Psychologia

23 zadziwiające fakty o mózgu. Inteligentni ludzi częściej dochowują wierności swoim partnerom

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
21 lipca 2017
Fot. iStock/peshkov
 

Mózgi są niesamowite, gdyby tak każdy mógł mieć po jednym… 😉 . A niesamowite są dlatego, że ciągle jeszcze nie odkryliśmy wszystkich ich możliwości. Niektóre fakty z pewnością was zaskoczą…

1. Kiedy nie możesz przestać o kimś myśleć, to znaczy, że ten ktoś pomyślał o tobie pierwszy.

2. Jeśli mężczyzna, rozmawiając z kobietą, stoi przed nią w lekkim rozkroku, to znaczy, że ona mu się podoba.

3. Zakochiwanie się zajmuje nam tylko 4 minuty.

4. Kiedy ktoś za tobą tęskni, na 80 % pojawi się w twoim śnie.

5. W wieku 16 lat, prawie 80% z nas spotkało już osobę, którą poślubi w przyszłości.

6. Najlepsza osoba w twoim życiu, to ta, która przychodzi ci do głowy teraz, kiedy to czytasz.

7. Twoja bezsenność bierze się stąd, że jesteś już obudzony i obecny w czyimś śnie.

8. To zabawne – łatwo zauważysz, że komuś podoba się ktoś inny, ale trudno ci się zorientować, że to ty jesteś obiektem czyjegoś zainteresowania.

9. Kiedy powiesz innym o swoich marzeniach i celach, trudniej ci je zrealizować i tracisz motywację.

10. Ludzie, którzy zapodziali gdzieś swój telefon, doświadczają podobnego uczucia paniki, jak ci, którzy byli blisko śmierci.

11. Osoba, która stara się wszystkich zadowolić, najczęściej jest bardzo samotna.

12. Są ludzie, których nie lubisz „od pierwszego wejrzenia”. To się nazywa intuicja.

Fot. iStock/Siphotography

Fot. iStock/Siphotography

13. Nie możesz zatrzymac kogoś, kto chce odejść.

14. Ludzki mózg większość czasu poświęca na odtwarzaniu wspomnień próbując się od nich uwolnić.

15. Jeśli przyjaźń przetrwa siedem lat, przetrwa na zawsze.

16. Większość ludzi nie zdradza się ze swoimi uczuciami, bo uważa, że inni ich nie zrozumieją.

17. Jeśli za kimś tęsknisz i nic z tym nie możesz zrobić, taki stan rzeczy może doprowadzić cię do choroby psychicznej.

18. Jedna negatywna myśl może zepsuć ci cały dzień.

19. Inteligentni ludzi częściej dochowują wierności swoim partnerom.

20. Niektórzy ludzie boją się być szczęśliwi, w takim samym stopniu, jak boją się, że przydarzy im się coś złego.

21. Przez 98 % czasu, kiedy ktoś zadaje ci pytanie, przypomina sobie wszystkie złe rzeczy na twój temat.

22. Twoja ulubiona piosenka jest „ulubioną”, bo kojarzy ci się z jakimś emocjonalnym przeżyciem.

23. Ludzie, którzy są bardzo kreatywni, częściej cierpią z powodu lęków i chronicznego niepokoju.


Na podstawie: happylife.com


Psychologia

Jesz nawet wtedy gdy nie jesteś głodna? Zmień nawyki, wyłam się ze schematu

Redakcja
Redakcja
21 lipca 2017
Fot. iStock
 

Jeśli często wędrujesz bez zastanowienia do lodówki bądź otwierasz barek ze słodyczami, nawet gdy nie dręczy cię wielkie uczucie głodu, wyrabiasz sobie niezdrowe nawyki. Przywykasz do tego, że cały czas coś smacznego podjadasz, szczególnie gdy zasiadasz do książki lub telewizora, nie kontrolując upływu czasu i ilości zjadanego pożywienia. Skutki bywają przykre, szczególnie gdy przybywa na wadze kilogramów.

Podjadanie nie zawsze bywa dyktowane prawdziwym fizjologicznym głodem. Na szczęście nawyki można skutecznie modyfikować.

4 kroki do zmiany nawyków:

1. Zrozum swój problem

Uświadomienie sobie problemu jest pierwszym krokiem do wprowadzenia zmian. Jeżeli traktujesz jedzenie, jako sposób na odreagowanie sytuacji, pomijając fizjologiczne sygnały głosu i sytości i głosu z organizmu, za każdym razem zadaj sobie pytanie, czy masz zamiar coś zjeść i w jakim celu? Bo jeśli krążysz wokół lodówki z przyzwyczajenia, nie dajesz sobie szansy naprawdę zgłodnieć. Aby zrozumieć schemat odczuwania głodu, możesz prowadzić dziennik żywienia, który pomoże ci kontrolować, kiedy i w jakich momentach sięgasz po przekąski najczęściej.

2. Unikaj impulsu, który popycha cię do sięgania po przekąski

Jeżeli lubisz jeść, gdy coś oglądasz, postaraj się zmniejszyć ilość czasu spędzonego przy komputerze lub telewizorze. Zamiast siedzieć w miejscu, pomyśl i zachęć się do zdrowej aktywności. Zaangażuj się w coś zupełnie innego, co skutecznie skupi twoje myśli na działaniu, nie na wypełnianiu czasu jedzeniem. Zajmij ręce, skup uwagę na relaksujących kolorowankach dla dorosłych, układaj kostkę Rubika, rozwiązuj krzyżówki. Bezczynność wymaga lepszego zorganizowania wolnego czasu.

3. Zamień pokusę na zdrową alternatywę

Pozbądź się zapasu niezdrowych przekąsek z domu. Jeśli kochasz chipsy smażone na głębokim tłuszczu, przerzuć się na te domowe, pieczone w piekarniku. Jedzenie, które wymaga więcej zachodu, ostatecznie może sprawić, że nie będzie ci się chciało poświęcać czasu i energii, żeby zrobić coś samodzielnie i odpuścisz zupełnie. Sięgaj często po owoce i warzywa, które zdrowo sycą i poza kilkoma wyjątkami (banany, czereśnie), nie szkodzą figurze.

4. Wypracuj nowe, lepsze nawyki

W ramach procesu łamania niezdrowych nawyków określ nowe, które będą działać na twoją korzyść. Nawyki pozwalają oszczędzać mózgowi energię wydatkowaną na podejmowanie decyzji, więc szybko ich się uczymy i chętnie je powielamy. Jeśli nie jesteś w stanie zrezygnować np. z wieczornego podjadania, po prostu świadomie zaplanuj przekąskę z wyprzedzeniem. Kontroluj porcje i wymyśl zdrową i smaczną potrawę na kolejne dni. To łatwiejsze niż myślisz.


 

źródło: www.mindbodygreen.com


Psychologia

Relaks wśród lilii wodnych – odkryj jezioro termalne w Hévíz

Redakcja
Redakcja
21 lipca 2017
Fot. Materiały prasowe

Całkiem niedaleko jest takie miejsce, w którym zregenerujesz się, odzyskasz siły i nabierzesz pozytywnej energii. To urokliwe miasteczko Hévíz na Węgrzech. Wyjątkowe, bo znajduje się tam największe na świecie biologicznie aktywne jezioro termalne, w którym można zażywać kojących kąpieli przez cały rok.

Każda kobieta potrzebuje czasem chwili wytchnienia i relaksu. Natłok codziennych obowiązków, szybkie tempo życia i związany z tym stres, dają znać o sobie coraz częściej. Złe samopoczucie i różnorakie dolegliwości sprawiają, że niewiele rzeczy nas cieszy, a zmęczenie i przygnębienie towarzyszą przez większość dnia. Dlatego tak ważne jest, aby nie zapominać o zdrowiu i myśleć o swoim dobrostanie jak najczęściej.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Zapraszamy do Hévíz, gdzie znajdziesz nie tylko szeroką ofertę zabiegów spa i wellness dostępnych w licznych hotelach, ale też aktywnie spędzisz czas w otoczeniu wspaniałej przyrody. Jezioro termalne to prawdziwy dar natury. Jego wody są bogate w związki mineralne i posiadają właściwości wspomagające leczenie chorób reumatologicznych, układu mięśniowo-kostnego czy chronicznych schorzeń ginekologicznych. Z relaksujących kąpieli w ciepłej wodzie, która latem ma temperaturę około 36°C, a zimą nie spada poniżej 24°C, korzystają zarówno młodsi, jak i starsi, a efekty odczuwalne są bardzo szybko. Warto wspomnieć, że woda w jeziorze w całości wymienia się w ciągu trzech dni, dzięki gorącym źródłom bijącym z dna.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Hévíz to również idealne miejsce dla osób, które lubią aktywnie spędzać czas. Zajęcia gimnastyczne, golf, aqua aerobic i wiele innych możliwości jest do dyspozycji gości. Wokół znajdują się atrakcyjne tereny do wycieczek pieszych i rowerowych. Balaton, jedno z największych jezior Europy, z szeroką ofertą sportów wodnych, rejsów czy wędkowania jest oddalony od Hévíz zaledwie 6 km. Odpocznij, poznaj historię i kulturę Węgier, a także posmakuj wyjątkowej kuchni. Zapraszamy do Hévíz!

 

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe


 

Informacja Turystyczna Hévíz
tel. 00 36 83 540 131
heviz@tourinform.hu

www.heviz.hu/pl


Zobacz także

Mów wprost. Trudne? Sprawdź co cię ogranicza, bo grunt to właściwie wyrażać swoje zdanie!

Każdy człowiek jest historią. Wypożycz go jak książkę, lecz przestań sądzić po okładce

Nie jestem „zimna”, nieczuła. Nauczono mnie nie okazywać uczuć