Psychologia

Jak zakochać się w sobie samej? Uwierzyć, że będąc prawdziwą jesteś piękna

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
6 września 2019
Fot. iStock/andresr
 

Zakochujemy się w ludziach i zakochujemy się w miejscach i rzeczach. Ale ilu z nas zakochało się w sobie? Brzmi dziwnie, prawda? To podejrzane, egoistyczne zakochać się w sobie. O wiele bardziej wolimy być postrzegani jako dobrzy dla innych, a nie dobrzy dla siebie. Wychowuje się nas dość nieudolnie, nie ucząc jak dbać o własne zdrowie psychiczne i o swoje potrzeby.jesteś

Miłość, ta dobra, właściwa, jest aktem woli, siłą, decyzją. Kochamy, bo się na to decydujemy. Jeśli więc zakochanie jest wyborem, możemy nauczyć się wybierać miłość do siebie samych. Bywamy swoimi najostrzejszymi krytykami. Potrafimy dosłownie zgnębić się, zarzucając sobie wszystko, co najgorsze. Nie umiemy się docenić, bo przez lata wpajano nam, że powinnyśmy być skromne. Że myślenie o sobie to egoizm. Że trzeba przede wszystkim myśleć o innych, dla nich żyć. Matce w depresji mówi się: „pomyśl o swoich dzieciach”, a nie: „zaopiekuj się sobą, pomyśl wreszcie o sobie”. Żonie alkoholika mówi się: „kobieta nie odchodzi od swojego męża, nie opuszcza go”. A gdzie miejsce na nasze osobiste szczęście i odpowiedzialność za dobre przeżycie własnego życia?

Miłość, ta dobra, właściwa, jest aktem woli, siłą, decyzją. Kochamy, bo się na to decydujemy. Jeśli więc zakochanie jest wyborem, możemy nauczyć się wybierać miłość do siebie samych.

Bywamy swoimi najostrzejszymi krytykami. Potrafimy dosłownie zgnębić się, zarzucając sobie życiową nieporadność. Ale bywamy też (rzadziej my – kobiety) zbyt mocno nastawieni na branie, przekonani o swojej wyższości, nieuważni na innych.

Zakochanie się w sobie pojawia się gdzieś pośrodku – gdzie doceniamy to, kim jesteśmy i jacy jesteśmy, akceptując nasze słabości i niedoskonałości,  pragnąc uczynić lepszym każdy dzień.

Kiedy nie ma w nas miłości do siebie samej, oczekujemy, że osoba, w której się zakochamy, wypełni naszą pustkę poczucia własnej wartości, które tak naprawdę zależy od nas.

Nawet gdy inni kochają nas tak, jak na to zasługujemy, nie zawsze mogą dać nam to, czego potrzebujemy. A jedną z rzeczy, które musimy sobie dać, jest właśnie poczucie wartości.

Zakochanie się w sobie jest tak piękne, jak każde doświadczenie miłości. Jest nauką śmiania się ze swoich dziwacznych nawyków i niedoskonałości. Nauką odczuwania wdzięczności za wiele twoich twarzy, które masz – za ciebie pewną siebie, szaloną, nieśmiałą, seksowną, skupioną, wściekłą, dziwną…

Zakochanie się w sobie, to także świadomość, że jesteś jedyna w swoim rodzaju. Zakochanie się w sobie to wreszcie bycie szczęśliwym, żyjąc swoim życiem i wiara w to, że jesteś piękna tylko dlatego, że jesteś sobą.


Na podstawie: thoughtcatalog.com


Psychologia

Lunchbox malucha na 5 z plusem!

Redakcja
Redakcja
6 września 2019
Fot. Materiały prasowe
 

Za pasem wrzesień, a więc początek roku szkolnego. Choć wakacje dobiegają końca, wiele dzieci nie może doczekać się na spotkanie z rówieśnikami i opowieści na temat letnich podróży. Przed nimi kolejne miesiące nauki i poznawania świata. Zadbaj o to, aby dieta Twojego malucha pomagała mu w zdobywaniu wiedzy oraz pozytywnie wpływała na jego rozwój, w tym ważnym okresie życia.

Rodzice pragną, aby ich pociechy osiągały jak najlepsze wyniki w szkole – wszystko w trosce o ich przyszłość. Wysyłają więc dzieci na szereg dodatkowych zajęć rozwijających ich umiejętności oraz wiedzę. Niekiedy rodzice zapominają jednak, że bardzo dużą rolę w procesie poznawczym maluchów odgrywa prawidłowe żywienie – istotne szczególnie dla wciąż rozwijającego się dziecka. Jak więc zadbać o jego prawidłową dietę? Przede wszystkim wyrób w dziecku nawyk regularnego sięgania po posiłki. Głód może znacznie obniżyć efektywność nauki dziecka. Będzie bardziej skupione na burczeniu w brzuchu niż tabliczce mnożenia. Jeżeli dziecko będzie jadło mniej, ale częściej, organizm będzie nasycony i umożliwi efektywną naukę w trakcie dnia w szkole.

Co przygotować dziecku na szkolne, drugie śniadanie?

Przede wszystkim zadbaj o zawartość warzyw i owoców w posiłku dla dziecka. Dodając źródło białka w postaci fasoli, chrupiącej cieciorki czy grillowanej piersi z kurczaka oraz zdrowe, pełnowartościowe węglowodany, w których roli idealnie sprawdzi się kasza, zapewnisz dziecku bogaty makrobiotycznie posiłek. Danie znacznie wzbogacisz odżywczo, jeżeli dodasz na koniec garści orzechów, nasion czy suszonych owoców – to skarbnica witamin i minerałów, bardzo istotnych w diecie malucha. Sięgając po tak dobrze zbilansowany posiłek podczas długiej, obiadowej przerwy, dziecko będzie miało siłę do nauki, również podczas ostatnich godzin lekcyjnych, a dobrze wiemy, że wtedy o koncentrację jest najciężej. Zadbaj również o przekąskę, po którą maluch może sięgnąć w chwili nagłego głodu. Wypróbuj opcji dedykowanych najmłodszym, np. batony BA! Kids od Bakalland lub Mieszankę Szkolną KIDS, łączącą orzechy i suszone owoce z elementem przyjemnościowym w postaci kolorowych lentilków, które stanowią zachętę dla dziecka do sięgnięcia po pożywną, bakaliową przekąskę. Takie propozycje z pewnością dodadzą dziecku energii zarówno do nauki, jak i zabawy.

Wybierz zestaw do lunchboxa

Propozycja nr 1: dwie kromki chleba razowego z wędliną drobiową, rukolą, pomidorem, sałatą, plasterkiem żółtego sera + dressing z oliwy z oliwek, soku z cytryny i sosu sojowego + brzoskwinia + lekko solone, prażone migdały Chwyć&Jedz + marchewka pokrojona w słupki

Propozycja nr 2: pulpeciki z sosem pomidorowym + kasza jaglana ugotowana ze startą marchewką + surówka z kapusty pekińskiej i papryki + mandarynka + Mieszanka Szkolna KIDS

Propozycja nr 3: makaron z suszonymi pomidorami, fetą, cieciorką i pesto bazyliowym + banan + BA! Kids o smaku jabłkowo-cynamonowym

Fot. MatFot. Materiały prasoweeriały prasowe

Jaki lunchbox wybrać?

Oprócz zawartości, ważna jest również jakość samego lunchboxa, z którego będzie korzystać twoje dziecko. Przy zakupie, zwróć uwagę na to, z jakich materiałów został wykonany. Ważne jest, aby lunchbox nie posiadał w swoim składzie BPA, czyli bisfenolu A, oraz innych szkodliwych substancji.

Dużym atutem takiego pudełka będzie również jego szczelność. Jeżeli na krawędziach wieczka umiejscowione zostały silikonowe nakładki, możesz być spokojna – drugie śniadanie, zwłaszcza takie w formie półpłynnej, nie znajdzie się na podręcznikach i zeszytach pociechy. Jednocześnie zamknięcie nie powinno sprawiać zbyt dużego problemu w otwarciu, aby dziecko nie zniechęciło się oraz nie zrobiło sobie krzywdy podejmując kolejne próby dostania się do zawartości lunchboxa.

Cały lunch, złożony z większego dania, przekąski oraz owocu, najlepiej będzie zapakować do jednego pudełka, aby nie zajmowało zbyt dużo miejsca w szkolnym plecaku. Wybierz taki lunchbox, który ma wewnątrz przegródki. To umożliwi oddzielenie od siebie poszczególnych elementów i zapobiegnie przemieszczaniu się jedzenia, gdy dziecko będzie w ruchu.

Więcej informacji znajdziesz na www.bakalland.pl.


Artykuł powstał we współpracy z Bakalland


Psychologia

Czasem to ty potrzebujesz się zmienić, a nie świat wokół ciebie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
5 września 2019
Fot. iStock / martin-dm

Czasami jesteś toksyczna. Czasami zamiast przypisywać winę ludziom wokół ciebie lub całemu światu, musisz wziąć odpowiedzialność za własne czyny. Musisz spojrzeć w lustro i zdać sobie sprawę z tego, że popełniasz błędy. Uwierz mi, ta świadomość jest błogosławieństwem.

Nie oznacza to, że powinnaś zacząć nienawidzić siebie za wszystko, co zrobiłaś źle. To znaczy jedynie, że powinnaś się zatrzymać, choć na chwilę. Przeanalizować każdy ruch, decyzję. Pewnie poczujesz się z tym zle. Zdenerwujesz się, gdy zrozumiesz, że niejednokrotnie się myliłaś w swojej ocenie sytuacji. Gdy uświadomisz sobie, że Ty też masz kilka toksycznych cech.

Nie załamuj się. Pierwszym krokiem w kierunku zmiany jest rozpoznanie problemu. Gdy dowiesz się, że jest w tobie coś, co wymaga poprawy, możesz zacząć nad tym pracować, prawda?

Czasami to Ty musisz się zmienić, mimo że trudno ci to zobaczyć. O wiele łatwiej jest winić świat za twoje problemy, winić innych ludzi za twoje problemy, winić okoliczności za twoje problemy. Ale czasami to ty jesteś częścią swojego problemu.

Jeśli rzucisz jakimś przedmiotem, ponieważ ktoś cię denerwuje, możesz obwiniać go za swój gniew. Albo winić siebie za reakcję na swój gniew.

Krótko mówiąc, możesz nie być w stanie kontrolować, jak się czujesz, gdy ktoś cię rani, ale masz pełną kontrolę nad działaniami podejmowanymi w odpowiedzi na te uczucia. Masz więcej mocy, niż sobie wyobrażasz.

Nie czuj się gorsza. Nieuświadomieni „toksyczni” ludzie nie biorą odpowiedzialności za swoje czyny. Czasami manipulują innymi tak, że ​​to oni uważają, że powinni się zmienić. Ale jeśli tylko zdasz sobie sprawę z tego, że to ty jesteś zródłem problemu, sama będziesz potrzebowała zmian i autorefleksji. Musisz zrozumieć, że tak jak każdy masz i dobre cechy i złe cechy, słabości i mocne strony. Musisz zdać sobie sprawę, że są w tobie piękne rzeczy i rzeczy, które wymagają zmiany. Że  nie zawsze jesteś łatwym partnerem do rozmowy, życia, związku. Kiedy tylko sobie to uświadomisz, to będzie początek nowego etapu w twoim życiu. Niekoniecznie łatwiejszego, ale na pewno bliższego prawdzie.

 


Zobacz także

Co zabija twoje poczucie własnej wartości? Niektóre przyczyny nie łatwo jest zauważyć

Dlaczego nie możesz znaleźć miłości? Przeanalizuj te pięć najczęstszych powodów

Zdradziłam, a on i tak o nas walczył. To miłość czy frajerstwo?