Uroda Zdrowie

Skłony boczne z obciążeniem

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
15 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Rafał Bytomski
 

Aby wzmocnić wewnętrzny i zewnętrzny mięsień skośny brzucha i zawalczyć o pozbycie się boczków, wykonuj ćwiczenie – skłony boczne z obciążeniem. Wbrew pozorom nie jest ono dedykowane jedynie mężczyznom na siłowni. 

  1. Stań wyprostowana, po jednej stronie ciała w ręku trzymaj obciążenie
  2. Rozstaw nogi na szerokość bioder i wykonuj powoli  skłon boczny w stronę wolną od ciężaru.

Ćwiczenie wykonuj uważnie, aby nie przeciążyć dolnego odcinka pleców. Wydech wykonuj ustami przy pochyleniu, natomiast wdech przy powrocie z ciężarem do pozycji wyprostowanej. Jeśli nie posiadasz ciężaru, np hantli, możesz wykorzystać do ćwiczenia butelkę wody mineralnej.


Uroda Zdrowie

Klęk podparty dla wzmocnienia mięśni grzbietu

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
16 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / ActivlabSport
 

Aby wzmocnić mięśnie pleców, oraz zadbać o zdrowy kręgosłup, nie potrzeba wielkiego wysiłku. Wystarczy każdego dnia wprowadzić proste ćwiczenia, które wzmocnią odpowiednie partie mięśni.

  1. Wykonaj klęk podparty, głowę utrzymaj w linii kręgosłupa.
  2. Wykonując wdech wyprostuj i unieś jednocześnie przeciwległą rękę i nogę. Wytrzymaj w tej pozycji 2 s i wróć do pozycji wyjściowej.
  3. Wykonaj np. 8 powtórzeń na każdą ze stron.

 


Uroda Zdrowie

Siad równoważny z piłką lekarską

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
14 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / 4F_official

Siad równoważny z wykorzystaniem skrętu tułowia z 3 kg piłką lekarską, to ćwiczenie mające na celu wzmocnienie mięśni skośnych brzucha. 

Schemat ćwiczenia jest prosty:

1. Wykonaj siad na podłożu

2. Wyprostowane nogi unieś do góry, zepnij mięśnie brzucha

3. Tułów nieznacznie odchyl do tyłu

4. Trzymając piłkę lekarską w dłoniach, wykonuj skręty tułowia naprzemiennie w lewą i prawą stronę.