Zdrowie

Jak medytować, żeby w 5 minut pozbyć się uczucia niepokoju. Kilka wskazówek

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 maja 2018
Fot. iStock/kieferpix
 

Badania pokazują, że medytacja ma zbawienny wpływ na nasz układ nerwowy. Regularnie praktykowana, obniża tętno i rozluźnia mięśnie. To zachęca twoje ciało do zaprzestania uwalniania hormonów kortyzolu.

Kilka praktycznych wskazówek dla początkujących

1. Znajdź sobie kawałek przestrzeni

Osobom początkującym zaleca się zorganizowanie sobie spokojnego i wygodnego kąta do medytacji. W ten sposób będzie ci się łatwiej skoncentrować i zebrać myśli, gdy jesteś sam. Możesz przygotować sobie taki kąt w domu. Możesz ozdobić to rzeczami, które są dla ciebie ważne lub dostarczają ci inspiracji.

2. Usiądź prosto

Taka pozycja pomoże ci się skupić się. Możesz to zrobić, siadając na poduszce, która pomaga utrzymać kręgosłup w prostej linii. Zrelaksuj się, aby złagodzić niepokój.

3. Zacznij od małych kroków, ale bądź systematyczny

Rozpoczęcie praktyki medytacyjnej nie oznacza, że musisz poświęcać jej ogromnych ilości czasu. Szczególnie na początku, zacznij od małych kroków. 5 – 10 minut- tyle potrzebujesz, by przyzwyczaić się do „wyciszania”.

4. Zastąp swoje nerwowe myśli, myślami uspokajającymi

Medytacja działa, kiedy próbujesz zastąpić niepokojące myśli myślami uspokajającymi, spokojnymi. Ktoś, kto cierpi z powodu lęku, będzie miał wiele myśli, które zakłócają jego wewnętrzny spokój. Nerwowość sprawia, że ​​niepotrzebnie się niepokoisz. Podczas medytacji zawsze skupiaj się na zastępowaniu niepokojących myśli spokojnymi i pozytywnymi myślami.

5. Nie ulegaj pokusie, aby myśleć, że nie jesteś wystarczająco dobry

Kiedy zaczynasz medytować, możesz zbyt szybko oczekiwać efektów i czuć się gorzej, gdy nie nadejdą tak szybko, jak byś chciał. Staraj się panować nad takimi myślami i zastępować je myślami o samoudoskonalaniu się.

Kilka minut medytacji dziennie pozwoli ci wyzbyć się niepokoju.


Na podstawie: powerofpositivity

 


Zdrowie

Kobiety, które robią te 9 rzeczy, nie dadzą się zranić mężczyźnie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 maja 2018
Następny

Jeśli jesteś już zmęczona spotykaniem na swojej drodze niewłaściwych mężczyzn, jeśli twoje związki raniły cię i frustrowały, zamiast przynosić poczucie szczęścia i spełnienia, pora zastosować pewną taktykę, która pomoże ci lepiej wybrać przyszłego partnera. Bo przecież szkoda twojego czasu i energii na kolejną „byle jaką” relację, prawda?

Jak otworzyć się na miłość, ale także chronić swoje serce i dbać o wewnętrzny spokój, na który tak ciężko pracowałaś, po wszystkim, co przeszłaś?

Oto 9 rzeczy, które możesz zrobić, aby bezpiecznie otworzyć serce, gdy spotykasz kogoś „wyjątkowego””

1. Unikaj facetów z niską samooceną

Jeśli ktoś nie kocha samego siebie i nie docenia się siebie, prawdopodobnie nie może kochać ani docenić ciebie w zdrowy sposób.

2. Upewnij się, że jego wartości dotyczące rodziny i relacji są zgodne z twoimi

Przyjrzyj się bliżej życiu, które on ma. Czy jego relacje z rodzicami i przyjaciółmi są dobre, długotrwałe? Jaki ma stosunek do obowiązków i finansów? Czy ma dobre relacje z byłymi partnerkami?

3. Nie akceptuj jego złego zachowania

Pomyśl o zachowaniach, które cię raniły w poprzednich związkach. Bądź konsekwentna – nigdy nie zgadzaj się, żeby to się powtórzyło dwa razy.

4. Zwróć uwagę na to, co on rzeczywiście robi (a nie na to, co mówi)

Facet, który jest troskliwy, hojny, lojalny i życzliwy, pewnego dnia stanie się partnerem na życie, który jest troskliwy, hojny, lojalny i życzliwy.

5. Upewnij się, że on włącza cię do swojego życia

W pewnym momencie powinnaś poznać jego przyjaciół, bliskich, zobaczyć, jak funkcjonuje wśród innych.

6. Upewnij się, że jesteś priorytetem, nie opcją

To się po prostu czuje, to się wie. Dla kogoś, kto jest dla nas najważniejszy jesteśmy w stanie zrobić naprawdę wiele. Dla kogoś, z kim nie wiążmy naszej przyszłości, nie mamy serca…

7. Mów za siebie

Jeśli coś cię trapi, powiedz mu o tym, nie pozwól się domyślać. Wyjaśniaj od razu wszelkie wątpliwości. I nie dawaj decydować za ciebie.

Strona 1 z 2
czytaj dalej

Zdrowie

Boli cię rano głowa? Poznaj 8 możliwych przyczyn problemu

Redakcja
Redakcja
14 maja 2018
Fot. iStock

Wstajesz z samego rana i czujesz, że dzień już kiepsko się zaczyna? Poranny ból głowy to coś, co skutecznie potrafi popsuć humor i odebrać energię do działania. Jeżeli taki scenariusz pojawia się często, a nawet codziennie, warto przyjrzeć się temu, co może powodować ból głowy. 

Notoryczny ból głowy może, ale nie musi zwiastować czegoś poważniejszego. W wielu wypadkach wystarczy wprowadzić drobne zmiany, aby od razu lepiej się poczuć.

Boli cię rano głowa? Poznaj 8 możliwych przyczyn problemu

1. Nieodpowiednia ilość snu

Zarówno zbyt krótki, jak i zbyt długi sen, mogą powodować ból głowy. Według amerykańskich naukowców 50% pacjentów skarżących się na częste bóle głowy, cierpi z powodu zaburzeń snu. Osoby, które sypiają nie więcej niż 6 godzin w ciągu doby, najczęściej cierpiały na ostre bóle głowy. Zbyt długie spanie powyżej 9 godzin, zmniejsza poziom serotoniny oraz przepływ krwi do mózgu i również powoduje bóle głowy. Zazwyczaj odczuwamy je w weekend, gdy odsypiamy po całym tygodniu pracy i wcześniejszego wstawania.

2. Niski poziom endorfin

Zbyt niski poziom endorfin powoduje zwężenie naczyń krwionośnych w mózgu i ogranicza przepływ krwi, co może skutkować bólem głowy. Codzienna dawka ruchu może zapobiec problemom.

3. Zgrzytanie zębami

Bruksizm wydaje się być niewinnym nawykiem, a jednak nie licząc ścierania szkliwa, zgrzytanie zębami przyczynia się do powstawania bólu głowy. Jest to ból charakterystyczny, dotyczący zębów, okolicy uszu i karku. Wynika on z przeciążenia stawów skroniowo-żuchwowych. Warto odwiedzić stomatologa, który zleci wykonanie odpowiednich szyn zabezpieczających zęby.

4. Przyjmowane leki

Najczęściej kwas acetylosalicylowy, paracetamol i leki psychotropowe wpływają na powstawanie bólów głowy. Należy uważać, aby nie przesadzać z ilością stosowanych specyfików.

5. Nadciśnienie tętnicze

Nadciśnienie tętnicze może się rozwijać bez wyraźnych sygnałów, a poranny ból głowy może być pierwszym konkretnym alarmem. Gdy ból pojawia się w okolicy potylicy i towarzyszy mu szum w uszach, warto przeprowadzić kontrolę ciśnienia.

6. Zaburzona gospodarka hormonalna

Migrena poranna najczęściej dotyczy kobiet i związana jest ze zmianami w poziomie żeńskich hormonów płciowych. Ponadto aż 30% osób cierpiących z powodu niedoczynności tarczycy również skarży się na bóle głowy.

7. Chore zatoki

Stan zapalny błony śluzowej zatok powoduje wystąpienie obrzęku i ucisku na zakończenia nerwowe. To wywołuje w ból, który nasila się przy pochylaniu głowy.

8 Odwodnienie

Już ubytek 2% wody z organizmu może skutkować gorszym samopoczuciem i powstaniem bólu głowy. Mniejsza ilość wody zwiększa napięcie w naczyniach krwionośnych w głowie i krew nie jest odpowiednio dotleniona, więc ból głowy w się nasila.

źródło:  www.hellozdrowie.pl


Zobacz także

Zdrową stopą przez życie

Pozbądź się mięczaka zakaźnego

9 rzeczy, które warto wiedzieć, by dobrze się czuć i wyglądać. Czyli tego nie wiedziałaś o kolagenie

9 rzeczy, które warto wiedzieć, by dobrze się czuć i wyglądać. Czyli tego nie wiedziałaś o kolagenie