Go to content

6 sposobów na to, by znaleźć motywację i wziąć się do pracy

Fot. iStock / gece33

Nie zawsze w pracy idzie nam jak po maśle. Czasem nie możemy skupić się na wykonywaniu zadań, przekładamy rzeczy z miejsca na miejsce, wyglądamy za okno. W ten sposób upływa nam cenny czas, który należało spożytkować na wykonanie obowiązków. Tymczasem ich ilość nie tylko nie zmalała, ale wręcz wzrosła, bo w kolejce czekają następne.

To, że musimy się zmierzyć się z dziesiątkami zadań nie jest pocieszające. Motywacja leci na łeb, na szyję, a praca czeka. Można jednak temu w prosty sposób zaradzić.

6 sposobów na to, by znaleźć motywację i wziąć się do pracy

1. Ustal priorytety

Zdecyduj co jest na daną chwilę najważniejsze i co powinno zostać wykonane w pierwszej kolejności. Określ ramy czasowe dla poszczególnych zadań, dzięki czemu wykonasz pierwszy krok do rozpędzenia się z pracą. Koniecznie odetnij się od bodźców zewnętrznych, które zajmują twoją uwagę i kradną czas na rzeczy mało istotne.

2. Pytaj

Nie musisz zgrywać specjalistę od wszystkiego. Gdy trafi ci się zadanie, do którego nie wiesz jak podejść,  zamiast marnować czas i kluczyć w poszukiwaniach rozwiązania problemu, po prostu zapytaj kogoś, kto jest w tym temacie bardziej kompetentny. Oszczędzisz czas, nerwy i energię.

 3. Zaprowadź porządek w najbliższej przestrzeni

Biurko przy którym pracujesz powinno być uporządkowane. Nie musi panować perfekcyjny porządek, ale 10 przyklejonych na monitor karteczek, z których żadna nie jest dla ciebie istotna, odciągają twoją uwagę od pracy.

4. Pij wodę

Ta rada może brzmieć dziwnie, ale zazwyczaj przy pracy popijamy hektolitry kawy, a po wodę sięgamy sporadycznie. Woda jest jeszcze ważniejsza niż kawa, ponieważ już 2% odwodnienie organizmu powoduje spowolnienie pracy mózgu, co przekłada się na brak koncentracji i problemy z kreatywnością. Miej pod ręką butelkę wody, która zapobiegnie problemowi, da chwilę wytchnienia i odświeży.

5. Zrób przerwę

Gdy czujesz, że napięcie sięga zenitu, zrób sobie kilkuminutową przerwę. Odejdź od biurka, podejdź do okna, zejdź po schodach, choćby tylko na chwilę, aby rozruszać krążenie, odświeżyć umysł, nie myśleć o tym, co sprawia ci szczególny problem.

6. Zrewiduj swoje plany

Zorientuj się, czy ktoś w twoim zespole nie byłby bardziej kompetentny, aby wykonać jedno z twoich zadań. Nie chodzi o to, żeby zrzucić odpowiedzialność za swoje zdanie na innych, ale żeby tak rozplanować pracę, by każdy robił to, co najlepiej potrafi. Wtedy będzie szybciej i bardziej efektywnie.

źródło: www.womenshealth.pl