Psychologia Związek

6 sygnałów, że twój mąż wziął z tobą emocjonalny rozwód. Naprawdę niczego nie zauważyłaś?

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
20 czerwca 2017
Fot. iStock/nd3000
 

Mówisz i mówisz. Prosisz, łapiesz się na tym, że zdarza ci się powtarzać kilka razy, zanim on na ciebie spojrzy ze zrozumieniem. Czujesz, że jest gdzieś daleko, że staje się obcy i coraz mniej zainteresowany – tobą, domem, wami… Zaczynasz się w końcu zastanawiać, czy twój mąż, jak w pewnym amerykańskim filmie zamienił się na rozum z waszym nastoletnim synem. Albo nawet – z tym siedmioletnim. A wtedy dzieje się jeszcze gorzej – już wiesz, że to ty jesteś głównym problemem. To, czego doświadczasz, to nic innego, tylko symptomy „emocjonalnego rozwodu”. Twój mąż właśnie go z tobą wziął, choć pewnie sam o tym nie wie. 

Jeśli twój partner stał się apatyczny, jeśli wyczuwasz, że ty i wasz związek staliście mu się obojętni, koniecznie zwróć uwagę na kilka dodatkowych sygnałów ostrzegawczych, świadczących o tym, że ten związek, w jego sercu i głowie, już się zakończył.

6 sygnałów, świadczących o tym, że twój mąż wziął z tobą emocjonalny rozwód

1. Jest skrajnie krytyczny wobec wszystkiego co mówisz, robisz

A wcześniej było przecież inaczej. Kiedy kochasz, jesteś w stanie wiele wybaczyć. Światło zapalone w sypialni przez cały dzień, bo zapomniał o nim wychodząc do pracy, każde mniejsze i większe dziwactwo, kolejne spóźnienie… Przyjmujesz, akceptujesz ukochaną osobę taką, jaka jest.

Jeśli nagle zaczynasz zauważać, że twój mąż wytyka ci najdrobniejsze błędy, jeśli krytykuje cię na każdym kroku,  a „małe rzeczy” stają się dla niego wielkim problemem, pewnie jeszcze sam nie wie, jak to wyrazić, ale twoja obecność go drażni.

2. Buduje wokół siebie mur i przyjmuje pozycję obronną

Nic nie prowadzi do rozpadu relacji szybciej niż budowanie dystansu, muru między sobą a bliską osobą. Według Johna Gottmana, badacza i psychologa specjalizującego się w „związkach”, to jeden z  najpewniejszych sygnałów rozwodu.

Zastanów się, jak często zapada między wami cisza, zwłaszcza wtedy, gdy ktoś się zdenerwuje i zamknie w sobie, a druga strona nie wykazuje chęci załagodzenia sytuacji czy rozwiązania konfliktu. Obserwuj, co mówi ciało twojego partnera: zamkniętą postawę łatwo odczytać ze sposobu, w jaki staje, układa ręce, z wyrazu twarzy.

3. Jest poirytowany, kiedy kolejny raz prosisz o to samo

A przecież w tej sytuacji bardziej naturalne byłoby twoje poirytowanie, twoja złość i poczucie, że nie możesz polegać na swoim partnerze.  On jednak, nie czując już emocjonalnej więzi z tobą nie czuje też, że powinien spełniać twoje prośby czy oczekiwania. Sytuacja przerasta go i frustruje, cała złość zostaje przelana na ciebie. Stajesz się przeszkodą i wyrzutem sumienia. Przypominasz mu, że biorąc z tobą ślub, do czegoś się zobowiązał. To bardzo niewygodne uczucie.

4. Spędzanie czasu z tobą nie jest już dla niego atrakcyjne

Każda para miewa gorsze dni albo momenty, które woli spędzać oddzielnie. Jednak przez większość czasu powinnaś czuć, że twój partner naprawdę lubi z tobą przebywać, spędzać wspólne wieczory, wyjść razem do kina, do znajomych. Jeśli twoje towarzystwo przestaje być dla niego źródłem szczęścia i radości, pora na poważną rozmowę, a przynajmniej próbę przełamania lodów.

5. Jest w stosunku do ciebie niecierpliwy i szorstki, w skrajnych (ale wcale nierzadkich) przypadkach chamski

Komunikacja jest kamieniem węgielnym dobrego związku, ale nie ta w wydaniu twojego męża. Jego niecierpliwie chrząknięcia i groźne, pełne złości spojrzenia nie pomagają budować porozumienia między wami.  Kiedy z dawnej życzliwości i czułości nic już nie zostało, musisz pamiętać, że masz prawo żądać szacunku. I wiedzieć, na czym stoisz, czego się spodziewać po partnerze, najbliższej do tej pory osobie w twoim życiu.

6. Zwierza się innym ludziom z problemów, o których tobie nie mówi lub  ze spraw związanych z waszym związkiem

Zdrowo  jest mieć kilku bliskich przyjaciół, kogoś kto jest ci życzliwy i oferuje dodatkowe wsparcie. Nie wolno jednak nigdy pozwolić na to, by przyjaciele, lub szczególnie jedna osoba stała się dla nas ważniejsza emocjonalnie niż partner. Ta zasada dotyczy oczywiście obu stron relacji.  Ujawnianie intymnych szczegółów dotyczących naszego  życia osobistego i związku jest prostą drogą do tzw. „innych form zdrady „- na przykład do zdrady emocjonalnej.


Na podstawie: huffingtonpost.com


Psychologia Związek

20 powodów, by pokochać swoje ciało. Już nigdy nie wątp w to, jak wielkim jest darem

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
21 czerwca 2017
Fot. iStock/AleksandarNakic
 

Bywa, że w nie zwątpisz, a nawet – znienawidzisz je. Bywa, że chcesz zasnąć i obudzić się w zupełnie innym ciele. Tracisz pewność siebie, uważasz, że wszyscy wokół myślą o nim tak, jak ty: że jest brzydkie, beznadziejne, że cię ogranicza. Pora z tym skończyć. Spójrz na swoje ciało zupełnie inaczej. Zauważ możliwości, które ci daje. Zrozum, że twoje ciało jest twoją siłą.

20 powodów, by pokochać swoje ciało:

1. Pomyśl o swoim ciele, jako o pojeździe, który pomoże ci dotrzeć do twojego celu – realizacji marzeń. Czcij je. Szanuj je. Dbaj o odpowiednie paliwo.

2. Stwórz listę wszystkich rzeczy, których możesz dokonać dzięki twojemu ciału. Czytaj ją w chwilach zwątpienia, często dodawaj nowe elementy.

3. Uświadom sobie, jak ciężko twój organizm pracuje każdego dnia. Pamiętaj, że to narzędzie, maszyna, a nie tylko „opakowanie”.

4. Stwórz listę ludzi, których podziwiasz: ludzi, którzy wpłynęli na twoje życie, otoczenie, na świat. Zastanów się, czy ich wygląd był ważny, kiedy odnosili swoje sukcesy.

5. Trzymaj głowę wysoko, bądź z siebie dumny i wierz w siebie.

6. Nie pozwól, aby niezadowolenie związane z twoją aktualną wagą lub figurą uniemożliwiało ci podejmowanie czynności, które lubisz.

7. Noś ubrania, które lubisz, które są wygodne i które sprawiają, że dobrze się czujesz w swoim ciele.

8. Licz swoje zalety, nie wady.

9. Pomyśl o tym wszystkim, czego mógłbyś dokonać, wykorzystując czas i energię, które obecnie wykorzystujesz na to, by martwić się o swoje ciało i wygląd.

10. Bądź przyjacielem własnego organizmu, a nie jego wrogiem.

11. Miej na uwadze, jak niezwykłe jest twoje ciało. W miejsce zużytych komórek stale produkuje nowe. Każdego dnia odnawia się błona śluzowa układu pokarmowego. Co tydzień – cała skóra. Twoje ciało jest niesamowite, zacznij je doceniać.

12. Każdego ranka po przebudzeniu, podziękuj swojemu ciału, za to, że mogłeś wypocząć.

13. Każdego wieczora, gdy idziesz do łóżka, podziękuj swojemu ciału za to, czego pozwoliło ci dokonać w ciągu dnia.

14. Znajdź odpowiednie dla siebie ćwiczenia i wykonuj je regularnie. Nie rób tego, by schudnąć, ale po to, by twoje ciało zdrowe i silne.

15. Wróć na chwilę do tego czasu w twoim życiu, kiedy czułeś się dobrze w swoim ciele. Kochać swoje ciało, to znaczy pielęgnować w sobie to uczucie, nawet dziś, nawet w tym wieku.

16. Znajdź  w sobie 10 pozytywnych rzeczy  – nie związanych z twoim wyglądem.

17. Nad każdym z luster w twoim domu umieść napis mówiący: „Jestem piękny wewnątrz i na zewnątrz”.

18. Szukaj piękna w świecie zewnętrznym i w sobie.

19. Zastanów się nad sensem tych słów: „Życie jest zbyt krótkie, by traktować swoje ciało w ten sposób”.

20. Jedz wtedy, kiedy jesteś głodny. Odpoczywaj, gdy jesteś zmęczony. Otaczaj się ludźmi, którzy przypominają ci o twojej wewnętrznej sile i wewnętrznym pięknie.


Na podstawie: nationaleatingsdisorders.com

 


Psychologia Związek

Kolory, które „odejmą” ci kilka lat. Gwiazdy chętnie je noszą i wyglądają obłędnie

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
20 czerwca 2017
Fot. Screen z Instagrama kingarusin

Ubrania potrafią zdziałać cuda. Odpowiednio dobrane do sylwetki pomagają zatuszować to, co chciałybyśmy ukryć oraz eksponują te części ciała, z których jesteśmy zadowolone. Jednak oprócz kroju ważny jest także kolor. Za jego pomocą również możemy wiele, np. się odmłodzić. Brzmi nieźle, prawda:)? Jeśli chcesz odjąć sobie kilka lat, zobacz jakie barwy powinnaś nosić.

Pastelowy róż

Subtelny, delikatny, dziewczęcy. Pastelowy róż jest jednym z najbardziej uroczych kolorów i pasuje do każdego typu urody. Rozświetla, przez co wydajesz się młodsza. Możesz wybrać dodatki w tym kolorze, jednak najlepiej nosić bluzki lub sukienki.

Z czym go łączyć? Doskonale wygląda z innymi delikatnymi pastelami, bielą, jasnym szarym, limonką. Jeśli chcesz wyglądać elegancko, dodaj czarne elementy.

Delikatny błękit

Delikatny błękit jest jednym z najmodniejszych kolorów. Nie tylko pięknie wygląda i sprawia, że wyglądamy subtelnie, lecz także odejmuje lat. Pasuje do każdego typu urody, jednak najlepiej wyglądają w nim panie o tym nieco zimniejszym. Jeśli masz ciepły typ, nie musisz z niego zrezygnować, ale powinnaś unikać mocno nasyconych barw i stawiać na rozbielone.

Aby stworzyć wyjątkową stylizację, połącz elementy w kolorze błękitu z amarantem, granatem i cytrusowymi odcieniami. Aby look stał się rześki, dobierz elementy w kolorze mięty bądź różu.

Czerwień

Ten kolor dodaje energii i seksapilu niezależnie od wieku, więc na pewno nie przejdziesz niezauważona! Dlatego ważne jest, aby dobrać odpowiednią barwę. Dojrzalsze panie powinny wystrzegać się odcienia bordo oraz wpadającego w brąz. Za to idealne są dla nich krwiste czerwienie i delikatne arbuzowe wersje.

Czerwony garnitur jest hitem, który pokochały gwiazdy i dobrze wygląda z czarnymi dodatkami. Jeśli jednak wybierzesz bardziej codzienną stylizację i postawisz na np. czerwoną bluzkę, dodaj do niej dżinsowe elementy.


Zobacz także

Ludzie inteligentni emocjonalnie zdobywają szczyty. Sprawdź, czym się wyróżniają

Zatracasz siebie? 14 niepokojących objawów, które mogą doprowadzić do depresji. Nie ignoruj ich

Ten kot idzie w górę czy schodzi po schodach? Twoja odpowiedź ujawni prawdę o twojej osobowości albo… spostrzegawczości