Lifestyle Muzyka

Tydzień dobrych zdarzeń niepowtarzalna atmosfera X. Joga Festiwal. Górski Maraton Jogi w Wierchomli

Redakcja
Redakcja
2 września 2022
 

Po raz dziesiąty gospodarzem Joga Festiwalu. Górskiego Maratonu Jogi „108 Powitań słońca” był Hotel Wierchomla Ski&Spa Resort w sercu Popradzkiego Parku Krajobrazowego w Beskidzie Sądeckim.

W dniach 21-28 sierpnia goście festiwalowi podczas TYGODNIA DOBRYCH ZDARZEŃ uczestniczyli w warsztatach tematycznych, praktykowali rozmaite rodzaje jogi na różnych poziomach, także w naturze, smakowali pyszne vege i regionalne potrawy. Uczestniczyli także w spotkaniach z niezwykłymi ludźmi w unikalnym pod wieloma względami Hotelu Wierchomla.

Można było razem poćwiczyć i porozmawiać o jodze i nie tylko, z Ambasadorkami Jogi, wspierającymi to wydarzenie m.in. na spotkaniu z „Gwiazdami pod gwiazdami”: Kirti Gahlawat, Pauliną Holtz, Dominiką Łakomską, Magdaleną Wołłejko. Zajęcia z jogi oraz wykłady tematyczne prowadzili najlepsi nauczyciele w Polsce, m.in. Wiktor Morgulec, Anna Ryczek, Katarzyna Enerlich, Michał Kudzia, Hanna Onifade, Agnieszka Kunicka, Edyta Wołoszyn, Kirti Gahlawat. To 120 godzin (!) różnego rodzaju form jogi, np. joga Iyengara, joga funkcjonalna, Joga Afrodyty MDM (mięśni dna miednicy), joga hormonalna, Vinyasa Joga, kręgosłupa i klasyczna, Aerial Joga, Spiral Joga, czy tradycyjna joga indyjska.

Festiwal jogi to nie tylko joga, ale też tematy związane z ogólnie pojętą profilaktyką i zachowaniem jak najlepszego zdrowia oraz samopoczucia na długie lata. Do tego należy dodać życie w zgodzie z naturą, o którego podstawach mówiono podczas wykładów i warsztatów m.in.:

  • Permakultura – życie bez chorób w harmonii z Naturą – Leszek Frankiewicz,
  • Mikrobiota jelitowa + pro- i prebiotyki i Zioła kulinarne w kuchni i medycynie chińskiej – Piotr Łysoniewski,
  • Ajurweda – umysł, ciało, równowaga, Integralna prewencja chorób nowotworowych – Bartosz Ludera,
  • Irydologia współczesna – recepty pisane z oczu, Dobór partnera życiowego z pomocą irydologa – Paweł Neko,
  • WARSZTATY TRE – Bartosz Zadurski,
  • Medytacja ZEN – Szymon Olbrychowski,
  • Konopie – powrót do równowagi – Dorota Gudaniec,
  • Komunikacja z elementami NAO – nieinwazyjnej analizy osobowości – Adam Lis,
  • Kinezjologia – nauka o ruchu i Automasaż Limfatyczny Twarzy – Justyna Gęsikowska,
  • Integralna prewencja chorób nowotworowych – Justyna Posłuszna,
  • Medytacja chrześcijańska – starożytna praktyka prowadząca do osobowej dojrzałości – Dariusz Hybel;
  • Czym jest joga? I Medytacja Vipassana – czym jest joga na głębszym poziomie? – Wiktor Morgulec
  • Podróże na poziomie – wieczór autorski Jakuba Porady.

Po całodniowych intensywnych zajęciach, na uczestników czekały koncerty na gongi i misy Adama Lisa, muzyka na żywo, ognisko, radość i zabawa m.in. z kapelą Howerna oraz pokazem klasycznego tańca indyjskiego w wykonaniu Magdaleny Niernsëë. X Joga Festiwal. Górski Maraton Jogi w Wierchomli przyciągnął całe rodziny, bowiem i na najmłodszych czekały różnorodne atrakcje, w tym zajęcia jogi przygotowane specjalnie dla dzieci, które prowadziła Agnieszka Lasota.

W dniach 24-26.08.2022 r. można też było zapoznać się z ekologicznymi i naturalnymi produktami m.in. kosmetykami, olejkami, świecami, produktami OTC, suplementami diety, książkami oraz ubraniami i sprzętem do jogi. Swoje produkty prezentowały: Sklep Joga-Joga.pl, Majru – Natural Cosmetics, NOMAK, Shamasa, Delewin Prime s.r.o., SoyaHerbs, Colibri Candles, Lab Nature, Himalaya Wellness i LEK-AM.

108 sekwencji „Powitanie słońca” Górski Maraton Jogi w Wierchomli

To już jubileuszowa X edycja maratonu jogi. Na zakończenie festiwalu w niezwykłej scenerii, na szczycie wzgórza, swego rodzaju test wytrzymałościowy – 108 sekwencji „Powitanie słońca” wykonywanych w górskim plenerze. Maraton nie jest łatwy do wykonania, ale niezwykle satysfakcjonujący, dlatego niemal wszyscy uczestnicy wzięli w nim udział. Po maratonie czekała na uczestników przyjemna chwila relaksu w naturze przy koncercie gongów w wykonaniu Adama Lisa.

„Przez 10 lat organizacji Joga Festiwalu i Górskiego Maratonu Jogi poświęconego pamięci Jogina Niezłomnego Makarego Sieradzkiego udaje nam się zgromadzić najlepszych w swoich dziedzinach, wybitnych specjalistów związanych z prawdziwie holistycznym podejściem do
życia. Wykładowcy i eksplorowane przez nich tematy się zmieniają, ale jakość i duch towarzyszący imprezie od samego początku – tak pięknie opisany przez Makarego Sieradzkiego w książce „Życie bez chorób” – pozostaje niezmienny – podsumował Wiktor Morgulec, dyplomowany nauczyciel jogi, założyciel Portalu JOGA-JOGA.PL i współorganizator tej największej jogowej imprezy w Polsce, która promuje zdrowy styl życia i postawy proekologiczne.

„To już 10 edycja festiwalu – mówi Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Hotelu Wierchomla, Justyna Gliwicz. Wielu naszych Gości wraca do nas co rok, a my staramy się bardzo urozmaicać tematykę festiwalowych warsztatów i prelekcji. Niezmienna jest atmosfera; zawsze wspaniała! Tworzą ją oczywiście nasi Goście, ale też nauczyciele i wykładowcy, Partnerzy i Sponsorzy, a także Ambasadorki Jogi i Partnerzy medialni, którym bardzo dziękujemy za wsparcie”.

Do zobaczenia na kolejnym Joga Festiwalu, już XI edycji!

Organizatorzy Festiwalu: ***Hotel Wierchomla Ski &SPA Resort oraz portal Joga-Joga.pl –pierwszy ogólnopolski serwis internetowy o tematyce poświęconej jodze i zdrowemu stylowi życia.

Ambasadorki Jogi: Paulina Holtz, Małgorzata Pieczyńska, Dominika Łakomska, Lucyna Malec, Magdalena Wołlejko i Kirti Gahlawat, przedstawicielka Ministerstwa Ayush Indii i Ambasady Republiki Indii w Polsce.

Patroni honorowi: Ambasador Republiki Indii w Polsce Jej Ekscelencja Pani Nagma Mohamed Mallick, Gmina Piwniczna.

Partnerzy: LEK-AM, Weco-Travel, Himalaya Wellness, Yogi Tea, Inspirujące Rozmowy by Marlena Skiba – www.marlenaskiba.com.pl, Uśmiech Kobiety – www.usmiechkobiety.pl, Pakamera.pl.

Patroni medialni: Magazyn dla Kobiet Ohme.pl, Radio Kolor, Yoga.pl, SPAEden.pl, magazynvip.pl, sprawnypo40.pl, Manager Report (manageronline.pl), Fit.pl, Ekologia.pl, N-jak-Natura.pl, Wellnessday.eu, Example.pl, Imperium Kobiet, PlanetaKobiet.com.pl, SzczyptaLuksusu.pl, Outdoormagazyn.pl, Business Woman &Life, KorpoVoice.pl,  Poradnikzdrowie.pl, Magazyn Vege.


Lifestyle Muzyka

Jak zwalczyć powakacyjną chandrę? 5 sposobów Małgorzaty Ohme

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
2 września 2022

Wakacje to czas naładowania baterii – odpoczynek od pracy i codziennych obowiązków związanych chociażby z rokiem szkolnym. Często zamiast wrócić do pracy z wakacji pełnym energii i sił do działania, jesteśmy zniechęceni, rozdrażnieni i negatywnie nastawieni. Jak nie dać się powakacyjnej chandrze? Jak poradzić sobie z nadchodzącą jesienią?

5 sposobów na powakacyjną chandrę

Uporządkuj życie

To zupełnie naturalne, że długie, ciepłe i słoneczne dni rozleniwiają. Wakacyjne miesiące dla wielu są czasem odpoczynku, relaksu, oderwania od codziennych problemów. Jednak wszystko przemija. Nadchodzi jesień – dokonała okazja do uporządkowania życia, które po lecie w końcu wraca na właściwe tory. Zamiast zamartwiać się powakacyjnym powrotem do pracy, pomyśl o nowych zadaniach, projektach i satysfakcji jaką za sobą niosą.

Jesień wielu kojarzy się z rozpoczęciem roku szkolnego, a co za tym idzie z większą ilością obowiązków. Zamiast marudzić, zastanów się, jak zorganizować sobie życie by było lepiej. Szkoda marnować energię na zamartwianie i narzekanie. Lepiej skupić się na tym co zrobić, by jesień stała się bardziej optymistyczna. Jak zorganizować sobie życie by było lepiej?

Zaplanuj drobne przyjemności

Przyjemne chwile, urocze weekendy i niezapomniane wyjazdy możemy organizować przez cały rok. Do codziennego grafiku wpleć drobne przyjemności. Na mapie jesieni zaznacz weekend za miastem, święta z rodziną, ferie w górach czy wyjście do kina lub restauracji. Nie zapomnij o urodzinach, imieninach i rocznicach!

Urozmaić swoje zajęcia jesienią

Pokażmy, że mamy wpływ na własne życie. Urozmaićmy nadchodzącą jesień, spędźmy ją w inny sposób niż dotychczas. Zastanówmy się, co w ubiegłym roku nam „nie wyszło”, co nam się nie podobało i co można zrobić inaczej. Pomyślmy, jak wzbogacić i podkolorować nadchodzące miesiące. Żyjmy przyjemnymi momentami, wydarzeniami, które czekają na nas o każdej porze roku, nie tylko latem. W jaki sposób możemy inaczej zaplanować czas, by jesień nie była pesymistyczna? Zadbajmy o swoje ciało, dajmy sobie dodatkową energię. Jeśli mamy skłonności depresyjne, znajdźmy własne sposoby na poprawę nastroju, dla jednych będzie to sport, dla innych rozwijanie zainteresowań i pasji.

Zobacz również: Depresja sezonowa to nie wymysł, istnieje naprawdę. Kiedy i jak daje o sobie znać?

Uprawiaj sport

Często bezwiednie poddajemy się pewnemu rytmowi – ćwiczymy wczesną wiosną by poprawić sylwetkę przed latem lub w styczniu, bo takie są nasze postanowienia noworoczne. Zawalcz, pokaż, że masz wpływ na własne życie. Aktywność fizyczna, niezależnie od tego czy biegi, jazda na rowerze czy ćwiczenia na siłowni powodują wydzielanie adrenaliny i endorfin. Zadbajmy o swoje ciało, dostarczmy mu z rana dawkę energii. Ustaw budzik godzinę wcześniej i poćwicz przed pracą.

Zadbaj o zdrowie psychiczne

W wakacje wiele rzeczy odpuszczamy, przestajemy się przejmować. Wszystko jak bumerang powraca we wrześniu. Ostatnie trzy lata były dla nas naprawdę ciężkie – trwająca dwa lata pandemia, a potem wojna, która uruchomiła lęk międzypokoleniowy. Wszystkie negatywne wydarzenia odbiją się na naszym samopoczuciu. Dlatego każdy z nas powinien zadbać o swoje zdrowie psychiczne. Wsparcie specjalisty pomoże przetrwać trudny czas – konflikty, agresje, napięcia emocjonalne. Nie pozostawiajmy nikogo samego sobie. Miejmy ogromną uważność na siebie, dzieci i bliskich. Bądźmy odważni, nie bójmy się reagować i prosić o pomoc. Mówmy głośno o problemach, dajmy sobie pomóc.

 


Zobacz także

Czym się kierować przy wyborze alkoholu na prezent?

Sześć prostych sposobów, żeby schudnąć jeszcze przed Świętami

Hej, bo jak nie teraz, to kiedy? Lista rzeczy, które powinieneś zdążyć zrobić w swoim życiu!