Lifestyle

Jak się nie dołować, czyli poradnik chwytającej dzień

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
25 listopada 2020
Fot. iStock / Martin Dimitrov
 

To nie jest łatwe. Ostatnie miesiące mocno dały nam w kość, nie ma chyba takiej osoby, która nie odczułaby skutków trwającej pandemii. Ograniczenia podróży, izolacja, brak bliskiego kontaktu z przyjaciółmi, z rodzicami… I jeszcze ta niepewność – kiedy to się skończy? Z dnia na dzień musieliśmy znaleźć sobie jakiś sposób na covidową chandrę, a teraz do wszystkiego doszła jeszcze ta jesienna. Jak tu nie zwariować?

Odpowiedzi jest oczywiście tyle, ile jest nas samych, bo każdemu z nas pomaga w tej sytuacji co innego. Ale na pewno warto wziąć sobie do serca kilka prostych reguł, które ułatwią nam teraz życie. Zatem:

Znajdź proste, codzienne rytuały, które umilą ci dzień

Na przykład budź się przy dźwiękach płynących z radia, z ulubionej stacji. Niech to będzie głos ulubionego prezentera, podobne melodie, powtarzalne, kojące odgłosy. Albo wieczorem zasypiaj, słuchając kolejnego odcinka ulubionej powieści. Wybierz coś, co ukoi skołatane nerwy, uspokoi cię, wprowadzi w dobry nastrój. Rozpieść się trochę.

Odpuść sobie to, co nie jest ważne

To naprawdę jest właśnie ten moment. To, na co nie masz wpływu, to co cię drażni, ale nie możesz tego zmienić. Odsuń czarne myśli, skoncentruj się na tym, co dobre, pozytywne. Poradzisz sobie. Potrzebujesz teraz filmików ze śmiesznymi kotami, zdjęć z wakacji w 2003 roku, długich rozmów telefonicznych z przyjaciółmi, komedii romantycznych z Hugh Grantem i powieści Jane Austen. Nie potrzebujesz codziennych raportów z Ministerstwa Zdrowia, kontaktów z toksycznymi znajomymi i zastanawiania się tym, co będzie za jakiś czas. Nie staraj się być super bohaterem, który musi sobie ze wszystkim radzić sam.

Ruszaj się!

Ćwicz, tańcz, uprawiaj jogę, ale na miłość boską, nie zalegaj na stałe na kanapie! Regularnie się dotleniaj i podejmuj wysiłek fizyczny. To pozwala zapomnieć na chwilę o drobnych smuteczkach i podnosi poziom hormonów odpowiedzialnych za twój nastrój. Poza tym zyskasz ładną sylwetkę i dobrą kondycję.

Nie sącz jadu

Wybaczaj częściej niż zwykle. Nie rozpamiętuj, nie myśl o tych, którzy cię zawiedli, skrzywdzili. Nie koncentruj się na błędach popełnionych w przeszłości. To jest czas na rozwój osobisty, a nie duszenie się w sosie nienawiści i nieudanych relacji z innymi. Jeśli ci to pomaga – medytuj. Wybierz taką drogę, która pomoże ci być lepszym. Ten czas zaprocentuje, to twoja inwestycja w spokojniejszą przyszłość.

Zrób coś dobrego

Wesprzyj charytatywną akcję, pomóż bliskim, którzy tego potrzebują. A może daj dom i miłość porzuconemu zwierzakowi? Jest wiele możliwości, z pewnością w czymś się odnajdziesz. Pamiętaj, dobro wraca i sprawia, że czujemy się potrzebni, bardziej wartościowi, lepsi. Czynienie dobra ma sens, liczą się nawet drobne gesty.

Zmień dietę

Porzuć złe nawyki żywieniowe, jedz regularnie, pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Nie zajadaj stresu i pamiętaj o dopasowanym do twoich potrzeb zestawie witamin. Warzywa i owoce pomogą ci wzmocnić odporność.

Nie zapominaj o tym, by żyć

Nie okopuj się w panicznym lęku, nie izoluj do końca od tych, którzy cię kochają. Twoje emocje są naturalne, każdy z nas odczuwa lęk, znużenie, bezradność, smutek. Naszym zadaniem jest teraz tak zorganizować nasze życie, by wciąż… chciało nam się żyć. Na nowo nauczmy się radości płynącej z małych rzeczy. Żyjmy jak najlepiej potrafimy. Dla siebie, dla innych. Chwytajmy każdy dzień.

 


Lifestyle

Powerful menu – nowy wymiar zdrowego gotowania! Sprawdź, przepisy dietetyczki Klaudii Karpowicz

Redakcja
Redakcja
24 listopada 2020
Fot. iStock

Zbilansowana i zdrowa dieta to dziś konieczność, ale i… wyzwanie dla wielu z nas. Szybkie tempo życia, stres  i nadmiar obowiązków często sprawiają, że idziemy na kulinarne kompromisy – nie zawsze z korzyścią dla zdrowia.

Tymczasem gotować zdrowo, smacznie i kreatywnie można w bardzo prosty i szybki sposób! Wystarczy do swojej kuchni zaprosić ArtMix PRO – jedyny na rynku próżniowy blender z funkcją automatycznego gotowania. To prawdziwa gwiazda wśród urządzeń klasy premium i kolejna nowość Zepter, marki kultowej, która już od ponad 30 lat dba o to, by gotowanie było zdrowe i nowoczesne. Zobaczmy, co potrafi ArtMix PRO!

W tych wyjątkowo trudnych czasach, dbanie o zdrowie i odporność staje się kwestią podstawową. W codziennej profilaktyce i wzmacnianiu organizmu, to właśnie dieta odgrywa kluczową rolę. Liczy się to, jakie składniki kupujemy i w jaki sposób je przyrządzamy. Czy dbamy o to, by potrawy zachowały pełnię wartości odżywczych, witaminy i minerały? Korzystając z ArtMix PRO możemy mieć absolutną pewność, że domowe posiłki są zdrowe, przygotowane szybko i… automatycznie.

Zobaczcie i wypróbujcie wyjątkowo pyszne, aromatyczne i wspierające odporność przepisy przygotowane przez Zepter i dietetyk kliniczny Klaudia Karpowicz.

Jadłospis
Zepter & dietetyk kliniczny Klaudia Karpowicz

ŚNIADANIE 07:00

  • Koktajl „super power”

OBIAD 12:30

  • Zupa krem z dyni z „immuno twistem”
  • Ryba z warzywami z pesto pietruszkowym

PODWIECZOREK 19:00

  • Mus odpornościowy z ananasem i imbirem

ŚNIADANIE 07:00

KOKTAJL „SUPER POWER” (PRZEPIS NA 4 PORCJE)

Fot. Materiały prasowe

Zjedz 1 z 4 porcji

  • Słonecznik, nasiona, łuskane – 40 g (4 x Łyżka)
  • Szpinak – 100 g (4 x Garść)
  • Banan – 240 g (2 x Sztuka)
  • Borówki amerykańskie – 500 g (10 x Garść)
  • Napój migdałowy naturalny bio – 250 g (1 x Szklanka)
  • Miód pszczeli – 48 g (2 x Łyżka)

Czas przygotowania: 10 minut

Przygotowanie z ArtmixPro:

  1. Należy zmiksować składniki używając programu do miękkich owoców.
  2. Dodać do szklanki nasiona słonecznika (10 gram na porcję)

*Mleko roślinne z różnego rodzaju wcześniej namoczonych orzechów można wykonać samodzielnie używając specjalnie przeznaczonego do tego programu

Inny sposób przyrządzenia:

  1. Składniki należy zmiksować w blenderze
  2. Dodać do szklanki nasiona słonecznika (10 gram na porcję)

OBIAD 12:30

ZUPA KREM Z DYNI Z „IMMUNO TWISTEM” (PRZEPIS NA 4 PORCJE)

Fot. Materiały prasowe

Zjedz 1 z 4 porcji

  • Bulion warzywny (domowy) – 500 g (2 x Szklanka)
  • Cebula – 100 g (1 x Sztuka)
  • Marchew – 90 g (2 x Sztuka)
  • Pietruszka, korzeń – 50 g (1 x Sztuka)
  • Seler korzeniowy – 60 g (1 x Plaster)
  • Ziemniaki – 140 g (2 x Sztuka)
  • Imbir – 20 g (4 x Plaster)
  • Cynamon – 5 g (1 x Łyżeczka)
  • Dynia – 500 g (2.5 x Porcja)
  • Mleczko kokosowe (21%) – 80 g (4 x Łyżka)
  • Orzechy włoskie – 60 g (4 x Łyżka)
  • Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Mielona słodka papryka – 5 g (1 x Łyżeczka)
  • Mielona papryka chili – 1 g (1 x Szczypta)

Czas przygotowania: 30 minut

Przygotowanie z ArtmixPro:

Wszystkie składniki (oprócz przypraw – je na leży dodać na końcu) należy włożyć do blendera. Następnie ustawić program przeznaczony do przygotowywania zup (18 minut).

Na końcu przystroić łyżeczką mleczka kokosowego oraz orzechami włoskimi.

Inny sposób przyrządzenia:

  1. Należy opiec lub podsmażyć cebulę
  2. Dodać warzywa do garnka (pokrojone)
  3. Dodać imbir w plastrach
  4. Zalać bulionem domowym (500 ml)
  5. W trakcie gotowania warzyw dynię pokroić w kostkę i dorzucić do bulionu.
  6. Należy ją gotować do momentu gdy dynia będzie miękka
  7. Zmiksować i doprawić (sól, pieprz, słodka i ostra papryka, cynamon)
  8. Na talerzu przystroić mleczkiem kokosowym i orzechami włoskimi

RYBA Z WARZYWAMI Z PESTO PIETRUSZKOWYM (PRZEPIS NA 2 PORCJE)

Fot. iStock

Zjedz 1 z 2 porcji

  • Zioła prowansalskie – 2 g (0.7 x Łyżeczka)
  • Łosoś, świeży – 400 g (4 x Porcja)
  • Ziemniaki – 420 g (6 x Sztuka)
  • Groszek cukrowy (strączkowy) – 70 g (2 x Garść)
  • Seler korzeniowy – 360 g (6 x Plaster)
  • Pietruszka, liście – 40 g (6.7 x Łyżeczka)
  • Czosnek – 15 g (3 x Ząbek)
  • Cytryna – 40 g (0.5 x Sztuka)
  • Oliwa z oliwek – 40 g (4 x Łyżka)
  • Sól biała – 1 g (1 x Szczypta)
  • Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
  • Marchew – 90 g (2 x Sztuka)
  • Orzechy nerkowca (bez soli) – 30 g (2 x Łyżka)

Czas przygotowania: 30 minut

Przygotowanie w naczyniach Zepter:

  1. Warzywa – pokrojone warzywa (groszek cukrowy, ziemniak, marchewka) należy ugotować bez wody w naczyniu Zepter (w koszyku) przez 25 minut.
  1. Ryba i seler – Rybę należy przyprawić solą, pieprzem i odrobiną soku z cytryny. Seler należy przyprawić ziołami prowansalskimi. Produkty smażyć beztłuszczowo na patelni

Zepter.

Przygotowanie w ArtmixPro:

  1. Pesto z natki pietruszki – Miksujemy razem natkę pietruszki, orzechy nerkowca, czosnek, wyciskamy sok z cytryny, oliwę z oliwek i przyprawy (sól, pieprz). Produkty wkładamy do blendera i miksujemy na gładką masę.

Inny sposób przygotowania:

Ryba i warzywa:

  1. Rybę smażymy bez tłuszczu przyprawiając ją solą, pieprzem, odrobiną sokiem z cytryny
  2. Warzywa (marchew, groszek cukrowy, ziemniaki) – gotujemy na parze aż do miękkości
  3. Selera podsmażamy na patelni wraz z rybą, wcześniej przyprawiając go przyprawami ziołowymi i odrobiną oliwy z oliwek.

Pesto:

  1. Miksujemy w blenderze natkę pietruszki, orzechy nerkowca, czosnek, wyciskamy sok z cytryny, oliwę z oliwek i przyprawy (sól, pieprz)

PODWIECZOREK 19:00

MUS ODPORNOŚCIOWY Z ANANASEM I IMBIREM (PRZEPIS NA 4 PORCJE)

Fot. Materiały prasowe

Zjedz 1 z 4 porcji

  • Miód pszczeli – 24 g (1 x Łyżka)
  • Siemię lniane (świeżo mielone) – 5 g (1 x Łyżeczka)
  • Kurkuma – 2 g (0.4 x Łyżeczka)
  • Ananas – 720 g (9 x Plaster)
  • Jogurt naturalny, 2% tłuszczu – 300 g (15 x Łyżka)
  • Pomarańcza – 100 g (0.5 x Sztuka)
  • Imbir – 10 g (2 x Plaster)
  • Cynamon – 1 g (0.2 x Łyżeczka)

Czas przygotowania: 10 minut

Przygotowanie z ArtmixPro:

  1. Składniki należy zmiksować w blenderze za pomocą programu do twardych owoców mrożonych

Inny sposób przygotowania:

  1. Zmiksować składniki w blenderze (jeśli blender nie posiada dobrych ostrzy należy wykroić korzeń ananasa)

*Świeży cały ananas waży około 1400 gram (po obraniu ok. 720 gram)

*Jeśli występuje nadwrażliwość na laktozę/białka mleka krowiego należy użyć jogurtu bez laktozy/ jogurtu roślinnego (kokosowego, sojowego)

*Dla dzieci polecamy dodać maksymalnie 2 plastry imbiru oraz miód (tak aby deser był słodszy). Dla osoby dorosłej warto dodać więcej świeżego imbiru – mus nabierze

ostrzejszego, ciekawego smaku.

Próżnia – sekret zdrowego gotowania

Dzięki zautomatyzowanej funkcji próżniowej, blender w procesie ekstrakcji pozwala wydobywać z potraw maksymalną ilość składników odżywczych. Przygotowując dania na zimno w ArtMix PRO, zapobiegamy utlenianiu składników, osiągając zdrowy efekt i… jeszcze lepszy, bogatszy smak! Połączenie rewolucyjnego zjawiska próżni z technologią Cyclone Pro gwarantuje zarówno zatrzymanie składników odżywczych w potrawie, jak i jedwabiście gładkie blendowanie dzięki potężnemu silnikowi i systemowi 6 ostrzy z japońskiej stali nierdzewnej.

Fot. Materiały prasowe

16 programów – sekret kreatywnego gotowania

ArtMix PRO to prawdziwy profesjonalista w domowej kuchni. 16 automatycznych programów do przygotowywania potraw na gorąco i na zimno dają pewność, że każdy nasz kulinarny pomysł jest do zrealizowania!:) W super cichym ArtMix PRO (wyposażonym w dodatkowy hełm tłumiący dźwięki), można przyrządzić m.in. zupy, koktajle, smoothie, dipy, kremowe ciasta, owsianki z owocami, kompoty, przeciery, dania dla niemowląt, a nawet… mleko roślinne                               z orzechów i ziaren!

ArtMix PRO nie tylko zdrowo ugotuje i zblenduje ulubione składniki, ale po wszystkim… jeszcze posprząta, dzięki funkcji samooczyszczania.:)

Szybkie i zdrowe gotowanie jeszcze nigdy nie było tak proste! Poznaj bliżej ArtMix PRO i odkryj swoją kuchnię na nowo!:)

Więcej informacji na temat ArtMix PRO: https://www.artmixpro.pl/


Artykuł partnera


Zobacz także

Dezodorant, który nie podrażnia, a jednocześnie chroni przed przykrym zapachem? Znalazłyśmy!

Lubisz zakładać kolorowe skarpety? A więc masz cechy, których mogą ci pozazdrościć inni

Marzenie każdego malucha. Czyli prezent, który się pamięta. Prezentownik Oh!me 2018