Za pośrednictwem internetu można sprzedać dowolny produkt. Jak się okazuję najlepszymi kanałami promocji są media społecznościowe. W jaki sposób można wykorzystać potencjał drzemiący w internetowej sprzedaży, aby wydać własną książkę?
Self publishing to nic innego, jak samodzielna publikacja własnej książki (lub innego materiału). W tym modelu autor pomija wydawnictwo i sam ponosi koszty związane z drukiem książki, a także samodzielnie zajmuje się jej dystrybucją i sprzedażą. Czy jest to opłacalne rozwiązanie? Dla jakiego typu autorów będzie to dobry sposób na wydanie książki? Jak się okazuje, jest to rozwiązanie wyjątkowo atrakcyjne w dobie sprzedaży internetowej.
Najbardziej self publishing nadaje się dla twórców internetowych, którzy już posiadają swoją bazę odbiorców. Przykładowo właściciel bloga jakoszczedzacpieniadze.pl zarobił ponad 600 000 zł na samodzielnym wydaniu swojej książki Finansowy Ninja. Kwota ta jest imponująca, trzeba jednak pamiętać, że autor posiadał już fanów swoich treści i jedyne co musiał zrobić to po prostu sprzedać im książkę. Oczywiście nawet przy kosztach druku czy magazynowania książki, było to opłacalne przedsięwzięcie.
Blog z większą ilością ruchu internetowego, czy rozbudowane konto na Instagramie sprawi, że będziesz mógł sprzedać swojej grupie fanów dowolną, stworzoną przez siebie treść. Jest to możliwość zarobku, z której korzysta coraz większa grupa influencerów na całym świecie.
Kiedy self publishing się opłaca?
Zatem self publishing nie będzie wyjątkowo opłacalny dla twórców, którzy mają swoje dzieło, jednak nie mają audiencji. Wówczas sprzedaż i dystrybucja książki mogą okazać się znacznie trudniejsze, niż początkowo się wydawało. Na szczęście istnieje kilka rozwiązań internetowych gotowych ułatwić cały proces sprzedaży.
System sklepu typu One Page w IdoSell pozwala na stworzenie prostego sklepu internetowego, w sam raz do sprzedaży książki wydanej w systemie self publishing – https://www.idosell.com/pl/obsluga-self-publishing-sprzedawaj-swobodnie-wlasne-ksiazki-kursy-muzyke-wszystko-co-kreatywnie-stworzysz-przez-idosell/. Dzięki temu rozwiązaniu łatwo sprzedasz swoją książkę, a jedyne czym będziesz musiał się zająć to reklama internetowa, skierowana do odpowiedniej grupy odbiorców.
Promocja i zarabianie na self publishingu
Specjaliści od promocji i marketingu internetowego pomogą Ci dotrzeć z ofertą do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów. W sieci nie brakuje ofert specjalistów ds marketingu, dlatego najlepiej będzie jeśli poszukasz kogoś, kto wcześniej już pomagał sprzedawać produkty tego typu. Poszukaj kogoś, kto dobrze rozumie grupę, do której chcesz dotrzeć.
W ten sposób poniesiesz większe koszty promocji swojej książki, jednak nadal będziesz niezależny od wydawnictwa. Autorzy korzystający z wydawnictw zarabiają około 5 zł na sprzedaży jednej książki. W przypadku twórców korzystających z self publishingu kwota ta rośnie nawet do 20 zł za książkę. Równica jest zatem spora i warto podjąć dodatkowy wysiłek, aby więcej zarobić na swoim dziele.
Materiał partnera