Go to content

Piękno to coś więcej niż piękne oczy czy czerwone usta. Spektakularna kampania marki Douglas

Marka Douglas, która w tym roku obchodzi 111 rocznicę powstania i 20 rocznicę obecności w Polsce, startuje z kampanią pod hasłem LET’S DO BEAUTIFUL, będącą manifestem tolerancji oraz otwartości na różnorodność.

 Czym jest piękno? Odpowiedzią nie jest obraz czy wizerunek, ale postawa. Wartości, za którymi stoi firma Douglas, prowadzą do redefinicji pojęcia piękna, które wyrażane jest przez myśl przewodnią: „Jesteśmy piękni wtedy, gdy piękne są nasze czyny”.

 Co łączy profil 75-letniej kobiety, widok pleców baletnicy i dumną pozę osoby po amputacji piersi? Stanowią one preludium nowej komunikacji marki Douglas, ilustrują hasło przewodnie kampanii LET’S DO BEAUTIFUL, która pokazuje więcej niż tylko piękne zdjęcia. Kampania inicjuje radykalną zmianę, przejście od czysto powierzchownej definicji piękna, do jego rozumienia poprzez działania oparte na wartościach. Kampania opiera się na badaniach, które pokazują, że wartości, zachowania i działania są najcenniejszym atrybutem, kiedy mówimy o pięknych ludziach.

„W nowej kampanii pokazujemy zmianę postawy i formułujemy nowe hasło, co jest naszym publicznym zobowiązaniem. Doceniamy piękno i jego różnorodność – z dala od konwencjonalnej i jednowymiarowej koncepcji wyglądu zewnętrznego, w kierunku nowoczesnego i holistycznego jego zrozumienia. LET’S DO BEAUTIFUL to także apel o to, by spojrzeć na piękno nie tylko poprzez piękno zewnętrzne, ale poprzez wszystko, co składa się na indywidualność każdego z nas – osobowość, postawy, zachowanie i fizjonomię.” – mówi Tina Müller, CEO grupy Douglas.

Piękno to coś więcej niż piękne oczy czy czerwone usta. Piękno przejawia się w naszych działaniach i w tym, jak traktujemy innych. Prawdziwe wartości zyskują na znaczeniu. Jesteśmy piękni wtedy, gdy staniemy w obronie innych, wywołamy uśmiech na czyjejś twarzy lub okażemy komuś miłość, przyjaźń. Piękno nie oznacza bycia doskonałym. To właśnie nasze małe wady i niedoskonałości sprawiają, że jesteśmy piękni i niepowtarzalni. Wspólnie doceniajmy wszystkie aspekty piękna i jego różnorodność. Celebrujmy wyjątkowość każdego człowieka.

Jednak oprócz tolerancji, szacunku czy różnorodności, niezwykle ważną częścią najnowszej kampanii marki Douglas jest wzmocnienie pozycji kobiet. Kobiet inspirujących, kreatywnych i wyjątkowych, dzięki obecności których zwizualizowano nową definicję piękna.

„Wspólnie z agencją reklamową Jung von Matt postanowiliśmy podejść do komunikacji marki w zupełnie inny sposób. Pokazujemy, że piękno to coś więcej niż piękna twarz, a piękno człowieka określają również jego działania” – mówi Susanne Cornelius, CMO Douglas Group.

„Przełamywanie stereotypów w branży kosmetycznej jest integralną częścią zasad naszej firmy. Tym razem jednak idziemy o krok dalej. Wzywamy do większej życzliwości, empatii i tolerancji. Zmieniamy zupełnie podejście i perspektywę: od pięknego wyglądu do czynienia piękna, ponieważ ostatecznie o to w tym wszystkim chodzi”.