Zdrowie

Co robią mężczyźni, kiedy tracą zainteresowanie związkiem

Redakcja
Redakcja
21 stycznia 2021
Fot. iStock / Solovyova
 

Nie podoba mi się ten tytuł. Bo co to znaczy „stracić zainteresowanie związkiem”? Przecież drugi człowiek to nie zabawka, które ma przez chwilę umilić nam czas. Przez chwilę, czyli do momentu, kiedy nie znajdziemy sobie czegoś lub kogoś bardziej interesującego… A jednak, życie częściej niż disneyowską bajkę przypomina obyczajową powieść o niezbyt szczęśliwym zakończeniu. Czasem lepiej być na nie przygotowanym. A czasem w porę zauważyć, że w życiu naszej połówki dzieje się coś, niekoniecznie pozytywnego, co pochłania całą jej uwagę…

Jak poznać, że twój partner zaczyna nudzić się waszą relacją?

Staje się nieobecny

Nie tylko ciałem, ale i duchem, kiedy jest tuż obok ciebie. Masz wrażenie, że myślami wędruje gdzieś indziej, a może nawet z kimś innym, ale nie umie i nie chce się przyznać do tego, że właściwie nie wiem o czym mowa, bo cię wcale nie słuchał?  Znasz to żenujące uczucie, kiedy znajdujesz się w niewygodnej sytuacji, bo chętnie dałabyś nogę, ale nie możesz? Starasz się wtedy jakoś przeczekać. On też czeka.

Nie planuje

Ani wspólnej, bliskiej przyszłości, ani zwykłych spotkań z tobą. Nie planuje, bo albo wie, że ty zrobisz to za niego (jak zawsze), albo nie ma na to ochoty, bo on planuje co innego. Sam ze sobą. Albo z kimś innym. Kiedy towarzystwo drugiej osoby nas nudzi, staramy się nie spędzać z nią zbyt wiele czasu, prawda?

Unika rozmowy o waszych problemach

Bo właściwie nie zależy mu na tym, żeby je rozwiązać. Najchętniej obarczyłby cię odpowiedzialnością za to, co będzie dalej i zostawiłby ci decyzję o rozstaniu. Po prostu nie ma ochoty się tym martwić, ani o tym myśleć. Nie interesuje go to. O wiele łatwiej jest zająć głowę czymś przyjemniejszym i powiedzieć ci, że się czepiasz.

Nie wkłada wysiłku w rozwój waszej relacji

Świadomie lub podświadomie nie chce tracić energii na coś, z czym już się nie wiąże emocjonalnie. Brzmi to dość brutalnie, ale takie są realia: jeśli nam na czymś nie zależy, motywacja znacznie spada. Miłość bez  motywacji gaśnie. Związek bez emocji jest upokarzający i ubogi.

It’s in his kiss, baby!

Niestety, pewnych rzeczy nie da się udawać. Jeśli partner całuje cię nieuważnie, bez zaangażowania, „byle mieć to z głowy”, to zdecydowanie stracił zainteresowanie bliskością. Przyczyn może być kilka, niekoniecznie brak emocjonalnego zaangażowania. Może ma jakiś problem, który zajmuje całą jego uwagę i spędza sen z powiek? A może uczucie nieco przygasło i pocałunki nie są szczere jak dawniej?

Jeśli zauważysz któreś z tych sygnałów ostrzegawczych w zachowaniu partnera poproś o szczerą rozmowę. Tylko ona może rozwiać twoje wątpliwości. Nie zasługujesz na „pół – związek” i zerowe zaangażowanie. Zasługujesz na szczerość.


Zdrowie

Dieta zupowa pozwoli jeść do syta i gubić kilogramy. Na czym polega i jakich efektów można się spodziewać?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
21 stycznia 2021
Dieta zupowa - rodzaje, zasady, zalety, przepisy
Fot. iStock

Dieta zupowa to ciekawy sposób na zrzucenie kilku nadprogramowych kilogramów. Plan na chudnięcie dzięki zupom wygląda bardzo rozsądnie, gdyż można jeść to, co się lubi i czuć się sytym. Dieta zupowa jest dietą, która nie wymaga wielkich wyrzeczeń. Czy warto wypróbować ten rodzaj diety i jakich efektów można się po niej spodziewać?

Dieta zupowa — dlaczego warto jej spróbować?

Dieta zupowa, jak sama nazwa wskazuje, polega na oparciu jadłospisu o różnego rodzaju zupy. W przeciwieństwie do wielu restrykcyjnych diet ma ona kilka zalet, które zachęcają do jej wypróbowania.

Jedzenie zup ma pozytywny wpływ na organizm. Tego typu posiłek jest źródłem witamin i składników odżywczych, które, choć „uciekają” częściowo podczas gotowania, nadal mają swoją wartość. Zupy doskonale nawadniają organizm i zaspokajają głód. Jeżeli do zupy dodamy takie przyprawy jak: czosnek, imbir, chili, rozgrzeją nas jeszcze lepiej, a przy okazji pomogą przy przeziębieniu i wzmocnią odporność. To także jeden ze sposobów na spożywanie 5 porcji warzyw w ciągu dnia.

Dieta zupowa - rodzaje, zasady, zalety, przepisy

Fot. iStock/Dieta zupowa

Dlaczego jeszcze warto spróbować diety zupowej? Bo zupy są proste w przygotowaniu — można je wykonać ich z warzyw sezonowych, świeżych, jak i z warzyw mrożonych. Można podać je w kawałkach lub zblendować na pyszną zupę krem. Ich przyrządzenie nie wymaga długich godzin spędzonych w kuchni.

Dieta zupowa — jak „odchudzić” zupę na diecie?

Dieta zupowa musi jednak spełnić jedno ważne kryterium. Zupy w diecie nie mogą być kaloryczne, więc należy gotować je bez tłustego mięsa, zasmażek mącznych, czy kalorycznej śmietany. Można gotować na samym wywarze z warzyw, lub ratować się dodatkiem chudego mięsa bez skórki, na przykład piersią z kurczaka. Można także „odchudzić ją” po przestygnięciu wstawiając do lodówki. Gdy tłuszcz w niskiej temperaturze stworzy skorupę na wierzchu, wystarczy ją zdjąć i wyrzucić. Zupy można zabielić chudym mlekiem lub jogurtem naturalnym. Można także posłużyć się niewielką ilością oliwy z oliwek, lub innego zdrowego oleju. To doda nieco smaku i poprawi przyswajalność niektórych witamin w organizmie. Należy natomiast zapomnieć o dodatku dużej ilości soli, kostek rosołowych, różnych koncentratów oraz przypraw z glutaminianem sodu. Zrezygnować także warto z dodatku gotowanego ryżu i makaronu, które mają wysoki indeks glikemiczny.

Aby zupa była lekka i treściwa, w dodatku odchudzająca, powinna zawierać białko. Białko można znaleźć w produktach roślinnych takich jak: komosa ryżowa, amarantus, kasze, pestki dyni i słonecznika, orzechy, groszek, bób, soja, soczewica, cieciorka, fasola, tofu, tempeh.

Dieta zupowa — zalety

Dieta zupowa to zdrowy sposób na redukcję nadmiernej masy ciała, choć najpierw „ucieka” z organizmu woda. Wg opinii osób stosujących zupy jako sposób na odchudzanie, można dzięki nim stracić nawet kilka kilogramów na wadze w ciągu miesiąca. Ponieważ zupy nie zawierają tylu cukrów co owoce, nie powodują gwałtownych wahań poziomu glukozy i insuliny we krwi. To z kolei sprawia, że po zupie jesteśmy nasyceni dłużej i nie pojawiają się nasilone  napady głodu. Zupy dostarczają także błonnik, który ma bardzo dobry wpływ na pracę układu pokarmowego, niweluje zaparcia, pomaga schudnąć. Duża ilość warzyw w zupie to także zastrzyk witamin, składników mineralnych oraz antyoksydantów, które mają ważny wpływ na zachowanie zdrowia.

Dieta zupowa - rodzaje, zasady, zalety, przepisy

Fot. iStock/Dieta zupowa

Jeśli chodzi o wady, trudno jest ich się tu wielu doszukać. Dieta zupowa jest na tyle elastyczna, że można ją dopasować do indywidualnych potrzeb i troski o zdrowie. Jedynym minusem może być fakt, że jedzenie wyłącznie zup dostarczy mniej kalorii, niż potrzebuje organizm, a po skończeniu diety i przejściu do zwykłych posiłków, kilogramy mogą wrócić. Dlatego, jak po każdej diecie, należy stopniowo przechodzić do normalnego, ale zdrowego sposobu żywienia, by uniknąć efektu jo-jo.

Jak zaplanować dietę zupową?

Istnieje kilka rodzajów diet zupowych, które można dość elastycznie dobrać do indywidualnych potrzeb.

  • Dieta zupowa 3-dniowa: należy zaplanować 5-6 porcji zup dziennie. Nie trzeba liczyć kalorii, ale zupy muszą być lekkostrawne.
  • Dieta zupowa 5-dniowa: należy zaplanować 3 porcje zupy w ciągu dnia. Zupy powinny być różnorodne, można je jeść do syta, ale powoli i bez przejadania się. W razie pojawiającego się głodu można sięgać po przekąski typu: orzechy i pestki, surowe warzywa z hummusem lub lekkim dipem do maczania. Istnieje wiele wersji diety, w której dopuszcza się zjedzenie chudego jogurtu lub jajka na miękko.
  • Dieta zupowa tygodniowa: można jeść wyłącznie zupy, lub w wersji lżejszej zaplanować 1-2 porcji zupy dziennie do innych, lekkich posiłków stałych.
  • Dieta zupowa powyżej 2 tygodni: 1 porcja zupy dziennie (najlepiej przed snem). Zupy najlepiej spożywać jako najmniej kaloryczne dania dnia, jedzone jako ostatnie przed snem.

Warto przy tym pamiętać, by na śniadanie planować zupy bardziej sycące, a pod koniec dnia lekkie. Nie należy rozgotować warzyw w zupie, ze względu na „ucieczkę” cennych witamin z warzyw. Warto częściej sięgać po zupy z kawałkami warzyw niż zupy kremy, ponieważ  żucie pokarmu wpływa na odczuwanie sytości. Aby urozmaicić smak zupy i sprawić by była bardziej treściwa, można sięgnąć po dodatki takie jak prażone orzechy i pestki, czy surowe warzywa.

Dieta zupowa - rodzaje, zasady, zalety, przepisy

Fot. iStock/Dieta zupowa

Dieta zupowa — przepisy

Dieta zupowa nie określa szczegółowo, jak mają wyglądać poszczególne przepisy, więc można korzystać z różnych, odpowiednio je modyfikując pod kątem indywidualnych potrzeb. Oto kilka przepisów na smaczne i pożywne zupy:

 


źródło: stronazdrowia.pl 

Zobacz także

Opublikowano czarną listę kosmetyków. Mogą zawierać substancje toksyczne, które powodują silne alergie i podrażnienia

Ciągle ci zimno? Twój organizm coś sygnalizuje. Tego objawu nie można ignorować

Tańcz, kiedy tylko możesz! Taniec pomaga zachować sprawny umysł na dłużej