Rozwód Związek

Mój list do męża, który uratował nasze małżeństwo

Listy do redakcji
Listy do redakcji
3 czerwca 2019
Fot. iStock / lolostock
 

Drogi K,

Nigdy nie zapomnę naszego pierwszego spotkania i momentu, w którym spojrzałam ci w oczy. Właściwie od razu zostaliśmy parą. Rozpieszczałam cię. Przyjaciółki patrzyły na mnie jak na szaloną, a ja każdego dnia mówiłam ci, jak jesteś przystojny :). Byłeś i wciąż jesteś wszystkim, czego pragnęłam w mężczyźnie: jesteś ambitny, pracowity i uczciwy. Jesteś facetem uczciwym i honorowym.

Pamiętasz nasze początki? Czułam się kochana i potrzebna. Twoja radość życia była zaraźliwa. Wiedziałam już wtedy, że chcę spędzić resztę życia z tobą. To się nie zmieniło i nigdy się nie zmieni.

Kiedy wydawało mi się, że wreszcie odzyskaliśmy spokój i jakąś stabilizację, zaczęło się psuć między nami. I myślę, że wina leży przede wszystkim po mojej stronie.

Jesteś mądry, zdolny, wierzę w Ciebie. Wiem, że nie mówię tego często. Wybacz mi, że wzięłam cię za pewnik. Przyznaję, że często brak mi cierpliwości. Wiem, że często jestem dla ciebie tajemnicą. Ty jesteś dość stabilny i konsekwentny, ja znacznie mniej. Jestem bardziej emocjonalna i o wiele bardziej wrażliwa niż ty. Za często się poddaje.

Wiem, że czasami atakuję cię, gdy rzeczy nie idą po mojej myśli. Sfrustrowałam cię wiele razy. Nie umiałam się z tobą kłócić. Wychodziłam w środku kłótni i zamknąłem cię. Teraz zdaję sobie sprawę, jak szkodliwe było moje zachowanie w naszym związku.

Żałuję wielu rzeczy, które powiedziałam i zrobiłam, zwłaszcza tych, które zraniły twoje uczucia. Przykro mi, że nie zwracałam na ciebie uwagi w momencie, kiedy mnie najbardziej potrzebowałeś. Wybacz mi wszystkie chwile, kiedy cię nie szanowałam. Wybacz mi, że narażam nasze małżeństwo na niebezpieczeństwo.

Długo się zastanawiałam i wiem, gdzie popełniłam błąd. Teraz jestem gotowa na zmiany. Stoję przed tobą i błagam cię o kolejną szansę na naprawę. Proszę pomóż mi złożyć naszą rodzinę, nasz związek w całość.

Tęsknię za naszymi nocnymi rozmowami. Tęsknię za twoim dotykiem i pocałunkami. Proszę mów do mnie, nie odrzucaj mnie. Zacznijmy znów ze sobą rozmawiać.


Rozwód Związek

„Potrzebuję pobyć sam”, czyli kiedy i dlaczego powinniśmy zrobić sobie przerwę w związku

Redakcja
Redakcja
3 czerwca 2019
Fot. iStock
 

Przerwa w związku może wydawać się przerażającym rozwiązaniem, jeśli ostatnio się między wami nie układa. Co się stanie, jeśli mój partner już do mnie nie wróci?  Co jeśli znajdzie kogoś innego? Czy ta przerwa to tylko przedsmak realnego rozstania? Nie musi tak być. Decyzja o przerwie, jeśli zostanie podjęta z właściwych powodów, może tchnąć świeże powietrze w umierający związek i pozwala partnerom na zyskanie innego spojrzenia na ich relację.

Oto 3 sytuacje, w których przerwa w związku może być dobrą decyzją:

1.Czujesz się przytłoczony relacją, uczuciami i emocjami

Może to być spowodowane tym, że dużo się ze sobą kłócicie, może z powodu jakiegoś nierozwiązanego problemu z przeszłości. Jeśli ty lub twój partner czujecie się przytłoczeni do tego stopnia, że nie jesteście w stanie normalnie funkcjonować, nadszedł czas na przerwę i uspokojenie uczuć, a także zyskanie pewnej perspektywy.

2. Jeśli jedno z was zdradziło, przerwa może być dobrą decyzją

Niewierność jest zazwyczaj definitywną przesłanką, by zakończyć związek. Ale w niektórych przypadkach zbyt wiele mamy do stracenia, są dzieci, kredyt, dom… Z różnych powodów nie chcemy odejść. Jeśli jednak doszło do zdrady, przerwa w relacji jest dobrym rozwiązaniem. Oboje potrzebujecie czasu, by przemyśleć pewne sprawy i zastanowić się, czy jeszcze w ogóle możecie być razem, czy zaufanie uda się odbudować.

3. Jeśli masz wątpliwości co do zaangażowania (własnego lub partnera)

Zdarza się, że ludzie kończą związki, których nie są do końca pewni. Wydaje im się, że gdzieś w przyszłości czeka lepszy związek, szansa na pełniejsze szczęście, na więcej. Robimy sobie przerwę od aktualnego związku trochę „na próbę”, żeby zobaczyć jak to jest być wolnym, mieć znów wybór. Decydując się na taki krok musimy brać pod uwagę ryzyko, że zranimy partnera i powrót nie będzie już możliwy.


Na podstawie: lifehack.org


Rozwód Związek

Joga jest zdrowa – Światowy Dzień Jogi 2019 w Łazienkach Królewskich

Redakcja
Redakcja
3 czerwca 2019
Fot. Materiały prasowe

Zabierz znajomych, rodzinę, pupili – zdrowo spędzisz czas! Zapraszamy na piknik rodzinny, w niedzielę 16 czerwca, do warszawskich Łazienek oraz na jogę w całym kraju w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Jogi (przypadającego 21 czerwca). Polska jest w gronie 200 krajów w których obchodzony jest ten dzień.

V edycja Międzynarodowego Dnia Jogi odbędzie się w niedzielę 16 czerwca 2019 roku w Łazienkach Królewskich. Polska była zawsze bardzo aktywnie zaangażowana w obchody tego dnia, który ma na celu podniesienie świadomości na całym świecie i pokazanie wielu korzyści płynących z uprawiania jogi – powiedział Tsewang Namgyal, Jego Ekscelencja Ambasador Republiki Indii, który będzie również wspólnie ćwiczył jogę podczas sesji międzynarodowego protokołu jogi.

Ubiegłoroczne obchody w Warszawie to ogółem 25 tys. osób, które w atmosferze rodzinnego pikniku ćwiczyły jogę i brały czynny udział w  różnorodnych atrakcjach. Impreza na stałe zagościła w kalendarium wydarzeń. Jesteśmy przekonani, że i w tym roku dopiszą zainteresowani jogą i kulturą Indii, a także osoby zwracające uwagę na jakość życia. Dodatkowo w ponad dwudziestu miastach odbędą się pikniki, sesje jogi, warsztaty i spotkania z tej okazji.

Fot. Materiały prasowe

W Warszawie będziemy świętować w aktywny, piknikowy sposób. W programie każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie – oprócz możliwości wzięcia udziału w zajęciach jogi z dyplomowanymi nauczycielami najpopularniejszych metod i stylów jogi (joga metodą Iyengara, Ashtanga, Bikram, Kundalini, Vinyasa Flow, Sri Sri, Aerial), a także joga dla biegaczy, joga w ciąży. W strefie spotkań Bosonamacie można będzie też posłuchać wykładów nt. jogi i zdrowego stylu życia, a także zadać pytania ekspertom od jogi i diety, m.in. Karolinie i Maciejowi Szaciłło, którzy poprowadzą pokaz kulinarny „Smak równowagi” oraz wziąć udział w warsztacie Grzegorza Pawłowskiego z oddechu, czy zbadać poziom stresu.

Zajęciom jogi dla dorosłych i dzieci będą towarzyszyły występy grup artystycznych, odbędą się m.in. pokazy tańca indyjskiego w wykonaniu grupy Mohini Dance, warsztaty malowania henną oraz występ bardzo klimatycznego zespołu Warm Heart.

Dużym zainteresowaniem cieszy się co roku strefa kulinarna: stoiska z indyjskimi, wegetariańskimi i wegańskimi potrawami, przysmakami oraz lodami i słodkościami, w tym aromatyczną kawą i herbatą indyjską.

Fot. Materiały prasowe

W Strefie relaksu: odpoczynek na leżaku, kocyku, matach, rozmowy z przyjaciółmi. Będzie też strefa dla dzieci z licznymi animacji i zajęciami dla najmłodszych.

A w Strefie wystawców kolorowo: najnowsze kolekcje ubrań, mat, akcesoriów do jogi, książek i naturalnych kosmetyków, unikatowych produktów kulinarnych, mebli i przedmiotów dekoracyjnych.

LOT zaprasza do robienia odLOTowych zdjęć w fotobudce.

Fot. Materiały prasowe

Na wydarzenie zapraszają Ambasadorki Jogi, z którymi będzie można porozmawiać i poćwiczyć:

Aneta Awtoniuk – behawiorystka zwierzęca: Joga jest zdrowa – joga jest zdrowiem. Świadomie oddychając, regularnie ustawiając ciało w asanach, wprowadzając w życie jamy i nijamy uzdrawiamy nasze życie, nas samych. Organizm działa skutecznie i wydajnie, psychika jest odporna oraz stabilna, emocje czyste i prawdziwe, intencje szlachetne. Joga jest zdrowa dla joginów, ale także dla ich towarzyszy na życiowej drodze i dla natury. Nie bez powodu pierwsza seria Ashtangi jest uznawana za terapię, jogę leczniczą, oczyszczającą i wzmacniającą.

Agnieszka Cegielska prezenterka telewizyjna, propagatorka zdrowego stylu życia:  Joga jest moim balsamem dla duszy i ciała. To możliwość zatrzymania się i poczucia tak bardzo ważnego w rozpędzonym XXI wieku tu i teraz. Joga to higiena dnia codziennego i oddech, który jest  podstawą zdrowego życia…

Edyta Herbuś zawodowa tancerka, aktorka: Zdrowie jest harmonią pomiędzy duchem, ciałem i umysłem. Joga jest idealnym łącznikiem tych trzech aspektów. Oddech, który towarzyszy kolejnym asanom- ustawieniom ciała, jest dla mnie symbolem równowagi. Wdech jako przyjmowanie i wydech- oddawanie. Jesteśmy przecież boskimi istotami, które posiadają zdolność samouzdrawiania. Bóg jest miłością, a Joga jest narzędziem do okazywania jej samemu sobie.

Paulina Holtz, aktorka: Brak równowagi i w życiu, i w ciele generuje wiele niepotrzebnych napięć i problemów. Joga daje nam szansę na to, aby ciało nie tylko wspomagało nas w codziennym życiu, ale także uczy nas rozpoznawać sygnały z niego płynące. Dzięki temu możemy zareagować w odpowiednim momencie. Moje ostatnie doświadczenie ze złamaną nogą dało mi także szansę, aby docenić jogę jeszcze bardziej jako narzędzie do pracy z ciałem i umysłem w sytuacji, w której i jedno i drugie potrzebuje szczególnego wsparcia.

Dominika Łakomska – aktorka: teatralna, telewizyjna, filmowa, dubbingowa i reżyser: Joga nie daje, joga zabiera. Zabrała mi wiele napięć mięśniowych, zabrała ból kręgosłupa, zabrała niepokój, zabrała całe tony stresów, zabrała dużo smutku i innych emocji, które miały duży wpływ na to, jak się czułam. Joga zabiera mnie w podróż w nieznane – tam, gdzie czuję kim jestem i dokąd zmierzam, bez zbędnego balastu, za to z zaufaniem, że jedyną pewną jest zmiana.

Fot. Materiały prasowe

 

Małgorzata Pieczyńska, aktorka: Praktykując jogę zadbasz o zdrowie fizyczne i kondycję psychiczną. Spotkasz ludzi poszukujących czegoś więcej niż tężyzny swojego ciała. Yoga ze swoimi yamami i niyamami  może odmienić twoje życie na lepsze.

Natalia Przybysz, wokalistka: Obserwuję jak coraz więcej osób w moim otoczeniu sięga po jogę, jogiczne metody oczyszczania ciała, czy umysłu. Powstają nowe zajęcia skoncentrowane na przykład na zdrowiu kręgosłupa. Znam wielu ludzi, którym joga przywróciła mobilność ciała, a także takich którym dała nową przestrzeń w zabieganym życiu. Dla mnie pozostaje narzędziem/wehikułem do pobudzania przepływu energii/ciepła oraz utrzymywania mojej głowy w spokoju a ciała w zdrowiu. Przywraca mi radość z dzieciństwa, kiedy bawiliśmy się w dzikie koty.

Ewa Szabatin mistrzyni Polski i finalistka Mistrzostw Świata w tańcu towarzyskim. Promotorka zdrowego stylu życia. Założycielka bloga www.ewaszabatin.pl oraz kanału youtube Fit Fashion Freak: Joga potrafi zmienić życie. Zmieniła moje (dzięki jodze oraz zdrowemu jedzeniu pozbyłam się nerwicy) Joga jest dla mnie systemem kompleksowej i holistycznej pracy nad sobą na wszystkich poziomach – cielesnym, umysłowym i duchowym. Dzięki pracy na każdym poziomie własnego ciała poznamy je lepiej. Potrafimy określić własne słabości i dzięki pracy nad nimi je po prostu pokonujemy. Przynosi to wiele satysfakcji i radości. Joga świetnie odpręża, pozwala zapomnieć o problemach dnia codziennego. Daje możliwość skupienia się na własnym ciele i choć na moment oderwania się od codziennych spraw.

Dr Radha Jindal podsumowuje dlaczego Joga jest zdrowa:

Joga to technika łącząca ćwiczenia rozciągające, kontrolę oddechu i relaks. Jest harmonijnym, połączeniem umysłu i oddechu.

Joga nie tylko pomaga zredukować napięcie i stres, czy długo zachować sprawność fizyczną, ale nawet obniżyć ciśnienie krwi i poprawić pracę serca.

Odpowiednio dobrane ćwiczenia wpływają pozytywnie na funkcjonowanie wszystkich narządów wewnętrznych, mięśni i układu ruchu.

Joga działa na poziomie fizycznym i psychicznym, poprawiając dobrostan człowieka. Wzmacnia pewność siebie i samoocenę.

Dr Radha Jindal, lekarz medycyny ayurwedyjskiej. Absolwentka Sri Sri College of Ayurvedic Science and Research oraz studiów magisterskich na Rajiv Gandhi University of Health & Sciences, Bangalore z tytułem Ayurveda Vachaspati (MD).

Joga to doskonała metoda, aby w naturalny sposób zadbać o równowagę psychofizyczną. Każdy, niezależnie od wieku, płci czy kondycji znajdzie podczas tego dnia aktywności dla siebie – dostosowane do różnorodnych potrzeb i możliwości własnego ciała.

Serdecznie zapraszamy 

Więcej info: www.dzien-jogi.pl oraz facebook.com/DzienJogi i w wydarzeniu na FB: facebook.com/events/807589759625609/

Zobacz jak było rok temu!

A więcej informacji na temat jogi na portalu: Bosonamacie.pl

Patron honorowy: Ambasador Republiki Indii, Jego Ekscelencja Tsewang Namgya

Organizatorzy Międzynarodowego Dnia Jogi w Polsce: Porozumienie Szkół Jogi (PSJ), Indyjsko-Polska Izba Gospodarcza (IPCCI) oraz Fundacja Art of Living Polska (AOL).

Partnerzy: Indian Association of Poland, Muzeum Łazienki Królewskie, Rival, Systemate, Media Connect, Decathlon, Good Mind

Sponsorzy: Himalaya, LOT, Yogi Tea, Sante, Indorama Ventures, Weco-Travel, Belbin Polska, Bollywood, Ricola

Ambasadorkami Jogi tegorocznej edycji są: Aneta Awtoniuk, Agnieszka Cegielska, Edyta Herbuś, Paulina Holtz, Dominka Łakomska, Małgorzata Pieczyńska, Natalia Przybysz, Ewa Szabatin


Informacje podstawowe:

Z inicjatywy premiera Indii Narendry Modi 11 grudnia 2014 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ wyznaczyło dzień 21 czerwca na obchody Dnia Jogi. Od 5 lat na całym świecie w 200 krajach odbywają się wydarzenia dedykowane popularyzacji jogi i zdrowego stylu życia.


Zobacz także

Kochaj niedoskonałego. Jak idealizowanie partnera może zniszczyć twój związek

11 awantur, przez które przechodzi prawie każde małżeństwo ⚡

Jeśli zauważysz te 5 sygnałów, nie wychodź za niego za mąż