Lifestyle

Chcesz podkreślić swój dekolt i styl w letnie dni – postaw na sukienki!

Redakcja
Redakcja
25 maja 2022
 

Nadchodzące ciepłe miesiące to idealny moment na sukienki letnie. Wyprzedaże stanowią idealną okazję, żeby uzupełnić garderobę. Warto przemyśleć fasony pod kątem na przykład tego jak będą podkreślać dekolt.

Sukienki hiszpanki

Od kilku sezonów wielką popularnością cieszą się sukienki o tak zwanym hiszpańskim dekolcie. To modele o obniżonej linii dekoltu – nie mają ramion, natomiast często wykończone są falbaną. Ten fason jest niezwykle kobiecy, wprost idealny na letnie dni. Hiszpanka w piękny sposób podkreśla dekolt – eksponuje bowiem obojczyki, fason ten wysmukla i wydłuża optycznie szyję. Idealnie wygląda na lekko opalonej skórze. Żeby dodatkowo podkreślić dekolt, warto musnąć odkrytą skórę rozświetlaczem – da nam to piękny efekt.

Decydując się na sukienkę hiszpankę, można postawić na zdecydowany kolor – czerwień, soczystą zieleń, żywy odcień pomarańczu. Barwy te sprawią, że cała stylizacja nabierze zdecydowania, wyrazistości.

Jeśli chodzi o tego typu sukienki letnie wyprzedaż będzie znakomitą okazją do uzupełnienia garderoby. Obniżki cen występują bardzo często – w przypadku hiszpanek warto zainwestować nawet w model z zeszłego sezonu, ponieważ fason ten od kilku lat nie wychodzi z mody.

Dekolt – serce

Dobrym wyborem na lato są też sukienki o dekolcie przypominającym kształtem serce. Taki sposób wycięcia świetnie sprawdzi się w przypadku zarówno mniejszych, jak i większych biustów. W przypadku Pań o większych rozmiarach miseczek, warto postawić na dekolt w kształcie serca, ale wyższy i bardziej zabudowany, będzie on wtedy ładnie trzymał biust. Tego typu wycięcie świetnie wysmukla i wydłuża optycznie szyję. Jest to dobry fason dla Pań o węższych ramionach, barkach.

Dekolt – serce sprawdzi się wyjątkowo w przypadku sukienek wieczorowych, koktajlowych. Opływowy, subtelny kształt znakomicie uzupełnić można biżuterią, na przykład nieco dłuższym wisiorkiem czy bardziej okazałym naszyjnikiem.

Sukienki z takim dekoltem będą wyglądać dobrze zarówno w wersji z całkowicie odkrytymi ramionami, jak i na ramiączkach, czy z nawet nieco dłuższymi rękawami (ta ostatnia opcja może być nienajlepszym wyborem jedynie z uwagi na letnie upały). Ostatnio, popularne są także sukienki, których ramiączka są wiązane na kokardy, w przypadku takiego fasonu, dekolt – serce nabierze bardzo dziewczęcego, delikatnego charakteru.

Sam fason sukienki jest jej ozdobą, dlatego warto wybierać modele o stonowanych wzorach, dobrze zaprezentują się też modele monochromatyczne, na przykład nieśmiertelna mała czarna.

Sukienki koszulowe

Co sezon w sklepach pojawiają się także sukienki koszulowe. W lecie zdecydować się można na wersję bardziej zwiewną lub klasyczną, na przykład wykonaną z lnu.

Ten fason daje nam dużą swobodę jeśli chodzi o sposób noszenia. Sukienkę można zapiąć praktycznie pod szyję, jeśli lubi się bardzo zabudowane dekolty. W takiej wersji nabierze ona eleganckiego charakteru, sprawdzi się na przykład w pracy w biurze, na biznesowym spotkaniu. Nie ma też przeszkód, aby rozpiąć dwa lub trzy najwyższe guziki, wtedy uzyskamy dekolt w literę V, idealną opcję dla osób, które lubią w modzie nieco luzu, ale też wolą bardziej zabudowane looki.

Pod sukienkę koszulową, na przykład w modnej ostatnio jeansowej wersji, założyć można także wycięty top i rozpiąć ją wtedy niemal do pasa. W takiej wersji, sukienka będzie bardzo nonszalancka, casualowa. Uzupełnić można ją ciekawym paskiem, do krótszej wersji założyć legginsy lub kolarki.

W poszukiwaniu ciekawych sukienek letnich warto zajrzeć na stronę www.halfprice.eu. W sklepie znajdziemy światowe marki i unikatowe modele w atrakcyjnych cenach.


Lifestyle

Dieta bogata w witaminę D – jak ją skomponować i na co zwrócić uwagę?

Redakcja
Redakcja
25 maja 2022
 

Witamina D jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Odpowiada przede wszystkim za regulację gospodarki wapniowo-fosforanowej, zapewniając w ten sposób prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i właściwą gęstość mineralną kości1. Przyjmowana zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu jest w stanie uchronić przed rozwojem krzywicy u dzieci i osteoporozy oraz osteomalacji u dorosłych2. Jakie są źródła witaminy D? W jakich produktach występują największe jej pokłady? Odpowiadamy!

Skąd organizm czerpie witaminę D?

Choć witaminę D po części dostarczamy organizmowi wraz z dietą, to jednak większość tego składnika jest wytwarzana w organizmie człowieka w skórze po ekspozycji na promieniowanie światła słonecznego3. W Polsce synteza skórna może być efektywna w okresie wiosenno-letnim (od maja do września), pomiędzy godziną 10.00 a 15.00. Na słońcu wtedy powinno się spędzić ok. 15 minut, przy czym podudzia i przedramiona powinny być nieosłonięte3. Efektywność syntezy skórnej poprawia brak kremu z filtrem.

Witamina D a dieta – w czym jest najwięcej witaminy D?

Witamina D zawarta jest przede wszystkim w produktach zwierzęcych. Produkty roślinne, z wyjątkiem tych, które są wzbogacane w tę witaminę, raczej jej nie zawierają (oprócz grzybów)2.

Dieta bogata w witaminę D powinna opierać się na rybach, ponieważ to właśnie w nich występują największe jej ilości. Bogate są w nią również margaryny, które są obowiązkowo nią wzbogacane. Witaminę D można dostarczać organizmowi wraz z tłuszczami, a także mięsem i rybami oraz przetworami z mięsa i ryb2.

Warto jednak podkreślić, że witamina D w produktach spożywczych występuje w niewielkich ilościach, dlatego szczególnie ważne jest, aby zadbać o jej prawidłową podaż. Chcąc robić to świadomie, powinno się zwracać uwagę na zawartość witaminy D w danym produkcie, a informację o tym znaleźć można na etykiecie.

Przykład diety bogatej w witaminę D

Witamina D – dieta. Aby zapewnić sobie dzienną porcję witaminy D zgodną z zapotrzebowaniem organizmu, należy urozmaicać dietę w bogate w nią pokarmy. Produkty zawierające duże ilości witaminy D, to przede wszystkim ryby, w tym m.in.2:

  • świeży węgorz – 1200 IU/100 g,
  • świeży łosoś dziki – 600–1000 IU/100 g,
  • śledź w oleju – 808 IU/100 g,
  • łosoś (gotowany/pieczony) – 480 IU/100 g,
  • śledź marynowany – 480 IU/100 g,
  • łosoś świeży hodowlany – 100-250 IU/100 g,
  • ryby z puszki (np. sardynki, tuńczyk) – 200 IU/100 g,
  • makrela (gotowana/pieczona) – 152 IU/100 g,
  • dorsz świeży – 40 IU/100 g.

Oprócz tego witaminę D znaleźć można w takich produktach jak:

  • grzyby shiitake – 100 IU/100 g,
  • żółtko jaja – 54 IU/100 g,
  • ser żółty – 7,6–28 IU/100 g,
  • mleko krowie – 0,4–1,2 IU/100 g.

Znaczne zawartości witaminy D występują także w mleku modyfikowanym i pokarmie kobiecym2.

Jak uzupełnić poziom witaminy D?

Niedobór witaminy D to powszechny problem zdrowotny w Polsce. A trzeba pamiętać, że może on mieć wiele negatywnych skutków zdrowotnych. Jeśli ktoś przebywa na słońcu w okresie od maja do września w godzinach między 10 a 15 przez co najmniej 15 minut dziennie, suplementacja witaminy D nie jest konieczna, choć wciąż zalecana i bezpieczna3. W ten sposób można uniknąć niedoborów tej witaminy.

W profilaktyce niedoboru witaminy D i stanów z niego wynikających (np. krzywicy, osteomalacji), stosować można Juvit Kids D3. Jest to witamina D dla dzieci już od pierwszych dni życia oraz osób dorosłych występująca w postaci kropli doustnych. Lek Juvit Kids D3 zawiera substancję czynną cholekalcyferol w ilości 0,5 mg w 1 ml roztworu, a jeden 1ml to 40 kropli roztworu, buteleczka natomiast ma pojemność 10 ml co odpowiada 400 kroplom leku. Obecność kroplomierza zapewnia proste dawkowanie produktu3.

Dzienna dawka witaminy D zależy od wieku, masy ciała, nasłonecznienia (pory roku), diety i trybu życia3. Juvit Kids D3 powinno się stosować zgodnie z ulotką lub zaleceniami lekarza.

JUVIT Kids D3, 20 000 lU/ml, krople doustne. Skład: 1 ml (40 kropli) roztworu zawiera 0,5 mg cholekalcyferolu (Cholecalciferolum), co odpowiada 20 000 IU witaminy D3. 1 kropla (0,025 ml) roztworu zawiera 12,5 mikrograma cholekalcyferolu (Cholecalciferolum), co odpowiada 500 IU witaminy D3. Postać farmaceutyczna: Krople doustne, roztwór. Wskazania do stosowania: Produkt leczniczy przeznaczony jest do stosowania w następujących wskazaniach: Profilaktyka niedoboru witaminy D i stanów wynikających z niedoboru (np. krzywica, osteomalacja) u osób dorosłych, młodzieży, dzieci, niemowląt i noworodków. Leczenie wspomagające osteoporozy u osób dorosłych. Profilaktyka niedoboru witaminy D u kobiet planujących ciążę, będących w ciąży i karmiących piersią, w porozumieniu z lekarzem. Produkt leczniczy może być stosowany w leczeniu niedoboru witaminy D, krzywicy, osteomalacji u pacjentów uprzednio zdiagnozowanych jako kontynuacja leczenia. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą, hiperkalcemia, kamica nerkowa, brak aktywności hydroksylazy cholekalcyferolu w wątrobie i w nerkach, ciężka niewydolność nerek. Podmiot odpowiedzialny: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCJI FARMACEUTYCZNEJ HASCO-LEK S.A. 51-131 Wrocław, ul. Żmigrodzka 242 E. Przed zastosowaniem należy zapoznać się z zatwierdzoną charakterystyką preparatu. Dalsze informacje dostępne na życzenie.

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Bibliografia:

  1. Dittfeld A., Gwizdek K., Koszowska A. i in., Wielokierunkowe działanie witaminy D, Ann. Acad. Med. Siles. 2014, 68, 1, 47–52.
  2. Wnęk D., Witamina D – skutki jej niedoboru i nadmiaru oraz źródła pokarmowe, Medycyna praktyczna dla pacjentów, 2021.
  3. Rusińska A., Płudowski P., Walczak M. i in., Zasady suplementacji i leczenia witaminą D – nowelizacja 2018 r., Postępy neonatologii 2018;24(1), 1–24.
  4. Charakterystyka Produktu Leczniczego Juvit Kids D3.

Lifestyle

Jak schudnąć z bioder? Działaj i chudnij!

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
25 maja 2022
fot. tomozina/iStock

Jak schudnąć z bioder? Szerokie biodra i wydatne piersi dodają kobiecości. I choć najczęściej uznawane są za atut, to jednak zbyt krągłe biodra, nieproporcjonalne do reszty ciała, często sprawiają kłopot. Sprawdź, jak wyszczuplić biodra i pozbyć się nadmiaru kilogramów z dolnych partii ciała.

Krągłe biodra to atut kobiecej sylwetki. Jednak nierzadko panie zastanawiają się jak ukryć i jak pozbyć się szerokich bioder. Szerokie biodra mogą wynikać z budowy sylwetki, a niekiedy zdarza się, że są „pozostałością” po ciąży. Często krągłości w dolnych partiach ciała spowodowane są nadmiernym odkładaniem się tkanki tłuszczowej.

Jak schudnąć z bioder?

Ćwiczenia cardio

By zmniejszyć obwód bioder należy regularnie ćwiczyć – minimum trzy razy w tygodniu. Doskonale sprawdzą się ćwiczenia cardio, do których zaliczamy przykładowo: bieganie, skakanie na skakance, pływanie, ćwiczenia z piłką. Warto pamiętać, że dopiero po 20 minutach wykonywania ćwiczeń, organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. By osiągnąć oczekiwane efekty, trening powinien trwać co najmniej godzinę.

Ćwiczenia wyszczuplające

By pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolicy bioder, oprócz ćwiczeń cardio, warto wprowadzić także i te wysmuklające. Niestety nie ma konkretnego zestawu ćwiczeń tylko na krągłe biodra. Podczas treningu spalana jest tkanka tłuszczowa z całego ciała lub z jego dolnych partii – pośladków, bioder, ud.

  • Klasyczne przysiady – to wszechstronne ćwiczenie ukierunkowane na spalanie tkanki tłuszczowej. By uczynić je trudniejszym, można trzymać w rękach hantle lub butelki z wodą.
  • Hula-hoop – stań w niewielkim rozkroku, napnij brzuch i delikatnie ugnij nogi w kolanach. Hula-hoop umieść na wysokości pasa i zacznij poruszać biodrami tak, by koło nie spadło na podłogę.
  • Podnoszenie bioder w górę – połóż się na plecach. Nogi lekko rozstawione, ze stopami ułożonymi na wprost, ugnij w kolanach. Oderwij pośladki od podłoża, ale tak by plecy cały czas leżały na podłodze. Przez sekundę przytrzymaj biodra w górze i powoli wróć do pozycji wyjściowej.
  • Jump squat to połączenie przysiadu z wyskokiem. Stań ze stopami równolegle ułożonymi do siebie – najlepiej na szerokości ramion. Napnij pośladki i wykonując wdech, zejdź do przysiadu. Zegnij stawy kolanowe, biodrowe i utrzymaj równowagę. Podczas wydechu dynamicznie wyskocz w górę, prostując przy tym jednocześnie stawy kolanowe i biodrowe. Wyląduj miękko obunóż.

A ponadto, wybierz schody zamiast windy. Wchodzenie po schodach to doskonałe ćwiczenie, które można wykonać o każdej porze dnia. Taka spontaniczna aktywność fizyczna nie tylko pomoże w spaleniu tkanki tłuszczowej, ale sprawi, że organizm uwolni endorfiny zwane hormonami szczęścia.

Zobacz również: Jak się ubierać, gdy masz szerokie biodra

Dieta

Bez odpowiedniej diety i prawidłowego nawodnienia organizmu, nawet największy wysiłek fizyczny nie przyniesie wymarzonych efektów. By wyszczuplić biodra trzeba zapobiec gromadzeniu się nowej tkanki tłuszczowej. Stosuj się do poniższych zasad:

  • Wzbogać codzienne menu o duże ilości warzyw i owoców. Owoce spożywaj głównie w pierwszej połowie dnia, na pewno nie na kolację!
  • Zamiast smażenia wybierz duszenie lub gotowanie na parze.
  • Żywność przetworzoną zastąp chudym mięsem, produktami pełnoziarnistymi, chudym nabiałem i zdrowymi olejami.
  • Unikaj węglowodanów prostych tj. białego pieczywa, cukru i białego makaronu.
  • Zadbaj o odpowiednią podaż płynów – minimum dwa litry wody dziennie!
  • Zrezygnuj z picia słodkich napojów gazowanych.

Zabiegi

By pozbyć się nadmiaru tłuszczu z dolnych partii ciała warto wesprzeć się chociażby domowymi zabiegami pielęgnacyjnymi. Masaż solą morską i fusami kawy aktywuje regenerację komórkową, pomaga pozbyć się nieestetycznych „boczków” i zmniejsza cellulit. Wsparciem domowej pielęgnacji są zabiegi modelujące i wyszczuplające biodra i pośladki np. mezoterapia igłowa czy kriolipoliza.


Zobacz także

Frida Kahlo

Frida Kahlo – kobieta, która potrafiła latać tam, gdzie inni nie byli nawet w marzeniach

Zjedz o jedną porcję warzyw więcej niż zwykle. Akcja #ŁapENDORFINY, wyzwanie #10

11 mocnych pytań, dzięki którym możesz zmienić swoje życie

20 sposobów na to, żeby całkiem niechcący, zniszczyć sobie 20 następnych lat życia