Lifestyle Uroda Zdrowie

Ćwiczenie wzmacniające odcinek lędźwiowy kręgosłupa – odwodzenie kolan na zewnątrz

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
6 kwietnia 2016
kręgosłup – Fot. Screen z Youtube / Fitness Club S4
 

Aby ukoić ból w dolnym odcinku kręgosłupa, i wpłynąć pozytywnie na stan mięśni połączonych z nim, warto każdego dnia wykonywać ćwiczenie odwodzenia kolan na zewnątrz.

  1. Połóż się na plecach, ręce wyciągnij do boku na wysokości klatki piersiowej, kolana ugięte, stopy oparte na macie pod kątem 90 stopni
  2. Unieś zgięte nogi w kolanach, otwórz jedno biodro i odwiedź zgiętą nogę na zewnątrz poza oś ciała, do momentu uczucia rozciągania mięśni wewnętrznych ud
  3. Wróć do pozycji wyjściowej, odwiedź drugie biodro. Powtarzaj ruch na zmianę


Lifestyle Uroda Zdrowie

Świeca wzmocni brzuch

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
7 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / TRECGIRL
 

Jeśli pracujesz nad wzmocnieniem mięśni brzucha, to ćwiczenie będzie ci bardzo przydatne.

  1. Połóż się na plecach, nogi zegnij w kolanach, a stopy złącz na ziemi, wyciągnij ręce wzdłuż tułowia
  2. Unieś zgięte nogi do góry i wyprostuj je by unieść także biodra
  3. Wróć do pozycji wyjściowej, opuszczając nogi przy spiętych mięśniach brzucha by nie opadły swobodnie. W czasie całego ćwiczenia nogi nie dotykają ziemi

 


Lifestyle Uroda Zdrowie

Unoszenie bioder w podporze na łokciu, bokiem

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
5 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Myfitweb

Oto kolejna propozycja elementu treningu, który ma na celu wzmocnienie mięśni brzucha. W tym ćwiczeniu przede wszystkim angażowane są mięśnie brzucha – prosty i skośny.

Aby wykonać ćwiczenie:

1) Połóż się na boku, podeprzyj ciało na łokciu i przedramieniu. Górna część ramienia powinna znajdować się prostopadle do podłoża.

2) Nogi wyprostuj w kolanach, złącz.

3) Unieś biodra w górę tak, aby tułów był w jednej linii z nogami.

4) Napnij mocno mięśnie brzucha praz mięśnie pośladkowe i wytrzymaj w tej pozycji jak najdłużej.

5) Oprzyj się na drugim boku i powtórz ćwiczenie.