Uroda

Wolumetria twarzy – alternatywa dla skalpela

Redakcja
Redakcja
4 lutego 2020
Fot. stock.adobe.com autor: cherry_d / Materiały partnera

Wolumetria to innowacyjny zabieg modelowania oraz liftingu twarzy. Przy jego pomocy można między innymi uwydatnić kości policzkowe, poprawić owal, zredukować zmarszczki czy unieść opadające policzki. A wszystko to bez użycia skalpela! Dowiedz się zatem, czym jest wolumetria twarzy oraz kiedy warto ją zastosować.

Skóra wraz z wiekiem traci swoją jędrność i elastyczność. Ma to związek z ubytkami w tkance tłuszczowej, ale również mniejszą produkcją kwasu hialuronowego oraz kolagenu. Tych ostatnich wraz z wiekiem zaczyna ubywać, a organizm nie wytwarza ich w takich ilościach jak we wcześniejszych latach. Sęk w tym, że to właśnie one nadawały dotychczas twojej twarzy młodzieńczy wygląd. Gdy zaczyna ich brakować, pojawiają się zmarszczki i opadają policzki, a twarz wygląda na smutną i zmęczoną. Czy istnieje sposób, aby zaradzić temu w skuteczny, ale i bezpieczny sposób? Pozwala na to wolumetria twarzy, która nie wymaga zastosowania skalpela, a mimo to skutecznie zwalcza oznaki starzenia: pomaga skorygować i wymodelować rysy, unieść policzki czy wypełnić ubytki w tkance podskórnej.

Wolumetria twarzy – co to jest

Wolumetria twarzy udowadnia, że z procesami starzenia się skóry można skutecznie walczyć. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu kwasu hialuronowego i wstrzyknięciu go w wybrane rejony twarzy. To właśnie dzięki niemu twoja buzia odzyska dawny młodzieńczy blask. Co więcej, przy jego pomocy można nie tylko efektywnie liftingować twarz, ale również nadać jej pożądany kształt. Dlatego to idealny sposób na modelowanie policzków, wypełnianie bruzd, cienie pod oczami czy szczupłą twarz.

Należy podkreślić, że stosowanie kwasu hialuronowego jest całkowicie bezpieczne. To bowiem substancja, która naturalnie występuje w organizmie i odpowiada za elastyczność, jędrność oraz utrzymanie właściwego poziomu nawilżenia skóry.

Wolumetria twarzy – efekty

Kwas hialuronowy stosowany podczas wolumetrii twarzy działa jak wypełniacz. Wstrzyknięty w odpowiednie rejony zwiększa objętość tkanek, dzięki czemu unosi i wypełnia wiotką, zapadniętą skórę; w efekcie jest ona „pełniejsza” i lepiej naciągnięta. Dzięki zabiegowi wyostrza się kontur twarzy, uwydatniają kości policzkowe, wygładzają zmarszczki, a cała buzia wygląda na młodszą. Kwas hialuronowy posiada właściwości nawilżające, a także skutecznie radzi sobie z cieniami pod oczami.

Pierwsze pozytywne efekty zauważysz natychmiast po przeprowadzeniu zabiegu, jednak na te ostateczne należy poczekać około 14 dni. Jak długo się utrzymają? To już kwestia indywidualna, na którą wpływa wiele czynników – choćby sposób pielęgnacji twarzy, odżywianie, wiek, czy też miejsce zabiegowe. Efekty utrzymują się średnio przez okres od pół do półtora roku. Warto pamiętać, że kwas hialuronowy jest substancją naturalnie występującą w organizmie, która samoistnie ulega stopniowemu wchłanianiu.

Wolumetria twarzy kwasem hialuronowym – jak się przygotować do zabiegu?

Przed wykonaniem zabiegu musi zostać przeprowadzony szczegółowy wywiad zdrowotny. Na nim specjalista powinien poinformować o zaleceniach dotyczących postępowania przed oraz po zabiegu. Dlatego dobrze jest wybrać renomowaną klinikę, taką jak  Medycyna Estetyczna – Poznań, gdzie zatrudnieni są eksperci, którzy nie tylko profesjonalnie wykonają wolumetrię, ale również zapewnią wysokiej jakości opiekę i odpowiedzą na wszelkie pytania związane z zabiegiem.

Warto wiedzieć, że na minimum tydzień przed zabiegiem nie powinno się przyjmować leków hamujących agregację płytek krwi, aspiryny czy witaminy C. Na kilka dni przed jego wykonaniem należy też zrezygnować z solarium, a w dniu zabiegu – z sauny parowej czy wysiłku fizycznego. Jeżeli wolumetria twarzy będzie przeprowadzana w okolicy ust, zaleca się stosowanie Heviranu przynajmniej przez trzy, poprzedzające ją, dni.

Czego nie wolno robić po wstrzyknięciu kwasu hialuronowego?

Po zabiegu należy przede wszystkim unikać wahań temperatury. Dlatego ważne jest, aby przez co najmniej kolejne dwa tygodnie nie korzystać z solarium, sauny, kriokomory czy łaźni parowych. Podobne zalecenia dotyczą spożywania napojów bardzo gorących lub bardzo zimnych. Pozostałe zalecenia przedstawiają się następująco:

  • należy utrzymywać twarz w czystości,
  • przez co najmniej 48 godzin po zabiegu unikać mimiki, nadmiernego poruszania twarzą oraz całowania,
  • na co najmniej 3 dni warto zrezygnować z aktywności fizycznej,
  • na kilka tygodni należy wstrzymać się z innymi zabiegami na twarz, na przykład z kwasami, laseroterapią czy mikrodermabrazją.

Wolumetria twarzy – powikłania

Kwas hialuronowy jest substancją bezpieczną, jednak po zabiegu mogą pojawić się takie drobne dolegliwości, jak delikatny ból, obrzęk czy zaczerwienienie. Ewentualne skutki uboczne powinny ustąpić już po 2-3 dniach. W tym czasie należy stosować się do wszystkich wspomnianych zaleceń oraz tych, które podał specjalista wykonujący zabieg.


Artykuł sponsorowany


Uroda

Kampania społeczna „Zdrowiej” – czyli jak znani i lubiani dbają o swoje zdrowie

Redakcja
Redakcja
4 lutego 2020
Fot. iStock
 

Codzienne nawyki związane z odżywianiem, aktywnością sportową czy uzależnieniami mogą być kluczowe w profilaktyce chorób nowotworowych. O tym mówi najnowsza kampania społeczna stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny przygotowana z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem. Akcję „Zdrowiej” wspierają Daria Widawska, Katarzyna Bosacka, Joanna Koroniewska, Cyber Marian, Anna Jaworska, Katarzyna Zielińska oraz Joanna Górska.

 „Kawa na ławę. Powiedz mi, kiedy ostatnio przeszedłeś badania profilaktyczne?” – to pytanie, które stawia Joanna Koroniewska w filmie towarzyszącym tegorocznym obchodom Dnia Walki z Rakiem. W akcji „Zdrowiej” wzięli udział przedstawiciele telewizji, kultury, prasy czy blogosfery. W serii filmów opowiadają oni o swoich sposobach na zachowanie zdrowia i zachęcają do regularnych badań.

Daria Widawska, Katarzyna Bosacka, Joanna Koroniewska, Cyber Marian, Anna Jaworska, Katarzyna Zielińska oraz Joanna Górska dzielą się swoimi metodami na zdrowe życie. Jednocześnie zachęcają Polaków do zmiany nawyków na lepsze, a także zwracają uwagę na to, jak ważne są regularne badania profilaktyczne.

Cele kampanii

Autorzy kampanii „Zdrowiej” zachęcają do badań kontrolnych i podpowiadają, w jakim wieku oraz jak często należy je wykonywać. W jednym z filmów aktorka Katarzyna Zielińska podkreśla, że regularne badania są ważne nie tylko dla nas, ale także dla naszych bliskich. Polacy jednak często z nich rezygnują lub odkładają je na później. Dlatego dziennikarka Joanna Górska przypomina, że badania nie muszą wiązać się z informacją o chorobie. To też możliwość potwierdzenia, że jesteśmy zdrowi i nie mamy się czym martwić.

Bardzo ważnym obszarem profilaktyki są również codzienne wybory składające się na styl życia. Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny opracowało listę kluczowych czynników, które wpływają na organizm człowieka – tzw. paliwo mentalne. Do jego składników zaliczyć można m.in.: jakość i długość snu, odżywianie, ruch czy czas na odpoczynek. Jednak wpływ na nasze zdrowie mają również mniej oczywiste czynniki jak: sposób oddychania, umiejętność wyrażania emocji czy relacje z ludźmi. W przygotowanych filmach ambasadorzy dzielą się swoimi doświadczeniami i zachęcają do refleksji o prowadzonym trybie życia.

– Dbanie o jakość paliwa mentalnego to skuteczna metoda na profilaktykę zdrowotną. Ambasadorzy zdradzają swoje metody na dobre samopoczucie. Zaprosiliśmy do akcji osoby znane i lubiane, które dbają o zdrowe nawyki na co dzień. W ten sposób chcemy zachęcać, aby każdy nas wprowadzał takie małe zmiany w swoim życiu, dzięki którym można dłużej cieszyć się zdrowiem – mówi Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

W każdym z filmów występuje jeden ambasador, który opowiada o jednym ze składników paliwa mentalnego. Należą do nich:

  1. SEN

Sen to jeden z najważniejszych elementów paliwa życiowego – mówi aktorka Daria Widawska. Nie tylko regeneruje on organizm, ale także wpływa na ograniczenie stresu i zachowanie prawidłowej wagi.

  1. ODŻYWIANIE

Jesteś tym co jesz – przypomina Katarzyna Bosacka. Aktorka radzi by unikać fastfoodów, słonych przekąsek i słodyczy, a także jeść mniej. Liczy się przy tym jakość jedzenia. Kontrola posiłków pomaga zachować zdrowie na dłużej.

  1. RUCH

„Zawsze mówisz: zacznę od jutra, a to jutro nie chce nadejść? Nie odkładaj tego!” – radzi Cyber Marian, znany youtuber, wspierający kampanię Movember Polska. By utrzymać ciało i umysł w dobrej formie, wystarczy zacząć od zwykłego spaceru albo ćwiczeń w domu. Kluczowa jest regularność.

  1. RELAKS

Anna Jaworska, autorka bloga mumme.pl podpowiada, jak prawidłowo zadbać o odpoczynek, by być efektywniejszym, szybciej podejmować decyzje i łatwiej radzić sobie z obowiązkami. Czas dla siebie oraz dla bliskich znacząco wpływa na samopoczucie oraz stan zdrowia.

  1. ODDECH

Skupienie na oddechu jest dla mózgu jak ćwiczenia na siłowni dla ciała – porównuje aktorka Joanna Koroniewska. Ćwiczenia oddechowe, zajęcia z jogi czy medytacja pozwalają obniżyć stres i uspokoić umysł, dlatego warto poświęcić im kilka minut dziennie.

  1. WYRAŻANIE EMOCJI

Katarzyna Zielińska dzieli się sposobami na wyrażanie emocji. Aktorka mówi o nazywaniu swoich uczuć. Warto podkreślać, co jest dla nas ważne.  „Jeśli chcesz coś mocno kopnąć, to kopnij piłkę, nigdy własną drugą nogę lub inną osobę” – radzi.

  1. INNI LUDZIE

„Aktywność społeczna to ważny element gromadzenia paliwa mentalnego” – podkreśla Joanna Górska, dziennikarka Telewizji Polsat. Relacje międzyludzkie są niezwykle ważne dla zachowania zdrowia, dlatego warto dostrzegać ludzi dookoła i być otwartym na rozmowę.

Film na temat badań profilaktycznych:

Daria Widawska, film o śnie:

Joanna Koroniewska, film o medytacji:

Katarzyna Zielińska, film o wyrażaniu emocji:

W ramach kampanii w najbliższych dniach stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny opublikuje łącznie 7 filmów.


LINK FB: https://www.facebook.com/events/191610258697906/

Więcej informacji: www.ruchspoleczny.org.pl

www.facebook.com/PolskieAmazonkiRuchSpoleczny


Uroda

Dekalog kobiety, która odchodzi. Nie „zapominaj”, ale zaakceptuj, pogódź się z tym, czego już nie zmienisz

Redakcja
Redakcja
4 lutego 2020
Fot. iStock/lechatnoir

To nie jest proste. To boli. To wraca, uparcie, chociaż tak bardzo chcesz przestać o nim myśleć. Wciąż zadajesz sobie te same pytania. „Dlaczego?Przecież tak bardzo ufałam, tak bardzo go kochałam?” Są momenty, w których wydaje ci się, że masz już to za sobą. Ale potem przychodzi kryzys. Tęsknisz, przypominasz sobie te dobre momenty. Wydaje ci się, że mogłabyś spróbować, dać mu tę jedną, ostatnią szansę. Który to już raz?…

Kiedy odchodzisz ze „złego” związku, niech to będzie „na zawsze”. Wbrew emocjom, wbrew sercu. Wbrew wszystkim iluzjom, które lubisz sobie tworzyć. Że on się zmieni, że się postara. Że kocha cię tak bardzo, że pokona wszelkie słabości. Że się „czegoś” nauczył, że doceni twoje starania i to twoje wybaczania.

Dekalog kobiety, która odchodzi

1. Nie oglądaj się za siebie

Co było, to było. Nieważne, że uwierzyłaś, że dałaś się wykorzystać. Odrób tę lekcję i idź dalej. Nie roztrząsaj tego, nie zastanawiaj się jak to możliwe, że w ogóle byłaś w tym związku. I nie żałuj. Nade wszystko, nie żałuj, nie oglądaj się za siebie. Ty jesteś już w innym momencie swojego życia.

2. Nie współczuj

Może wydaje ci się to okrutne, ale kierowanie się emocjami na nic tu się nie przyda. Współczujesz jego nowej partnerce? Chcesz ją ostrzec? Dobrze się zastanów. Czy jest szansa, że ona ci w ogóle uwierzy? Czy masz w sobie tyle siły, by nadal walczyć? I to w już nie swojej walce?

3. Nie analizuj

Wspólnego życia, reakcji otoczenia, tego, kto stanął po jego stronie i kto nigdy nie uwierzył w twoją wersję wydarzeń. To wszystko nie ma już teraz znaczenia.

4. Daj sobie czas

Nie oczekuj, że poradzisz sobie z tym wszystkim od razu. Niezależnie od tego, jaka była przyczyna waszego rozstania, twoje powody były ważne i masz prawo do tej decyzji. Masz też prawo do żałoby po tym związku, nie miej do siebie pretensji o to, że wciąż go kochasz i za nim tęsknisz.

5. Nie bierz sobie do serca opinii innych

To nie ich życie, nie ich osobisty dramat. Łatwo jest oceniać nasze wybory z boku. Trudniej spróbować zrozumieć, nie osądzać. Nie musisz się tłumaczyć, przepraszać. To twoja sprawa, twój związek. Twój partner.

6. Dbaj o siebie

I o dzieci, jeśli je masz. Dbaj o zdrowie psychiczne, ale i fizyczne. Potrzebujesz odpoczynku, snum relaksu i czasu dla siebie. Nawet „na siłę”.

7. Otaczaj się dobrymi ludźmi

Potrzebujesz teraz naprawdę dużo pozytywnej energii i wiary w dobro, które zmienia świat na lepsze. Wyszukuj dobrych wiadomości, zrób coś dobrego dla innych. To działa.

8. Postaw na rozwój osobisty

To naprawdę dobry moment, żeby przypomnieć sobie co cię interesuje, co relaksuje, co odwraca twoje myśli od „ciemnej strony”. Toksyczne związki w charakterystyczny sposób „okradają” nas z poczucia wartości, pewności siebie, przeświadczenia, że jesteśmy mądrzy, zdolni, coś warci.

9. Nie cofaj swojej decyzji

Bądź konsekwentna. Nie ulegaj chwilowym emocjom, momentom, w których myślisz: „może nie było tak zle…”. Stracisz tylko czas, kolejne dni, tygodnie miesiące. Musisz iść do przodu. To pewnie najtrudniejsze do wykonania – przekonać samą siebie.

10. Uwierz, że przed tobą jeszcze wiele wspaniałych chwil

Związek, miłość – to nie wszystko. Twoje życie to przede wszystkim ty sama, bliscy ci ludzie – rodzina, przyjaciele, twoja przyszłość, twoje plany, marzenia i cele. Rozstanie jest bolesne, ale życie toczy się dalej. I ty musisz zadbać o to, by nim pokierować tak, jak chcesz.

Dasz radę. Teraz będzie inaczej, ale na pewno lepiej.

 

 


Zobacz także

Luz jest fajny, ale... „Zawsze wyglądaj tak, jakbyś miała spotkać miłość swojego życia. Albo najgorszego wroga”

Luz jest fajny, ale… „Zawsze wyglądaj tak, jakbyś miała spotkać miłość swojego życia. Albo najgorszego wroga”

Genialnie proste i skuteczne sposoby na promienny wygląd. Sprawdź jak zadbać kompleksowo o ciało po zimie

8 kolorów korektora. Czy wiesz, jak ich używać?