Lifestyle

Szczęście leży w „małych rzeczach”. Jeśli o tym zapomniałeś, obejrzyj te wzruszające i przepełnione miłością rysunki

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
27 listopada 2017
Fot. Screen z Instagram/pascalcampionart
 

Szczęście leży w małych rzeczach, w drobnych gestach. Miłość też. To, co nas naprawdę, głęboko uszczęśliwia i utrzymuje w tym stanie to spojrzenie ukochanej osoby, spotkanie na lotnisku, wspólne zachwyt nad pierwszym, zimowym śniegiem albo beztroska bitwa na poduszki w przypływie wieczornego szaleństwa. Szczęście to spokój płynący z pewności, że ten ktoś jest obok, zaczytany w swojej książce, że można go dotknąć, pocałować, przytulić.  Swoje szczęście uwiecznił na swoich pełnych miłości rysunkach pewien artysta. Sami zobaczcie.

Zawsze znajdzie się powód…

Tam, na zewnątrz jest inny świat

 

Nigdy nie daj mi odejść

Chodzi o miłość

 

Mówiąc krótko

Bądzmy znów dziećmi

 

Słoneczny moment

Trochę sprzątania, trochę tańca. Dużo miłości

 

Przytulanie znienacka

Tamten moment w pociągu

 

Deser

Spokój

 

Poranki

Tacy zwykli, a tyle niezwykłego między nimi

 

Jesień

Więcej rysunków Pascala Campion  znajdziecie tutaj.


Lifestyle

7 sposobów na świeżą fryzurę, gdy nie możesz myć włosów codziennie

Redakcja
Redakcja
27 listopada 2017
Fot. iStock/SrdjanPav
 

Codzienne mycie włosów, gdy z samego rana nie ma zbyt wiele czasu, bywa problematyczne. Tym bardziej że czasem musimy wyjść z domu natychmiast, a wygląd przetłuszczonej czupryny zachęca raczej do zaciągnięcia czapki na głowę, niż pokazania się znajomym. 

Na szczęście włosy nie muszą być myte każdego dnia, by mogły dobrze wyglądać. Co więcej, zbyt częste mycie włosów również nie służy ich kondycji, szczególnie jeśli używa się do tego niewłaściwych specyfików. Wraz z myciem zmieniamy pH skóry głowy, co wpływa na ryzyko pojawienia się różnych chorób i dolegliwości. W wielu przypadkach kosmetyki wręcz wysuszają skórę głowy i gruczoły łojowe, aby znów ją nawilżyć, produkują jeszcze więcej sebum. To powoduje szybsze przetłuszczanie i przyklapniętą fryzurę. Jeśli nie chcesz lub brakuje ci czasu na codzienne mycie włosów, wypróbuj kilka sposobów odsuwających konieczność mycia.

7 sposobów na ładny wygląd fryzury, gdy nie można codziennie myć włosów

1. Suchy szampon

Pomaga zaoszczędzić sporo czasu, gdy włosy potrzebują konkretnego odświeżenia, a czasu brak. Wystarczy suche włosy rozczesać i spryskać suchym szamponem, od nasady, aż po same końce i następnie wyszczotkować. Do tego można użyć także puder lub talk dla niemowląt, jednak należy liczyć się z tym, że dokładne wyczesanie może zająć trochę więcej czasu.

2. Unikaj gorącej wody

Gorąca woda wpływa na rozruch gruczołów łojowych skóry głowy i na szybsze przetłuszczenie. Lepiej myć włosy w chłodniejszej wodzie, która zamyka pory skóry i nie traktować jej gorącym powietrzem z suszarki.

3. Nie związuj ich ciasno przy skórze głowy

Ściśnięte włosy nie będą prezentowały się specjalnie świeżo, szczególnie gdy nie masz czasu ich umyć, pod koniec dnia nie będą wyglądały zachwycająco. Postaw na delikatnie podtapirowany luźny kucyk czy warkocze, które pozwolą ukryć problem.

4. Nie przeczesuj włosów palcami

Stałe podrażnienia nasady włosów oraz skóry głowy powodują wzmożoną pracę gruczołów łojowych. Przeczesując włosy palcami rozprowadzamy dodatkowo sebum ze skóry na nie, więc szybciej się przetłuszczają.

5. Pamiętaj o higienie przyborów pielęgnacyjnych

Szczotki, grzebienie oraz akcesoria do upięcia włosów powinny być raz w tygodniu myte. W ich szczelinach odkładają się zabrudzenia oraz rozwijają bakterie, które nie działają na korzyść skóry głowy.

6. Używaj oszczędnie kosmetyków do pielęgnacji włosów

Uważaj na odżywki, które poza tym, że nawilżają włosy, mogą je nadmiernie obciążać. Nie nakładaj odżywek na całą długość włosów, od ich nasady, tylko najlepiej na końcówki. Nie przesadzaj również z olejkami do włosów i skromnie korzystaj z lakierów czy gum do włosów.

7. Co jakiś czas zmieniaj położenie przedziałka

Jeżeli przedziałek cały czas znajduje się w tym samym miejscu, włosy naturalnie stają się na nim bardziej przyklapnięte. Gdy pasma są przyzwyczajone do układania się w jednym kierunku, skóra głowy przetłuszcza się w tym miejscu najbardziej.


 

źródło: krokdozdrowia.com


Lifestyle

8 sygnałów ostrzegawczych organizmu o przewlekłym stanie zapalnym

Redakcja
Redakcja
27 listopada 2017
Fot. istock / ljubaphoto

Dopóki ciało nie wysyła wyraźnych sygnałów rozwoju konkretnej choroby, uznajemy, że wszystko jest w porządku. Nie zauważamy subtelnych sygnałów, które wysyła nasze ciało w przypadku, gdy już toczy się w nim proces zapalny. Bardzo często przewlekłe stany zapalne towarzyszą wielu przewlekłym chorobom, takim jak cukrzyca typu 2, czy choroby serca.

Krótkotrwały stan zapalny to broń organizmu

Stan zapalny jest reakcją organizmu na zagrożenie i nie musi być czymś złym, bo czasowa mobilizacja układu odpornościowego powoduje, że organizm skuteczniej walczy z infekcjami czy pomaga goić rany lub regenerować nadwyrężone mięśnie. Może być również naturalną odpowiedzią na nagły stres, reakcję chemiczną lub alergiczną. W jego wyniku następuje rozszerzenie naczyń krwionośnych i szybszy przepływ krwi,  tym samym przedostanie się komórek układu odpornościowego do zaatakowanej tkanki i przywrócenie jej do prawidłowego funkcjonowania. Jednak długotrwały stan zapalny jest oznaką braku równowagi systemu odpornościowego organizmu i może powodować spustoszenie w ciele i wpływać na pracę wszelkich organów, a także stawów i mięśni. Pojawienie się objawów np. zespołu jelita drażliwego, zapalenia stawów, w rzeczywistości może być nie samą chorobą, a zespołem objawów świadczących o innych kłopotach.

Gdy pojawiają się niepokojące sygnały (opuchlizna stawów, zaparcia, biegunki, częste infekcje, suche oczy lub spadek masy ciała), leczymy się we własnym zakresie sięgając po środki przeciwbólowe czy rozkurczowe, pozbywając się tym samym objawów, a nie przyczyny. Po kilku latach takiego bagatelizowania, można doczekac się poważnych problemów ze zdrowiem, w tym nowotworów. W wielu przypadkach przewlekły stan zapalny można rozpoznać dość wcześnie, dzięki swoistemu systemowi wczesnego ostrzegania organizmu.

8 wczesnych oznak przewlekłego stanu zapalnego w organizmie

1. Przewlekłe zmęczenie

Naukowcy odkryli związek pomiędzy odpowiedzią zapalną układu odpornościowego, a zmianą aktywności w mózgu i w rdzeniu kręgowym. Okazuje się, że przewlekły stan zapalny może zakłócać rytm dobowy w mózgu, który kontroluje cykle snu i czuwania. Neurolodzy uważają, że przewlekły stan zapalny może się objawiać stanem chronicznego zmęczenia, spadku energii i niezdolności do funkcjonowania na maksymalnych obrotach. Ponadto regeneracja po wysiłku fizycznym jest wolniejsza i trudniej pokonać zwykłe zmęczenie.

2. Zaczerwieniona lub swędząca skóra

Podczas toczącego się procesu zapalnego różne substancje produkowane przez organizm i nagromadzone toksyny mogą odbijać się negatywnie na kondycji skóry. Mogą pojawić się objawy takie jak nadmierne przesuszenie skóry, trądzik, zaczerwienienia, świąd skóry a nawet obrzęki.

3. Ból i wysoka temperatura

Zwiększony przepływ krwi w zaatakowanym miejscu i obrzęk powoduje pobudzenie receptorów bólowych. Wysoka temperatura to bezpośredni efekt zwiększonego przepływu krwi.

4. Problemy z trawieniem

Naukowcy uważają, że istnieje związek pomiędzy poziomem stanu zapalnego w organizmie, a zaburzonym funkcjonowaniem układu trawiennego. Mogą pojawiać się takie problemy jak częste wzdęcia, zaparcia, biegunki, problemy z gazami, refluks, nudności czy wymioty.

5. Nietolerancja pokarmowa

Nietolerancja pokarmowa na nabiał, gluten czy laktozę może rozstroić układ odpornościowy oraz wpływać na zaostrzenie istniejących stanów zapalnych.

6. Migreny i bóle głowy

Bóle głowy mogą być wywoływane przez nadmiar toksyn, które powodują stan zapalny. Naukowcy odkryli związek pomiędzy przypadkami zdiagnozowanych migren i wzrostem poziomu markerów stanu zapalnego w organizmie.

7. Objawy depresji

Depresja jest skomplikowaną chorobą, która nie daje tych samych objawów u każdego pacjenta. Zauważono jednak, że pacjenci ze zdiagnozowaną depresją często mają również podwyższone markery stanu zapalnego. Częściej od innych osób cierpią z powodu takich schorzeń jak zapalenie jelit czy zapalenie stawów.

8. Ociężałość umysłu

Mózg zużywa aż 20% energii z organizmu na prawidłowe funkcjonowanie. Gdy układ odpornościowy zajęty jest zwalczaniem patogenów, na ten cel kieruje rezerwy energii. Przy tym mózg pracuje mniej wydajnie, pojawiają się problemy z pamięcią czy koncentracją.

Nie da się uniknąć każdego zagrożenia dla organizmu, ale można zrobić wiele dla zapobiegania problemom. Aktywność fizyczna, higieniczny tryb życia i zdrowa dieta zwalczająca wolne rodniki, to podstawowe działania dla zachowania zdrowia.

źródło: www.powerofpositivity.com, zdrowie.tvn.plwww.akademiawitalnosci.plwyborcza.pl


Zobacz także

Nie daj się migrenie. Odpowiednia dieta wpływa na załagodzenie problemu

Ustal priorytety oraz ulubione zajęcia – Małgorzata Ohme podpowiada, jak radzić sobie z obowiązkami domowymi

Drogi Mężczyzno, wkurzasz mnie. Jesteś hipokrytą

Drogi Mężczyzno, wkurzasz mnie. Jesteś hipokrytą