Lifestyle Związek

7 sygnałów, że powinnaś z nim zerwać, nawet jeśli bardzo go kochasz

Redakcja
Redakcja
7 stycznia 2021
Fot. iStock/lechatnoir
 

Czasami miłość po prostu nie wystarczy. I trzeba nauczyć się konfrontować z tą prawdą, jeśli pragniesz dojrzałości w swoich relacjach i związkach. Nie wszystko da się naprawić wytrwałością i uporem. Musisz pamiętać, że istnieją też inne czynniki, które sprawiają, że ludzie od siebie odchodzą, a miłość zostaje pokonana.

I oczywiście kompatybilność i dojrzałość mają z tym wiele wspólnego. Ty i twój partner możecie być głęboko zakochani w sobie nawzajem. Ale jeśli żadne z was nie jest wystarczająco dojrzałe, aby poradzić sobie z problemami życia codziennego, to wasz związek nie przetrwa. Bywa, że intuicja podpowiada nam, że partner, mówiąc kolokwialnie „nie rokuje”. Warto jej posłuchać.

7 sygnałów, że powinnaś z nim zerwać, nawet jeśli bardzo go kochasz

On mówi, że jesteś dla niego wszystkim

Nie możesz być czyimś „wszystkim”, ponieważ to jest po prostu niezdrowe. To zbyt duża presja. Musisz być w związku z kimś, kto ma życie poza związkiem.

Nie chce dorosnąć ani dojrzeć

Miłość jest dynamiczna. Nikt nie pozostaje taki sam przez cały czas trwania związku, chyba, że mocno się przed tym broni. I możesz być pewna, że jeśli twój partner cierpi na niedojrzałość, twoja miłość będzie dysfunkcyjna.

Jesteś jedyną osobą, która wkłada pracę w związek

To wysiłek zespołowy. Zawsze wymaga dwóch oddanych dusz. Jeśli jesteś jedyną stroną, która wkłada w relację wysiłek, być może powinnaś ponownie zastanowić się, o co tak bardzo się starasz. Zasługujesz na to, by zakochać się w kimś, kto kocha cię tak samo.

Macie sprzeczne cele życiowe

Wasze wizje przyszłości się różnią. Czujesz, że jesteś po prostu zawieszona w próżni relacji, w której nie możesz iść do przodu.

Funkcjonujecie w różnym tempie

To klasyczny przypadek, kiedy spotykasz miłość w nieodpowiednim momencie. Ty jesteś na innym etapie swojego życia, on – jeszcze gdzie indziej. Przez chwilę myślisz, że to się uda.

Nigdy nie możecie sobie zaufać

Można całkowicie zakochać się w kimś, komu nie ufasz. Jednak nie oznacza to, że jest to dla nas dobre. Jeśli nie możecie zaufać sobie nawzajem, to prawdopodobnie dlatego, że nie macie ku temu powodu… Coś w relacji nie funkcjonuje jak trzeba.

Nie masz motywacji, by się rozwijać

Zawsze musisz zakochać się w osobie, która sprawia, że ​​chcesz być kimś lepszym, że czujesz chęć rozwoju. Jeśli jesteś w gorszym stanie niż wtedy, gdy wchodziłaś w relację, to jest to dla ciebie niewłaściwy związek.


Na podstawie: relrules.com



Lifestyle Związek

Dieta Dukana – fazy, zasady i efekty diety proteinowej

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
7 stycznia 2021
Dieta Dukana - fazy, zasady i efekty diety proteinowej
Fot. iStock

Dieta Dukana, zwana także dietą proteinową, to sposób na utratę kilogramów, który budzi pewne kontrowersje. Jest zachwalana przez osoby stosujące, oraz krytykowana przez dietetyków i lekarzy. Czym jest dieta Dukana, na jakich założeniach się opiera i jakie efekty można dzięki niej osiągnąć?

Dieta Dukana, określana również mianem diety proteinowej lub Planem Protal, to pomysł doktora Pierre’a Dukana, francuskiego lekarza, który opracował własny plan na redukcję nadmiernej masy ciała. Opiera się ona przede wszystkim na produktach białkowych, których organizm ma czerpać energię, zamiast węglowodanów, w celu redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej.

Dieta Dunkana — fazy odchudzania

Plan odchudzania dr Dukan podzielił na cztery fazy: pierwsze dwie mają na celu spalenie tkanki tłuszczowej, a dwie następne stabilizują nową wagę i zapobiegają pojawieniu się efektu jojo. Aby dieta Dukana okazała się skuteczna, nie wolno zmieniać kolejności stosowania faz. W każdej z nich należy unikać cukru i słodyczy.

Dieta Dukana — faza I (faza ataku)

W tej fazie uderzeniowej gubi się najwięcej kilogramów w szybkim tempie. Może ona trwać do 10 dni, co ustalane jest indywidualnie przez osobę przechodzącą na dietę. Im więcej jest kilogramów do stracenia, tym dłużej warto rozplanować pierwszy etap diety. Zazwyczaj uzależnia się to od liczby kilogramów do redukcji, ale także od reakcji organizmu i motywacji. Nie da się ukryć, że nie każdy jest w stanie wytrzymać aż 10 dni w restrykcyjnej pierwszej fazie, jaką narzuca dieta Dukana.

Dieta Dukana - fazy, zasady i efekty diety proteinowej

Fot. iStock/Dieta Dukana

Co wolno jeść? 

Wyłącznie produkty proteinowe (białkowe), czyli nabiał oraz ewentualnie chude mięsa. Zaleca się:

  • ser biały, jogurty, mleko, kefiry, maślankę;
  • chude mięso pieczone lub grillowane, drób bez skóry, chude wędliny, podroby, ryby, owoce morza i jajka.

Co jest zakazane?

Zakazane są wszelkie warzywa, owoce, produkty zbożowe i tłuste mięso. Te dwie ostatnie grupy pożywienia, mimo zawartości białka nie mogą być spożywane, ze względu na wysoką zawartość węglowodanów i tłuszczów. Konieczność spożywania wyłącznie produktów czystoproteinowych sprawia, że w fazie pierwszej nie każdy jest w stanie wytrzymać maksymalne 10 dni. Podczas tej fazy należy także pamiętać o przyjmowaniu minimum 1,5 l płynów dziennie.

Dieta Dukana — faza II (faza naprzemienna)

Nazwa fazy — naprzemienna — wynika z zasady stosowania przez 5 dni produktów 1 etapu diety, a przez kolejne 5 — włączeniu wskazanych warzyw. Ta faza może trwać nawet kilka miesięcy, czyli do momentu osiągnięcia wymarzonej wagi.

Dieta Dukana - fazy, zasady i efekty diety proteinowej

Fot. iStock/Dieta Dukana

Co wolno jeść? 

Poza chudym nabiałem i chudym mięsem można sięgać po warzywa surowe lub gotowane, takie jak: pomidory, szparagi, sałatę, ogórki, szpinak, rzodkiewki, paprykę, marchew, buraki, kapustę, seler, cykorię, bakłażany, szparagi, oraz grzyby.

Co jest zakazane?

Tłuste mięso, produkty zbożowe, owoce, oraz warzywa takie jak: ziemniaki, ryż, zielony groszek, groch, bób, soczewica, fasola, karczochy, kukurydza.

Dieta Dukana — faza III (faza utrwalenia)

Faza utrwalenia opiera się na stabilizacji osiągniętej masy ciała i uniknięciu pojawienia się efektu jo-jo. Fazę należy zaplanować proporcjonalnie do ilości zrzuconych kilogramów – 10 dni na każdy utracony kilogram. W tym czasie dieta Dukana pozwala na wprowadzenie  nowych produktów.

Co wolno jeść?

Poza dopuszczonymi w fazie drugiej produktami można włączyć do diety także:

  • pełnoziarnisty chleb (2 kromki dziennie);
  • ser (kilka plasterków dziennie);
  • makaron, ryż i ziemniaki (jeden z nich 2 razy w tygodniu);
  • pieczeń z polędwicy wieprzowej;
  • owoce bez dużej zawartości cukru.

Urozmaiceniem jest możliwość przygotowania 2 razy w tygodniu pełnego obiadu (przystawka, danie główne i kieliszek czerwonego wina), o ile na drugi dzień stosuje się przez dobę zasady z fazy I, czyli czyste proteiny.

Co jest zakazane?

Produkty spoza listy produktów dopuszczonych w fazie III, w tym owoce z dużą zawartością cukru, takie jak winogrona, banany i czereśnie.

Dieta Dukana — faza IV (faza ostatecznej stabilizacji)

To już ostatnia faza w diecie Dunkana. W jej trakcie jeden dzień w tygodniu należy poświęcić na stosowanie zasad fazy pierwszej, czyli jedzenie czystych protein. W resztę dni jadłospis wygląda w miarę zwyczajnie, z tym że śniadania powinny zawierać nabiał (jajka, twaróg, jogurty). Do tego niesłodzona kawa lub herbata. Słodycze nadal są zabronione — w ramach słodkiej przekąski raz na jakiś czas można zjeść ciasteczka owsiane. Należy jeść mądrze i z umiarem. Ta faza trwa całe życie i powrót do dawnych nawyków może skutkować niechlubnym efektem jojo.

Dieta Dukana - fazy, zasady i efekty diety proteinowej

Fot. iStock/Dieta Dukana

Dieta Dukana — zalety, wady, efekty

Dieta Dukana cieszy się dużą popularnością oraz przychylnymi opiniami osób, które się na nią zdecydowały. Rzeczywiście, pozwala ona na utratę nadmiernej masy ciała, o ile przestrzega się rygorystycznie jej zasad. Mimo widocznych efektów dieta Dukana może budzić kontrowersje i nie jest polecana każdemu. Przed przystąpieniem do niej warto poznać wady i zalety diety proteinowej.

Dieta Dukana — zalety

Do najważniejszych zalet należy wspomniana już utrata zbędnych kilogramów. Ponadto podczas trwania diety można jeść do syta, nie trzeba liczyć kalorii, co dla wielu osób jest dużym ułatwieniem. Duża ilość białka pozwala na uniknięcie ubytku masy mięśniowej. Produkty zalecane podczas trwania diety są łatwodostępne.

Dieta Dukana — wady

Do wad diet Dukana należy zaliczyć jej restrykcyjne zasady i dużą ilość białka w jadłospisie. Może podczas jej stosowania dojść do niedoboru witamin i minerałów (szczególnie witaminy C, B1, E oraz potasu), błonnika, oraz zdrowych kwasów tłuszczowych. Może pojawić się nadmierne spożycie cholesterolu, fosforu i żelaza. To w konsekwencji może powodować uciążliwe zaparcia i hemoroidy, zakwaszenie organizmu, zwiększać ryzyko osteoporozy oraz ryzyko rozwoju kamicy nerkowej, upośledzać pracę nerek i wątroby, powodować chorobę niedokrwienną serca, miażdżycę. O ile dieta Dukana stosowana przez krótki czas nie powinna odbić się negatywnie na zdrowiu, o tyle stosowanie jej długoterminowo, zgodnie z zaleceniem twórcy, może być szkodliwe.


źródło: dietaproteinowa.eu, dieta-trening-odchudzanie.pl

Zobacz także

Mówi się, że za sukcesem każdego mężczyzny stoi silna kobieta. Maria Piłsudska z pewnością nią była

Jak się odmłodziłam i co z tego wyniknęło…

Regulamin akcji „Zęby na 6-tkę!”