Lifestyle

Co twój ulubiony kolor mówi tak naprawdę o tobie

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
16 sierpnia 2018
Fot. iStock/sestovic
 

Zdziwiłabyś się, ile możesz dowiedzieć się o sobie w oparciu o twój ulubiony kolor. Istnieje nawet taki obszar nauki, który nazywa się psychologią kolorów – pokazuje, że kolor może ujawnić najbardziej dominującą cechę naszej osobowości.

Psychologia używa dziesięciu najczęściej używanych kolorów, do testowania naszych charakterów. Są to: czerwony, pomarańczowy, różowy, fioletowy, żółty, czarny, brązowy, niebieski, zielony i biały.

Oto co twój ulubiony kolor mówi o tobie i twoich najbardziej dominujących cechach osobowości.

Zielony

Zielony oznacza równowagę, nadzieję i pokój. Jeśli to twój ulubiony kolor, zwykle jesteś łagodna i szczera i twardo chodzisz po ziemi. Dodatkowo masz tendencję do bycia skromnym i ciepłym. Posiadasz także silną potrzebę przynależności i bycia kochanym.

Niebieski

Niebieski jest symbolem ukojenia, więc jeśli to jest twój ulubiony kolor, prawdopodobnie masz w sobie silną potrzebę wewnętrznego spokoju. Cechuje cię wysoka kreatywność. Ponadto posiadasz skłonność do współczucia, cierpliwości i wierności.

Żółty

Podobnie jak twój ulubiony kolor, jesteś wesoła i optymistycznie nastawiona do świata i ludzi. Cechuje cię troskliwość i duże poczucie humoru. Lubisz się uczyć, zdobywać nową wiedzę i dzielić się nią z innymi.

Pomarańczowy

Jeśli pomarańczowy jest twoim ulubionym kolorem, jesteś prawdopodobnie wolna i beztroska, a ludzie uważają cię zarówno za osobę dobroduszną jak i tolerancyjną.

Masz tendencję do bycia społecznikiem, być może dlatego łatwiej niż inni znosisz samotność.

Czerwony

Najważniejsza jest dla ciebie siła, zdrowie i pasja. Twoja niespożyta energia promieniuje i udziela się innym. Jest to wynik twojej silnej potrzeby jak najlepszego wykorzystania życia.

Czarny

Jeśli czarny jest twoim ulubionym kolorem, jesteś tajemnicza, aczkolwiek cenisz w swoim życiu kontrolę. Bywasz niezależna, sprawdzasz się w roli lidera. Inni słusznie uważają, że jesteś godna zaufania i odpowiedzialna, choć zazwyczaj zachowujesz dystans wobec innych.

Brązowy

Uważna, miła i stabilna w swoich wyborach i decyzjach – to cechy, które cię charakteryzują. Ponad wszystko stawiasz poczucie bezpieczeństwa. Jesteś uważana za dobrego i lojalnego przyjaciela, ze względu na twoją uczciwość i cierpliwość.

Różowy

Jeśli twój ulubiony kolor to róż, najczęściej stawiasz potrzeby innych przed własnymi. Czuła i romantyczna – te dwie cechy idealnie cię określają. Ale jesteś także urocza, delikatna i niezwykle wrażliwa.

Fioletowy

Cenisz harmonię i spokój, jesteś bardzo pomocna dla innych. Przywiązujesz dużą wagę do szczegółów, a kreatywność jest twoją mocną stroną. Bywasz autorytarna, ale także ambitna, uparcie dążysz do wyznaczonych przez siebie celów.

Biały

Jeśli biały jest twoim ulubionym kolorem, prawdopodobnie masz pozytywną, optymistyczną osobowość i lubisz proste życie. Inni odbierają cię, jak powiew świeżości, niewinności.

I jak? Zgadza się?


źródło: Yourtango


Lifestyle

Kilka nawyków, które odbierają ci inteligencję. Wyłącz telewizor!

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 sierpnia 2018
Jak różnimy się inteligencją emocjonalną? Trzy typy osób i ich reakcji na emocje. A ty, którym typem jesteś?
Fot. iStock / SanneBerg
 

Istnieje szereg nawyków, które zmniejszają iloraz inteligencji, a które prawdopodobnie tak mocno „weszły nam w krew”, że wydają nam się nieszkodliwe. Naukowcy potwierdzili jednak, że mają istotny wpływ na działanie naszego mózgu.

Zazwyczaj są one związane ze sposobem, w jaki się odżywiasz oraz prowadzonym przez ciebie stylem życia. Badania wykazały, że niektóre zachowania, które na zagościły w naszej codziennej rutynie, wpływają bardzo niekorzystnie na nasze zdolności poznawcze.

Należy jednak pamiętać, że iloraz inteligencji jest „miarą inteligencji” uzyskaną dzięki wykonaniu testów psychometrycznych. Nawet jeśli nie wszyscy zgadzają się z tą miarą lub wynikającymi z niej implikacjami, oczywiste jest, że ci, którzy poddają się pewnym nawykom, uzyskują słabsze wyniki.

Co nam odbiera inteligencję

Spożywanie produktów zwierających zbyt dużo tłuszczów nasyconych

Znajdziemy je w produktach mlecznych, tłustych mięsach i wędlinach. Nauka odkryła, że ten rodzaj żywności wpływa na układ sercowo-naczyniowy. Zwiększając „zły cholesterol”, utrudnia funkcjonowanie układu krążenia. Konsekwencją jest zmniejszenie przepływu krwi. Tak więc do mózgu dociera mniej tlenu, a on sam „działa gorzej”. Tłuszcze nasycone dosłownie zmieniają nam nastrój, umożliwiając pojawienie się negatywnych emocji, takich jak smutek.

Multitasking

W  Massachusetts  Institute of Technology  przeprowadzono badanie nad wpływem podzielności uwagi w trybie zadaniowości, na nasz mózg. Wnioski były jednoznaczne: mózg nie jest stworzony do wykonywania wielu zadań naraz.  Ludzie złudnie wierzą, że robią kilka rzeczy w tym samym czasie, ale w rzeczywistości proces jest zawsze sekwencyjny. A cena, jaką za niego płacimy – wysoka jest wysoka, ponieważ wielozadaniawość bardzo negatywnie wpływa na nasz intelekt.

Za dużo telewizji

Oglądanie telewizji sprawia, że czujesz się zrelaksowany, ponieważ w zasadzie nie musimy używać wielu zasobów fizycznych ani mentalnych, aby śledzić to, co dzieje się na ekranie.

Jednak, jeśli spędzasz przed szklanym ekranem zbyt dużo czasu, twój iloraz inteligencji spada. Mówiąc „obrazowo”, ten nawyk sprawia, że twój mózg zasypia…

Brak snu lub zła jakość snu

Dobry sen pozwala zoptymalizować czas odpoczynku twojego mózgu, odpowiedni, by się zregenerował. Badania mówią nam, że ci, którzy nie śpią wystarczająco dużo szybciej się męczą, gdy wykonują jakieś zadanie. Popełniają więcej błędów i są bardziej niestabilne emocjonalnie i sprawiają, że mamy mnóstwo problemów z koncentracją, a mniej siły woli.

Za dużo cukru

Cukier w dużych ilościach, jest kolejnym wrogiem prawidłowego funkcjonowania mózgu. Badania wykazały, że jeśli dana osoba utrzymuje wysokie spożycie cukru przez około sześć tygodni, jej umiejętność uczenia się i zapamiętywania zostanie ograniczona.


Na podstawie: nospensees.fr


Lifestyle

„Jestem wykończona psychicznie!” Jak sobie radzić ze zmęczeniem emocjonalnym

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 sierpnia 2018
Fot. Pixabay / biznesbaranova / CC0 Public Domain

Dla wielu z nas doba nie ma wystarczającej ilości godzin, byśmy mogli spokojnie ze wszystkim „zdążyć”. Wykonanie wszystkich codziennych zadań wymaga zbyt wiele czasu, co tylko napędza poczucie presji i stresu. Jednak kluczem do złagodzenia tego odczucia może być walka ze zmęczeniem emocjonalnym.

Czym jest zmęczenie emocjonalne?

Fizyczne zmęczenie nie jest jedynym rodzajem wyczerpania, które daje nam się we znaki. Mimo że nasze ciało odpoczywa, często umysł nie potrafi się zrelaksować.

Lista najczęstszych objawów zmęczenia psychicznego:

  • Brak uwagi i utrata pamięci: wyczerpanie emocjonalne może sprawić, że nie będziemy w stanie zwrócić uwagi na to, co nas otacza
  • Nadwrażliwość: kiedy nasze emocje osiągną pewną granicę, bardziej prawdopodobne jest wystąpienie skrajnych reakcji emocjonalnych. Tak więc osoby cierpiące na zmęczenie emocjonalne będą częściej czuły się smutne, złe lub „depresyjne”.
  • Niska motywacja: ogólnie zmęczenie emocjonalne wiąże się z negatywnymi myślami i brakiem entuzjazmu do tego, co robimy .
  • Zmęczenie fizyczne: w końcu skrajne wyczerpanie emocjonalne może prowadzić do poczucia chronicznego zmęczenia . Ludzie, którzy cierpią z powodu tego objawu, mogą spać przez 10 godzin i wstają, będąc jeszcze bardziej zmęczeni. Mimo, że odpoczywają, ludzie ci nigdy nie będą w stanie naładować baterii w 100%.

Jak sobie radzić ze zmęczeniem emocjonalnym

1. Daj sobie prawo do relaksu

Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby uniknąć zmęczenia emocjonalnego, jest osiągnięcie spokoju ducha. Bez względu na to, co musisz zrobić, powinieneś mieć dla siebie choć pół godziny dziennie, aby cieszyć się i robić to, co czyni cię szczęśliwym. Z drugiej strony, jeśli masz problemy z koncentracją, możesz próbować ćwiczyć samodyscyplinę, metodą medytacji . Dzięki niej możesz zwiększyć swoją zdolność kontroli umysłu i zdolność do zarządzania swoimi emocjami.

2. Unikaj nadmiernej stymulacji

Żyjemy w świecie „hiperstymulacji”. Nasz umysł nieustannie otrzymuje dużą ilość informacji sensorycznych. W związku z tym jest praktycznie niemożliwe, aby pozostać skoncentrowanym i dostosować się do tego rytmu, który zakłada ciągłe skoki od jednego bodźca do drugiego

Jeśli chcesz walczyć ze zmęczeniem emocjonalnym, upewnij się, że nie pozwalasz, aby otoczenie przejęło kontrolę nad twoją uwagą. Jeśli pracujesz, usuń wszystkie powiadomienia z telefonu i staraj się nie rozpraszać współpracowników.

3. Bądź realistą

Jedną z rzeczy, która wywołuje u nas największy niepokój, jest narzucanie sobie listy rzeczy do zrobienia dłuższych niż to, co możemy faktycznie osiągnąć. Kiedy mamy wiele do zrobienia, jesteśmy wyczerpani i próbujemy zrobić tysiąc rzeczy naraz. Paradoksalnie taka postawa jest ogólnie szkodliwa dla naszej produktywności. Ustal priorytety, wykonuj najpierw te zadania, które są najważniejsze.


Na podstawie: nos pensees.fr


Zobacz także

Dojrzałość to rozsądek i rozwaga? Akurat!

jaką rolę się wcielasz

Superwoman, Matka Polka czy ironiczna lady – w jaką rolę się wcielasz?

Kilogramy na szczęście. Mężowie pulchniejszych kobiet są szczęśliwsi i żyją dłużej