Psychologia

Zakochujemy się tylko w trzech osobach w życiu – w każdej z konkretnego powodu

Redakcja
Redakcja
23 maja 2022
fot. praetorianphoto/istock
 

Miłość to za każdym razem inne doświadczenie. W ciągu naszego życia zakochujemy się trzy razy, a każda z tych trzech miłości różni się od poprzedniej. Teoria trzech miłości pochodzi od antropolożki Helen Fisher. Fisher wierzy, że w ciągu naszego życia zakochamy się w trzech różnych osobach, a każda z tych trzech osób, wchodząc w nasze życie, daje nam inną lekcję.

Pierwsza miłość to taka, do której wszyscy możemy się odnieść. Pojawia się w naszym życiu wcześnie i jest pełna pożądania. To połączenie jest wysoce seksualne, spontaniczne i zabawne. Wywołuje w nas uczucie niepodobne do żadnego innego. Mówimy sobie, że to jest to, znalazłam drugą połówkę. Jednakże, chociaż jest to forma miłości, nie jest to prawdziwa miłość. I w końcu to połączenie się załamuje i nadchodzi koniec. Kiedy tak się dzieje, czujemy, że cały nasz świat się rozpadł.

Następnie doświadczamy namiętnej miłości. Kiedy spotykamy tę osobę, jest to zupełnie nowe uczucie. Jesteśmy zafascynowani i całkowicie z głową w chmurach. Moglibyśmy rozmawiać z tym człowiekiem przez cały dzień, każdego dnia. Ponieważ jest to tak namiętne i jest tak wiele miłości, całkowicie pomijamy wszystko, co nie jest właściwe w połączeniu. Odkładamy nasze zmartwienia na dalszy plan i skaczemy na główkę w ten związek. Niestety, zaślepieni tym uczuciem, odkładamy nasze zmartwienia na dalszy plan, niepotrzebnie odwlekając to, co  nieuniknione. Możemy pozostać z tą osobą przez jakiś czas, zanim połączenie się zakończy. Rozstanie boli, ale na wielu poziomach je akceptujemy. Ta miłość pozostawia głęboką bliznę.

Ale bolesne i rozdzierające serce zakończenia dwóch pierwszych miłości pomagają nam wzrastać, dają czas i sposobność na przygotowanie się na tę prawdziwą miłość.

Później pojawia się nasza trzecia i ostatnia miłość. Kiedy ją spotykamy, to tak, jakbyśmy po prostu wiedzieli. Gdzieś głęboko w naszej duszy rozpoznajemy tę osobę i rozumiemy, że jest ona nam przeznaczona. Ta miłość wchodzi na nowy poziom, który przewyższa pożądanie i pasję i prowadzi nas do zaangażowania. Uczymy się kochać tę osobę bezwarunkowo. Ten związek może zakończyć tylko jakaś ogromna krzywda. Jeśli nie wydarza się nic złego, ta relacja trwa. To ci dwoje są tymi, którzy przetrwają próbę czasu.

To jest osoba, którą kochamy, pielęgnujemy i z którą się starzejemy. W większości przypadków nigdy jej nie szukaliśmy tej osoby, często poddajemy się i myślimy, że to się nigdy nie wydarzy. Następnie, w tym momencie, kiedy wyczerpaliśmy nasze szanse i poddaliśmy się, ten właściwy człowiek przychodzi do nas znikąd. To miłość od pierwszego wejrzenia, zbudowana na mocnym fundamencie.

Jeśli musisz zadać sobie pytanie: „Czy to jest ten jeden?” Prawdopodobnie nie są. Bo kiedy ich spotkasz, będziesz wiedział.


Psychologia

Jak schudnąć z ramion? Zacznij działać!

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
24 maja 2022
fot. iStock
 

Jak schudnąć z ramion w skuteczny sposób? Choć grubsze ramiona nie są powodem do zmartwień, to wiele osób szuka sposobów by je wyszczuplić. Wystarczy stosować się do kilku zasad, by pozbyć się zwisających „motylków” i nieestetycznej pomarańczowej skórki w tym obszarze.

Jak schudnąć z ramion?

Odpowiednia dieta

Niestety, osiągniecie szczupłych ramion jest jednym z trudniejszych zadań. Wymaga samozaparcia, dyscypliny, a czasami i determinacji. Pierwszym krokiem jest redukcja masy ciała. By pozbyć się nadmiernych kilogramów należy stosować zdrową  i odpowiednio dobraną dietę. Tylko ta o ujemnym bilansie kalorycznym pomoże spalić tkankę tłuszczową. By zmniejszyć ilość przyjmowanych kalorii należy unikać tłustych i smażonych posiłków, ograniczyć spożywanie cukru, zrezygnować z produktów przetworzonych i fast foodów. Zamiast tego warto sięgnąć po chude mięso i ryby, dużą ilość warzyw i owoców oraz niskotłuszczowy nabiał. Mięso duś, warzywa gotuj na parze, a sól, która zatrzymuje wodę w organizmie, zamień na zioła i zdrowe przyprawy. Istotna jest regularność spożywania posiłków, która pomoże uniknąć napadów głodu.

Prawidłowe nawodnienie

By schudnąć z ramion, podobnie jak z innych partii ciała, warto zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu. Zgodnie z zaleceniami, osoba dorosła powinna wypijać minimum dwa litry wody każdego dnia. Dobrze jest całkowicie zrezygnować ze spożywania słodkich i gazowanych napojów, które zawierają duże ilości cukru, a tym samym powodują, że tłuszcz odkłada się w różnych częściach ciała – w tym ramionach. Najzdrowszym rozwiązaniem jest butelkowana woda mineralna, której smak można wzbogacić plasterkiem cytryny lub liśćmi mięty.

Zdrowe napary ziołowe

Podczas walki o wymarzoną sylwetkę i szczupłe ramiona warto wspomóc się zdrowymi naparami pobudzającymi metabolizm i przyspieszającymi spalanie tkanki tłuszczowej. Najbardziej pomocna jest zielona herbata, która zmniejsza apetyt i posiada działanie moczopędne. Do diety warto wprowadzić również napary z mniszka lekarskiego, skrzypu polnego i mięty pieprzowej. Należy pamiętać, że ziołowe napary są jedynie wsparciem, stosowane samodzielnie nie przyniosą zauważalnych efektów.

Zobacz również: Jak schudnąć z pleców? Sprawdź jak pozbyć się fałdek i wałeczków

Skuteczne ćwiczenia

Wiele osób, nawet w przypadku prawidłowej wagi, zmaga się z tłuszczem odkładającym się w okolicy ramion. Zdarza się, że rękom brakuje jędrności, a skóra od spodu jest obwisła. Pojawiają się uporczywe i trudne do zwalczenia „motylki”. Najlepszym sposobem na spalenie tłuszczu są regularnie wykonywane ćwiczenia cardio, przykładowo: bieganie, pływanie, jazda na rolkach, intensywne ćwiczenia fitness czy skakanie na skakance. Sekretem smukłych ramion są również ćwiczenia wzmacniające, dostosowane do indywidualnych możliwości. Choć można wykonywać je na siłowni, podobne rezultaty można uzyskać trenując w domu. Wystarczy zaopatrzyć się w ciężarki, które równie dobrze można zastąpić butelkami z wodą.

  • Krążenie ramion z ciężarkami – weź hantle do rąk, ręce unieś i rozłóż na boki, tak by były ułożone prostopadle do ciała. Przez 30 sekund wykonuj małe kółka. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
  • Unoszenie rąk z ciężarkami – stań w rozkroku, wyprostuj ramiona i unoś je naprzemiennie, tak by wykonać ruch od ud do wysokości barku.
  • Plank czyli deska – połóż łokcie na podłodze i unieś ciało, tak by plecy, pośladki i ramiona stworzyły jedną linię. Napnij ciało i oddychaj spokojnie. Wykonaj trzy powtórzenia po 30 sekund. Później wydłużaj czas aż do jednej minuty.
  • Pompki – te najprostsze, klasyczne są skutecznym ćwiczeniem na ramiona. Kobiety, które nie potrafią wykonać „pełnej” pompki, mogą zacząć od ćwiczenia na ugiętych kolanach.

Psychologia

Dlaczego codziennie potrzebujemy czułego dotyku drugiej osoby? 6 powodów

Redakcja
Redakcja
23 maja 2022
Fot. iStock / KQconcepts

Na pytanie, jakie są nasze pierwotne potrzeby, większość ludzi odpowiedziałaby: jedzenie, woda, słońce i seks. Jednak nasze potrzeby wykraczają daleko poza to. A czymś, co odróżnia nas od reszty królestwa zwierząt jest potrzeba czułego dotyku. Co zmienia w naszej codzienności czuły dotyk?

Od momentu narodzin jesteśmy trzymani, przytulani i kochani. Bez dotyku dziecko nie rozwinie się prawidłowo i jest narażone na poważne zaburzenia psychiczne. Kiedy ludzie pozostają bez czułego dotyku przez długi czas, pozbawieni są istotnej części ducha, dobrego samopoczucia i zdrowia fizycznego.

1. Dotyk pozwala nam budować zaufanie do innych

Według Daniela Keltnera profesora psychologii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, który cytuje pracę Edmunda Rossa, dotyk aktywuje naszą korę oczodołowo-czołową. Ta część mózgu pomaga nam rozwinąć współczucie i doświadczać poczucia nagrody z tworzenia relacji. Keltner mówi: „Badania pokazują, że prosty dotyk może wywołać uwalnianie oksytocyny, znanej również jako „hormon miłości”.

2. Buduje naszą odporność i zmniejsza ryzyko choroby

Dodatkowo dotyk fizyczny buduje naszą odporność i zmniejsza ryzyko choroby. Badanie przeprowadzone przez University of North Caroline wykazało, że „uściski wzmacniają układ odpornościowy. Delikatny nacisk na mostek i ładunek emocjonalny, który tworzy, aktywują czakrę splotu słonecznego. Stymuluje to grasicę, która reguluje i równoważy produkcję białych krwinek w organizmie, co utrzymuje cię w zdrowiu. ”

3. Bycie dotykanym zmniejsza ryzyko popełnienia przemocy fizycznej

Kiedy małe dzieci nie są pielęgnowane i czule dotykane przez rodziców jako maluszki, są o wiele bardziej brutalne w wieku dorosłym. Badania nad rozwojem dziecka udowodniły to wielokrotnie.

4. Zmniejsza stres i lęk

Dotyk uspokaja nasze centrum nerwowe i spowalnia bicie serca, jednocześnie obniżając ciśnienie krwi i zmniejszając ilość kortyzolu (hormonu stresu) w naszym ciele. Jesteśmy znacznie mniej zestresowani, przygnębieni i niespokojni, gdy jesteśmy często dotykani.

5. Dotyk obniża nasze ciśnienie krwi

Czuły dotyk nie tylko obniża nasze tętno, ale także ciśnienie krwi. Wysokie ciśnienie krwi często wiąże się z wyższym ryzykiem zawału serca i udaru mózgu, więc nie trzeba dodawać, że gdy ktoś nas czule dotyka jesteśmy znacznie zdrowsi.

6. Pomaga poprawić jakość naszego snu

Przy niższym ciśnieniu krwi, zmniejszonym poziomie kortyzolu i niższym tętnie znacznie łatwiej jest nam zasnąć i spać głęboko. Sen ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich innych aspektów naszego dobrego samopoczucia. Bez tego nasze zdrowie psychiczne i fizyczne cierpi, a nasza ogólna jakość życia jest obniżona.

 


Zobacz także

Dr Mateusz Grzesiak: możemy przygotować się do radzenia sobie z trudnymi emocjami i myślami

„Naprawdę nie wiesz, gdzie znika twój mąż czy tylko udajesz głupią?” List do zdradzanej żony

Emocje położnej a emocje związane z porodem