Spokojną ulicą nagle wstrząsa pisk samochodowych hamulców, dźwięk rozbijanej szyby. Ranny kierowca ciężarówki wiozącej butle z gazem zostaje uwięziony w aucie, które grozi wybuchem, sytuacja staje się dramatyczna. Wokoło nie ma nikogo poza siwą staruszką ciągnącą zakupowy wózek. Na szczęście, to nie jest zwykła emerytka – to Super Babcia!
Staruszka bez wahania rusza do akcji – wspina się po butlach, kopniakiem wybija przednią szybę ciężarówki, zatrzymuje krwawienie mężczyzny i na własnych plecach przenosi go w bezpieczne miejsce. Gdy butle zaczynają wybuchać widzimy naszą superbohaterkę i napis „Not everybody can do this” , czyli „Nie każdy potrafi to zrobić”.
Choć brzmi to jak scenariusz kolejnej hollywoodzkiej superprodukcji, to w rzeczywistości jest to najnowsza reklama Francuskiego Czerwonego Krzyża. Ostatnia scena filmiku przenosi nas do początku historii, ale tym razem zamiast kraksy, na rogu stoi wolontariuszka zbierająca datki do puszki. Bohaterska babcia wrzuca swój datek, a na ekranie pojawia się puenta reklamy, napis „But everybody can do that. Help us save lives” – „ale każdy potrafi zrobić to. Pomóż nam ratować życia”.
Spot w przewrotny i zabawny sposób pokazuje, jak istotne jest życzliwość wobec bliźniego i wzajemna pomoc. Prosty gest, niewielkie wsparcie finansowe pojedynczych osób razem mogą zdziałać bardzo wiele – nie trzeba daleko szukać, bo przecież co roku w naszym kraju zbieramy dzięki takim małym gestom miliony na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.
Nie trzeba być superbohaterem, by dokonywać wielkich rzeczy – warto pamiętać o tym na co dzień.
Na podstawie: www.kampaniespoleczne.pl