. Z biegiem czasu jednak następuje lekkie załamanie i pojawiają się odstępstwa od zasad. 

Gdy wracasz zmęczona z pracy, pogoda nie zachęca do ćwiczeń a przyjaciółka zachęca do babskiego wypadu wieczorem, pozwalasz sobie na lenistwo i naginanie reguł. A im dalej w las, tym częściej usprawiedliwiasz swoje wybryki oraz powtarzasz, że to tylko ten jeden jedyny raz i od jutra znów wracasz do swoich żelaznych postanowień. I tak aż do czasu, gdy trzymanie diety staje się wyłącznie wspomnieniem.

6 rzeczy, które pomogą utrzymać dietę

Jeśli stale wyszukujesz dla siebie wymówek i powtarzasz, że słomiany zapał uniemożliwia ci zrealizowanie celu, pora zmienić podejście. Nie ma rzeczy niemożliwych i w dodatku utrzymanie zdrowej diety na stałe możesz osiągnąć bez wielkiego wysiłku. Zmień jedynie swoje nastawienie.

1. Unoś się na fali

A dokładnie na motywacyjnej fali, która raz silniejsza a innym razem słabsza, skutecznie doprowadzi cię do celu. Nie chodzi o to, byś sobie odpuszczała, gdy dopada cię meczenie lub zniechęcenie. Bardziej istotne jest, byś miała świadomość, że takie wahania są naturalne i umiała korzystać z werwy, gdy czas ci sprzyja i jednocześnie powiedzieć sobie, że gdy brak ci chęci, to tylko tymczasowe i nie zamierzasz sobie odpuszczać. Naprawdę bez sensu jest zaczynać wszystko kilka razy od nowa. Lepiej być dla siebie łaskawszą, ale iść powoli do przodu, nawet odrobinę wolniejszym tempem.

2. Wykorzystaj czas silnej motywacji

Akurat ten czas nie będzie trwał wiecznie, po początkowym entuzjazmie i wielkich chęciach, spodziewaj się ostudzenia zapału. Jeśli chcesz pokonać te wyboje, systematycznie pracuj, kiedy jesteś maksymalnie zmotywowana do działania. Kup nowy strój do ćwiczeń, zainwestuj w parowar lub przygotuj i zamróź zdrowsze wersje dań na obiad. Przygotowanie wielu rzeczy z wyprzedzeniem obniża ryzyko rezygnacji w chwili słabości. Ułatwiaj sobie pracę i angażuj się, wprowadź dobre nawyki by w czasie, gdy opadnie motywacja, mieć mniej pracy do wykonania.

Fot. iStock / yulkapopkova

Fot. iStock / yulkapopkova

3. Wejdź na szczyt z przyjaciółką

Nie ma lepszego kompana do przeprowadzania dietetycznych rewolucji niż serdeczna przyjaciółka lub siostra. Łatwiej jest dopiąć swego, mając wsparcie drugiej osoby. Szczególnie cenne, gdy przyjaciółka również jest na diecie i wzajemnie pilnujecie treningów, przypominacie o istotnych rzeczach, wymieniacie się przepisami, czy kupujecie razem strój do biegania. Nie musicie niczego robić z notatnikiem w ręku, bo z pewnością jedna z was będzie przypominała drugiej o żelaznych założeniach diety.

4. Dokumentuj osiągnięcia

Jeśli lubisz pisać i jesteś systematyczna, korzystaj z notatnika, zapisuj swoje treningi i osiągnięcia. Jeśli nie masz tyle zapału do prowadzenia dziennika, po prostu zrób zdjęcie. Czasami waga nie jest dobrym miernikiem postępów, ze względu na wzrost masy mięśni w wyniku ćwiczeń. Najlepiej rób zdjęcia w tym samym ubraniu, byś mogła porównać na fotografiach zmiany (albo po prostu mierz obwody) i mieć stale dobrą motywację do utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania.

5. Zapomnij o nudzie

W przypadku, gdy nie zależy ci na przeliczaniu każdej kalorii, ale ogólnie na zdrowszym jedzeniu, skup się nie tylko na tym co gotujesz, ale i jak to podajesz. Jedz odrobinę mniej, ale bardziej zdrowo, nie żałuj sobie szczególnie warzyw, kasz i zwróć większą uwagę na owoce, które do tej pory jadłaś. Niektóre mogą nawet tuczyć! Jeśli nie lubisz gotować z przepisów, idź na żywioł, baw się składnikami, komponuj  jedzenie tak, by nie było ono koniecznością odmierzaną co do grama. W przypadku, gdy wypróbowałaś jedną dyscyplinę sportową i zupełnie tobie nie pasuje, zrób coś innego. Być może spacer z kijkami jest mniej spektakularny niż bieganie, ale ciało i psychika zdecydowanie zyskają robiąc coś, co po prostu sprawi ci radość.

6. Znajdź najlepszą porę na dietę

Zastanów się, czy w twoim przypadku czas sprzyja diecie. Np. silny stres czy niedosypianie nie pomogą osiągnąć wymarzonych rezultatów, ponieważ kortyzon (hormon stresu) powoduje zwiększony apetyt na słodycze i tłuste potrawy oraz tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Czasem wiec lepiej odpuścić, niż rozpocząć dietę w nieodpowiednim czasie, zwiększając ryzyko porzucenia przyjętych zasad.


 

źródło: www.lifehack.orgkobieta.onet.pl


Kuchnia Lifestyle Zdrowie

10 przyczyn uderzeń gorąca, które nie mają nic wspólnego z menopauzą

Redakcja
Redakcja
9 maja 2017
Fot. iStock / kali9
 

Uczucie intensywnego ciepła, które oblewa twarz i górną część ciała, a do tego pocenie się i zaczerwienienie skóry najczęściej kojarzone jest z menopauzą. To prawda, że uderzenia gorąca są spowodowane głównie przez zmiany hormonalne w czasie przekwitania, ale to nie jedyna przyczyna. 

Jeśli ciebie dotyczy ten problem, sprawdź, z czego może to wynikać.

10 przyczyn uderzeń gorąca:

1. Stres

U niektórych osób podczas sytuacji stresowych, hormony odpowiedzialne za reakcję organizmu, powodują zaczerwienienie twarzy i szyi oraz gwałtowne uczucie gorąca i silniejsze pocenie się.

2. Ciąża

Zmiany hormonalne, jakich doświadcza organizm kobiety ciężarnej, powodują przykre uderzenia gorąca. Towarzyszą niekiedy przez całą ciążę, a bywa, że również jakiś czas po jej zakończeniu.

3. Leki

Przyjmowanie różnych leków może powodować skutek uboczny w postaci uderzeń gorąca. Najczęściej przytrafiają się podczas zażywania farmaceutyków na osteoporozę, depresję, lęki oraz leków zawierających hormony.

4. Nadczynność tarczycy

Jeśli uczucie gorąca jest bardziej ogólne, nieustające i rozlewające się w całym ciele i ponadto występują: chudnięcie, przyspieszenie czynności serca, nerwowość, niepokój, rozdrażnienie, drżenie rąk, wypadanie włosów i inne, może to świadczyć o problemach z nadczynnością tarczycy. Nadczynność skutkuje intensyfikację metabolizmu, a więc jednocześnie nadprodukcję ciepła usuwanego poprzez skórę.

5. Problemy z sercem

Uderzenia gorąca oraz towarzyszące im kołatanie serca, mogą świadczyć o problemach z tym organem. Te z pań, które narzekały na fale gorąca, miały znacznie wyższy poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, a to jedna z przyczyn zawału serca.

6. Nowotwory

Uderzenia gorąca towarzyszom rakowiakom, rzadkim nowotworom powodującym nadprodukcję serotoniny — neuroprzekaźnika, który powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych na powierzchni skóry. Są również objawem nowotworu sutka, białaczki, chłoniaka. Mogą być również spowodowane działaniem chemioterapii włączonej do leczenia nowotworów.

7. Gruźlica

Fale gorąca połączone z intensywnym, szczególnie nocnym poceniem, są jednym z objawów tej choroby.

8. Nadwaga

Otyłe kobiety mają większy problem z uderzeniami gorąca i to nie tylko podczas menopauzy. Zrzucenie zbędnych kilogramów pozwala zmniejszyć liczbę napadów.

9. Dieta

Pikantne potrawy rozszerzają naczynia krwionośne i stymulują zakończenia nerwowe, co powoduje uderzenia gorąca u niektórych osób. Mogą one również wynikać z indywidualnej wrażliwości na działanie alkoholu, cukru czy kofeiny.

10. Zakażenia 

Rozwijające się zakażenie bakteryjne, np. zakażenie dróg moczowych, z towarzyszącą gorączką, również może wywoływać objawy zalewającego gorąca.


 

źródło: www.womanandhome.comkobieta.interia.pl


Kuchnia Lifestyle Zdrowie

II Koktajl Kobiet Sukcesu – potencjał kobiecy i różne jego wymiary

Redakcja
Redakcja
9 maja 2017
Fot. iStock/zeljkosantrac

II Koktajl Kobiet Sukcesu to prestiżowe wydarzenie organizowane przez portal Obcasy.pl dla kobiet ze świata biznesu (segment PREMIUM). Odbędzie się ono 11 maja br. (czwartek) w jednym z najnowocześniejszych, multimedialnych centrów konferencyjnych na eventowej mapie Warszawy – w Digital Knowledge Village przy ul. Puławskiej 457.

W Koktajlu Kobiet Sukcesu na specjalne zaproszenie weźmie udział 250 Kobiet Sukcesu. Wśród

nich znajdują się prezeski, właścicielki i założycielki firm oraz przedstawicielki top managementu na wysokich, korporacyjnych stanowiskach. Gościem specjalnym będzie wyjątkowa aktorka  Roma Gąsiorowska, jedna z uczestniczek panelu networkingowego, dziennikarka prasowa, radiowa i telewizyjna Eliza Michalik oraz Jaga Hupało, stylistka fryzur.

Imprezę uświetnią swoją obecnością reprezentantki różnych środowisk biznesowych i politycznych, a także zaproszone gwiazdy polskiego ekranu. Potwierdziły swój udział znane postaci ze świata show-biznesu:  Dominika Tajner-Wiśniewska, Agnieszka Rylik, Ilona Felicjańska, Karolina Nowakowska i Agnieszka Kaluża oraz wiele innych sławnych osób.

Wiodąca siła sprawcza kobiet w biznesie i  w działalności społecznej – to motto przewodnie wydarzenia, które zostało tradycyjnie już podzielone jest na trzy tematyczne części:

Potencjał wewnętrzny i mentalna siła sprawcza – czyli jak wykorzystać intuicję w biznesie?

  1. Kobieta jako top-liderka, czyli znacząca pozycja kobiet w biznesie i polityce oraz
  2. Profesjonalny wizerunek w biznesie – jak wpływa na rozwój firmy i buduje jej potencjał.

Wśród prelegentów pojawią się znani coachowie biznesu, m.in.  Magdalena Koźmala, Adam Adamonis, Justyna Krawczyk i Aneta Chmielewska. Poza ciekawymi prelekcjami będzie można wziąć udział w charytatywnej licytacji poprowadzonej przez redaktorkę naczelną portalu obcasy.pl Monikę Rebelak i Conrado Moreno.

W trakcie wydarzenia zostaną wręczone statuetki dla laureatek konkursu Kobieta Sukcesu portalu Obcasy.pl w trzech różnych kategoriach. Nowością jest nagroda w zupełnie nowej kategorii – Firma Przyjazna Biznesowi Kobiecemu.  Jak co roku odbędzie się również konkurs wizytówkowy z cennymi nagrodami oraz sesja networkingowa. Koktajl poprowadzi znany prezenter telewizyjny Conrado Moreno.
Ten wyjątkowy dzień uświetnią pyszne przekąski, zdrowe koktajle, aromatyczna kawa i wykwintne wino. Na koniec zostanie podany szampan i tort, a każda z uczestniczek otrzyma giftbag z eleganckimi gadżetami oraz voucherami ufundowanymi przez partnerów strategicznych eventu.

Partnerami Głównymi II Koktajlu Kobiet Sukcesu są w tym roku: ekskluzywna marka motoryzacyjna Infiniti, Pramerica Financial, Logitech,  Monnari, LORUS, Instytut Relacji i Standardów, Gemlord, Dekoria, Luxury Travel, Klinika Estell, Milo House&more. Honorowy patronat nad wydarzeniem pełni  Europejskie Forum Przedsiębiorczości oraz Klub Integracji Europejskiej. Patronat medialny objęła telewizja Superstacja,  radio Eska Info, „Świat Elit”,  portal kobiet biznesu Business&Prestige, Przedsiębiorcy.eu, magazyn dla kobiet Oh!me, oraz miesięcznik SENS.


Zobacz także

Miej nad sobą dobre niebo lub je sobie stwórz. Relacja z konferencji Porta Drzwi i portalu Ohme.pl „Otwórz się na”

Jeden z największych romansów w historii. Czy była to miłość od pierwszego wejrzenia?

Żelazo w płynie czy żelazo w tabletkach? Wszystko, co musisz wiedzieć o skutecznej suplementacji

Żelazo w płynie czy żelazo w tabletkach? Wszystko, co musisz wiedzieć o skutecznej suplementacji