Go to content

On też czuje tę presję – co piąty facet uważa, że NIE jest atrakcyjny! Daj mu wsparcie – KONKURS

fot. AleksandarGeorgiev/iStock

Zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych, presja na posiadanie idealnego ciała czy wręcz kult piękna to tematy, które dotychczas dotyczyły głównie kobiet. Jednak z podobnymi problemami borykają się także mężczyźni, dla których samoakceptacja równie często może stanowić wyzwanie. Wg badań przeprowadzonych na zlecenie marki Bulldog blisko połowa mężczyzn (49%) przykłada dużą wagę do wyglądu, a aż 64% przyznaje, że dba o wygląd i odpowiednią pielęgnację swojego ciała. Jednak mimo to prawie co piąty mężczyzna (18%) uważa, że NIE jest atrakcyjny.

Okazuje się, że blisko połowa Polaków (47%) nie utożsamia się z wizerunkiem mężczyzny, jaki prezentowany jest w mediach czy reklamach. Jednocześnie co trzeci ankietowany (29%) odczuwa presję otoczenia (w tym partnerki!), jeżeli chodzi o wygląd, a ponad połowa (53%) badanych potwierdza, że media społecznościowe wzmacniają oczekiwania, aby ludzie wyglądali w określony sposób, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Bulldog. To sprawia, że współcześni mężczyźni mogą mieć problem z akceptacją siebie i własnego wyglądu.

Mężczyźni odczuwają coraz większe napięcie w związku z otaczającą ich presją odnośnie wyglądu. Widząc w mediach wizerunek doskonałego mężczyzny, myślą, że nigdy nie będą tak wyglądać, co budzi w nich poczucie niepokoju, opór, a także powoduje kompleksy. Jest to temat, który często pojawia się w moim gabinecie, ale zanim w trakcie terapii zaczniemy rozmawiać o wizerunku czy pielęgnacji, najpierw ustalamy jak mężczyzna siebie postrzega. Jeśli ma negatywne nastawienie do siebie i do świata, to podświadomie sabotuje możliwość zmiany, przez co neguje wizerunek zadbanego mężczyzny prezentowany w mediach, aby zminimalizować własny dyskomfort i racjonalizować swoją postawę – mówi Marzena Mawricz, psycholog kliniczna, terapeutka i autorka kanału „Rozmowy z psychologiem” na Youtube.

Nieuleganie presji i samoakceptacja to ważne kroki w kierunku zrównoważonej męskości, która opiera się na sprawiedliwości: dla mężczyzn, kobiet, dzieci i środowiska, w którym żyjemy oraz wolności: bycia tym, kim chcesz i pozwalaniu innym być tym, kim chcą.​ W ślad za tym idzie męska pewność siebie, dbałość o swój wygląd oraz zdrowie oraz wyrażanie siebie poprzez własną indywidualność.​ Do tego marka Bulldog, w ramach kampanii „My Manly Way” zachęca wszystkich współczesnych mężczyzn.

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, odczuwają presję, aby wyglądać w określony sposób, dlatego akceptacja siebie i własnego wyglądu bywa dla wielu wyzwaniem. W ramach kampanii My Manly Way staramy się zachęcać mężczyzn do tego, aby doceniali własne atuty. Chcemy także pokazywać im, jak zadbać o siebie i swój wygląd, by poczuć się swobodnie i pewnie. Bez presji, za to zgodnie ze swoimi potrzebami oraz możliwościami i na własnych warunkach – mówi Mateusz Góral z Bulldoga. Wiemy, że męskość może być zrównoważona. Chcemy, aby mężczyźni potrafili akceptować siebie bez względu na swój wygląd, wybraną stylizację, zarost lub jego brak, bez konieczności wpisywania się w obowiązujące kanony. Zachęcamy do​ podkreślania swoich mocnych stron i pielęgnowania w sobie tego, co nas wyróżnia – dodaje Mateusz Góral.

A teraz pytanie do Ciebie, kochana: Co Ty robisz lub co możesz zrobić, żeby Twój partner czuł się dobrze we własnej skórze?

Pomyśl, jak Ty się czujesz, oglądając kobiece magazyny i Instagram, pełne wyretuszowanych zdjęć modelek i setek porad „jak być sexy”, „jak w każdej sytuacji wyglądać dobrze”, „jak osiągnąć IDEALNĄ sylwetkę”. I teraz uświadom sobie, że On ma tak samo! Na nim też ciąży presja współczesnego świata. Jak jej nie ulegać? Jak pomóc sobie nawzajem, jak się wspierać i dawać sobie siłę? Opisz nam swój sposób, a może macie w związku jakiś wspólny – każda rada dobra!

Na listy czekamy pod adresem kontakt@ohme.pl 

Regulamin dostępny jest pod TYM LINKIEM

Z okazji Walentynek, podaruj mu prezent, dzięki któremu będzie mógł podkreślić swoje atuty:

Do wygrania zestaw produktów marki Bulldog: akcesoria do golenia i kosmetyki stworzone specjalnie do pielęgnacji męskiej skóry i zarostu. Marka zainicjowała kampanię promującą ideę zrównoważonej męskości, w ramach której mężczyźni akceptują siebie i dbają o siebie, swoje ciało, swoje zdrowie bez konieczności wpisywania się w obowiązujące kanony piękna.

6 zestawów konkursowych do wygrania:

  • 3 zestawy dla golących się mężczyzn (maszynka do golenia z bambusową rączką + mydło do golenia w bambusowym tyglu + ręczniczek)

  • 3 zestawy dla mężczyzn noszących zarost (olejek do brody + wosk do brody + szampon z odżywką do brody + ręczniczek)

 

Więcej na: