Lifestyle

Rozwody będą kosztować więcej? Zmiana prawa uderza w tych, którzy chcą się rozwieść

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
5 grudnia 2017
Fot. iStock
 

Kiedy myślimy o rozwodach, rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę, ile trzeba zapłacić w sądzie za sprawę rozwodową. Dopiero ci faktycznie zainteresowani dowiadują się, jakiej wysokości koszty będą musieli ponieść.

Dla wielu osób, zwłaszcza kobiet, które chcą się wyrwać z przemocowego związku, dotychczasowa kwota 600 złotych, bywała już barierą trudną do przeskoczenia. Sama znam kobiety, które na założenie pozwu o rozwód zbierały przez kilka miesięcy, bo mąż kontrolował każdy ich wydatek. Tymczasem rząd chce znowelizować kodeks postępowania cywilnego oraz ustawę o opłatach sądowych. Zmiany zakładałyby między innymi wzrost opłaty za rozwód o 1400 złotych, za który po nowelizacji trzeba by było zapłacić 2000 złotych. Taka zmiana uderza oczywiście w najbiedniejszych, w kobiety, dla których często rozwód jest heroiczną decyzją i jedyną szansą od uwolnienia się męża tyrana.

Ponadto propozycja rządu zakłada objęcie opłatą tych usług sądowych, które dzisiaj są bezpłatne. Czy ta nowelizacja znajdzie swój finał? Musimy poczekać.


źródło: WPROST

 


Lifestyle

Jak piją inteligentne kobiety – prawda może cię nieprzyjemnie zaskoczyć

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
5 grudnia 2017
Fot. iStock/kateholms
 

Im lepiej jesteśmy wykształcone, tym częściej nadużywamy alkoholu – wynika z badań przeprowadzonych przez pracowników LSE. W przypadku panów, konsumpcja rozkłada się podobnie bez względu na posiadane przez nich wykształcenie. I mimo, że to panie szybciej zauważają u siebie objawy uzależnienia, o wiele trudniej im zerwać z nałogiem.

Im wyższe wykształcenie tym bardziej intensywne reakcje na alkohol – mówią autorki badania i przewidują, że w przyszłości liczba kobiet uzależnionych od alkoholu i posiadających wyższe wykształcenie wzrośnie prawie dwuktronie, bo nawet dziewczynki, które obecnie osiągają świetne wyniki w szkole, z olbrzymim prawdopobieństwem za kilkanaście lat będę sięgały po kieliszek codziennie.

Dlaczego tak się dzieje?

Problem leży w tym, jak żyjemy. Coraz później zakładamy rodziny, coraz bardziej intensywne życie towarzyskie prowadzimy. A temu życiu towarzyszy alkohol i to w sporych ilościach. Jeśli dodamy do tego stres związany z wyzwaniami zawodowymi oraz presja dotycząca godzenia wielu ról – okazuje się, że coraz trudniej nam sobie poradzić bez sięgania po niebezpieczne „bufory”. A inteligencja i ambicja nie pomagają w rozwiązaniu alkoholowego problemu, tylko wpędzają nas w poczucie winy. Koło się zamyka.

Alkoholizm kobiet to problem złożony – panie łatwiej niż mężczyzni wpadają w jego szpony i o wiele trudniej im z nich się wydostać. Jeśli macie w domu nastolatki, koniecznie rozmajwiajcie z nimi o zagrożeniach związancyh z naduywaniem alkoholu.


Na podstawie: nczas.com

 


Lifestyle

10 zmian, które zachodzą w twoim ciele, jeśli przestajesz jeść mięso

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
5 grudnia 2017
Fot. iStock / knape

Dyskusje na temat wad i zalet bycia wegetarianinem nigdy nie ustają. Są tacy, którzy nie wyobrażają sobie życia bez mięsa, są też ci, którzy kompletnie eliminują mięso z diety.

Nie będziemy dyskutować o tym, kto ma rację, kto podejmuje lepszą decyzję. Chcemy wam tylko przedstawić zmiany, które zachodzą w naszym organizmie, kiedy przestajemy jeść mięso.

Tracisz trochę na wadze

Ludzie, którzy rezygnują z mięsa, mogą stracić na wadze około czterech kilogramów. Nie wymaga to liczenia kalorii i intensywnych ćwiczeń. Dzieje się tak, gdy jemy więcej warzyw.

W jelitach zwiększa się ilość korzystnych dla nas bakterii

Flora jelitowa jedzących mięso różni się od wegetarian. Dane pokazują, że ludzie, którzy jedzą tylko produkty roślinne, mają więcej bakterii ochronnych. Jednak nawet, jeśli przestałabyś jeść mięso, potrzeba czasu, by flora jelitowa uległa reorganizacji i poprawie. Początkowo możesz mieć wzdęcia, ponieważ twoje jelita i trzustka dostosowują się do diety opartej na roślinach.

Skóra będzie wyglądać zdrowiej

Wielu wegetarian zauważa, że ​​ich skóra poprawia się: znikają pryszcze, zaskórniki i trądzik. Naukowcy twierdzą, że jeśli zastąpisz mięso owocami i warzywami, wszystkie toksyny zostaną z organizmu wypłukane, a taki detoks wpływa na korzystnie na skórę.

Będziesz mieć więcej energii

Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką można zauważyć po odstawieniu mięsa, to zdecydowanie więcej energii.  Nie jest to niespodzianką, ponieważ taka dieta pomaga nie tylko pozbyć się wagi i wypłukać toksyny, ale także daje poczucie pewnej lekkości.

Zmniejsza się ryzyko zachorowań na choroby sercowo-naczyniowe

Związek między czerwonym mięsem a chorobami sercowo-naczyniowymi został udowodniony dawno temu. Amerykańscy naukowcy odkryli, że zawarta w w czerwonym mięsie L-karnityna wywołuje reakcje chemiczne, które negatywnie wpływają na nasze serce. Interesujące jest również to, że wegetarianie rzadziej chorują na nadciśnienia, cukrzycę oraz raka okrężnicy i żołądka.

Poziom cholesterolu zmniejsza się o jedną trzecią

Gdy przestajesz jeść mięso, spada poziom cholesterolu w twojej krwi. To efekt, który można porównać do zażycia leku zmniejszanego poziom cholesteroli. Osobom z miażdżycą zaleca się wypróbowanie diety warzywnej.

„Dobre” geny będą działały lepiej

Naukowcy odkryli, że warunki środowiskowe wpływają na pracę naszych genów. Istnieją „dobre” i „złe” geny. Jeśli twój styl życia jest niezdrowy, twoje „złe” geny zaczynają działać szybciej, powodując rozwój chorób przewlekłych i otyłość. Jeśli natomiast prowadzisz zdrowy tryb życia, praca genów zmienia się.

Mogą wystąpić niedobory witamin i minerałów

Gdy przestajesz jeść mięso, w twoim organizmie mogą wystąpić niedobory  jodu, żelaza, witaminy D i B12. Naukowcy jednak twierdzą, że jeśli nasza dieta pomimo braku mięsa zawiera wystarczającą ilość roślin strączkowych (fasoli, soczewicy), orzechów, owoców, ciemnozielonych warzyw, produktów pełnoziarnistych i zbóż, to równowaga witamin i minerałów zostanie przywrócona.

Można stracić smak

Cynk jest istotnym elementem odpowiedzialnym za odczucia smakowe. W ostrygach i czerwonym mięsie występuje jego duża ilość. Dlatego wegetarianie powinni znaleźć inne źródło tego pierwiastka w  fasoli, orzechach, produktach pełnoziarnistych i produktach mlecznych.

Mięśnie mogą potrzebować więcej czasu na regenerację

Białka zarówno zwierzęce jak i roślinne są niezbędne do wzmocnienia mięśni i ich regeneracji po treningu. Należy jednak pamiętać, że białko roślinne potrzebuje więcej czasu, by uzyskać jego efektywność. Eksperci od żywienia zalecają, by wegetarianie i wegańscy sportowcy spożywali proteiny tuż po treningu, ponieważ są łatwiej i szybciej wchłanialne.


źródło: Brightside.me

 


Zobacz także

A gdyby tak raz spróbować inaczej. Zamiast powtarzać te same zdania, które nie przynoszą rezultatu zamienić je na inne?

Jak ułatwić sobie życie za pomocą trzech, prostych pytań

Siostrzane więzi – co daje im siłę, a co je osłabia