Lifestyle

Jaki najmodniejszy wózek wybrać?

Redakcja
Redakcja
11 stycznia 2021
 

Młode przyszłe mamy marzą o wózku, który będzie piękny i spełni ich oczekiwania co do wyposażenia. Wygląd jest jednak jednym z najważniejszych elementów, na które zwraca się uwagę w pierwszej kolejności. Sprawdź, jak wybrać modny i dobrze zaprojektowany wózek 2w1!

Praktyczny i polecany przez mamy

Jaki powinien być najlepszy wózek dla wymagających rodziców? Taki, który sprawdzi się w każdych warunkach, o każdej porze roku. Wózek Espiro Next Multicolor  został zaprojektowany tak, aby umożliwiać rodzicom swobodne przemieszczanie się po urozmaiconych przestrzeniach, zarówno miejskich jak i w terenie. Posiada bardzo wiele funkcji, które przydają się podczas wypraw mniejszych i większych.

Gondola jest niezwykle obszerna, posiada zewnętrzny, ergonomiczny system podnoszenia zagłówka. Budkę można dodatkowo powiększyć i opuścić na dół, dzięki czemu dziecko jest w pełni osłonięte od słońca czy wiatru. Wszyta moskitiera i folia przeciwdeszczowa w zestawie przyda się na sezon wiosenno-letni. 

Unikalny design 

Wózek Espiro Next Multicolor  to wyjątkowa propozycja w kolekcji Espiro 2021. Inspiracje do niej zostały zaczerpnięte ze słynnych targów branży meblarskiej Mobile di salone w Mediolanie. Elegancja została podkreślona doborem szlachetnych odcieni szarości oraz granatu okrzykniętego nową czernią.

Tkanina została utkana z trzech przędz w różnych kolorach, splot i kolorystyka przędz zostały specjalnie dobrane przez naszych projektantów. Dbałości nie ogranicza się tylko do wyglądu. Dzięki specjalnemu wykończeniu tkaniny, wózek może być użytkowany niezależnie od warunków atmosferycznych.

Zaskakujące funkcjonalności

Zachwyt przyszłych rodziców budzi kompleksowe wyposażenie i mnóstwo przydatnych funkcji Espiro Next Multicolor  Kupując jeden wózek, możemy mieć pewność, że wystarczy on do końca okresu wózkowania.

Next jest dedykowany dzieciom do wagi aż 22kg. Dwa ciepłe pokrowce na gondolę i spacerówkę, sprawdzą się podczas zimowych dni. Tkanina jest wodoodporna, a dwie dedykowane folie przeciwdeszczowe gwarantują pełną ochronę przed opadami. Spacerówka jest bardzo wygodna, z ogromną budką chroniącą dziecko także przed słońcem. Można ją wpinać w dwóch kierunkach: przodem i tyłem do rodzica.

Idealne rozwiązanie dla maluszków ciekawych świata! Pełna wentylacja gondoli z dodatkowo opuszczanym panelem przy jej spodzie, jak również regulowana wentylacja dna sprawia, że maluch będzie miał zagwarantowany komfort termiczny, jeśli rodzisz latem. Gondolę można też łatwo złożyć na płasko do transportu lub przechowywania. Bezobsługowe koła Espiro Next Multicolor to gwarancja spokoju i beztroski: tych kół nie da się przebić, nie musisz ich dodatkowo pompować. Taki wózek to prawdziwy ideał!


Artykuł stworzony przy współpracy z marką Espiro.


Lifestyle

Skuteczny sposób na pozbycie się niepokoju? Jest jeden i to bardzo skuteczny

Redakcja
Redakcja
11 stycznia 2021
Fot. iStock / Malombra76
 

W tym szalonym czasie, w którym przyszło nam żyć, coraz częściej, gdy zaczynamy mówić o swoich emocjach, słyszymy: “po prostu oddychaj”.

Ale czy samo oddychanie może naprawdę coś zmienić? W swojej nowej książce “Breath: The New Science of a Lost Art” dziennikarz James Nestor podkreśla, że zupełnie zapomnieliśmy o zadbaniu o czynnik, dzięki któremu żyjemy, czyli o oddychaniu.

Najczęściej oddychamy przez usta do klatki piersiowej i robimy to zbyt szybko. Istnieje nawet zjawisko zwane “bezdechem e-mailowym”, które cechuje wielozadaniowych pracowników biurowych, którzy oddychają nieregularnie i płytko lub nawet wstrzymują oddech przez pół minuty, będąc przyklejeni do swoich urządzeń.

Poza wszystkimi niepokojącymi problemami zdrowotnymi, które może spowodować nieprawidłowe oddychanie, jest jeszcze jedna poważna konsekwencja. Otóż niezwracanie uwagi na to, w jaki sposób oddychamy, przyczynia się do wzrostu poczucia lęku i innych problemów związanych ze zdrowiem psychicznym.

“Tempo i głębokość, z jaką oddychamy, są ogromnym wyznacznikiem naszego stanu psychicznego” – mówi Elissa Epel, profesor z UC San Francisco.

Naukowcy, tacy jak Epel, badają, w jaki sposób stosowanie technik oddychania – zarówno starych, jak i tych znanych wieki temu, mogą pomóc ludziom powstrzymać niepokój. Odkrywają, że prawidłowe oddychanie może być kluczem do znalezienia spokoju.

Jak oddychanie może nas uspokoić

Często staramy się okiełznać niepokój, zmieniając myśli, kwestionując w naszych głowach najgorsze scenariusze, przerywając ruminacje jakimś rozproszeniem lub idąc na terapię. Ale oddychanie oferuje inne podejście omijając zawiłości umysłu i kierując się bezpośrednio do ciała. Zamiast próbować myśleć o sobie w niepokoju, możesz zrobić coś konkretnego – oddychać powoli lub szybko, w określonym rytmie lub przez jedno nozdrze i dzięki temu czasami znaleźć natychmiastową ulgę.

W badaniu z 2017 roku grupę osób, które przeżywały ogromny niepokój, skierowano na kurs kurs relaksacji oddechu przeponowego, który musieli ćwiczyć dwa razy dziennie w domu. Oddychanie przeponowe polega na głębokim oddychaniu do brzucha, a nie na płytkich wdechach w klatkę piersiową. Osoby, które ćwiczyły ten sposób oddychania, po ośmiu tygodniach zgłaszały mniejszy niepokój w porównaniu z grupą, która nie wzięła udziału w szkoleniu. Wykazali również fizyczne oznaki zmniejszonego niepokoju, w tym niższe tętno, wolniejszy oddech i niższą przewodność skóry.

Te badania pokazują, że regularna praktyka oddechowa może zmniejszyć niepokój w naszym codziennym życiu. Inne ponadto sugerują, że skupienie się na oddychaniu w chwilach ostrego stresu, może być dla nas wręcz zbawienne.

Osiąganie spokoju przez kontrolowanie oddechu jest głównym składnikiem wielu praktyk medytacji i buddyjskiej uważności. W niewielkim badaniu z 2017 roku naukowcy poprosili osoby z zaburzeniami lękowymi o wypróbowanie alternatywnego oddychania przez nozdrza lub uważnej świadomości oddechu przez 10 minut, dwa dni z rzędu. Okazało się, że ćwiczenie naprzemiennego oddychania przez nozdrza było około trzy razy skuteczniejsze w zmniejszaniu uczucia niepokoju u ludzi.

Korzyści te odczuli uczestnicy małej, 12-tygodniowej lekcji oddychania jogą w Wielkiej Brytanii. Według naukowców z University of Southampton zwracając uwagę, że dało im to poczucie “większej kontroli”, zwracali uwagę, że ich niepokój osłabł. Jeden z uczestników zgłosił znaczny wzrost pewności siebie, uważności i większą zdolność do relaksu…

Fałszywe efekty oddychania

Sposób, w jaki oddychamy, może wywołać kaskadę fizycznych zmian w ciele, które sprzyjają stresowi lub relaksacji. Jeśli oddychamy naprawdę płytko i szybko, powoduje to regulację naszego układu nerwowego, a także wzbudza napięcie i niepokój. Przy wolnym oddychaniu włącza się w naszym mózgu odpowiedź antystresowa.

Technicznie rzecz biorąc, oddychanie wpływa na współczulne (“walcz lub uciekaj”) i przywspółczulne (“odpocznij i przetraw”) gałęzie naszego układu nerwowego, a niektóre techniki mogą sprzyjać bardziej przywspółczulnemu uspokojeniu i relaksowi. Mogą również powodować uwalnianie hormonów, takich jak prolaktyna i prawdopodobnie oksytocyna, hormon dobrego samopoczucia, miłości i więzi.

Znajomość technik oddychania pozwala nam świadomie przejąć kontrolę nad oddechem, by docelowo zacząć kontrolować swój układ nerwowy i odczucie niepokoju. Kiedy oddychamy w określony sposób, wysyłamy wiadomości do tych ośrodków emocjonalnych naszego mózgu, które są odpowiedzialne za uspokojenie naszych emocji.

Inne techniki, takie jak tummo – jogiczna praktyka oddechowa, która obejmuje mocne lub delikatne oddychanie, skurcze brzucha podczas wstrzymywania oddechu i wizualizację – w rzeczywistości wzmacniają współczulny układ nerwowy, zwiększając napięcie naszego ciała, aby później aktywować głębszą relaksację, podobnie jak napinanie mięśnie, a następnie ich puszczenie.

Szybki oddech może być zbawienny dla osób z zaburzeniami lękowymi, które często doświadczają napadów paniki. Kiedy oddychasz szybko i zaczynasz odczuwać objawy, które zwykle kojarzą się z lękiem, zapanowanie nad oddechem może pomóc w ponownej interpretacji tych objawów. Stają się one mniej niepokojące, ponieważ mają wyraźną przyczynę. Jeśli potrafisz połączyć niepokój z nieprawidłowymi nawykami oddechowymi, oznacza to, że możesz zmienić sposób oddychania i wpłynąć na poprawę swojej kondycji psychicznej.

Jak lepiej oddychać

Jeśli chcesz ćwiczyć oddychanie w celu poprawy swojego zdrowia psychicznego i fizycznego, możesz wypróbować niezliczone techniki. Należy jednak pamiętać, że nie zastąpią one terapii lub farmakologicznego leczenia w przypadku ostrych zaburzeń, ale mogą efektywnie je wspierać.Techniki oddechowe mogą być stosowane jako pierwsza i uzupełniająca metoda leczenia stresu i niepokoju.

Wiele formalnie przebadanych technik wywodzi się z pranajamy, jogicznego oddychania, którego początki sięgają starożytnych Indii:

  • Ujayyi: to głębokie oddychanie ze zwężonym gardłem, wytwarzające dźwięk podobny do oceanu, często zalecane podczas wykonywania asan jogi.
  • Bhastrika, czyli “oddech miechowy”: mocny wdech i wydech.
  • Nadi Sodhan i Anulom Vilom: rodzaje naprzemiennego oddychania przez nozdrza, w których powietrze jest wdychane przez jedno nozdrze i wydychane przez drugie, czasami z wstrzymywaniem oddechu.
  • Istnieją również różnorodne praktyki “oddychania pudełkowego”, wywodzące się z pranajamy Sama Vritti, w których wdychasz powietrze przez cztery sekundy, przytrzymujesz przez kolejne cztery, wydychasz także przez cztery i wytrzymujesz na bezdechu cztery sekundy, powtarzając ten sposób oddychania.

W ten sam sposób, w jaki praktyka uważności to nie tylko medytacja, oddychanie jako praktyka to nie tylko budzenie się każdego ranka i wykonywanie 10 minut oddychania pudełkowego. Ważne jest również, aby zdawać sobie sprawę ze sposobu, w jaki oddychasz w życiu codziennym (lub podczas sprawdzania poczty).

Wskazówki oddechu sprowadzają się do krótkiej listy ogólnych zasad, w tym: 

  • pamiętaj, aby oddychać przez nos, a nie przez usta,
  • spowolnij oddech (do pięciu lub sześciu sekund wdechu i pięciu lub sześciu sekund wydechu)
  •  wydłuż wydechy dla jeszcze większego relaksu.

Badania pokazują, jak duży wpływ na umysł i nasze ciało na umiejętność uważnego oddychania. Współczesne życie przynosi wiele zmartwień, ale nieprawidłowe oddychania pozostaje jednym z naszych najgłębszych i najbardziej pierwotnych czynników budzących niepokój. Sposób, w jaki oddychamy, sygnalizuje naszemu mózgowi, że dzieje się coś niepokojącego, nic więc dziwnego, że zastosowanie jednej z technik oddychania może przynieść nam ulgę.


Lifestyle

Regulamin konkursu „Zainspirujmy się nawzajem”

Redakcja
Redakcja
11 stycznia 2021
Fot. iStock/AleksandarNakic

Regulamin konkursu „Zainspirujmy się nawzajem”

WEŹ UDZIAŁ W ZABAWIE: „Zainspirujmy się nawzajem”

§1. Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem konkursu pod nazwą „Zainspirujmy się nawzajem”” zwanego dalej „Konkursem”, jest portal Blum Media sp. z o.o z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Wiktorii Wiedeńskiej 9a/42, 02-954 Warszawa, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000573762,
    o kapitale zakładowym w wysokości 10 000 złotych.

    1. Konkurs zostanie przeprowadzony na stronie internetowej www.ohme.pl oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych Organizatora, w okresie Akcja trwa od 11.01.2021 do 26.01.2021 roku. Wyniki zostaną opublikowane do 06.02.2021 roku.
  2. Sponsorami nagród w Konkursie jest: producent marki Epson – zwany dalej Sponsorem.
  3. Regulamin stanowi podstawę organizacji Konkursu i określa prawa i obowiązki jego uczestników.
  4. Regulamin Konkursu jest dostępny na stronie internetowej www.ohme.pl. 

§2. Uczestnictwo w Konkursie

  1. Uczestnikami Konkursu mogą być pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz zamieszkałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, spełniające warunki określone w Regulaminie.
  2. Uczestnikami Konkursu nie mogą być pracownicy Organizatora i pracownicy Sponsorów nagród, jak również ich małżonkowie, dzieci, rodzice oraz rodzeństwo.
  3. Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania określonych w Regulaminie zasad, jak również potwierdza, iż spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie.
  4. Uczestnik oświadcza, że nadesłane zgłoszenie Konkursowe jest jego autorstwa i nie narusza praw autorskich osób trzecich.
  5. Jednocześnie Uczestnik oświadcza, że ma prawo do dysponowania swoim utworem oraz że nie narusza przy tym praw autorskich i majątkowych osób trzecich. 

§3. Przebieg i warunki udziału w Konkursie

  1. Aby wziąć udział w Konkursie, należy wykonać zadanie konkursowe.

    Zadanie konkursowe:

    W komentarzach po tym tekstem należy podzielić się swoim sposobami na to, jakie pomysły narodziły się uczestnikom konkursu przez ostatnie miesiące na wspólne spędzanie czasu. 

  2. Za moment dokonania zgłoszenia Konkursowego w sposób określony w ust. 1 uważa się moment, w którym zgłoszenie zostanie zapisane na serwerze pocztowym Organizatora.
  3. Jedna osoba może przesłać tylko jedną odpowiedź. W przypadku udzielenia większej liczby odpowiedzi, Organizator weźmie pod uwagę podczas rozstrzygania konkursu, pierwszy zapisany komentarz na platformie do komentowania pod artykułem:

 §4. Zasady wyłaniania laureatów Konkursu

  1. Zwycięzcy Konkursu zostaną wyłonieni tylko spośród uczestników, którzy spełniają warunki wymienione w Regulaminie.
  2. Trzech laureatów zostanie wyłonionych na podstawie najciekawszej odpowiedzi przez jury, w skład którego wchodzą pracownicy i redaktorzy portalu www.ohme.pl
  3. Wyniki zostaną opublikowane do 27.01.2021 roku.

 §5. Nagrody w Konkursie i sposób ich przekazania

    1. Sponsorami nagród w Konkursie jest producent marki Epson- zwany dalej Sponsorem.
    2. Laureatami Konkursu zostaną trzy osoby, które jury wybierze na podstawie najciekawszej odpowiedzi.
    3. Nagrody:

      1 miejsce: EcoTank 3150 (ok 1000zł więc kupa kasy) + papier foto A4.

      2 miejsce: papier foto A4, elegancki długopis Mercedes – Epson, kubek termiczny, torba materiałowa eco na zakupy,  książka Kabaret Hrabi

      3 miejsce: papier foto pocztówka, kubek Mercedes, torba materiałowa eco na zakupy, książka kabaret Hrabi

4. Nie istnieje możliwość zamiany nagród rzeczowych na ich równowartość w gotówce lub zamiany na inną nagrodę.

5. Jeżeli laureat Konkursu nie spełnił któregokolwiek z warunków określonych w Regulaminie, Organizator zastrzega sobie prawo do wyboru innego laureata Konkursu.

6. Udział w Konkursie i przesłanie pracy Konkursowej jest jednoznaczne akceptacją niniejszego regulaminu oraz z prawem do wykorzystania tejże pracy przez Organizatora w celach promocyjnych.

7. Przesyłając pracę Konkursową, Uczestnik powinien wyrazić zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) i RODO. Podanie przez Uczestnika danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne do wzięcia udziału w Konkursie. Uczestnik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.

8. Nagrody zostaną przesłane zwycięzcom przesyłką poleconą lub przesyłki kurierskiej w ciągu 14 dni od daty przesłania Organizatorowi danych kontaktowych przez Laureatów Konkursu.

 §6. Odpowiedzialność Organizatora

Organizator Konkursu ponosi pełną odpowiedzialność za treść regulaminu i przebieg Konkursu. Organizator i sponsorzy nagrody nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość, terminowość doręczenia pism i nagród przez Pocztę Polską lub kuriera. Organizator i sponsorzy nagrody nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości związane z opóźnieniem lub niedoręczeniem nagrody spowodowanym podaniem przez Uczestnika błędnego adresu lub innych danych. Organizator i sponsorzy nagrody nie ponosi odpowiedzialności za zmianę miejsca zamieszkania Uczestnika lub zmianę innych danych uniemożliwiającą dostarczenie nagrody albo powiadomienie o wygranej. W takim przypadku Uczestnik traci prawo do nagrody.

Wszelkie reklamacje Uczestników dotyczące przebiegu Konkursu mogą być składane przez Uczestników w terminie 30 dni od daty zakończenia Konkursu. Reklamacja powinna być przesłana na adres Organizatora, w formie pisemnej pod rygorem nieuwzględnienia jej oraz zawierać imię i nazwisko Uczestnika zgłaszającego reklamację, jego adres korespondencyjny oraz dokładny opis okoliczności stanowiących podstawę reklamacji.

Organizator zastrzega sobie prawo do pozostawienia bez rozpatrzenia reklamacji zgłoszonych po terminie, o którym mowa powyżej, jak również reklamacji niespełniających innych wymogów wskazanych w ust. 2.

Złożone reklamacje, spełniające wymogi, o których mowa w ust. 2, rozpatrywane będą w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji. Zainteresowani Uczestnicy zostaną powiadomieni o sposobie rozpatrzenia reklamacji listem poleconym wysłanym w terminie 14 dni od rozpatrzenia reklamacji.

 §7. Postanowienia końcowe

W razie szczególnych, niezawinionych przez Organizatora okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie Konkursu na dotychczasowych zasadach Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie z równoczesnym poinformowaniem o tym uczestników za pośrednictwem strony www.ohme.pl.

Serwis Facebook nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść regulaminu, przebieg Konkursu ani działania Organizatora, w tym za wyłanianie zwycięzców i przekazywanie nagród.

Konkurs w żaden sposób nie jest sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez serwis Facebook ani z nim związany.

Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest grą losową, zakładem wzajemnym lub grą na automatach w rozumieniu Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z dnia 30 listopada 2009 r.).


Zobacz także

Bridget Jones na deptaku… czyli jak wyjść na plażę z podniesioną głową. Akcja „7 dni dla siebie”, wyzwanie #4

5 wrocławskich projektantów, których znajdziesz na targach Slow Fashion

Często wystarczy mały gest, dobre słowo, dla wielu znaczy to bardzo dużo. Świąteczna Akademia 5.10.15.